Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

L.A. Noire

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luckyman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Onko muilla samankaltaista ongelmaa Social Clubin Case Trackerin kanssa?
Siellä ylhäällä, L.A. Noire Case Tracker-bannerin päällä on punainen More Info-teksti. Siellä ilmoitetaan että toiminto voi mahdollisesti sisältää väärää tietoa. Rockstar tutkii asiaa. Ongelma korjataan tulevaisuudessa päivtyksen avulla.
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Pelin läpäisystä tulee kohta täyteen täysi vuorokausi. LA Noire jää todellakin kummittelemaan mieltä aika kutkuttavasti. Mielessä pyörii ne lukuisat löytämättä jääneet todisteet ja syyttömänä putkaan tungetut henkilöt. Los Angeles kutsuu lunastuksellaan.

Kauanko meni läpipelaamisessa? Onko tuossa uudelleenpelaamisessa muuta hupia kuin lisätodisteiden etsiminen (Syyllinen pysyy samana)?
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Pelin läpäisyyn meni noin 25h. Tämä aika meni lähestulkoon vain päätarinaa seuratessa satunnaisesti fiilistellen.

Pelissähän on paperilla varsin loistavat puitteet uudelleen pelattavuudelle. Lopetuksethan tehtävissä on aina jotakuinkin samat mutta matka sinne on altis monelle muuttujalle. Matkaan vaikuttavia asioita ovat mm. järjestys missä vierailtavissa kohteissa käy, löydetyt todisteet, menestys kuulusteluissa, satunnaisiin tehtäviin osallistuminen jne. Mitä huonommin pelissä pärjää sitä enemmän joutuu yleinsä tekemään työtä syyllisen kiinniottamiseksi. Pahimmassa tapauksessa esim. todistaja voi kuolla huonosti suoritetusta tutkimustyöstä.

Mutta kuinka hyvin tämä sitten toimii oikeasti? Sitä on paha sanoa koska en peliä ole vielä toistamiseen aloittanut. Paperillahan tämä tosiaan kuulostaa lupaavalta. Mutta kokemuksena LA Noire on kuitenkin tuulahdus jostain uudesta ja se kannattaa ehdottomasti kokea.
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Nyt kun peli on pelattu kerran läpi ja tätä pystyy jo tarkastelemaan hiukan objektiivisesti - toki fanilasit ovat edelleen päässä ja tiukasti - niin kyllä tuosta juonenkuljetuksesta löytyy melkoisia epäkohtia.

Esim. Marriage Made in Heaven

Kuinka moni meistä oikeasti kantaa taskussaan henkivakuutustodistustaan ja kirjailee siihen kissankokoilla kirjaimilla että MITÄ HIMPSKATTIA jos siinä on jotain epäselvää? Jos on tarkoituksena tehdä ennalta suunniteltu vakuutuspetos ( eli tönäistä tero auton alle ja saada koko juttu näyttämään onnettomuudelta), niin onko järkevää puukottaa ja jättää vielä se sama puukko kolmen metrin päähän tekopaikasta?

Tässä tapauksessa ois ollut jo vaikka huomattavasti mielenkiintoisempaa jos vakuutustodistusta ois pitänyt ettiä esim. nyt vaikka sieltä vakuutusyhtiöstä motiivin toivossa. Tekotapa? Vaikka palkata joku laitapuolen kulkija juottamaan tero hervottomaan känniin ja tönäisemään auton alle. Tai sammuneena selälleen ja tukehtuminen oksennukseen.

Muitakin epäloogisuuksia oli, mutta tää tehtävä jäi kokonaisuudessaan mieleen.
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Mua nyt lähinnä mietityttää, case 12:n lopussa/sen jälkeen,
että näemmä ei ollutkaan sitten mitään paskan väliä sillä, ketä sä syytit, kun oli aina kaksi mahdollisuutta. Se baarimikkoli kun lahdattiin tuon päätteeksi ja oli lähes jokaisen listinyt, eikä ketään epäillyistä? Mikä idea tossa nyt siis oli?

On alkanut muuten vähän paremmin maistumaan kun jättää nuo onnettomat ajelut partnerille. Repliikit käydään kuitenkin läpi, ja sitten ladataan suoraan päämäärään. Perfect, sano. Ainakin itelle sopii tämä ennemmin, kuin että nyt lähtisi alun tapaan tekemään free roam-shittiä kesken kaiken. Pelin jälkeen sitten jos jaksaa.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Kysynpä nyt vielä tuosta The Red Lipstick Murder -tehtävästä (spoilereita siitä alla):

Tehtävän jälkeen, passitettuani sen Heroes-tähden vankilaan (se putkimies, uhrin aviomies), pomo alko huutamaan jostain syystä mulle, vaikka ratkaisin jutun. Sano että tunaroitiin niin pahasti, että joudutaan selvittelemään katurikoksia jonkun aikaa ennen kuin saadaan uus keissi. Tää Lipstick Murder siis selvisi niin, että poliisilaitoksen ovella koulun talonmies tunnisti sen aviomiehen siksi tyypiksi, joka kolkkas sen uhrin siellä koululla, ja tää epäilty lähti sit karkuun. Lopulta sain sen kiinni ja se vietiin selliin. Ja tämän jälkeen siis pomo alko räyhäämään. What gives? Oliko se muka syytön?

Ja ei sen pomon huutamisen jälkeen kyllä jouduttu mihinkään kadulle partioimaan, vaan seuraavaksi alkoi välinäytös kahvilasta ja pomo ilmoitti uudesta tapauksesta. Tai nähtävästi siinä välissä sitten kului hieman aikaa ja nyt se anto vasta uuden tapauksen..?
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Kysynpä nyt vielä tuosta The Red Lipstick Murder -tehtävästä (spoilereita siitä alla):
<selitys tapahtuneelle>
Vaikka todisteiden valossa aviomies olikin selkeästi syyllinen, halusi poliisipäällikkö toimittaa pedofiilin vankilaan - vaikkei selkeitä todisteita olisikaan ollut. Syyttämättä jätetty vaimontappaja oli pomon mielestä yhteiskunnalle pienempi paha kuin edelleen vapaana juokseva lastenahdistelija. Ei siinä sen kummemmasta ollut kyse.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

<selitys tapahtuneelle>
Vaikka todisteiden valossa aviomies olikin selkeästi syyllinen, halusi poliisipäällikkö toimittaa pedofiilin vankilaan - vaikkei selkeitä todisteita olisikaan ollut. Syyttämättä jätetty vaimontappaja oli pomon mielestä yhteiskunnalle pienempi paha kuin edelleen vapaana juokseva lastenahdistelija. Ei siinä sen kummemmasta ollut kyse.

Gotch'ya! Toimin siis kuten rehti poliisi toimisi. Follow the evidence, stick by the book. :D No ehkä pedari saadaan kiinni myöhemmin pelissä jostain muusta rötöksestä.
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Eurogamer julkaissut mielenkiintoisen Who's Who in L.A. Noire-artikkelin pelin tunnetuimmista pelureista.

Vaikka joukossa muutama ylläri olikin, aika moni pelin kasvoista jäi kuitenkin unholaan...
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Läpi pelin pelanneena jäi mietityttämään nyt alkuu ainaki seuraava asia:

Mitä ihmettä tälle huumediileriäijälle kävi oli mukana useis eri cutsceneis. Yhtäkkii se vaa hävis kuvioista eikä sitä nähny enää sen jälkee missää. Hyvin mahollista et oo jotain missannu, se ny ei ois ensimmäinen kerta.
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Latela, aatostelua homicide-kuvioista:

Täsmälleen sehän se idea oli. Baarimikko oli ns. vuokratyövoimana baareissa, joihin tuli näitä hempukoita valittamaan avio-ongelmistaan enemmän tai vähemmän kännissä. Siinä tilaisuus. Toteutus oli helppo homma, tarjotaan kyyti kotiin mutta hakataankin henki pois. Sitten pieni todisteiden plänttäys aviomiehen kämppään. Motiivina ihan puhdas hulluus.

Ja se murharyhmän pomo sanoi siinä lopuksi, että virkavirhe siellä ja hävinnyt todiste tuolla ja ongelma on poispyyhkäisty. Syyttömät pääsevät vapaaksi, mutta LAPD:n ei tarvitse tunnustaa olleensa väärillä jäljillä alusta asti.

Ainoa juttu tässä homiciden juonikuviossa joka jäi mulle vähän avoimeksi oli se kengänkoko-homma. Vähän liian hyvä yhteensattuma että kaikilla aviomiehillä oli se kasikoon jalka.
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Vaikka joukossa muutama ylläri olikin, aika moni pelin kasvoista jäi kuitenkin unholaan...

Kiva linkki. Tossa tuli parhaiten esiin "Erika Heynatz"in kohdalla naisten kasvot pelissä, josta aiemmin jo urputin. Osana 40-lukua, naisten tyyliä ja samanlaisuus, mutta jotenkin kasvot ei ole läheskään niin tarkkoja ja yksilöllisiä mun silmään kuin miesten. Jotenkin hirveen persoonattoman näköisiä verrattuna miehiin. Tietenkin olis aika hassun näköistä jos jokainen muija olisi nykypäivän veroinen pandakarhu-lookkinen.

On muuten hieno homma, että tuo homecide-osio sai päätöksensä ja "koko homma" muutenkin. Pelkäsin, että tota BD:tä vitkutellaan pelin loppuun ja se on "se juttu". Varmasti kun näitä juttuja pelailee pelin jälkeen uudelleen läpi, tuo aukeaa paljon paremmin. :) Ehkä tuo oli sellainen hyvä päätös tuolle osalle pelistä, vaikkakin odotin paljon hektisempää päätöstä tuon tiimoilta. Kaikkiin "kansioihin" olisi kiva saada tuollainen jonkinmoinen "lopetus".
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

En kyllä ymmärrä mitä porukka on valittanut, että ajaminen on pyllystä tässä? Omasta mielestäni paljon parempi mitä muissa vastaavissa peleissä. Ainoa ärsyttävä asia tähän mennessä pelissä ovat kontrollit ja niitähän ei tietysti voi vaihtaa.

Mistä noita film reellesjä löytää?
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

En kyllä ymmärrä mitä porukka on valittanut, että ajaminen on pyllystä tässä? Omasta mielestäni paljon parempi mitä muissa vastaavissa peleissä. Ainoa ärsyttävä asia tähän mennessä pelissä ovat kontrollit ja niitähän ei tietysti voi vaihtaa.

...

No mikä niissä kontrolleissa nyt niin harmittaa?
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Lähinnä ampuminen. Jokaiseen peliin vaihdan aina ampumisnapiksi (ellei ole valmiina) r1:n. Hieman hakemista tuon r2:n kanssa ampua, mutta onneksi sitä nyt on sen verran vähän.
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Jepu jee - kaikki todisteet löydetty ja kaikki kysymykset oikein. Siltikin tuloksena neljä tähteä. Ilmeisesti tuli tehtyä liikaa vahinkoa kaupungille ja sen autoille. Ihan hieno homma, tehtävässä jossa on kaksi autolla tapahtuvaa takaa-ajoa.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Pystyykö free roamissa jotenkin tallentamaan peliä?

EDIT. Jaksoinkin ajella yhellä istumalla tuon "Miles on the Clock". Nyt on platinumi takataskussa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Lähinnä ampuminen. Jokaiseen peliin vaihdan aina ampumisnapiksi (ellei ole valmiina) r1:n. Hieman hakemista tuon r2:n kanssa ampua, mutta onneksi sitä nyt on sen verran vähän.

Rockstar on ottanut tavakseen L2/R2-ampumisen, so get used to it. Omasta mielestäni tuo L1/R1 sopii nopeatemposempiin peleihin, esimerkiksi Unchartedeihin ja sitten tietty FPS-peleihin. L2/R2 sopii hyvin GTA:n / L.A. Noiren hitaampaan tyyliin.
 
Ylös Bottom