Vastaus: L.A. Noire [Hype]
Huhhuh, jumaleissön. Aluksi tää kiinnostai etäisesti ja odottelin pari vuotta jotain gameplay-kuvaa, mutta mitään ei saatu. Kiinnostus lopahti oikeastaan totaalisesti ja nyt en ole vaivautunut kuin sen yhden trailerin katsomaan, joka näytti ihan OK:lta. Mutta nyt kun näin tuon gameplay-videon, niin voi jösses, nousi heti mun 'odotetuimmat pelit 2011' -listan kärkipäähän. Nämä asiat vakuuttivat minut ostopäätöksestä:
- Realistisuus
- Hahmojen kasvojen eleet (eivät tosiaankaan ole ylistäneet sitä turhaan)
- Grafiikka oli yllättäen paljon parempaa kuin vaikkapa RDR:ssä, joka oli myös todella upean näköinen
- Saa itse ratkoa niitä murhia, eikä mitään avittamista tai vastaavaa, ja kuulusteluissakin saa itse vaikuttaa
- 1940-luku ja Los Angeles
= pakko-ostos.
Aluksi ollaan partiopoliisina ja tuossakin yhdessä kohtaa mentiin vaan yöllä taskulampput ojossa kyttäparin kanssa johonkin varastorakennukseen tai vastaavaan. Aika mahtavaa. Ja siitä edetään sitten siveyspuolelle ja murharyhmään, jne. Ja tuo kohtaus, jossa pelihahmo käveli kohti murhapaikkaa ja muut tutkijat otti siellä jo valokuvia ja salamavalot vaan välähteli siellä, upean realistisen näköinen kohtaus.
EDIT: Ja ostopäätökseen vaikutti tietenkin myös helkutin hieno traileri. Rockstar se vaan osaa tehdä niitä. Tuli ihan Red Dead Redemptionin 'Gameplay Featurette' -trailerit mieleen tuosta "selostajasta". Niin ja ääninäyttely on varmasti myös hyvin tehtyä. Onhan siellä jotain Emmyjä kahmineita Mad Men -tyyppejäkin näyttelemässä...