Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysy mitä vain -ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DarkShadow
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Minkä helvatan takia TT luulee, että jokainen forumisti on yhtä nörtti kuin hän on?
Mä oon ollu nääs koko sivun verran ihan pihalla jokaisen viestistä...

Kun kyse on ohjelmoinnista, vaaditaan myös kysyjältä jonkin verran oma-aloitteisuutta, jota tälläinen "print"-kysely ei edusta millään lailla. Kyse on perusteista. Ylipäätänsä tälläinen "Kysy mitä vain"-ketju palvelee erittäin huonosti foorumia. Tänne sotkeutuu sekalainen seurakunta kysymyksiä, joista konsoleihin liittyvät kuuluisivat tuonne omiin ketjuihinsa ja loput ovat enemmän tai vähemmän ohi aiheen. Suomi24 ja muut palvelevat paremmin niiden osalta.

Minkä helvatan takia TT luulee, että jokainen forumisti on yhtä nörtti kuin hän on?

Et ole ainoa, en minäkään ymmärtänyt mitään tämän sivun viesteistä enkä osaa viime sivunkaan, Nisunkin viesti sujahti ohi että helisi, laitetaan se tosin kellonajan piikkiin.

Tuleeko Kiinasta tilatessa muuta maksua, kuin verot ja tulli jos jää tullin haaviin? Saako piraatti tablettia ylipäätään tuoda Suomeen?

Kannattaa muuten lukaista tämä hyvä FAQ läpi. Käsitellään melkeimpä jokaista ostosta mitä ulkomailta voi ostaa. Tietysti nämä ovat ympäri aihetta mutta ei ole kovin iso vaiva hakea niinkin hiljaiselta foorumilta parilta sivulta yksi artikkeli.

Kannattaa muittenkin lukea tämä läpi vaikka ihan yleistietona.

V2.fi | Ostaminen ulkomailta -FAQ

Viimeksi muokannut moderaattori:

En luulekaan. Mutta aloittipa millä ohjelmointikielellä tahansa, sellaiset asiat kuin tietotyypit, muuttujan sijoittaminen ja vertaaminen sekä tulostusfunktio (näytölle tai tiedostoon, ei paperille) ovat oikeasti niitä todella perusasioita. Ja valitettavasti myös koodaus on sellaista hommaa, ettei siihen voi rynnätä suinpäin opettelematta ensin nöyrästi perusteita. Se puolestaan vaatii jonkin verran oma-aloitteisuutta ja pitkäjänteisyyttä.

Toisen pointin Nisu tuossa jo sanoikin; vaikka ketjun nimen mukaisesti periaatteessa mitä tahansa voikin kysyä, ei yhteen aiheeseen ole syytä juuttua. Sitä varten voi perustaa vaikka uuden Ohjelmointivinkkejä vasta-alkajille -ketjun. Sekään ei kuitenkaan poista sitä, että paras vaihtoehto on ensin hakea tietoa sieltä, mistä sitä parhaiten saa, eli valmiista oppaista/oppikirjoista sekä aiheeseen vihkiytyneiltä sivustoilta.

Myönnän, että tyylini vastata saattaa tuntua tylyltä ja ylimieliseltä. Pyydän siis anteeksi, jos joku kokee tulleensa loukatuksi tai muuten pahoittaneensa mielensä. Olen vaan niin vahvasti sitä mieltä, että joskus on vaan parempi opettaa mies kalastamaan, kuin tarjota sille kalaa.

Oletan, ettet edes halua oppia ohjelmoimaan, jolloin on ihan ookoo olla pihalla.

Mutta onko jollain kokemuksia TV:n tilaamisesta netistä? Pakkaako ne sen tarpeeks hyvin jne...
Nimenomaan Verkkokaupasta tilannut vuosien varrella kaksikin TV:tä - 37- ja 52-tuumaiset - ja erinomaisesti oli pakattu kummallakin kerralla, ja muutenkin kaikki meni mallikkaasti.

Kuinka moni 60-70-luvulla on käyny luokkakokouksissa?
Meinaa vasta nyt tänää alettii järkkäämää Ala-Asteen, eli AA:n :D luokkakokousta... Toivottavasti koulukiusaajat on muuttunu viime näkemän, vaikka vieläkää en välttämättä niitä haluis nähä, mut toivotaa, et känni tekee niistäki mukavamman. :rolleyes:
Ainaki tänää oli muutama AA-lainen innoissaa pippaloista. :D

Mikä olisi paras keino selvitä loman jälkeisestä töihinpaluumasennuksesta? Joku kiva kamomillayrttitee vai kenties jooga?

Saattaa olla tyhmä kysymys mutta mistä ihmeestä saan tällä vistalla tiedostonpäätteet näkyviin?

Saattaa olla tyhmä kysymys mutta mistä ihmeestä saan tällä vistalla tiedostonpäätteet näkyviin?

Show or hide file name extensions
Meni n. 5 sekuntia Googlen käyttöön kun en jaksanut itse kirjoittaa. Tai no, laitetaan vielä että saman valikon löytää minkä tahansa explorer-ikkunan työkalut-valikosta. Jos ei työkalut-valikkoa näy (en muista oliko jo vistassa se vakiona piilossa), painaltamalla alt-näppäintä niin saat sen palkin näkyviin, josta valikko löytyy.

Edit: Tarinan sivuopetuksena toimikoon se, että hakukoneet ovat käyttöä varten ja Microsoftin tukisivut (ja jopa Windowsin sisäänrakennettu ohje-keskus!) kyllä kertovat vastaavanlaiset perusjutut Windowseihin liittyen.

Google -> hakurimpsuksi "vista tiedostopääte" (ilman lainausmerkkejä) -> Tiedostonimien tunnisteiden näyttäminen tai piilottaminen Resurssienhallinnassa (listan viides hakutulos)

Windows Vista, Windows 7 ja Windows Server 2008

1. Käynnistä Resurssienhallinta esimerkiksi avaamalla jokin kansio.
2. Valitse Järjestä.
3. Valitse Kansion ja haun asetukset.
4. Valitse Näytä-välilehti.
5. Vieritä alas, kunnes näet Piilota tunnettujen tiedostotyyppien tunnisteet -rivin. Poista sitten sen valinta poistamalla valintaruudun valinta.
Huomautus Jos haluat piilottaa tiedostonimien tunnisteet, valitse tämän rivin valintaruutu.
6. Valitse OK.
Google on hyvä työkalu, kun sitä pikkaisen edes viitsii käyttää.

Hihitys, pakko mainita, kun hämää toi sun allekirjoitus. Tarkoitat varmaan ragequit = true; eikä ragequit == true; Mutta jatkakaa. =)
Ah, kuten sanoin oon vasta aloittelija. Ei ilmota kfinin sigisofta erroireista :D
Edit: Huomasin myös, että kirjoitin F*uck, kun meinasin F*ck. Ei nimittäin voi olla varma näistä Kfinin natseista ;)
Edit2: Että voi olla puusilmä.. (Ellei ollu moden kettuilua? Tässähän tulee ihan vainoharhaseksi)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Kannattaako ottaa lauantaina sorsajahdin aloitukseen pumppu, 2 piippuinen vai puoliautomaattihaulikko?

Onko mahdollista saada Call of Duty 4 - multiplayerissä levellin, pisteet, challenget ja kaikki muut pelitiedot nolliin?

Kävi niin, että jouduin hakkeroituun peliin ja XP:tä on nyt monta miljoonaa miinusta, enkä kai siksi pääse yhteenkään pelimuotoon, koska kaikissa niissä on vaatimuksena, että on 1 levellinen.
Koitin jo poistaa kaikki tallennustiedot ja pelitiedot, mutta ei.

Alustana siis PS3.

Onko mahdollista saada Call of Duty 4 - multiplayerissä levellin, pisteet, challenget ja kaikki muut pelitiedot nolliin?

Helpoin tapa lienee tehdä uusi kakkosprofiili pleikkarille ja pelata sen kautta. Muutoinhan nuo tiedot tallentuvat servereille, eli ei pääse itse poistelemaan. Tietysti toinen vaihtoehto on laittaa Activisionin suuntaan asiasta viestiä, mutta voi olla pitkä prosessi sitä kautta.

Silent Hunter4 - Wolfes of the Pacific, miten siinä saa moninpelin toimimaan? Yhtään peliä ei löydy, ja jos itse luo pelin, ei kaveri sitä näe. Nettiä oon selaillut muttei mitään selkeää ohjetta ole löytynyt... help?

Kuluttaako kännykän laturi virtaa, kun se on kytkettynä pistorasiaan, mutta puhelin ei ole kytkettynä laturiin?

Kuluttaako kännykän laturi virtaa, kun se on kytkettynä pistorasiaan, mutta puhelin ei ole kytkettynä laturiin?
Kyllä.

Kännykän laturin ottama sähköteho on n 1 W (watti) silloin kun laturi on liitetty sähköverkkoon mutta se ei lataa. Jos laturia pidetään aina liitettynä pistorasiaan, se kuluttaa vuodessa noin 8 kWh, ja sähkölaskua syntyy 80 senttiä (jos sähkön hinta on 10 s/kWh).

Kännykän ja sen laturin aiheuttama sähkölasku on siis noin 1 euro vuodessa, jos laturi on aina pistorasiassa. Jos laturi on vain latauksen aikana pistorasiassa, sähkölasku on noin 10 senttiä vuodessa.

Lähde: Sähköturvan edistämiskeskus

Ylös Bottom