Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

L.A. Noire

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luckyman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Eiks näiden vinkkien ja kysymysten pitäis olla jossain peliapuketjussa?

En nyt noiden spoilerien sisältöä lähtenyt tutkimaan kun pelin vasta hankin ja päässyt vasta alkuun.

Muutama höhlä juttu tullut vastaan, siis sellaisia joissa ei ole järkeä jos asiaa tarkemmin ajattelee, mutta peli ja pelattavuus on kyllä yleisesti timanttia. Noista höhlistä jutuista: esimerkiksi eräs tapaus jossa erästä paperimassaesinettä oli olevinaan käytetty "kiilaamaan auton kaasupoljin pohjaan". Ne jotka tietää tapauksen, sopii vilkaista auton sisään ja miettiä mitä vasten se kapistus oli muka kiilattu, tyhjää ilmaa vai? Muutamia vastaavanlaisia aivopieruja tullut vastaan.
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Minusta vaan tuntuu ton pelin esittämän "päätarinan" (lehtien kautta) takia että aina lukitsen väärät ihmiset vankilaan jonkun sarjamurhaajan sijaan. :D

...
Voiko tässä muka laittaa syyttömiä vankilaan? Mistä tiedät että tyyppi on syytön? Itsellä jutut ovat ratkenneet lopulta itsestään, vaikka itse olis jumittanut, mut eipä näin oo vielä käynyt. Syyllinen on aina löytynyt ja komissaario on lopulta vain taputtanut selkään että "hyvä poeka!". En mä alkanu miettimään et oliko joku ehkä syytön. Ainoo mikä oli, niin:

(spoileria tehtävästä 'The Red Lipstick Murder':)
Niin ainoo mikä oli lähellä ettei syytön joutunu vankilaan, niin siinä Homiciden ekassa tehtävässäkö se oli, kun tutkittiin sitä ekaa B.D.-murhaa, jossa sen naisen ruumiiseen oli kirjotettu "FUCK YOU B.D. - TEX", niin pomo uskoi että se putkimies oli syyllinen, mut eipä se mihinkää vankilaan joutunu, vaan mä löysin sen toisen syyllisen.

Tuliki mieleen että mitäs toi "Tex" tarkotti siinä? Mikäs sen murhaajan nimi nyt oli, tuskin mikään Tex kuitenkaan tai vastaava..? En oikein muista. Ja eikö tolle tyypille saatu motiivia ja mitä tuo teksti ylipäätään tarkotti? Noh, vois pelata joskus sen uudestaan ja selvitellä asiaa tarkemmin. :P
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Katselin Social Clubia, niin aika paljon on jäänyt Trafficin ja Homiciden caseissa vihjeitä löytymättä. Pitänee ottaa työnalle ja etsiä kaikki. En vain tajua, mistä ne voisi löytää, kun mielestäni tutkin niin tarkkaan kuin pystyin ja 5 tähteäkin on kaikista :confused:
Vai onko pelissä enemmänkin vihjeitä, jotka eivät soita musiikkia ja eivät ole rikospaikan läheisyydessä?
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Katselin Social Clubia, niin aika paljon on jäänyt Trafficin ja Homiciden caseissa vihjeitä löytymättä. Pitänee ottaa työnalle ja etsiä kaikki. En vain tajua, mistä ne voisi löytää, kun mielestäni tutkin niin tarkkaan kuin pystyin ja 5 tähteäkin on kaikista :confused:
Vai onko pelissä enemmänkin vihjeitä, jotka eivät soita musiikkia ja eivät ole rikospaikan läheisyydessä?

Kun kuulustelet ja saat kaikki oikein niin jotkut henkilöt antaa lisää vihjeitä. Itsekin noiden vihjeiden kanssa tuskastelin ennen kuin huomasin tuon.
 
Vastaus: L.A. Noire -virka-apuketju [X360]

Ai niin, muistakaa myös että tutkittavalla alueella soi aina se tutkimus-musiikki. Tästä luulisi viimeistään tunnistavan rikospaikan. Musa ei tietenkään soi jos avut ovat valikosta päällä ja paikalta on löydetty jo kaikki johtolangat.
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Ennen ilmestymistä peli vaikutti kiinnostavalta mutta sitten kun jostain arvostelusta selvisi että kuulusteluissa ei voi failata (ei vaikuta syyttömyyteen/syyllisyyteen) ja nähtyäni jostain eka tehtävästä pätkän kiinostus lakkasi nopeasti.
Arvostelussa mainittiin myös kaava joka toistuu melko samanlaisena joka "päätehtävässä"... Mene rikospaikalle, tutki esineitä(pyörittele kädessä), sitten jossain vaiheessa rikollista jahdataan juosten tai autolla, kuulustelu, ja riippumatta dialogivalinnoista ao. rosmo katsotaan syylliseksi.
Näinkö on??
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Ei nyt ihan kurjasti sentään. Homicide-yksikössä tulee muutaman tehtävän putki, jotka muistuttavat aika paljon toisiaan, mutta periaatteessa niillekin löytyy lopulta ihan luonnollinen selitys.

Nuo esittämäsi yleistykset ovat mielestäni turhan karkeita, ja tehtävät voivat periaatteessa mennä myös pieleen. Esimerkiksi tärkeitä johtolankoja antava hahmo voi kuolla (ennenaikaisesti). Mielestäni L.A. Noiren tehtävissä on ihan nokko vaihtelua, jotta mielenkiinto säilyy yllä.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Sellainen kysymys olisi, että tässähän voi kai läpimenon jälkeen pelata yksittäisiä tehtäviä uudestaan? Tai ainakin tällaisen käsityksen olen saanut. Jos niin tekee, niin pysyykö statseissa kerätyt autot/kelat ja tehdyt street crimet, vai täytyykö kaikki kerätä samalla kokonaisella pelikerralla? Olisi ihan kiva tietää, kun loppu häämöttää.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Sellainen kysymys olisi, että tässähän voi kai läpimenon jälkeen pelata yksittäisiä tehtäviä uudestaan? Tai ainakin tällaisen käsityksen olen saanut. Jos niin tekee, niin pysyykö statseissa kerätyt autot/kelat ja tehdyt street crimet, vai täytyykö kaikki kerätä samalla kokonaisella pelikerralla? Olisi ihan kiva tietää, kun loppu häämöttää.
Voi pelata yksittäin ja statsit ja kaikki kerätyt jutut säilyy tallessa. Myöskin silloin kun aloittaa new gamen läpipeluun jälkeen. Keräilyt ja Street Crimet voi suorittaa myös free roamissa.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Viitisen tehtävää vielä jäljellä, ennen kuin peli on paketissa. Mielipide pelistä on pysynyt pitkälti samana koko ajan, joskin muutama uusikin asia on noussut verenpainetta nostamaan. Ensinnäkin nuo paljon parjatut Street crimet, joskin uudella tavalla. Typerältä tuntuu aina kun tehtävä pompsahtaa näkyville ja kartasta katsoo tehtävän sijainnin. Liian yleistä, että tehtävä on täysin eri puolella kaupunkia, Eihän tämä muuten haittaa, mutta syö sitä surullisen kuuluisaa immersiota kun tulee tunne, että on koko kaupungin ainoa poliisi. Nämä olisi voinut toteuttaa peliin huomattavasti fiksummin siten, että tehtävän "laukaisemiseksi" pitäisi olla saman alueen lähettyvillä muutenkin. Tuskin Suomessakaan Espoosta tilataan poliisipartiota hoitamaan Itä-Helsingissä tapahtuvaa parisuhdekriisin hoitoa...

Fysiikkamoottorin bugeihin törmää tämän tästä. En muissa Havok-moottorilla pelatuissa peleissä ole yhteensäkään törmännyt näin useisiin wtf-tilanteisiin. Standardi ilmiö street crimejen takaa-ajoissa, että pienen pompun jälkeen auto laskeutuessaan pysähtyy kuin tiiliseinään, vaikka mitään ei ole edessä. Paperipinot lentävät pienestä hipaisustakin kattoon ja ympäri huushollia. Aidat ja metalliset katulamput kyllä kaatuilevat tämän tästä, mutta lautakasa onkin sitten joustavuusasteeltaan jossakin betoni- ja sementtiseinän välimaastossa. Törmättyjä ongelmia ja typeryyksiä on kymmeniä, mutta eiköhän pointti jo tullut selväksi.

Ja edelleen se tyhjä ja tylsä kulissimaailma. Näyttäähän se paperilla hienolla, että on tallenettu pelilevylle kokonainen LA, mutta sen hyöty jää kyllä vahvasti kyseenalaiseksi. Jokaisesta ilmansuunnasta kilometri tai pari pois, eikä mitään merkittävää negatiivista tapahtuisi. Nyt välimatkat ovat järkyttävän pitkiä, eivätkä edes tarjoa mitään.

Jossain siellä seiskan hujakoilla ollaan arvosanan osalta vieläkin. Ehkä vähän päälle, joskin siinä on jo kuitenkin pisteen verran "siinä forty-fifty"-tunnelman lisää.
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Melko vaffasti kyllä ärsyttää se, että kuulusteluissa on aina ainoastaan yksi oikea reitti, mitä mennä. Näissä lie-todisteluissa sun muissa pitää käyttää juuri sitä tiettyä todistetta, jota pelintekijä on ajatellut, eikä muu sinänsä looginen todistuskappale kelpaa. Sitten kun peli ei anna mitään selvää palautetta, että mikä meni vikaan, niin pelaajalle jää virheen sattuessa vähän hölmistynyt fiilis.

Tuli tuossa testailtua yhtä kuulustelua Ad Vicen ekassa jutussa, kun ei doubt kelvannut selvästä paikasta huolimatta ja lien valitessa Cole höpötteli vähän omiaan, vaikka todisteet olisivat kelvanneet alkuperäiseen kysymykseen, jos Cole olisi sen siten esittänyt. Ihmettelin sitten kovasti, että bugaako nyt vai, mistä on kyse. Netistä tuli sitten sen verta vilkaistua, että olisi pitänyt ensin käydä toisessa paikassa, josta olisi saanut ratkaisevan cluen tuohon kuulusteluun. Nyt kun tuota clueta ei ollut, niin kaikki valinnat olivat vääriä, eikä peli indikoinut tätä mitenkään, vaan jätti minut täysin ymmälleni. Tuosta kuulustelusta ei voinut myöskään perääntyä enää menemään sinne toiseen paikkaan ensin, vaan kuulustelu piti hoitaa pakkofeilauksellakin loppuun.

Miksi peli pakottaa menemään toisen vihjeen perään ennen kuin toisen? Itse olin sitä mieltä, että vihjeet olivat suht saman arvoisia ja tämä paikka oli lähempänä kuin se toinen, johon olisi sitten pitänyt mennä. Kysyin vielä pariltakin neuvoa ja hän sanoi, että ihan sama kumpi mennään ekana tsekkaamaan, päätä sinä Cole. Päätin sitten tsekata loogisesti tämän lähemmän paikan ensin ja siitä sitten rokotettiin näin rankasti.

Melko iso ryppy muuten niin hienossa pelissä. Lisää toki uudelleenpeluuarvoa, kun jutut eivät mene 100% läpi, mutta tällainen keinotekoinen venkslaaminen turhauttaa todella.

EDIT. Niin ja Garrus muuten bongattu. Keksi sille joka bongaa Garruksen!
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Ekan kerran tuomitsin sitten väärän henkilön. Muuten meni keissi täysin nappiin, mutta tuossa tyrin ja 3 tähteä sain. Tuntemukset asian tiimoilta:

itku.gif
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Mä en edes välitä, vaikka väärä joutuu poseen. Mulla on lähtökohtaisesti niin huonot vihjeet taskussa ja kysymyksissä kusen viimeistään täysin, niin passitan aina sen vittumaisemman henkilön mieluummin kuin todennäköisimmän. Ja pomo tykkää. Vähän liikaa eläytymistä peliin joo...

Mulla oli muuten viime casessa 17/18 vihjettä jopa (!mulla!). Kuitenkin tärkeimmässä paikassa puuttui selvästi tärkein vihje, kun true/doubt ei toiminut, eikä mikään edes hiukankaan vähän järkevämpi vihje tuonut tulosta, joskaan ne ei olleet mitään pomminvarmoja tosiaankaan. Communitykin oli kussut näköjään aika urakalla siinä kohtaa..

Oon täysin samaa mieltä tosta kaupungin koosta. Mappi on pelkkää reittiä, ei mitään paikkoja (paitsi itse löydetyt locationiot yms rikospaikat). Jos pitäisi, kuten tässä tehtävässä pitää näköjään (12/13 tehtävä?) suunnistaa johonkin niin ei ole kyllä paskankaan hajua. Sen verran yhdentekevä koko kulissikaupunki on, eikä mikään kyllä painu mieleen yhtään. Todella kylmä.

Jälkiviisana olis ollut aika namia tosiaan sijoittaa pienempään kaupunkiin tyyliin ~ kymmenen tehtävää, ja entistä parempaa vaikutusta juoneen/vihjeisiin/henkilöihin jne... Mut onneks tää peli näyttää nyt hyvää tietä ainakin muille, mikä tärkeintä.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Fysiikkamoottorin bugeihin törmää tämän tästä. En muissa Havok-moottorilla pelatuissa peleissä ole yhteensäkään törmännyt näin useisiin wtf-tilanteisiin. Standardi ilmiö street crimejen takaa-ajoissa, että pienen pompun jälkeen auto laskeutuessaan pysähtyy kuin tiiliseinään, vaikka mitään ei ole edessä. Paperipinot lentävät pienestä hipaisustakin kattoon ja ympäri huushollia. Aidat ja metalliset katulamput kyllä kaatuilevat tämän tästä, mutta lautakasa onkin sitten joustavuusasteeltaan jossakin betoni- ja sementtiseinän välimaastossa.

Täytyy kyllä sanoa, että tuo fysiikanmallinnus on noiden törmäilyjen kanssa jotenkin omituinen. Jos on liian hiljainen vauhti, niin auto töksähtää heti katutolppaan, mutta jos on vauhtia on vähän enemmän, niin se jyrää niitä 10 peräjälkeen huoletta. Tosin aidat ei kyllä minulla kaatuile, vaan verkko- ja lauta-aidat pysäyttävät auton seinään. Erittäin mukavaa taka-ajoissa, kun menet vähän ohi portista, niin auto pysähtyy kuin seinään olisi ajanut.
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Onko muilla samankaltaista ongelmaa Social Clubin Case Trackerin kanssa? Kuva spoilereissa:

9i4ua98phqlcrbp

Eilen toimi vielä ihan hyvin, mutta nyt hävis kaikki vihjeet näkyvistä. Kaikki muu kyllä näkyy paitsi vihjeet.

E: Alkoi toimimaan taas. Vähän taitaa olla vielä vaiheessa tämän pelin osalta :o
 
Ylös Bottom