Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

L.A. Noire

Vastaus: L.A. Noire [Hype]

Kyllä nyt asetetaan sellaiset standardit, joita on vaikea ylittää. Voin vain kuvitella kuinka hirveää on jatkossa pelata perinteisesti animoituja kasvoja. Onko tämä tekniikka muuten vapaasti muidenkin käytettävissä vai Rockstarin omaa? Toivottavasti ainakin GTA 5 käyttää samaa teknologiaa.
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

Toivottavasti eivät keskity liikaa noiden välianimaatioiden tekoon, ettei se olennaisin eli pelimekaniikka kärsi noiden kustannuksella. Tulee mieleen, että miksei noita välianimaatioita voi sitten vaikka näytellä? Nykyään tulee välillä mieleen, että välianimaatiot ovat itse pelaamista tärkeämpää. Monessa pelissä valtaosa ajasta meneekin noiden pätkien katselemiseen. Onhan ne tärkeä osa dialogiaa ja tarinan kerrontaa, mutta kyllä silti katson mielummin ihan oikeaa elokuvaa.
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

Toivottavasti eivät keskity liikaa noiden välianimaatioiden tekoon, ettei se olennaisin eli pelimekaniikka kärsi noiden kustannuksella. Tulee mieleen, että miksei noita välianimaatioita voi sitten vaikka näytellä? Nykyään tulee välillä mieleen, että välianimaatiot ovat itse pelaamista tärkeämpää. Monessa pelissä valtaosa ajasta meneekin noiden pätkien katselemiseen. Onhan ne tärkeä osa dialogiaa ja tarinan kerrontaa, mutta kyllä silti katson mielummin ihan oikeaa elokuvaa.

Periaatteessa olen samaa mieltä. Nythän kuitenkaan ei puhuta välivideoista/animaatioista, vaan ihan pelin todella tärkeästä osasta, eli keskusteluista ja kuulusteluista. Jos/kun peli on poliisipeli missä kuulustelu/keskusteleminen on tärkeänä osana, niin silloin nuo kasvojen liikkeet ovat todella tärkeä osa peliä. Koska esim. tuossa yhdessä kohdassa huomaa miten nainen nielaisee ja voi päätellä että peittelee/valehtelee, jostain/jotain.

Noin yleisesti itsekkin toki sitä mieltä, että tärkeintä se muu runko.
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

Periaatteessa olen samaa mieltä. Nythän kuitenkaan ei puhuta välivideoista/animaatioista, vaan ihan pelin todella tärkeästä osasta, eli keskusteluista ja kuulusteluista. Jos/kun peli on poliisipeli missä kuulustelu/keskusteleminen on tärkeänä osana, niin silloin nuo kasvojen liikkeet ovat todella tärkeä osa peliä. Koska esim. tuossa yhdessä kohdassa huomaa miten nainen nielaisee ja voi päätellä että peittelee/valehtelee, jostain/jotain.

Noin yleisesti itsekkin toki sitä mieltä, että tärkeintä se muu runko.

Jos peli perustuu kuulusteluihin (jonka perustana nuo kasvojen ilmeet toimii) ja open-world konseptiin, ja tuottajana on Rockstar....en ole kovin huolissani muusta rungosta.
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

Melko ahtaita ajatuksia "peleistä". Ihan kuin välianimaatioihin ei voisi itse vaikuttaa. Mielestäni pelin ja elokuvan erottaakin juuri se interaktiivisuus ja esim. Heavy rainissa voit sentään vaikuttaa vaikka mihin, toisin kuin esimerkiksi Battlefield Bad Company 2:sen yksinpelissä (en sano CODia, koska kaikki haukkuu sitä). Roger Ebertiä mollataan, mutta silti kaikki "HC"(vaiko PC?)-pelaajat ovat hänen kanssaan samaa mieltä(tunnustamatta).

Jos peli perustuu kuulusteluihin (jonka perustana nuo kasvojen ilmeet toimii) ja open-world konseptiin, ja tuottajana on Rockstar....en ole kovin huolissani muusta rungosta.

Ennakkotietojen mukaan kaupungissa ei sitten ole paljon yhtään konkreettista tekemistä, joten sen puolesta ollaan kuulemma lähempänä Mafia 2:sta kuin RDR:ää tai GTA:ta. Ettei tule sitten järkytyksenä:)
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

Ennakkotietojen mukaan kaupungissa ei sitten ole paljon yhtään konkreettista tekemistä, joten sen puolesta ollaan kuulemma lähempänä Mafia 2:sta kuin RDR:ää tai GTA:ta. Ettei tule sitten järkytyksenä:)

Juu olen tietoinen tästä asiasta. Ja ihan hyvä näin, ei tällaiseen peliin autojen ryöstely tai taksikuskin hommat sovikaan. Jotain pientä hidden package/sivullisten auttelua kun laittaisivat mukaan, se riittäisi jo pitkälle. Tuskin tästä mitään viiden tunnin pelisessiota kuitenkaan tarvii odottaa.
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

Juu olen tietoinen tästä asiasta. Ja ihan hyvä näin, ei tällaiseen peliin autojen ryöstely tai taksikuskin hommat sovikaan. Jotain pientä hidden package/sivullisten auttelua kun laittaisivat mukaan, se riittäisi jo pitkälle. Tuskin tästä mitään viiden tunnin pelisessiota kuitenkaan tarvii odottaa.

Jos uutinen 300 sivun kässäristä pitää paikkansa, niin viiden tunnin läpäisy olisi varsin realistinen arvio:)
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

Tässä olisi Gamereactorin loistava suomenkielinen ennakko: Ensisilmys L.A. Noireen - Gamereactor Suomi

Hauskana huomautuksena ennakko painottaa, kuinka hermostuneita Rockstarin ja Team Bondin tyypit olivat esittelytilaisuudessa. Kehittäjät kuulemma painottivat juurta jaksain, ettei kyseessä ole silmitöntä räiskintää - eikä suotta. Silmitöntä räiskintäähän Rockstarin hittipelit ovatkin olleet(ei siinä mitään).

Peli vaikuttaa ennakon perusteella todella mielenkiintoiselta ja selkeästi hidastempoisemmalta kuin muut hiekkalaatikkopelit(jos tätä voi sellaiseksi kutsua). Odotan Heavy rainin tasoista tunteellista trilleriä, joka saa veren hyytymään paikoin ja sydämen tykyttämään vauhdilla. Kovat on odotukset siis.
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

L.A. Noire: Your Questions Answered - PlayStation 3 Feature at IGN
Tässä paljon mielenkiintoista tietoa tulevasta. Etenkin kohta, missä sanotaan näin:
''We captured over 50 hours worth of dialogue in total, all using MotionScan -- it's equivalent to about two full seasons of a TV show''
Joten se huhu 300 sivun pituisesta käsikirjoituksesta voidaan varmaan unohtaa :D
On siinä pelillä pituutta. Tai sitten kuulustelut ja tutkimukset ylipäätään voivat edetä aika monella eri tavalla. Nosti aika paljon ainakin mun odotuksia, koska tähän mennessä olin pelännyt jonkun vanhan CSI-pelin tyylistä menoa, jossa on pakko löytää juuri tietyt todisteet, jotta voi kysyä juuri tietyt kysymykset, jotta pääsee etenemään juuri tietyllä tavalla jne...

Tuo 2 tuotantokautta kuulostaa muuten vähättelyltä. Mun matikalla tuo on ainakin kolme kautta.
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

Uutta traileria...
[video=youtube;skAkfQr3e-4]http://www.youtube.com/watch?v=skAkfQr3e-4[/video]

Ja julkaisupäiväksi 17 toukokuuta Jenkeissä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

Rockstar vahvisti L.A. Noiren julkaisupäiväksi Euroopassa 20. toukokuuta. Trailerissa nähty 17. päivä koskee Amerikan serkkujamme.

Lähde: VG247
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

Näyttää kyllä todella hienolta ja lähti ostolistalle heti! Nuo kasvojen liikkeet näyttävän aivan upeilta, ja jo pelkästään ne tuovat peliin paljon sisältöä lisää, kun ihmisten eleistä pystyy lukemaan onko puheet totta vai valheita.

Rockstar, you've (probably) done it again! :)
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

Huh huh näytti kyllä erittäin lupaavalta. Rikoksien ratkontaa yms. Piti kuolaa pyyhkiä välillä suupielestä :)
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

Huhhuh, jumaleissön. Aluksi tää kiinnostai etäisesti ja odottelin pari vuotta jotain gameplay-kuvaa, mutta mitään ei saatu. Kiinnostus lopahti oikeastaan totaalisesti ja nyt en ole vaivautunut kuin sen yhden trailerin katsomaan, joka näytti ihan OK:lta. Mutta nyt kun näin tuon gameplay-videon, niin voi jösses, nousi heti mun 'odotetuimmat pelit 2011' -listan kärkipäähän. Nämä asiat vakuuttivat minut ostopäätöksestä:

- Realistisuus
- Hahmojen kasvojen eleet (eivät tosiaankaan ole ylistäneet sitä turhaan)
- Grafiikka oli yllättäen paljon parempaa kuin vaikkapa RDR:ssä, joka oli myös todella upean näköinen
- Saa itse ratkoa niitä murhia, eikä mitään avittamista tai vastaavaa, ja kuulusteluissakin saa itse vaikuttaa
- 1940-luku ja Los Angeles

= pakko-ostos.

Aluksi ollaan partiopoliisina ja tuossakin yhdessä kohtaa mentiin vaan yöllä taskulampput ojossa kyttäparin kanssa johonkin varastorakennukseen tai vastaavaan. Aika mahtavaa. Ja siitä edetään sitten siveyspuolelle ja murharyhmään, jne. Ja tuo kohtaus, jossa pelihahmo käveli kohti murhapaikkaa ja muut tutkijat otti siellä jo valokuvia ja salamavalot vaan välähteli siellä, upean realistisen näköinen kohtaus. :)

EDIT: Ja ostopäätökseen vaikutti tietenkin myös helkutin hieno traileri. Rockstar se vaan osaa tehdä niitä. Tuli ihan Red Dead Redemptionin 'Gameplay Featurette' -trailerit mieleen tuosta "selostajasta". Niin ja ääninäyttely on varmasti myös hyvin tehtyä. Onhan siellä jotain Emmyjä kahmineita Mad Men -tyyppejäkin näyttelemässä...
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

Jesus, nyt nousi kyllä itselläkin odotukset kattoon! Jotenkin vaan pelottaa, että onko Rockstar kuitenkin ottanut liian suuren palan pureskeltavaksi? Yleensä tollaiset "crossover" -pelit epäonnistuvat tuomaan pöytään sitä mitä lupailevat. Luotto on silti kova Rockstariin, ja toivonkin että esim. todisteiden tutkiminen & kuulustelu ollaan onnistuttu luomaan tarpeeksi syväksi..
 
Vastaus: L.A. Noire [Hype]

Ei tuosta pelistä gameplay trailerin perusteella montaa pahaa sanaa löydä. Kertakaikkisen hienolta näyttää. Ja kun tuota minikarttaa alakulmassa katseli, niin näki että oman auton logo jää karttaan ja aika alussa videota päähenkilö otti aseen takakontista. Oma veikkaus on, että tässä pelissä ei voi varastoida äijään niin montaa asetta, kuin pelistä löytyy (tyyliin Rdr), vaan autosta löytyy varusteet ja mukaansa voi ottaa esim. yhden kahdella kädellä pidättävän aseen ja ehkä pari käsiasetta.
Jokatapauksessa peliä kohtaan taitaa nousta yhtä suuret odotukset kuin Rdr:stä, joka ei siis pettänyt. Jos maailmasta yksi pelifirma pitäisi valita, niin olisi se Rockstar :D
 
Ylös Bottom