Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Laatusarjat televisiossa ja muualla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulukai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alkuperäinenhän leffahan (1973) on suorastaan legendaarinen
Alkuperäisessä palkkio Ranskan presidentin taposta on 500k$. Sarjassa 100M :D

Sarja alkoi mielestäni vahvemmin kuin loppui. Shakaali veti koko ajan hirveällä riskillä ja säkällä, vaikka piti olla huomaamaton ja anonyymi.

Viimeksi muokattu:
Shakaalilla on kyllä heittämällä paras tv-mainos vuosiin. Pelkästään tämän takia pitää tuo sarja katsoa jossain vaiheessa.

Toinen mikä kiinnostaa niin pääosanäyttelijän valinta oli erittäin yllättävä, Eddie Redmayne on tullut tutuksi mm. Harry Potter Spinoffista Fantastic Beasts.

Viimeksi muokattu:
Tulipa katsottua Skeleton Crew ja aloitettua Acolyte.

Skeleton Crew oli aika kehuttu ja jotkut jopa sanoneet että parempi kuin Mandalorian tai Andor. Mielestäni oli aika kädenlämpöinen sarja jossa oli paikoitellen potentiaalia mutta itselle sen pilasi aika vahvasti ne ärsyttävät pennut ja sellainen Disneyn kokoperheen lasten sarjan fiilis. Kolme viimeistä jaksoa oli parempia mutta siihen asti sai kyllä aika hampaat irvessä välillä katsoa, mutta koska kaikki Star Wars täytyy nähdä niin tulipahan katseltua. Tuskin katson koskaan enää uudestaan.

Vihattu Acolyte sen sijaan on yllättänyt totaalisesti ja on ollut todella viihdyttävää ja kiehtovaa katseltavaa. Ei tämä Mandalorianin tai Andorin tasolle pääse myöskään mutta omalla listalla menee sinne Obiwanin ja Ashokan tasolle hyvänä sarjan ainakin tähän asti kun neljä jaksoa takana. Katsotaan loput 4 mihin lopulta päädytään. Mutta en tiedä mistä sarja on kaiken vihan saanut.

Severance taitaa olla tämän hetken mielenkiintoisin sarja missään palvelussa, ainakin itselle. Kunhan lisää vastauksia saadaan eri asioihin tulevissa jaksoissa, ettei käy siiloja.

Menin äsken lukemaan vastaan tulleen faniteorian koko kupletin juonesta ja vähän ehkä harmittaa, sen verran loogista pähkimistä se oli täynnä. En suosittele tekemään samaa eli lukemaan moisia teorioita!

Edit. Uusin jakso, 5/5.

Viimeksi muokattu:
Severance taitaa olla tämän hetken mielenkiintoisin sarja missään palvelussa, ainakin itselle. Kunhan lisää vastauksia saadaan eri asioihin tulevissa jaksoissa, ettei käy siiloja.
Siilo oli mulle parasta ikinä, vaikka olihan siinä yks heikompi jakso. Severance iha ok, vaikkei ihan edellisen kauden tasolle päästä.

The Rigin toka kausi oli niin heikko, et vaikea suositella kenellekään.

Ajan Pyörä vissiin jatkuu ens kuussa. Andoria ja Last of Usia odotellaan.

Säätiö (Foundation) vissii jatkuu "joskus"? Sellaisia huolestuttavia huhuja kuulin et Krista Kosonen olis siinä. :rolleyes:
Vihattu Acolyte sen sijaan on yllättänyt totaalisesti ja on ollut todella viihdyttävää ja kiehtovaa katseltavaa.
Budjettiin nähden vissii liian vähän katsojia. Ei se huono oo muttei hyväkään imo.

Viimeksi muokattu:
tänään tosiaan yksi viime vuosien yksi viihdyttävimmistä sarjoista saa päätöksen nimittäin tänään julkaistaan vihdoin Cobra Kai viimeisen seasonin viimeinen part eli part 3. Maratonina tulee kyllä katottua kaikki 4 jaksoa jahka ne tulee katottavaksi todennäköisesti tunnin päästä katsottavissa. Haikein mielin varmasti tulee katottua, koska itse kovana karate kid fanina olen nauttinut sarjasta paljon, harmi että se loppuu. toivotaan että sarjaa saa arvoisensa päätöksen.

nyt on Cobra Kai uudet jaksot ja finaali katottu eikä tuota oikein paremmin voi enää päättää, loistava finaali ja loistava sarja jos sitä ei ota liian vakavasti vaan ottaa sen puhtaana viihteenä. perhana kyllä jää ikävä tuota Johnny Lawrencen ja Daniel Larusson kemiaa loistava kaksikko ja muutenkin sarjan casti ollut todella onnistunut. esim suurin osa noista uusista näyttelijöistä on oikeasti, oman sarjansa Martial Arts huippuja ja Martial arts Mestareita, se kyllä näkyy taistelu koreografioissa. ja siihen päälle vielä että jokaisen kauden soundtrack on ollut aivan godtier tasoa kun saanut kuulla vaikka minkälaisia klassikoita ja se miten hienosti sarjassa muisteltiin eri kausilla Karate kid Franchisea. eri näyttelijöiden ja kohtausten muodossa. ei ihme että sarjan kokonais IMDB Scorekin on siellä 8,4 tasolla. IGN:n antoi 9 tälle viimeiselle puoliskolle ja muutenkin tämä viimeinen puolisko ja lopetus on saanut erittäin positiivista palautetta, eli monen kriitikonkin mielestä sarja sai loistavan päätöksen

Viimeksi muokattu:
Iso suositus Disneyn uudelle hämis sarjalle, Your Friendly neighborhood Spiderman. Alkuun piirrostyyli vaikutti vähän "lapselliselle" ja muutenkin meno vaikutti vähän teiniparisuhdedraamailulta, mutta meno parantunut koko ajan ja tämän viikon jaksot oli jo ihan timangia actionijaksojen aikana.

Se että tässä on rikottu sitä perinteistä tarinankaarta tekee tästä viihdyttävän ja jaksaa seurata. Uncle Benin horinat on kuultu ja nähty miljoonaan otteeseen.

MAXilta tuli sähköpostia että elinikäisen -50% alennuksen standard tilaus huononee... jotenkin? Joku viisaampi osaa sen varmaan mulle vääntää rautalangasta, mutta samalla tuli myös tieto että nyt voi siirtää sen sen elinikäisen alennuksen koskemaan tuota premium tilausta, missä olisi 4k kuvanlaatu nykyisen 1080p sijasta. 2e kuussa olisi kalliimpi, eli 7e/kk olisi sitten se nykyisen 5e sijasta.

MAXilta tuli sähköpostia että elinikäisen -50% alennuksen standard tilaus huononee... jotenkin? Joku viisaampi osaa sen varmaan mulle vääntää rautalangasta, mutta samalla tuli myös tieto että nyt voi siirtää sen sen elinikäisen alennuksen koskemaan tuota premium tilausta, missä olisi 4k kuvanlaatu nykyisen 1080p sijasta. 2e kuussa olisi kalliimpi, eli 7e/kk olisi sitten se nykyisen 5e sijasta.
Jos ymmärsin Maxilta tulleen viestin oikein, niin erot on siinä, että ei enää 4K:ta eikä HDR:ää ja myös yksi vähemmän yhtäaikaisia laitteita. Nämä ominaisuudet siirtyy Premium tilauksen alle.

Screenshot_2025-02-21-20-57-08-40_e307a3f9df9f380ebaf106e1dc980bb6.jpg

Jos ymmärsin Maxilta tulleen viestin oikein, niin erot on siinä, että ei enää 4K:ta eikä HDR:ää ja myös yksi vähemmän yhtäaikaisia laitteita. Nämä ominaisuudet siirtyy Premium tilauksen alle.

Näytä liitetiedosto 18564

Mun mielestä toi 4k on tippunut tosta aletilaukseksta jo joskus viime, vai peräti 2 vuotta sitten :D HDR vaihtuu SDR joo, mutta ei ole ihan selvinnyt edes itselle mikä hienous se nyt sitten taas on. Ja yksi laite vähemmän samaan aikaan käytössä. Eli suurin ero olisi se 1080p vs. 4K, ja 2e/kuussa eroa.

Nykymalliinhan tuossa käy lopulta niin että tilauksia "yhtenäistetään" ja ne, joilla on sattunut jäämään voimaan joku hyvä tarjous, joutuvat tavalla tai toisella siitä luopumaan tai pois siirtymään.

Tuttua liittymähommista jo vuosien ajalta.

Ei ole tippunut

Kyllä tästä uutisoitiin ja olen ollut huomaavinani eron kuvanlaadussa. Ja ainakin nyt jo jos käy katsomassa omaa MAX tilausta, niin se näyttää että mulla on 5e kuussa se standardi FullHD resolla, vaikka ei pitänyt vielä astua noiden muutosten voimaan.

Kyllä tästä uutisoitiin ja olen ollut huomaavinani eron kuvanlaadussa. Ja ainakin nyt jo jos käy katsomassa omaa MAX tilausta, niin se näyttää että mulla on 5e kuussa se standardi FullHD resolla, vaikka ei pitänyt vielä astua noiden muutosten voimaan.
Joo, kyllä tuosta oli juttua. 4K:ta ei ollut käytössä ellet sanonut irti sitä -50% tilausta ja ottanut sitä kalliimpaa.

Ylös Bottom