Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysymyksiä PSP:stä!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bandicoot
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Noviisin kysymyksiä

Uutta kysymystä pukkaa.

Onhan UMD-elokuville tekstityksiä? Mitenköhän ne muka näkyvät? :confused:
 
Vastaus: Noviisin kysymyksiä

Jooh, ajattelin ite heittää tähän samaan kimppaan kysymyksen niin ei tarvii uutta topiccia tehdä.

Eli PSOne peli PC:lle siirretty. Löytyy .bin ja .cue muodot. Mitäs täytyisi tehdä ja millä ohjelmilla jotta saisi toimimaan PSP:llä?
 
Vastaus: Noviisin kysymyksiä

Eli PSOne peli PC:lle siirretty. Löytyy .bin ja .cue muodot. Mitäs täytyisi tehdä ja millä ohjelmilla jotta saisi toimimaan PSP:llä?
Ööh, olet siis itse tehnyt BIN-imagen PS1-pelistä? Sitä et saa toimimaan PSP:llä. PSP:n kanssa voi pelata vain PS Storesta ostettuja PS1-pelejä sekä Remote Playn yli PS3:n avulla mitä tahansa PS1-pelejä.
 
Vastaus: Noviisin kysymyksiä

Ööh, olet siis itse tehnyt BIN-imagen PS1-pelistä? Sitä et saa toimimaan PSP:llä. PSP:n kanssa voi pelata vain PS Storesta ostettuja PS1-pelejä sekä Remote Playn yli PS3:n avulla mitä tahansa PS1-pelejä.


Mitäs mitäs? Eikös ennen noita playstation ykkösen pelejä pystynyt pelaamaan siirtämällä ne vain koneelle?

Mitenkäs tuo PS Store toimii. Eli jos haluaisin pelata PSOnen FFVIIV peliä, kuina se tapahtuisi?
 
Vastaus: Noviisin kysymyksiä

Mitäs mitäs? Eikös ennen noita playstation ykkösen pelejä pystynyt pelaamaan siirtämällä ne vain koneelle?
Ei ainakaan virallisilla firmware-ohjelmistoilla. Custom-firmikset ovat asia erikseen, niillä pystyy tekemään kaikenlaista, mitä PSP ei vakiona tue.

Mitenkäs tuo PS Store toimii. Eli jos haluaisin pelata PSOnen FFVIIV peliä, kuina se tapahtuisi?
Jos PSP:ssäsi on firmware-versio 5.00 tai uudempi, pääset Storeen suoraan ko. ikonista. Sieltä voi sitten ihan rahalla ostaa joitain (harvoja) PS1-pelejä. Mutta esim. mitään Final Fantasy -pelejä siellä ei edelleenkään ole.
 
Vastaus: Noviisin kysymyksiä

Muutama irtokyssäri näin PSP noviisilta. hankin tuon uuden 3004 version ja odottelen vielä muistikorttia nettikaupasta tulevaksi, en ole vielä voinut päivittää firmistä niin firmisversio on siinä default 4.20 joten osa näistä "ongelmista" voi olla ratkaistu näissä 5.00 / 5.01 firmiksissä.

Ongelma/kysymys/ihmetys:

1) Muuten kaikki äänet tulevat Remote Playssä nätisti PSP:ltä kun olen kertonut PS3:lle että äänet PSP:ltä asetuksissa, paitsi kun katson jotain videoa, niin asetus tuntuu pomppaavan asentoon PSP+PS3 eli PS3 aloittaa sen jälkeen möykkäämään myös

2) Remote Play en saanut kuin kerran käynnistämään oman PS3:n ja menemään Remote Play tilaan kiltisti (Internetin ja Private Networkin kautta myös). Nykyään PS3 ei herää vaikka tuo Remote Play asetus on päällä edelleen PS3:lla. Remote Play toimii nätisti kun itse starttaa PS3:n ja valitsee Remote Play toiminnon.

3) Ei taida tuo Remote Play startti toimia PS3:lle maailmalta netin yli oikeasti minulla, kun käytän Soneran ADSL:llää ja minulla ei siis ole kiinteitä IP-osoitteita, millä PSP löytäisi oman PS3:n netin läpi? Soneralla saattaa kohtuu pitkään tosin olla sama IP hyvällä tuurilla käytössä, niin varmaan uudelleen remote play rekisteröinti taas parittaa PSP ja PS3 uusiksi?

4) Onko tuon 3004 version näytön interlaceongelma todellakin sellainen että Sony vetää markkinoilta tämän version?

5) En pystynyt eu.playstation.com sivuilla rekisteröimään PSP:tä koska siellä ei annettu laitetyyppivaihteoehdoksi ollenkaan näitä 3004 sarjan laitteita. Pöh!

Kommentteja ja ideoita mielellään kuulisin viisaammilta näihin asioihin...
 
Vastaus: Noviisin kysymyksiä

1) Muuten kaikki äänet tulevat Remote Playssä nätisti PSP:ltä kun olen kertonut PS3:lle että äänet PSP:ltä asetuksissa, paitsi kun katson jotain videoa, niin asetus tuntuu pomppaavan asentoon PSP+PS3 eli PS3 aloittaa sen jälkeen möykkäämään myös
Tällaiseen ilmiöön en ole koskaan törmännyt millään firmisversiolla. Oletko kokeillut, mitä tapahtuu, jos ääniksi valitsee PS3:n? Toistuvatko siltikin molemmissa, vai vain PS3:ssa?

3) Ei taida tuo Remote Play startti toimia PS3:lle maailmalta netin yli oikeasti minulla, kun käytän Soneran ADSL:llää ja minulla ei siis ole kiinteitä IP-osoitteita, millä PSP löytäisi oman PS3:n netin läpi?
Se Remote Start on toisinaan aika nirso, en vaan ole keksinyt tähän päivään mennessäkään, mistä se nirsoilu johtuu. Joskus se vaan ei ole saavinaan yhteyttä, vaikka Pleikka kyllä käynnistyy täällä kotona. Ainoa mieleeni tullut "järkevä" selitys on, että yleisissä WLAN-spoteissa yms. ei ole kaikkia Remote Playn tarvitsemia portteja auki. Kiinteästä IP-osoitteesta ei kuitenkaan ole tietääkseni kyse, eli siitä sinun ei tarvitse olla huolissasi.

4) Onko tuon 3004 version näytön interlaceongelma todellakin sellainen että Sony vetää markkinoilta tämän version?
Sonyn ainoa virallinen kanta toistaiseksi koko asiaan on, että se ei ole ongelma vaan ominaisuus. :p Huhuja recallista on, mutta vain aika näyttää, onko niissä mitään todenperäisyyttä.
 
Vastaus: Noviisin kysymyksiä

Tällaiseen ilmiöön en ole koskaan törmännyt millään firmisversiolla. Oletko kokeillut, mitä tapahtuu, jos ääniksi valitsee PS3:n? Toistuvatko siltikin molemmissa, vai vain PS3:ssa?

Testasin. toimii oikein eli tällöin äänet kuuluu vain vain PS3:ssa. (Minulla uusin firmis myös PS3:ssa).

Se Remote Start on toisinaan aika nirso, en vaan ole keksinyt tähän päivään mennessäkään, mistä se nirsoilu johtuu. Joskus se vaan ei ole saavinaan yhteyttä, vaikka Pleikka kyllä käynnistyy täällä kotona. Ainoa mieleeni tullut "järkevä" selitys on, että yleisissä WLAN-spoteissa yms. ei ole kaikkia Remote Playn tarvitsemia portteja auki. Kiinteästä IP-osoitteesta ei kuitenkaan ole tietääkseni kyse, eli siitä sinun ei tarvitse olla huolissasi.

Näyttäisi siltä että PS3 ei vaan suostu tottelemaan tuota ulkoista herätettä ja laittamaan itseään Remote Play moodiin. Vaikka esim. kun PS3 on päällä niin kone ei mene Remote Play moodiin vaikka PSP:llä tehdään kutsu. Kun manuaalisesti laittaa PS3 RP päälle niin homma skulaa.

Epäilys: Miten maailmalla ollessa PSP voi löytää Internetin kautta herätettävän PS3-laitteen, jos PS3:n IP-osoite ei ole kiinteästi määritelty? Nyt Soneran DHCP antaa minulle kaikille kotona oleville laitteille aina laitteiden käynnistyessä IP-osoitteen joka varmaankaan ei aina ole vakio? Taitaa tosin Sonerallakin olla joku MAC-osoitteen mukainen preferenssi tarjota sitä vanhaa tuttua IP:tä tutulle MAC:ille, näin luulen kunnes viisammat vastaavat tiedolla.

Sonyn ainoa virallinen kanta toistaiseksi koko asiaan on, että se ei ole ongelma vaan ominaisuus. :p Huhuja recallista on, mutta vain aika näyttää, onko niissä mitään todenperäisyyttä.

Jep, en ole nähnyt 1000 ja 2000 sarjan PSP:itä miten näytöt pelittävät, mutta ihmeellistä elämistä tuossa on verrattuna mitä se voisi olla.... Mene ja tiedä...
 
Vastaus: Noviisin kysymyksiä

Epäilys: Miten maailmalla ollessa PSP voi löytää Internetin kautta herätettävän PS3-laitteen, jos PS3:n IP-osoite ei ole kiinteästi määritelty?
Ajattelin, että Remote Start -tilassa Pleikka pitää vaivihkaa jonkinlaista yhteyttä nettiin koko ajan. Mutta manuaalista lukemalla asian todellinen laita selvisikin:
If the router's IP address (global IP address) is changed when the PS3 system is in standby mode, remote start will not be successful.
Eli DHCP:n takana olevat ovat vähän shit outta luck, jos ISP vaihtelee julkisia IP-osoitteita vähän väliä. :I
 
Vastaus: Noviisin kysymyksiä

Mitä pelejä voi pelata remote-playn kautta? Ainakaan wipeouttia ei pysty remotena pelaamaan... Käyttiksen versio 4.2, en pysty vielä päivittämään psp:tä kun muistikortti on vasta postissa matkalla.
 
Vastaus: Noviisin kysymyksiä

Kaikkia PS1-pelejä sekä joitain (todella) harvoja PS3-pelejä, esim. Pixeljunk Monsters/Eden ja Lair.

http://en.wikipedia.org/wiki/Remote_Play

Aqua Vita (PSN game) aka Aquatopia
Bionic Commando Rearmed (PSN game/demo)
High Stakes on the Vegas Strip: Poker Edition (PSN game)
Imabikisou (BD game/PSN demo)
Lair (BD game)
LEGO Batman (BD game)
Life with PlayStation (PSN software)
Mainichi Issho (PSN game)
PixelJunk Eden (PSN game/demo)
PixelJunk Monsters (PSN game/demo)
PlayStation 1 games (CD games/demos, PSN games/demos)
PlayTV (PSN demo)
SingStar (BD game)
SingStar Vol. 2 (BD game)
 
Vastaus: Noviisin kysymyksiä

Kiusataan modea vielä nyt yhdellä kysymyksellä.

Itselläni on PSP:ssä custom firmis. EBOOT.PBP sekä KEYS.BIN.
Nuo siirrän games kansioon? Ja sitten olisi pelin tarkoitus toimia, olenko oikeilla jäljillä?

Ja nyt olisi kyseessä vaikka peli, joka koostuu kolmesta CD:stä. Jossain foorumilla pyydettiin yhdistämään nuo jollain levykuvien yhdistämis ohjelmalla. Mikähän siihen olisi sopiva?

E: Siinä tapauksessa joku tietoinen voisi kertoa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Noviisin kysymyksiä

Itselläni on PSP:ssä custom firmis. EBOOT.PBP sekä KEYS.BIN.
Nuo siirrän games kansioon? Ja sitten olisi pelin tarkoitus toimia, olenko oikeilla jäljillä?
Sori, en osaa auttaa. Olen aina pitäytynyt pelkissä virallisissa firmiksissä, enkä tiedä, miten nuo customit toimivat.
 
Vastaus: Noviisin kysymyksiä

Ajattelin, että Remote Start -tilassa Pleikka pitää vaivihkaa jonkinlaista yhteyttä nettiin koko ajan. Mutta manuaalista lukemalla asian todellinen laita selvisikin:

Eli DHCP:n takana olevat ovat vähän shit outta luck, jos ISP vaihtelee julkisia IP-osoitteita vähän väliä. :I

Testit jatkuvat Remote Playn suhteen. Minulla näyttäisi tuo Remote Play onnistuvan ainoastaan vain silloin kun itse käynnistän PS3:n ja laitan sen Remote Play tilaan. Asetuksissa kyllä on päällä tuo RP mutta Pleikka ei silti herää netin kautta tulevaan PSP RP yritykseen. (Rekisteröin laitteet uudestaan jotta varmasti käytettävät IP:t ovat laitteilla jemmassa etäkäyttöyhteyteen). Eli PSP kyllä löytää netin läpi reitin PS3:lle mutta ei saa sitä heräämään.

Sain aikoinaan ensimmäisillä kerroilla PS3:n heräämään mutta nyt se ei enää sitä tee. Taisin varmaan yrittää Private Networkillä ja sillä se voipi herätellä suoraan WLAN yhteydellä point-to-point.

Miksiköhän PS3 ei herää tuohon Remote Play yritykseen PSP:llä netin kautta (tai edes oman ADLS/WLAN routerin kautta)?

Otin reitittimestä NAT:in pois päältä jotta pääsisi suoraan PS3:een omalla globaalilla IP-osoitteella mutta se ei auttanut. Eikä NAT:in kanssa kun laitoin reitittimeen kiinteät privaatti-IP:t kullekkin kodin laitteelle mitä nettiä käyttää. Tuon linkin takaa löytyvän ohjeen mukaan riittää että reitittimellä säilyy oma globaali-IP samana ja näihän se tekeekin kun en resetoi reititintä normaalisti koskaan. Tai pikemminkin hieman fundeerattuna tuo NAT kannattaa lienee pitääkin päällä DHCP maailmassa koska reititin pitää varattuna tuon oman globaalin IP:n vaikka mikään laite reitittimen takana ei olisi päällä. Muutoin kukin laite itse kyselee operaattorin DHCP serveriltä tuoreen IP:n aina käynnistyessään. Tämä ei toki silti selitä tuote em. Remote Playn käynnistymättömyyttä PS3:lla koska tein rekisteröinnin uusikas ja yritin samantien netin kautta käyttöä ja homma ei toiminut.

UPNP:tä en voi pitää päällä kun tuo minun Zyxel 660HW jotenkin pätkii yhteyksiä jos se on päällä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Noviisin kysymyksiä

UPNP:tä en voi pitää päällä kun tuo minun Zyxel 660HW jotenkin pätkii yhteyksiä jos se on päällä.
Hmm, mulla oli ennen Zyxelin P-660HW-61, siinä PE11-firmware, ja UPnP:n kanssa ei ollut mitään ongelmaa. Muutenkin koko laite oli vakaa kuin peruskallio. Kannattaa käydä katsomassa Zyxelin FTP:ltä, olisiko modeemiisi uutta firmwarea saatavilla.
 
Vastaus: Noviisin kysymyksiä

Oon kokeillu sekä tuolla youtubedownloaderilla että keepvid.comissa muuttaa noita youtuben videoita. Oon saanukin aikaiseks .mp4 muotoisia videoita, MUTTA:

Kun siirrän ne PSP:hen, ihan VIDEO kansioon, sillä itselläni on sonyn 4.05 firmis. Kun PSP:ssäni katson videokansiota, siellä on videoita jotka ei toimi, niissä lukee vain: UNSUPPORTED DATA tai CORRUPTED DATA. Missähän vika?
 
Vastaus: Noviisin kysymyksiä

Kun siirrän ne PSP:hen, ihan VIDEO kansioon, sillä itselläni on sonyn 4.05 firmis. Kun PSP:ssäni katson videokansiota, siellä on videoita jotka ei toimi, niissä lukee vain: UNSUPPORTED DATA tai CORRUPTED DATA. Missähän vika?
Pelkkä ".mp4-muotoinen video" ei sinällään kerro oikeastaan yhtään mitään, koska mp4 on vain yksi container ja voi sisältää ties millä codecilla pakattua kamaa. Ja tässä tapauksessa videossa käytetään jotain sellaista codecia ja/tai resoluutiota, jota PSP ei tue.
 
Vastaus: Noviisin kysymyksiä

Hmm, mulla oli ennen Zyxelin P-660HW-61, siinä PE11-firmware, ja UPnP:n kanssa ei ollut mitään ongelmaa. Muutenkin koko laite oli vakaa kuin peruskallio. Kannattaa käydä katsomassa Zyxelin FTP:ltä, olisiko modeemiisi uutta firmwarea saatavilla.

Minulla on sama peli ja PE11 firmis... jos UPnP on päällä pätkii nettiyhteys reitittimeen ethernetillä kytketyissä PC:issä sen jälkeen.

Luuletko että reitittimessä pitää olla UPnP päällä että PS3 saa ns. "Wake-On-Lan" ilmoituksen WLAN:in kautta herätäkseen? Ethernetillä kytkettyänä PS3 varmaan heräisi ilman UPnP venkoiluja? Koitan testata tuota itsekin laittamalla hetkeksi tuo UPnP päälle ja yrittämällä herättää PS3 netin kautta josko auttaisi...
 
Ylös Bottom