Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Laatusarjat televisiossa ja muualla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulukai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Devil May Cry sarjan traileri, hyvin on kyllä saatu DMC vibe ja fiilis tähän mukaan, vaikuttaa kyllä erittäin hyvältä.

Tuli ahmittua kaikki tulsa kingin jaksot kolmessa illassa ja ihmettelin miksi seuraavaksi alkoi ihan outo sarja kun painoin vaan refleksinä sitä jakson lopussa tulevaa namiskaa. No kakkoskauden uusia jaksoja tuleekin vaan yks joka viikko eli jos niitä on samat 9 mitä ekalla kaudella niin vielä menis kahdeksan viikkoa. Plääh.
Mun halpa tilauskin loppuu jo kolmen viikon päästä joten katotaan ne loput sitten myöhemmin. Ei sentään mitään isompaa juonikuviota jäänyt kesken niin sen suhteen aika helppo sitten jatkaa joskus.

Toivottavasti laatu pysyy samana mitä tähänkin asti eikä tehdä samaa virhettä mitä gangs of londonissa joka alkoi hyvin, mutta kakkoskaudella on ilmeisesti aina pitänyt koittaa jotenkin väkisin keksiä joku twisti ja melkein parin jakson välein liittoudutaan milloin kenenkin kanssa, koko ekan kauden taustalla häärivä porukka on täysin unohdettu ja yks hahmo tuli ihan lopussa takaisin vaikka sen pitäs olla lähinnä kilon palasina jossain.
Tulsa kingissa on tehty kaikki just oikein. Ainakin vielä.

Shogun. Voi pojat kun tuntuu hyvältä löytää taas sarja johon jää kerralla koukkuun. Samoin kävi viime viikolla Reacherin kanssa.

Tänään oli vika päivä lunastaa 3kk ilmanen Apple TV kokeilu pleikkarilta, niin pitihän se nyt taas muutaman vuoden jälkeen lyödä virrat vanhaan sotaratsuun ;) Mitäs täältä nyt kannattaa katsoa? Ted Lassosta olen kuullut hyvää, muita tärppejä?

Tänään oli vika päivä lunastaa 3kk ilmanen Apple TV kokeilu pleikkarilta, niin pitihän se nyt taas muutaman vuoden jälkeen lyödä virrat vanhaan sotaratsuun ;) Mitäs täältä nyt kannattaa katsoa? Ted Lassosta olen kuullut hyvää, muita tärppejä?
Nämä ainakin ollut omasta mielestä hyviä.

Jos Band of Brothers (2001) ja The Pacific (2010) maistu(i)vat niin samaa sarjaa jatkaa Masters of the Air (2024). Mielestäni ihan OK minisarja, tosin ei noiden ensiksi mainittujen veroinen sentään.

Gary Oldmanin tähdittämä Slow Horses on mainio agenttijännäri. Nyt on juuri neljäs kausi menossa, uusi jakso tulee keskiviikkoisin.

Severance oli mielestäni hyvä vähän Black Mirrorin tyylinen sarja:

Sarjan toinen kausi tulee Apple TV+:aan 17.1.-21.3.2025.

Nämä ainakin kannattaa katsoa (joita ei ole jo mainittu):
Dark Matter
Foundation
Hijack
See
Criminal Record
Constellation

Ja seuraavat dokumentit ovat hyviä:
Tiny World
Earth at Night in Color
Prehistoric Planet
Big Beasts
Earthsounds

Ja sit samalla vielä elokuvat:
Greyhound
Finch
Tetris
Killers of the Flower Moon

Paljon hyviä vastauksia tullut jo, mutta Ted Lasso on kyllä paras sarja, mitä tarjolla on. Sen jälkeen sitten Slow Horses heti toisena katsottavaksi, mahdollisesti Hijack ja pienellä varauksella Foundation scifistely, jossa myös suomalaisnäyttelijä isossa roolissa. See on myös mielenkiintoinen, mutta jollain tapaa raskas katsottava.

Lisäksi! Tetris-elokuva on palvelussa myös, se on muistin mukaan varsin viihdyttävä setti myös.

Mielenkiintoista dataa Star Wars sarjoista ja olen yllättynyt että Andor saa toisen kauden kun ensimmäinen oli aika floppi verrattuna muhuin sarjoihin. Toivottavasti toinen kausi saa ansaitsemansa menestyksen jos laatu on vain yhtä kova kuin ensimmäisellä kaudella. Tietysti Acolyte nyt on ihan omassa kastissaan huonoiten menestyneenä Star Wars sarjana verrattuna kuluihin.

1727204945125.png

Jotenkin oikein ahdistaa etukäteen katsoa 2. kautta, kun tietää mitä tulee tapahtumaan. Tai mistä sitä tietää, jos HBO päättääkin tehdä jotain eri tavalla. No, ehdottomasti yksi odotetuimmista sarjoista itselleni.
Luulen että last of us 2 tapahtumat tulevat sarjassa jossain 7-8 kauden tietämillä, sen verran nimekäs näyttelijä Pedro Pascal on

Ylös Bottom