Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysy mitä vain -ketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DarkShadow
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jotkut televisiot on riivattuja. Kuten mulla toi LG 46'' vuonna 2017 verkkokaupasta ostettu muuten toimii ok mutta kun sammutat niin menee puoli minuuttia niin ruutu aukeaa vaaleaksi ja LG logo näkyy pari sekuntia ruudussa ja sitten sammuu mustaksi itsekseen. Sitä päivää odotellessa, että tuo laite sanoo sopimuksen irti

Toinen erikoinen tv tapaus ollut mummollani kun hänen varmaan 15 vuotta vanha telkkari teki uutena ostamisen jälkeen sitä, että saattoi keskellä yötä mennä päälle itsekseen ja äänet huuti melkein täysillä. Kivasti pelästyttää sellainen. Kyselin sitä liikkeestä että mistä tämä johtuu niin sanoivat selitykseksi, että tv tekee yöllä päivityksiä. Tullut kuulemma muiltakin asiakkailta samoja kyselyjä. Nyt ei ole onneksi enää vuosiin sitä tehnyt. On jo niin vanha laite että tuskin siihen enää päivityksiä koskaan tulee.

Että kyllä nämä laitteet elää joskus ihan omaa elämää.
Ootko varma ettei mummolla kummittele? :eek:

No ei, kyllähän nämä telkkarit välillä alkaa tekee ihan omia juttuja, oman jouduin uusimaan kun oli jo niin viimeisillä ja outoja juttuja että ihme että kesti tähäänki päivään asti jotenkin hengityskoneessa kituen.
 
Haukkuvan rasittavan seinänaapurin pikkukoiran väliraportti.

Eli tässä kerroin jo seinänaapurin räksyvästä koirasta, omistajalle puhuttu, isännöitsijälle valitettu, mutta mitään muutosta ei ole tapahtunut. Olen kirjoittanut paperille pitkän listan kellonajoista ja päivistä, koska haukkuminen alkaa ja koska loppuu. En nyt ala täs luettelee tarkkoja aikoja mutta viikossa ei montaa päivää ole milloin se ei haukkuis. Haukkuminen vaihtelee keskimäärin tunnista useampaan tuntiin, pisin oli joskus juhannusaikaan valehtelematta ja mitenkään liiottelematta 5 tuntia tai jopa ylikin, välillä omistaja kävi kotona ehkä hakemassa jotain, oli ehkä 10min taukoa ja sit taas jatkui.

Onko tämä nyt sit se tilanne että "elämässä nyt on ääniä" tai "kerrostalossa nyt kuulee kaikkea". Itte olen sitä mieltä et ei helvetissä, jos se olis kuten sanoin satunnaista välillä pari "wuf wauf" mutta kun se on jatkuvaa tauotta olevaa räksyntää, ehkä just 30 sekunnin taukoa kun se koiraa on jo uupunut siitä haukkumisesta.

Onko sit seuraava askel ottaa yhteyttä eläinsuojeluun? Ei se omistaja siis hakkaa sitä mun ei se koiralle varmaa hauskaa ole kun se siel tutisee ja paniikoi joka kerta peläten että se hylättiin, tai en minä tiie miks ne haukkuu mut tuskin huvin vuoksi. Se koira on jo sillä ollut monta vuotta et tuskin enää mikään opettelu auttaa, se koira nyt on jo oppinut haukkumaan kun omistaja ei oo paikalla. Naapuri siis asui ennen eri rapussa ja silloinkin oli valitettu nyt vain naapurit jotka kärsii vaihtui.
 
Haukkuvan rasittavan seinänaapurin pikkukoiran väliraportti.

Eli tässä kerroin jo seinänaapurin räksyvästä koirasta, omistajalle puhuttu, isännöitsijälle valitettu, mutta mitään muutosta ei ole tapahtunut. Olen kirjoittanut paperille pitkän listan kellonajoista ja päivistä, koska haukkuminen alkaa ja koska loppuu. En nyt ala täs luettelee tarkkoja aikoja mutta viikossa ei montaa päivää ole milloin se ei haukkuis. Haukkuminen vaihtelee keskimäärin tunnista useampaan tuntiin, pisin oli joskus juhannusaikaan valehtelematta ja mitenkään liiottelematta 5 tuntia tai jopa ylikin, välillä omistaja kävi kotona ehkä hakemassa jotain, oli ehkä 10min taukoa ja sit taas jatkui.

Onko tämä nyt sit se tilanne että "elämässä nyt on ääniä" tai "kerrostalossa nyt kuulee kaikkea". Itte olen sitä mieltä et ei helvetissä, jos se olis kuten sanoin satunnaista välillä pari "wuf wauf" mutta kun se on jatkuvaa tauotta olevaa räksyntää, ehkä just 30 sekunnin taukoa kun se koiraa on jo uupunut siitä haukkumisesta.

Onko sit seuraava askel ottaa yhteyttä eläinsuojeluun? Ei se omistaja siis hakkaa sitä mun ei se koiralle varmaa hauskaa ole kun se siel tutisee ja paniikoi joka kerta peläten että se hylättiin, tai en minä tiie miks ne haukkuu mut tuskin huvin vuoksi. Se koira on jo sillä ollut monta vuotta et tuskin enää mikään opettelu auttaa, se koira nyt on jo oppinut haukkumaan kun omistaja ei oo paikalla. Naapuri siis asui ennen eri rapussa ja silloinkin oli valitettu nyt vain naapurit jotka kärsii vaihtui.
Tässä tilanteessa ottaisin yhteyttä vaikka Hannu Karpoon jos siitä mitään apua olisi. Eläinsuojeluu voi olla hyvä idea sekä pommita isännöitsijää taukoamatta. Hiljaisuuden jälkeen jos haukku jatkuu niin sitten yhteys poliisiin. Jossain vaiheessa saattaa jotain alkaa tapahtumaankin. Ja ennen tätä kaikkea kävisin kyseisen naapurin oven takana silloin kun hän paikalla sattuu olemaan ja selittäisin tilanteen. Hyvällä säkällä kyseinen henkilö ei ole mikään kusipää ja tekee asialle jotain. Jos on kusipää niin sitten ei oikeen mikään muu auta kun ilmoitusten teko kaikkialle.
 
Haukkuvan rasittavan seinänaapurin pikkukoiran väliraportti.

Eli tässä kerroin jo seinänaapurin räksyvästä koirasta, omistajalle puhuttu, isännöitsijälle valitettu, mutta mitään muutosta ei ole tapahtunut. Olen kirjoittanut paperille pitkän listan kellonajoista ja päivistä, koska haukkuminen alkaa ja koska loppuu. En nyt ala täs luettelee tarkkoja aikoja mutta viikossa ei montaa päivää ole milloin se ei haukkuis. Haukkuminen vaihtelee keskimäärin tunnista useampaan tuntiin, pisin oli joskus juhannusaikaan valehtelematta ja mitenkään liiottelematta 5 tuntia tai jopa ylikin, välillä omistaja kävi kotona ehkä hakemassa jotain, oli ehkä 10min taukoa ja sit taas jatkui.

Onko tämä nyt sit se tilanne että "elämässä nyt on ääniä" tai "kerrostalossa nyt kuulee kaikkea". Itte olen sitä mieltä et ei helvetissä, jos se olis kuten sanoin satunnaista välillä pari "wuf wauf" mutta kun se on jatkuvaa tauotta olevaa räksyntää, ehkä just 30 sekunnin taukoa kun se koiraa on jo uupunut siitä haukkumisesta.

Onko sit seuraava askel ottaa yhteyttä eläinsuojeluun? Ei se omistaja siis hakkaa sitä mun ei se koiralle varmaa hauskaa ole kun se siel tutisee ja paniikoi joka kerta peläten että se hylättiin, tai en minä tiie miks ne haukkuu mut tuskin huvin vuoksi. Se koira on jo sillä ollut monta vuotta et tuskin enää mikään opettelu auttaa, se koira nyt on jo oppinut haukkumaan kun omistaja ei oo paikalla. Naapuri siis asui ennen eri rapussa ja silloinkin oli valitettu nyt vain naapurit jotka kärsii vaihtui.
Kannattaa tosiaan ensin mainita tuosta sille naapurille ja jos ei sittenkään auta, niin isännöitsijään tai eläinsuojeluun yhteyttä. Itse olen sitä mieltä, että tuommoisilla ihmisillä ei pitäisi edes lemmikkejä olla, jos ne on jatkuvasti yksin asunnossa ja omistaja huitelee ties missä.

 
En tiie enkö ole ilmaissut mutta omistajalle on jo muut sekä me mainittu asiasta, vastaus on tyyliin "mjomjomjom". Ei pitäs munkaa mielestä olla tommosilla jotka eivät tee sillä muuta ku pakosta joskus pissattaa ja kakattaa.
 
Suoraan sanottuna en viitsisi mennä sanomaan suoraan tuollaisesta jo sen takia että ei tiedä millainen sekopää siellä on. Ja jos siis on ja siitä on sanoo ja sen jälkeen soittaa eläinsuojeluun tai poliisille, niin sillä mahdollisella sekopäällä on varma veikkaus kuka sitä puhelinta on käyttänyt.
 
Suoraan sanottuna en viitsisi mennä sanomaan suoraan tuollaisesta jo sen takia että ei tiedä millainen sekopää siellä on. Ja jos siis on ja siitä on sanoo ja sen jälkeen soittaa eläinsuojeluun tai poliisille, niin sillä mahdollisella sekopäällä on varma veikkaus kuka sitä puhelinta on käyttänyt.

No siinäpä se, äkkiä se sekopää hoksais kuka on valittanut. Sen tiedän että tämä naapuri ei ole sekopää, sen kans on ihan puheväleissä ja ollaan ihan grilliläki istuttu ym, ei nyt mitään parhaita kavereita mut mitä nyt naapurit voi olla. Ei se vaan itte tajuu miten paljon toi häiritsee. Siinä voi äkkiä mennä asiat vielä huonompaan että alkaa naapuriki vielä haukkumaan koiran lisäksi jos saa kuulla että on tehty eläinsuojeluun valitusta, ei sen tarvii kauheesti miettiä kuka on valittanut ku ihan täs seinän takana asuu ja koira haukkuu. Mutta vaihtoehot alkaa käymään vähiin.
 
No siinäpä se, äkkiä se sekopää hoksais kuka on valittanut. Sen tiedän että tämä naapuri ei ole sekopää, sen kans on ihan puheväleissä ja ollaan ihan grilliläki istuttu ym, ei nyt mitään parhaita kavereita mut mitä nyt naapurit voi olla. Ei se vaan itte tajuu miten paljon toi häiritsee. Siinä voi äkkiä mennä asiat vielä huonompaan että alkaa naapuriki vielä haukkumaan koiran lisäksi jos saa kuulla että on tehty eläinsuojeluun valitusta, ei sen tarvii kauheesti miettiä kuka on valittanut ku ihan täs seinän takana asuu ja koira haukkuu. Mutta vaihtoehot alkaa käymään vähiin.
Jos mikään mainituista ei tuota tulosta niin jäljelle jää sitten joko muutto tai kärsii.
 
kysymys kun olen luopumassa tosta vanhasta xbox one x vehkeestä en saa pelejä siirrettyä kun romu mikä romu niin sama käyttäjä nimi kummallakin koneella xbox one x scorpion editionissa säilyykö sisäisellä kovalevyllä olevat pelit uudessa konsolissa jos asennutan ne uudestaan sori jos epä selvä selostus
 
kysymys kun olen luopumassa tosta vanhasta xbox one x vehkeestä en saa pelejä siirrettyä kun romu mikä romu niin sama käyttäjä nimi kummallakin koneella xbox one x scorpion editionissa säilyykö sisäisellä kovalevyllä olevat pelit uudessa konsolissa jos asennutan ne uudestaan sori jos epä selvä selostus
Voit käyttää ostamiasi digipelejä Series X:llä ihan normaalisti asettamalla sen ns. kotikonsoliksi. Ennen sen Xbox One X:n myyntiä kannattaa palauttaa se tehdasasetuksiin oheisia ohjeita seuraamalla.

 
Nyt en kyllä ihan tajunnut, mitä halutaan siirtää. Ainoa mikä tulee mieleen on offline tilassa tehdyt pelitallennukset. Xbox normaalisti tallentaa kaiken pilveen ja pelit ovat sidottuja käyttäjätiliin eli niitä ei voi hukata laitetta vaihtaessa.
 
Osaako joku kertoo mitä nämä viivat raidat on mun telkkarin näytössä pitkän aikaa ollut ei sillee häiritse mutta haluisin vaan tietää
 

Liitetiedostot

  • IMG_20240805_213000618_HDR.jpg
    IMG_20240805_213000618_HDR.jpg
    2,5 MB · Lukukerrat: 22
  • IMG_20240805_212952438_HDR.jpg
    IMG_20240805_212952438_HDR.jpg
    1,3 MB · Lukukerrat: 22
  • IMG_20240805_215412909.jpg
    IMG_20240805_215412909.jpg
    842,1 KB · Lukukerrat: 17
Kuvien perusteella sanoisin että TV:n paneelisi toistaa liukuvia värejä aika huonosti. Ehkä paneeli menossa rikki, ehkä jotain muuta. Tietämättä telkkarin mallia, niin periaatteessa tuossa voisi olla kyse siitä, että valokalvo (Light Diffuser Sheet) on huonosti paikallaan tai vaihdon tarpeessa.

Jos on jo iäkkäämpi TV, eikä tämä sinua häiritse, niin en tekisi mitään. Jos on uudempi TV miettisin että kannattaisiko kysellä ammattimaisempaa mielipidettä, että mikä vikana. Ainakin jos on takuuta jäljellä.
 
Kuvien perusteella sanoisin että TV:n paneelisi toistaa liukuvia värejä aika huonosti. Ehkä paneeli menossa rikki, ehkä jotain muuta. Tietämättä telkkarin mallia, niin periaatteessa tuossa voisi olla kyse siitä, että valokalvo (Light Diffuser Sheet) on huonosti paikallaan tai vaihdon tarpeessa.

Jos on jo iäkkäämpi TV, eikä tämä sinua häiritse, niin en tekisi mitään. Jos on uudempi TV miettisin että kannattaisiko kysellä ammattimaisempaa mielipidettä, että mikä vikana. Ainakin jos on takuuta jäljellä.
sony bravia merkki ostettu muistaakseni vuonna 2017 noin 6 vanha.
 
Ylös Bottom