Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Laatusarjat televisiossa ja muualla

Nyt on Mandon 3 kauden eka jakso katottu, ja olihan se taas juuri sitä mandoa mihin ollaan totuttu, ai että tätä sarjaa on ollut ikävä, monta kertaa sai taas hymyillä eräälle pikkukaverille :D ja vaikka eilen herkuttelin 4 jaksoa putkeen Last Of Us:sia niin on tuo Pedro Pascal vaan melkoinen taikuri, ei millään uskoisi että sama kaveri kyseessä.
 
Mitenkäs tuo; The Last of Us on porukalle uponnut. Onko pysynyt tasaisen hyvänä alusta asti ?

Seitsemän jaksoa jo julkaistuna niin ajattelin pistää HBO:n tulille nyt.
 
Jos haluaa katsoa loistavan gangsteri sarjan kannattaa tsekata Stallonen Tulsa King.

Slyn hahmo on ollut 25 vuotta vankilassa ja palatessaan hänet "häädetään" Tulsaan tienaamaan rahaa. Pikkuhiljaa hänen valtakuntansa kasvaa ja yhteenotoilta paikallisten kanssa ei vältytä.

Tämä kuuluu ihan sinne top 10 mitä Sly on urallaan tehnyt ja iän karttuessa hänen karismansa on kasvanut isoihin mittoihin. Aina olen miehestä pitänyt mutta mielestäni paranee vain vanhetessaan kuten viini.

Muukin ryhmä hänen ympärillään kasvaa pidettäviksi hahmoiksi ja muuttuvat pikkuhiljaa. Varsinkin tämä Viggo Mortensen klooni on mielestäni todella pidettävä hahmo.

5/5
 
Onkos kukaan katsonut Mandalorian 2 jaksoo. IGN antoi 5/10 kun kuulemma niin pimeä ettei nää mitään. Muistan kun GoT sai yhdestä jaksosta kanssa samaa kritiikiä ja sitten kun itse katsoin sen ei ollut mitään ongelmia nähdä.
 
Onkos kukaan katsonut Mandalorian 2 jaksoo. IGN antoi 5/10 kun kuulemma niin pimeä ettei nää mitään. Muistan kun GoT sai yhdestä jaksosta kanssa samaa kritiikiä ja sitten kun itse katsoin sen ei ollut mitään ongelmia nähdä.
Mandon S3E2 vielä katsomatta, mutta GoT in 8. kauden The Long Night -jakso oli tosiaan kovin pimeä julkaisunsa yhteydessä. Muistan, että tykillä katsoessani ihan ääneen ihmettelin yksityiskohtien katoamista yön pimeyteen. Nyt kun koko GoT on julkaistu HBO Maxilla 4k:na ja HDR:llä, niin se todennäköisesti poistaa pahinta kuvan tukkoisuutta.
 
Onkos kukaan katsonut Mandalorian 2 jaksoo. IGN antoi 5/10 kun kuulemma niin pimeä ettei nää mitään. Muistan kun GoT sai yhdestä jaksosta kanssa samaa kritiikiä ja sitten kun itse katsoin sen ei ollut mitään ongelmia nähdä.
Hyvin sai jaksosta selvää. Oli aika jännittävä jakso. Kannattaa katsoa!
 
Onkos kukaan katsonut Mandalorian 2 jaksoo. IGN antoi 5/10 kun kuulemma niin pimeä ettei nää mitään. Muistan kun GoT sai yhdestä jaksosta kanssa samaa kritiikiä ja sitten kun itse katsoin sen ei ollut mitään ongelmia nähdä.
Ei kyllä ole tullut katsottua.
Varmaan positiivistä jos ei näe mitään, sen verran skeidaa se ykkös kausi oli.

Pois lukien se jakso missä oli Ahsoka Tano. Se oli loistava.
 
Tuli tuossa pikkuhiljaa katsottua Sandmanin ensimmäinen kausi, ja täytyy sanoa, että aika sekavat fiilikset jätti. Melkoista wokesillisalaattia, jossa on myös silloin tällöin varsin paljon myötähäpeää aiheuttavia kohtia ja hahmojakin. Osa näyttelijöistä on käsittämättömiä pökkelöitä, kun taas osa on itse asiassa hyviäkin. Käsittämättömän huono ja tasapaksun innoton on esim. Rose Walkerin näyttelijä, eikä hänen ystävänsä Lyta paljon parempi ole omassa roolissaan. Samaan sarjaan meni myös isoisoisoäiti Unity. Myös Luciferin rooli on erittäin heikosti vedetty, eikä vakuuta alkuunkaan, vaikka sama näyttelijä toimi kyllä hyvin aikoinaan Game of Thronesin Briannena. Vastaavasti erinomaisiakin roolisuorituksia näkyi vastapainoksi, kuten esim. Johnin, Corinthianin, Luciennen, Gilbertin tai vaikkapa Jed Walkerin näyttelijöiden toimesta. Itselleni toimii myöskin Sandmanin vähäeleisen goottilainen hahmo, ja häntä näytellyt näyttelijä on itse asiassa yllättävänkin hyvä ja toimiva tuohon rooliin.

Vaikka sarja onkin aikamoista huttua sekavan ja ajoittain suorastaan hölmön kerronnan, myötähäpeää aiheuttavien wokeilujen, sekä joidenkin onnettoman surkeiden näyttelijöiden takia, niin vastapainoksi fantasiakohtaukset toimivat ainakin hetkittäin varsin hyvin. Osa pahiksista oli myös rakennettu varsin kutkuttavasti, kuten esim. John ja Corinthian sekä hänen ympärilleen kulttia rakentaneet sarjamurhaajat. Bonusjakso, eli tuo 11. jakso, jonka alussa on joku piirretty kissatarina, vaikuttaa kyllä jotenkin todella tylsältä ja samalla luotaantyöntävältä, että se taitaa kyllä jäädä katsomatta loppuun. (Tuli sitten katsottua sentään loppuun tuokin, ja oli kyllä todella typerä ja huono jakso) Mutta kyllä tämän sarjan parissa varmaan sinänsä tulee toisellakin kaudella jatkettua, noiden joidenkin hyvien näyttelijöiden ja ajoittain hyvin toimivien fantasiaelementtien takia. En silti muista ehkä koskaan katsoneeni näin paljoa laadullisesti heittelehtivää sarjaa aiemmin. Arvosana ensimmäiselle kaudella niukin naukin 3/5. Tai no, sanotaan nyt kuitenkin, että surkean bonusjakson jälkeen laski katsojakokemus kauden kokonaisuuden osalta ja oli sittenkin lopulta 2,5/5.
"The Sandman creator Neil Gaiman has reaffirmed that the classic DC/Vertigo comic book that inspired the live-action Netflix series of the same name has always been "woke." However, if the author had his way, the word "woke" would be replaced with the phrase "treating other people with respect.""

Itse olen täysin samaa mieltä Neil Gaimanin kanssa.
 
"The Sandman creator Neil Gaiman has reaffirmed that the classic DC/Vertigo comic book that inspired the live-action Netflix series of the same name has always been "woke." However, if the author had his way, the word "woke" would be replaced with the phrase "treating other people with respect.""

Itse olen täysin samaa mieltä Neil Gaimanin kanssa.
Sitä mieltä olisin itsekin, että woken voisi ilmiönä korvata tuolla aidolla ihmisten kunnioituksella. Woke on kuitenkin todellisuudessa jotain muuta. Se on tiettyjen tahojen intressien väkisin läpi lyömistä agendojen kautta ja ryhmittymien esiin tuomista ja vastakkainasettelun luomista, ja vieläpä kovin korostunein tavoin. Kaikki on mennyt alunperin vinksalleen siinä, että ihminen jotenkin pelkää tai vihaa niin kovin helposti sellaisia yksilöitä, jotka eivät ole niinkään normien mukaisia, eli niinsanottuja ”normaaleja”. Mutta miksi epänormaaliutta pitää pelätä tai vihata?

Meillä on miljoonia asioita, joissa jokainen yksilö on myöskin käytännössä ”epänormaali”. Ratkaisu asiaan ei kuitenkaan ole mielestäni sekään, että väkisin yritetään normalisoida asioita mitkä poikkeavat normeista tai enemmistöstä. Tai, että tuodaan jatkuvasti jotain todellisuudessa vähemmän esillä olevia vähemmistöjä joka paikkaan ja joka tuutista. Ihmismieli on suorastaan huvittava tämänkaltaisissa asioissa, ja nämä woken kaltaiset ilmiöt sekä niitä väkisin into piukeana läpi puskevat tahot ovat sitten äärimmäisen huvittavia, ja paikoin myös rasittavia. Toki minua häiritsee ylipäätään, jos agendoja halutaan selvästi tuoda korostuneesti viihteeseen. Käytännössä aivan sama mitä agendaa tai viestiä halutaan puskea, niin se ärsyttää, jos se on vielä kovin näkyvää ja voimakasta.
 
Viimeksi muokattu:
Ja Halo läpi.. sehän oli pitkästä aikaa hyvä sarja! Toivottavasti tulee jatkoa! (en ole seurannut ao. sarjan uutisia)
Pääsin minäkin tätä katselemaan ja täytyy näin kuuden jakson jälkeen olla samaa mieltä. Ilmeisesti jakaa kuitenkin mielipiteitä mitä yritin googlailla.

Pidin siitä että ei ole orjallisesti menossa pelin juonen perässä vaan on otettu asioita ja sovitettu. Yllätyin myös kuinka kovasti iski: ehkä ylipäänsä on ollut jonkinlainen scifi-sarjan puute elämässä? Meinasin alussa jopa perua koko katsomisen ajatuksella että onkohan sen arvoista. Helposti oli.

Harvoin on sarjaa katsoessa sellainen olo että toivoo jatkoa jo ennen kuin on katsonut kaikki saatavilla olevat jaksot.

Täytyy varmaan tämän jälkeen ottaa lopulta vaikka se Expanse työn alle. Jotain Stargaten tapaista scifi-viihdettä kaipaisi kyllä.
 
Deadwood HBO:ltä lähti uusinta kierrokselle tai varmaan jo kolmannelle uusinta kierrokselle.
Aivan käsittämättömän hyvä sarja, loistavasti käsikirjoitettu ja vielä loistavammilla näyttelijöillä ryyditetty.

 
Deadwood HBO:ltä lähti uusinta kierrokselle tai varmaan jo kolmannelle uusinta kierrokselle.
Aivan käsittämättömän hyvä sarja, loistavasti käsikirjoitettu ja vielä loistavammilla näyttelijöillä ryyditetty.


COCKSUCKER!

Tää on ihan huippusarja, ainakin pari ekaa tuotantokautta. Sitten omalla kohdalla jotenkin lössähti.

Paraneeko ollenkaan loppua myöten ?
 
^
Mun mielestä tää ei ollenkaan lässähtänyt, joten en voi sanoa paraneeko. Tässähän aika mielenkiintoista, että aika moni noista hahmoista on oikeestikkin ollut olemassa ja deadwood kaupunkina myöskin.

Se leffa kannattaa jättää katsomatta, hirvee pettymys sarjaan nähden.
 
Ylös Bottom