Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

L.A. Noire

Vastaus: L.A. Noire [Hype]

Tuli ihan Heavy Rain fiilikset siinä mielessä, että saadaankohan tässä muutakin pelattavaa kuin toimintapräiskintää! Erittäin mielenkkiinnolla odotan lisätietoja tästä proggigsesta! :)
 
Tossahan oli joku uus tekniikka jolla liikkeen lisäksi peliin saadaan näyttelijän ulkonäkö, eli siks Noi näytti niin hyviltä.
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

Tuli ihan Heavy Rain fiilikset siinä mielessä, että saadaankohan tässä muutakin pelattavaa kuin toimintapräiskintää! Erittäin mielenkkiinnolla odotan lisätietoja tästä proggigsesta! :)

Dekkaritarinaan ei oikein all-out räiskintä sovi millään, tai sitten mennään metsään ja lujaa. Avoin maailma lienee tässäkin taustalla, mutta tarina etenee salapoliisihengessä.

Jos/kun tässä on moninpeli, niin mielenkiintoista on nähdä miten se on toteutettu. Lierihattu-dekkarit väijymässä kilpaa johtolankoja ja kampittamassa toisiaan epäiltyjen varostamisessa?
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

Jos pelin takana on Rockstar Games, voi olla aika turvallisin mielin että laatua on tulossa. Harvalla pelifirmalla on samanlaista putkea laatupelejä takana, epäonnistumisia ei juurikaan ole tullut vastaan, jos ollenkaan.

No jaa, no joo. Jos yleisellä mittarilla mennään, niin kyllähän GTA IV ja Red Dead Redemption olivat varmasti aivan maagisia tekeleitä, mutta eipä itselleni enää maistuisi vielä samalla kaavalla toteutettu dekkaripeli - jotain uutta mekaniikkaan kiitos! Mene rikospaikalle A/B/C ja ammu kaikki ei tässä enää maistu.

Silti, laadukasta peliä sieltä varmaankin on tulossa, tähän toki uskotaan. Pelin kehittäjänä toimivassa Team Bondissa on mukana mm. The Getawayn ohjaaja, joten kokemusta hieman vastaavasta on ennenkin olemassa. Teknisesti tuo peli oli vähän ailahteleva, mutta oman muistikuvani mukaan tunnelma ja juoni oli kyllä ihan kohdillaan.

Traileri oli ihan lupauksia herättävä, siitä on hyvä jatkaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

Traileri oli kovin James Ellroy -henkinen, toivottavasti itse pelikin on yhtä raadollinen ja synkkä kuin miehen erinomainen rikoskirjallisuus. Tämä menikin sitten odotuslistalle kovaa kyytiä.
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

Kasvoanimaatiot trailerissa ovat kyllä aika huikeat, lienee motion capturea käytetty melko laajasti tuon saavuttamiseksi.

Siinäpäs se, perinteistä Motion capturea ei kasvoanimaatioihin olekaan käytetty vaan hieman erilaista tekniikkaa, josta käytetään nimeä Motion scan. Jos jostain saa käsiinsä Edgen L.A. Noire -numeron niin suosittelen asiasta kiinnostuneita lukemaan. Varsin kattavasti puhuvat tuosta Motion scannista (sekä tietysti itse pelistä muutenkin).
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

Dekkaritarinaan ei oikein all-out räiskintä sovi millään, tai sitten mennään metsään ja lujaa. Avoin maailma lienee tässäkin taustalla, mutta tarina etenee salapoliisihengessä.

Joo ei voi ku toivoa, että maailmaan on muukin näkövinkkeli ku tähtäinten läpi :)

Kovin vähän tästä tietoa vielä on kun ei oikein tiedä edes minkälainen peli loppujen lopuksi on kyseessä.

The Getaway o tuon lafkan tuotos. Se oli jollain tapaa ihan hieno pläjäys.
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

No jaa, no joo. Jos yleisellä mittarilla mennään, niin kyllähän GTA IV ja Red Dead Redemption olivat varmasti aivan maagisia tekeleitä, mutta eipä itselleni enää maistuisi vielä samalla kaavalla toteutettu dekkaripeli - jotain uutta mekaniikkaan kiitos! Mene rikospaikalle A/B/C ja ammu kaikki ei tässä enää maistu.

GTA ja Red Dead ovat tosiaan tuon ABC-pelityylin omaavia tekeleitä, joten se niille suotakoon. LA:sta on alusta asti sanottu, että peli poikkeaa tästä kaavasta. Eurogamerin päivän jutusta tämä:

" L.A. Noire, announced years ago in 2005, is a 1940s crime thriller based around you rising through the ranks of the Los Angeles Police Department.

Central to everything is a magnificent-sounding motion-capture system, which records the look, voice and actions of real-life actors and then processes them into the game.

Such a level of detail enables a sophisticated interrogation mechanic, whereby players can judge facial expressions and behavioural quirks to determine whether a suspect is holding anything back. Creator Team Bondi is also said to have written an unprecedented 300 pages of script for the game.

"L.A. Noire is the first game to really explore what it means to be a detective, and offers players the opportunity to solve crimes blending classic action, investigation and interrogation, in the endless pursuit of what's right," Rockstar said.

Tuo tutkimis/kuulustelu-näkökulma ei kyllä viittaa GTA:n tyyliseen pelimekaniikkaan millään tavalla. Odotukset ovat sangen korkealla, toivottavasti pelistä tulee pian lisätietoa.
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

Oli kyl traileris ainaki ilmeet mallinnettu kunnol. Sen naisenki kirkaisussa kaikki 10 miljoonaa naamalihast väänsi sen kasvoja. Todella hyvän näköistä. BTW eikös tuo 300 sivuinen kässäri oo melko lyhyt? Vai kuulostaako vain. Toki riippuu minkäkokoset sivut ja mikä fontti :D
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

Pistetään (loputtomalle) ostoslistalle, näytti sitäpaljon hyvältä. Odotukset pilvissä, toivottavasti R-kioskin pojat ei petä...
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

Oli kyl traileris ainaki ilmeet mallinnettu kunnol. Sen naisenki kirkaisussa kaikki 10 miljoonaa naamalihast väänsi sen kasvoja. Todella hyvän näköistä. BTW eikös tuo 300 sivuinen kässäri oo melko lyhyt? Vai kuulostaako vain. Toki riippuu minkäkokoset sivut ja mikä fontti :D

SIIS TODELLA LYHYT! Alan Waken kässäri oli 500 sivua, Assassin's Creed 2:sen 1000 sivua ja Red Dead Redemptionin 1600 sivua.

L.A. Noiren käsikirjoituksen uutisoitiin alkuvuodesta olevan 22 000 sivua pitkä, sitten se vaihtui kahteen tuhanteen ja nyt KOLMEEN SATAAN.

300 sivua kässäriä= about kuusituntinen pläjäys. Codin pituinen dekkari, mikäs siinä, jos oikein tehdään. Mutta turha odottaa mitään 30 tuntista kokemusta.
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

SIIS TODELLA LYHYT! Alan Waken kässäri oli 500 sivua, Assassin's Creed 2:sen 1000 sivua ja Red Dead Redemptionin 1600 sivua.

L.A. Noiren käsikirjoituksen uutisoitiin alkuvuodesta olevan 22 000 sivua pitkä, sitten se vaihtui kahteen tuhanteen ja nyt KOLMEEN SATAAN.

300 sivua kässäriä= about kuusituntinen pläjäys. Codin pituinen dekkari, mikäs siinä, jos oikein tehdään. Mutta turha odottaa mitään 30 tuntista kokemusta.

Oletit siis, että peliin päätyy 22000 sivua tekstiä? Ja jos nyt ollaan ihan rehellisiä niin kevään uutisoinnissa puhuttiin 2000 sivusta, minkä en ikinä uskonut yltävän peliin asti. Samoin kun en usko että Red Deadista löytyy 1600 sivun edestä dialogia. Tai jos löytyy, minulle on myyty karsittu versio pelistä.
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

Oletit siis, että peliin päätyy 22000 sivua tekstiä? Ja jos nyt ollaan ihan rehellisiä niin kevään uutisoinnissa puhuttiin 2000 sivusta, minkä en ikinä uskonut yltävän peliin asti. Samoin kun en usko että Red Deadista löytyy 1600 sivun edestä dialogia. Tai jos löytyy, minulle on myyty karsittu versio pelistä.

En tosiaankaan luullut, että peliin tulisi 22 000 sivua käsikirjoitusta, selväähän se oli että uutisiin oli pistetty yksi kakkonen lisää. Harmittaa kuitenkin, kuinka kauan rockstarilta vei korjata heidän väitteensä... ja nyt se on vaihtunut kolmeen sataan sivuun.

Enkä sanonut että 300 sivua olisi automaattisesti huono asia. Kuitenkin, jos pelissä on kerran monia tapoja kuulustella...

Muistaakseni Heavy Rainin käsikirjoitus oli noin tuhatsivuinen(tai kaksituhatta, oikean luvun löydätte netistä). Red Deadin 1600 sivuisen kässärin voin uskoa hyvin. Tai, noh, jos Mafia 2:sen ja Alan Waken 500 sivun käsikirjoitukset ja AC 2:sen 1000 sivun kässäri on valehdeltu niin ei sitten. Ensimmäisen Mafian kässärin sivumäärä on neljäsataa. Kerron näitä siksi, jotta voitte vertailla sivumääriä, pelien pituushan on (valitettavasti) monelle kuluttajalle erittäin tärkeää.

Jos L.A. Noiren käsikirjoitus tosiaankin on 300 sivua normaalilla fontilla, niin edellisten lukujen perusteella voi päätellä peli olevan melko... lyhyt, ainakin verrattuna aiempiin lupauksiin. Sori nyt vaan. Ei välttämättä totta, mutta nykyisten tietojen avulla pääteltynä todennäköisintä.
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

En tosiaankaan luullut, että peliin tulisi 22 000 sivua käsikirjoitusta, selväähän se oli että uutisiin oli pistetty yksi kakkonen lisää. Harmittaa kuitenkin, kuinka kauan rockstarilta vei korjata heidän väitteensä... ja nyt se on vaihtunut kolmeen sataan sivuun.

Enkä sanonut että 300 sivua olisi automaattisesti huono asia. Kuitenkin, jos pelissä on kerran monia tapoja kuulustella...

Mihin uutisiin? Ainoa kunnon juttu koko pelistä viimeiseen vuoteen on GameInformerin artikkeli keväältä, jossa puhuttiin 2000 sivusta tekstiä. Samoin epäilen että tuo Eurogamerin juttu minkä linkkasin, siihen on tullut lähes varmasti painovirhepaholainen. Sanat "unprecedented" ja "300 pages" ei sitten millään kuulu samaan lauseeseen, ei ainakaan tässä tapauksessa.

Otetaan nyt sitten vielä se GameInformerin juttu, jonka otsikko on päivitetty tälle viikolle. Taitaa olla ainoa ns. "cover story" pelistä pelilehdessä, ja sieltä löytyy edelleen tämä lainaus:

"For McNamara, it’s perhaps the most crucial aspect of L.A. Noire, because the game features an unprecedented volume of spoken lines, encompassing a script of around 2,000 pages. To put it in perspective, the average hour-long television show has about 50 pages, and a longer feature film’s script would be 200 (approximately one page per minute of running time). "

koko juttu osoitteessa:

Rockstar Resets The Bar With Its Upcoming Crime Thriller - L.A. Noire - Xbox 360 - GameInformer.com

Huomattavasti todennäköisempää että Eurogamerin 300 sivua on painovirheen uhri, kuin se että skripti jäisi noin pieneksi. 22000 sivua en kyllä ole nähnyt missään kertaakaan. Oli se luku sitten 1000, 2000 tai 3000, tuskin peli lyhyeksi jää. Laajuudeltaan puhutaan isommasta pelimaailmasta kuin mitä GTA IV oli, niin en ole kovin murheissani siitä, että dialogi loppuisi kesken.
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

22000 sivua en kyllä ole nähnyt missään kertaakaan

Voilà!

Edgen numerosta 213 (April 2010) tuo skanni siis peräisin. Alla vielä tarkka quote:

"“The script’s up to 22,000 pages,” McNamara explains. “That’s two full years of a TV series and probably 12 Feature films. It goes a lot of places!"

Jossain välissä varmastikin on siis typoiltu tai annettu lehdistölle vääriä lukuja.
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

Voilà!

Edgen numerosta 213 (April 2010) tuo skanni siis peräisin. Alla vielä tarkka quote:

"“The script’s up to 22,000 pages,” McNamara explains. “That’s two full years of a TV series and probably 12 Feature films. It goes a lot of places!"

Jossain välissä varmastikin on siis typoiltu tai annettu lehdistölle vääriä lukuja.

Gameinformer + muut pelisivustot puhui 2200 sivusta koko ajan, eli joku on nyt lisäillyt tai vähentänyt lukuja ihan omaksi ilokseen. Anyhoo, uutta previkkaa->

L.A. Noire Preview - PlayStation 3 Preview at IGN

Another Look Into The Seedy World of L.A. Noire - L.A. Noire - Xbox 360 - GameInformer.com

Vaikuttaa kaikinpuolin mainiolta.
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

Kyllähän tuo vaikuttaa lupaavalta ja erittäin mielenkiintoiselta peliltä ;) Ja onneksi rockstar tuottaa tämän pelin, niin voi odottaa laadukasta teosta :)
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

Kyllähän tuo vaikuttaa lupaavalta ja erittäin mielenkiintoiselta peliltä ;) Ja onneksi rockstar tuottaa tämän pelin, niin voi odottaa laadukasta teosta :)

Huom. tuottaa, ei kehitä. Eli voi olla ihan millanen tekele tahansa...
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

Tämä kyllä previkoineen ja trailerineen vaikuttaa kyllä todella maukkaalta peliltä. Tuota multiplayeria joku muukin mietti, ja sitä mietin myös itse. Mitään tietoa toistaiseksi, millaista nettipeliä L.A. Noire saattaisi sisältää?
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

Huom. tuottaa, ei kehitä. Eli voi olla ihan millanen tekele tahansa...

"The former comes from the fact that the developers at Team Bondi are using MotionScan (a sort of superpowered motion capture technology that does a damn good job of mapping an actor's facial ticks and quirks onto an in-game animation), and the latter from how Rockstar Games (even though this title isn't being made by an internal Rockstar Studio, some high level personnel still contribute to this game as though it's an internal project) "

Jossain vaiheessa puhuttiin, että kyseessä on myös yksi Rstarin kalleimpia tuotoksia. Samoin noissa previkoissa viljellään termiä "Rockstar game" jatkuvasti, joten voidaan päätellä aika vaivattomasti, että firman pojat tekee hiukan enemmän kuin pelkästään tuottaa tämän pelin. Rstarin maine sandbokseissa on sitä luokkaa, että varmasti fiman tärkeimmät kaverit on projektissa mukana.

EDIT Lainaus 1up:in artikkelista joka ilmestyi eilen.
 
Ylös Bottom