Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Laatusarjat televisiossa ja muualla

House of Dragonin kahdeksannesta jaksosta olisi kysyttävää. Ei ymmärrä ja ärsyttää.

Tässä sarjassa on alkanut ärsyttämään tää kun hypitään ajassa eikä selvästi kerrota paljonko taas hypättiin. Miksi ei voi lukea selvästi montako vuotta mentiin ajassa eteenpäin ja missä vuodessa nyt ollaan.

Kasi jaksossa kun yhtäkkiä joku nainen on alistettuna kuningattaren edessä niin tämä on myös yksi ärsyttävä asia kun yhtäkkiä joku asia on tapahtunut mutta mitään siitä ei näytetä tai pohjusteta. Antoiko kuningatar tytölle kolikoita että lähtee pois? Ja mikä juttu tää teen juominen on? Sisälsikö se jotain myrkkyä vai mitä hemmettiä? Teen juomisen jälkeen asia jäi siihen ja kysymysmerkit ilmaan roikkumaan.
Tätä joutuu aika tarkasti katsomaan että pysyy kärryillä. Itse aijon kauden loputtua bingettää sarjan uudestaan että jää parempi kokonaiskuva.
 
Vika jakso She-Hulkista julkaistu ja en malta olla kertomatta mielipidettäni.

Viime viikon jälkeen odotukset oli aika korkealla, koska kausi on ollut aika hidastempoista tamppaamista.

Ja tämän päivän grandefinale sitten... tiedättehän sanonnan pistää läskiksi, sitä jakso nimenomaan oli. Mä itse en ole kauhea neljännen seinän rikkomisen fani, Deadpoolissa sitä käytettiin mielestäni kohtuu onnistuneesti kun käyttömäärät oli varsin vähäisiä.

Tässä sarjassa taas neljättä seinää on rikottu ihan Hulkkina ja tämän päivän tapahtumien jälkeen on todella todella vaikea nähdä miten She-Hulk istuu tuleviin MCU leffoihin, koska hänen tietoisuutensa meni aika paljon pitemmälle kuin perinteinen neljän seinän rikkomisen käsite. Kauniisti sanottuna.

Tuntuisi myös oudolta, että tämä olisi ollut vain hänen sarjansa juttu ja leffoissa hän sitten ei rikkoisi enää neljättä seinää vastaavalla tavalla.

Loppu oli varmasti sellainen, että kukaan tuota tuskin osasi etukäteen arvata, joten yllätyksellisyydestä 5/5, mutta se miten toimiva ratkaisu oli niin jätetään jokaisen katsojan arvioitavaksi. Itelle ei toiminut vaikka ihan osuvaa supersankarikliseillä hassuttelua olikin mukana.

Kaiken kaikkiaan tämä menee Marvel sarjoissa omalla asteikolla sinne pohjimmaiseksi. Onko muut tästä tykkäilleet?

Pääasia että Daredevilin sisäänmarssi on tapahtunut vuosien ja taas vuosien odotuksen jälkeen. Vähän vaikea vielä purematta niellä tätä iloista hupiveikko versiota Hells Kitchenin paholaisesta, mutta uskoisin asian tasaantuvan vähän tummempisävyisessä Echossa ja herran omassa sarjassa parin vuoden päästä.
 
Viimeksi muokattu:
Rings of Power 1.kausi paketissa. Päälimmäinen tunne on pettymys. Ei päästy lähellekään 2000 luvun alun kolmea leffaa.

80% kaudesta vain puhutaan toisiaan tuijottaen. Tylsää! Missä on ne eeppiset taistelut jotka tekivät taru sormusten herrasta leffoista niin mielenkiintoisia... Tässä kerran taisteltiin örkkejä vastaan ja kerran oli isompi örkki vastassa. Muuten ei mitään. Hyvänä asiana tässä on hienot maisemat ja lavasteet. Toivottavasti toiseen kauteen saatais kunnolla menoa.
 
Rings of Power 1.kausi paketissa. Päälimmäinen tunne on pettymys. Ei päästy lähellekään 2000 luvun alun kolmea leffaa.

80% kaudesta vain puhutaan toisiaan tuijottaen. Tylsää! Missä on ne eeppiset taistelut jotka tekivät taru sormusten herrasta leffoista niin mielenkiintoisia... Tässä kerran taisteltiin örkkejä vastaan ja kerran oli isompi örkki vastassa. Muuten ei mitään. Hyvänä asiana tässä on hienot maisemat ja lavasteet. Toivottavasti toiseen kauteen saatais kunnolla menoa.
Hemmetti, unohin koko sarjan! Täytyypä iskeä Amazon subaus tulille.
 
Rings of Power 1.kausi paketissa. Päälimmäinen tunne on pettymys. Ei päästy lähellekään 2000 luvun alun kolmea leffaa.

80% kaudesta vain puhutaan toisiaan tuijottaen. Tylsää! Missä on ne eeppiset taistelut jotka tekivät taru sormusten herrasta leffoista niin mielenkiintoisia... Tässä kerran taisteltiin örkkejä vastaan ja kerran oli isompi örkki vastassa. Muuten ei mitään. Hyvänä asiana tässä on hienot maisemat ja lavasteet. Toivottavasti toiseen kauteen saatais kunnolla menoa.
Mä tykkäsin tästä. Eihän tää yhtä hyvä ole kuin leffat, mutta tosi paljon asioita, jotka liittyy elokuvien tapahtumiin. Sen takia varmaan tykkäsin. Moni asia saa enemmän syvyyttä.

Oon niin väsynyt HotD katsomiseen, et sekin on plussaa kun tässä ei pantu ollenkaan. Galadriel saa sukat pyörimään jalassa, sillain hyvällä tapaa.
 
Mä tykkäsin tästä. Eihän tää yhtä hyvä ole kuin leffat, mutta tosi paljon asioita, jotka liittyy elokuvien tapahtumiin. Sen takia varmaan tykkäsin. Moni asia saa enemmän syvyyttä.

Oon niin väsynyt HotD katsomiseen, et sekin on plussaa kun tässä ei pantu ollenkaan. Galadriel saa sukat pyörimään jalassa, sillain hyvällä tapaa.
Itellä Galadriel saa taas sukat pyörimään raivosta kuinka typerä hahmo on kyseessä. Varsinkin kun hahmossa ei ole mitään samaa Tolkienin kirjoittamaan hahmoon muuta kuin nimi.

Muutenkin inhosin sarjaa aikalailla alusta loppuun. Rakastan Tolkienin kirjoja ja lorea niin paljon, että tämä tuntui vaan märältä rätiltä vasten kasvoja.
 
Itellä Galadriel saa taas sukat pyörimään raivosta kuinka typerä hahmo on kyseessä. Varsinkin kun hahmossa ei ole mitään samaa Tolkienin kirjoittamaan hahmoon muuta kuin nimi.

Muutenkin inhosin sarjaa aikalailla alusta loppuun. Rakastan Tolkienin kirjoja ja lorea niin paljon, että tämä tuntui vaan märältä rätiltä vasten kasvoja.
Tämä on helppo uskoa, jos on lukenut kirjat. Yritin joskus lukea, mutta ei vaan ollut mua varten niin yksityiskohtainen tarinankerronta. Nämä elävän kuvan versiot sopii mulle paremmin.
 
Mahtisormukset on ihan hyvä Tolkien-parodia, joka ei tosiaan spoilannut yhtään kirjoja. Selkeästi huomasi, että sarjan tuotanto ei ole ymmärtänyt mitään Tolkienin ideoista ja maailmasta, mutta toisaalta tuollaista isolla rahalla tehtyä fantasiatoimintasarjaa katselee ihan mielellään. Kersantti Galadriel on tietysti ihan posketon hahmo, mutta sarjan kruunaa kaikkia kliseitä toistavat huumorikääpiöt. Tuskin tuosta lähtökohdasta saadaan suurta draamaa aikaiseksi.
 
Mahtisormukset on ihan hyvä Tolkien-parodia, joka ei tosiaan spoilannut yhtään kirjoja. Selkeästi huomasi, että sarjan tuotanto ei ole ymmärtänyt mitään Tolkienin ideoista ja maailmasta, mutta toisaalta tuollaista isolla rahalla tehtyä fantasiatoimintasarjaa katselee ihan mielellään. Kersantti Galadriel on tietysti ihan posketon hahmo, mutta sarjan kruunaa kaikkia kliseitä toistavat huumorikääpiöt. Tuskin tuosta lähtökohdasta saadaan suurta draamaa aikaiseksi.
Onhan tämä ihan surkeaa , hobitit varsinkin on tehty todella tylsiksi. 2/5 en voi muuta, kuin ihmetellä, että mihin ne rahat on käytetty,
 
Onhan tämä ihan surkeaa , hobitit varsinkin on tehty todella tylsiksi. 2/5 en voi muuta, kuin ihmetellä, että mihin ne rahat on käytetty,
Sama. Maailman kallein tv sarja ja saadaan näin tylsä kausi aikaiseksi. Toivottavasi seuraava kausi pelastaa ja paljon.
 
Olihan tuo niin tylsä että kun tilaus loppui niin en uusinut sitä että olisin katsonut loppuun edes. Kalliilla rahalla tehty floppi.
 
Kukaan kattonu Kobra Kai:n uutta kautta?

Siis ei helvetti nyt ei vaan pysty enää kattomaan tota, saattaa johtua siitä että mulla on hitonmoinen kuume päällä just nyt, mutta toi on aivan uskomatonta paskaa :D

Pari ekaa jaksoa menee suunnilleen näin,
jos sä pilaat mun vaimoni päivän, niin vedän sua pataan koska osaa karatea ja sitten vesipuiston "herruudesta" taistelu, kun eivät pääse tappelemaan, niin keksivät jonkun tyhmän kisan, jonka voittaja saa puiston itselleen koska se ei ole tarpeeksi iso noin kymmenelle teinille :D ja tässä vaiheessa sammutin ton paskan.

Onko tota ollut käsikirjoittamassa viisivuotiaat, vai miten helvetissä voi tulla noin paskaa kamaa pihalle.

Sä olet varmaan kuume huuruissa unohtanut, että tuon tasoista settiä sarja on ollut ihan alusta asti.
Mä olen nyt katsonut putkeen koko sarjan alusta asti viimeisen kauden puoleen väliin.
Cobra Kai ja Miyagi do ei ole koskaan pystynyt olemaan missään tappelematta. On se sitten koulu, bileet jossain tai vaikka pelihalli niin aina pari sanaa tai vihainen katse saa tappelun aikaan.

Esim se koulutappelu lähti liikkeelle yhdestä suudelmasta kun Tory päätti vetää ihan täys psyko vaihteen päälle.
 
Nyt on House of the Dragonsin finaalijakso katsottu :), ja pidin kyllä kovasti, aika herkulliset lähtökohdat jäi seuraavalle kaudelle. Kyllä tämä itselläni vuoden parhaimpiin sarjoihin lukeutuu. ja sarjassa on kyllä potentiaalia uudeksi Game of throneksi varsinkin jos tuohon saadaan mukaan vielä ne huhutut Henry Cavill ja Elizabeth Olsen. Ilmeisesti ensi vuonna alkaa seuraavan kauden kuvaukset niin varmaan 2024 voitaisiin odottaa sitten season 2.sta
 
Nyt on House of the Dragonsin finaalijakso katsottu :), ja pidin kyllä kovasti, aika herkulliset lähtökohdat jäi seuraavalle kaudelle. Kyllä tämä itselläni vuoden parhaimpiin sarjoihin lukeutuu. ja sarjassa on kyllä potentiaalia uudeksi Game of throneksi varsinkin jos tuohon saadaan mukaan vielä ne huhutut Henry Cavill ja Elizabeth Olsen. Ilmeisesti ensi vuonna alkaa seuraavan kauden kuvaukset niin varmaan 2024 voitaisiin odottaa sitten season 2.sta
Hieman eri tyylinen sarja, mitä GoT. Päähahmoja kierrossa selkeästi enemmän, mitä GoT:ssa.

Mitä twitterissäkin ennättänyt asiasta keskustella, niin noussut esiin, ettei hahmoihin oikein ennätä kiintyä, kun joko näyttelijät vaihtuu ja/tai hahmot ennättävät kuolla.

Enkä pidä sarjaa kuitenkaan huonona, vaan olen tykännyt jokaisesta jaksosta. GoT:n tahti oli seurata, miten alkuperäiset lapsinäyttelijät kasvoivat aikuisiksi tai ainakin teini-ikäisiksi. Tässä taas jaksojen välillä mennyt useitakin vuosia.

Samalla selkeästi jokaisella kova hinku saada oma juttu hoidettua, eikä rintamat ole ihan niin selkeitä. Jopa lähes jokaisella sisaruksella on oma agenda ajettavana, jopa sisariensa hinnalla.

Nelisen kauttahan tätä on luvattu, joten pääsemmekö GoT:n ensimmäiseen jaksoon tällä menolla? Kenties.
 
Oli kyllä mahtava HotD ensimmäinen kausi. Helppo 9/10 itselleni. Näyttelijät, tarina, musiikki, visuaalisuus ja dialogi aivan huipputasolla. Kirjat asettaa haasteet aikahyppyjen osalta, mutta mielestäni ne hoidettiin likimain niin hyvin kuin mahdollista. Näyttelijämuutokset ei itseäni häirinnyt, sillä uudet näyttelijät täyttivät poikkeuksetta saappaansa hyvin. Erityisesti pakko nostaa hattua Aemondin näyttelijälle.. Aivan mahtava suoritus ja todella mielenkiintoinen hahmo. Matt Smith nyt taas varasti koko show'n. Ei tässä malta odottaa jatkoa. Toivon kuitenkin, että eivät lähde kiiruhtamaan sarjan kanssa.

En malttanut olla lukematta viimeisen jakson jälkeen tulevista tapahtumista, joten menin spoilaamaan itseni pahasti, mutta voi pojat mitä nannaa on luvassa, kunhan toteutus vain onnistuu! Tässä on ehdottomasti mahdollisuudet nousta GoT rinnalle yhtenä kaikkien aikojen TV-sarjoista.
 
Itselle oma suosikki hahmo on alusta asti ollut HOTD:ssa Alicent Hightower, Varsinkin Olivia Cooken versio varsinkin nosti hahmon aivan uudelle tasolle. muutenkin näyttävän näköinen tapaus tuo Olivia Cooke, mutta osaa tarvittaessa olla myös häikäilemätön. tykkään kovasti, Hänen isänsä myös vetää hyvää roolia.
 
Tuli itsekin hurahdettua ihan täysin House of the Dragoniin. Vuosiin ei ole oikein mikään sarja imaissut sisäänsä: tahtoo kaikki jäädä kesken tai etenee noin yksi jakso kuukaudessa -tahdilla. Tätä kohtaan oli vieläpä todella suuret epäilykset Game of Thronesin päätöksen tiimoilta, joten yllätys oli sitäkin iloisempi. Hurjaa ajatella, että todennäköisesti olisin missannut tämänkin, jos ei olisi ollut HBO:n tilausta valmiiksi voimassa. Ehkä pitäisi olla vähemmän kyyninen uusien sarjojen suhteen.

Joitakin mietteitä:
  • Jos Paddy Considine ei saa Kuningas Viseryksen roolistaan sylillistä palkintoja, niin maailmassa ei ole oikeutta.
  • Aikahypyt ei aiheuttaneet minulle missään vaiheessa vaikeuksia. Päin vastoin ne lisäsi sarjaan tervetullutta jännitettä, kun jakson aikana pikkuhiljaa paljastuu mihin suuntaan esim. edellisessä jaksossa ilmaan jätetyt hahmojen suhteet ovat kehittyneet. Kaikki tärkeät tapahtumat tehdään kyllä katsojalle joka kerta selväksi silloin kun tiedolla on merkitystä ja olen ehdottomasti sitä vastaan, että näitä pitäisi enempää vääntää katsojille rautalangasta.
  • Tykkäsin sarjan ripeästä tahdista. Arvostan sitä miten siinä katettiin kymmenien vuosien aikajänne ja kuitenkin onnistuttiin rakentamaan yhtenäisen tuntuinen tarinakaari, vaikka jaksojen välissä saattaa olla vuosien väli.
  • Lohikäärmeiden hahmosuunnittelu ja toteutus oli vähintään A++-luokkaa. Jokainen vaikuttaa uniikilta ja persoonalliselta otukselta, eikä CGI-missään vaiheessa häirinnyt. Erityisesti viimeinen jakso jäi ikuisesti mieleen: Vhagarin siluetti myrskyistä taivasta vasten Luceryksen mennessä tapaamaan Baratheonia oli täydellistä pohjustusta seuraaville tapahtumille. Eskalaation käyrä siitä koko kauden loppuhuipennukseen oli täydellinen.
  • Kaiken kaikkiaan loistavaa ajattelevan ihmisen fantasiaa, jossa luotettiin rohkeasti siihen, että katsoja osaa päässään yhdistellä asioita ilman turhaa yliselittävää filleriä. Tänä viihteen ylitarjonnan aikana arvostan että edes joku kunnioittaa minun aikaani katsojana.
  • Fire & Blood -kirja oli tämän myötä pakko hankkia, mutta olen vieläkin kahden vaiheilla haluaisinko ennemmin kokea tapahtumat sarjan kautta. Koska kirja ilmeisesti kuvailee tapahtumat aika kuivasti. Noh, odottavan aika varmasti käy jossain kohtaa pitkäksi ja halu tietää ylittää kaiken muun.
 
Ylös Bottom