Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Laatusarjat televisiossa ja muualla

Joko katsoitte Top Gear Suomen ensimmäisen jakson?
Joo, katoin. Ei ollut mitään odotuksia, niin siihen nähden yllättävän hyvä. Eihän tätä alkuperäiseen voi verrata mitenkään, eikä oikeen muutakaan auto-ohjelmaa, mutta suomalaiseksi auto-ohjelmaksi on aikas hyvä.

Selänteen Corvette hehkutukset ja Porschen ja Lamborghinin vähättelyt rupesivat vähän ärsyttämään, mutta lopun ralli-osuus oli aika mahtava.
 
Tuli nyt muuten katsottua se paljon haukuttu Rings of Power-sarja. Tolkien adaptaationa se ei todellakaan ole erikoinen eikä edes TV-sarjana yleensä mutta fantasia-TV sarjana se oli yllättävän hyvä. Siellä oli monia ihan komeita kohtauksia sekä maisemia ja monet hahmot oli hyvin kirjoitettu sekä näytelty. Sarjan kääpiöt on toteutettu suuremmalla kunnioituksella mitä elokuvissa ja Durin ja Disa varastavat koko shown. Heidän kemiaa oli ilo seurata.
Galadrielia en tunnistanut Galadrieliksi ollenkaan ja hänen uintireissu Valinorin rannoilta Numenoriin oli koko sarjan suurin aivopieru.
Morfydd Clark osoitti Saint Maudissa olevansa erittäin pätevä näyttelijä joten on sääli että hänen esittämä hahmonsa on kirjoitettu päin persettä.

Karvajalat olivat myös onnistuneita vakka eivät nyt ihan Tolkien-lorea edustakkaan. Mun mielestä on ihan virkistävää että sarja ottaa vapauksia. Ne ei kuitenkaan pilaa mun lukukokemusta. Päinvastoin, RoP on helppo irrotaa omaksi jutukseen silloin kun mä otan kirjat käteen.

Ei sarja siis niin huono ole mitä sanotaan ja fantasia-sarjana hakkaa minkä tahansa netflix-fantasian.
Tässä on esimerkki kohtauksesta jossa sarja onnistuu hyvin:
 
Viimeksi muokattu:
onkos kukaan ehtinyt vielä katselemaan japanin game of thronesia mitä tulee siis valtaistuin peliin ja juonitteluun, et samanlaista settiä, kulma ihan älyttömän kova sarja mitä kuullut ja onhan nuo imdb scoretkin todella kovat, pitänee kyllä Itse katsella tulleet jaksot jahka Rebirthiltä ehtii.


Löytyy näköjään Disney+, täytyy tsekata kun ehtii.

Aloin nimittäin juuri katsomaan sellaista pientä saagaa kuin Star Trek ja sitähän on hivenen katsottavana. Ikinä juurikaan sarjoja nähnyt, yksittäisi hetkiä next generationista ja Nemesis leffan katsoin joskus ja muistan tykänneeni siitä silloin. Myös kaksi ekaa elokuvaa katsonut niitä uusia ja niistä se eka oli hyvä mut toka vähän ehh. Nyt olen katsonut muutaman jakson alkuperäistä sarjaa ja onhan se vanha ja se näkyy, mutta on siinä silti joku kumma imu. En aio kuitenkaan katsoa alkuperäistä sarjaa kokonaan koska ei vaan pysty enää nykypäivänä 60-luvun juttuja niin vakavasti ottamaan, katsoin listan jaksoista jotka kannattaa tsekata ja luulen että niissä on ihan tarpeeksi että näkee alkuperäiset hahmot ja tärkeimmät juonikuviot.
 
onkos kukaan ehtinyt vielä katselemaan japanin game of thronesia mitä tulee siis valtaistuin peliin ja juonitteluun, et samanlaista settiä, kulma ihan älyttömän kova sarja mitä kuullut ja onhan nuo imdb scoretkin todella kovat, pitänee kyllä Itse katsella tulleet jaksot jahka Rebirthiltä ehtii.

Tämä on ehdottomasti väijyntälistalla. Fanitin nuorna poikana feodaaliajan Japania ja ahmin jo kymmenvuotisena Eiji Yoshikawan Mushashin ja James Clavellin Shogunin. Tuore tv-sarja perustuu tuohon jälkimmäiseen. Muistelen katselleeni kasarilla jo silloisen kirjasta tehdyn tv-sarjan ja tykänneeni siitäkin. Tokko se on kestänyt aikaa.
 
Tämä on ehdottomasti väijyntälistalla. Fanitin nuorna poikana feodaaliajan Japania ja ahmin jo kymmenvuotisena Eiji Yoshikawan Mushashin ja James Clavellin Shogunin. Tuore tv-sarja perustuu tuohon jälkimmäiseen. Muistelen katselleeni kasarilla jo silloisen kirjasta tehdyn tv-sarjan ja tykänneeni siitäkin. Tokko se on kestänyt aikaa.
Mä katsoin myös sitä ja muistan tykänneeni kovasti. 80-luvun versio tosin taisi painottua enemmän draamaan ja romantiikkaan mutta olihan se aikansa suursarja.
 
onkos kukaan ehtinyt vielä katselemaan japanin game of thronesia mitä tulee siis valtaistuin peliin ja juonitteluun, et samanlaista settiä, kulma ihan älyttömän kova sarja mitä kuullut ja onhan nuo imdb scoretkin todella kovat, pitänee kyllä Itse katsella tulleet jaksot jahka Rebirthiltä ehtii.

Tätä kohtaan kiinnostus todella iso, mutta yritän jaksaa muutaman viikon sinnitellä niin näkisi vähän useamman jakson kerralla. Odotukset korkealla
 
onkos kukaan ehtinyt vielä katselemaan japanin game of thronesia mitä tulee siis valtaistuin peliin ja juonitteluun, et samanlaista settiä, kulma ihan älyttömän kova sarja mitä kuullut ja onhan nuo imdb scoretkin todella kovat, pitänee kyllä Itse katsella tulleet jaksot jahka Rebirthiltä ehtii.

Oli hyvä sovitus Clavellin romaanista. Muutamat asiat häiritsivät itseäni, mutta olivat lopulta aika pieniä valituksia. Ensimmäinen kausi (jos meinaavat loputkin herran romaaneista sovittaa) ainakin pysyi kasassa sen verran hyvin, että tulevaa odottaa mielenkiinnolla. Jos aikakausi kiinnostaa, niin varmasti tulee viihdyttämään.
 
Joo, tämä oli niin turha kausi ettei tätä jaksa edes haukkua. :)
Pakko kuitenkin kysyä:
Kuka sen kielen sinne lattialle laittoi?
True Detectiven neloskausi tuli katsottua täälläkin. Mysteerin avulla saivat pidettyä mielenkiinnon loppuun asti, mutta kun ratkaisu osoittautuikin nothingburgeriksi, se käytännössä kumosi kaikki positiiviset fiilikset koko kautta kohtaan. Päänäyttelijät oli erinomaisia rooleissaan, mutta tuntui, että materiaali loppui kesken jossain puolen kauden tietämillä ja näiden suhde lässähti vain sellaiseksi vanhan avioparin tapaiseksi kiukutteluksi tyhjänpäiväisistä asioista. Jodie Fosterin hahmo alkoi etenkin ärsyttää loppua kohden ihan tosissaan, kun sille huutamiselle, kiroilulle ja päsmäröinnille ei löytynyt enää mitään järkiperusteita. Pääasia, että suu käy, koska niinhän kovaksikeitetyn poliisihenkilön kuuluu toimia... Olipa tämä ärsyttävyys sitten tarkoituksellista tai tahatonta, niin sarjaa ei ollut loppuvaiheessa enää mukava seurata. Tällaiset konfliktiherkät hahmot voi kirjoittaa myös niin, että niitä on viihdyttävää katsoa.

Ja loppuratkaisu oli kyllä yksi naurettavuuden huippu: Minulta pääsi pieni naurunpyrskähdys siinä kohtaa, kun kävi ilmi, että Tsalalin tiedemiesten mielestä kaivossaasteiden pumppaaminen maaperään oli paras keino pehmittää ikiroutaa, jota he tutkimuksensa nimissä joutuivat kaivelemaan. Mitä siitä, jos ympäristö paskaantuu ja myrkytetään koko kyläyhteisö? Maailmaahan tässä ollaan kuitenkin pelastamassa. Väkinäisempää pienempi paha vs. suurempi hyvä -asetelmaa tuskin on tv:n historiassa nähty.

Varsinkin kun nämä nerokkaat juonikuviot tarjoillaan katsojalle yhtenä massiivisena exposition dumppina viimeisen elossa olevan tutkijan suusta. Eli lopulta koko ratkaisussa oli kyse siitä, että päähenkilöiden piti vain tupsahtaa oikeaan luolaan, josta sitten löytyy sopivasti murhapaikka, murha-ase ja äijä, joka tietää kaikesta kaiken. Nyanssirikkaampaakin käsikirjoittamista on ehkä mysteeritarinoiden saralla nähty.
 
True Detectiven neloskausi tuli katsottua täälläkin. Mysteerin avulla saivat pidettyä mielenkiinnon loppuun asti, mutta kun ratkaisu osoittautuikin nothingburgeriksi, se käytännössä kumosi kaikki positiiviset fiilikset koko kautta kohtaan. Päänäyttelijät oli erinomaisia rooleissaan, mutta tuntui, että materiaali loppui kesken jossain puolen kauden tietämillä ja näiden suhde lässähti vain sellaiseksi vanhan avioparin tapaiseksi kiukutteluksi tyhjänpäiväisistä asioista. Jodie Fosterin hahmo alkoi etenkin ärsyttää loppua kohden ihan tosissaan, kun sille huutamiselle, kiroilulle ja päsmäröinnille ei löytynyt enää mitään järkiperusteita. Pääasia, että suu käy, koska niinhän kovaksikeitetyn poliisihenkilön kuuluu toimia... Olipa tämä ärsyttävyys sitten tarkoituksellista tai tahatonta, niin sarjaa ei ollut loppuvaiheessa enää mukava seurata. Tällaiset konfliktiherkät hahmot voi kirjoittaa myös niin, että niitä on viihdyttävää katsoa.

Ja loppuratkaisu oli kyllä yksi naurettavuuden huippu: Minulta pääsi pieni naurunpyrskähdys siinä kohtaa, kun kävi ilmi, että Tsalalin tiedemiesten mielestä kaivossaasteiden pumppaaminen maaperään oli paras keino pehmittää ikiroutaa, jota he tutkimuksensa nimissä joutuivat kaivelemaan. Mitä siitä, jos ympäristö paskaantuu ja myrkytetään koko kyläyhteisö? Maailmaahan tässä ollaan kuitenkin pelastamassa. Väkinäisempää pienempi paha vs. suurempi hyvä -asetelmaa tuskin on tv:n historiassa nähty.

Varsinkin kun nämä nerokkaat juonikuviot tarjoillaan katsojalle yhtenä massiivisena exposition dumppina viimeisen elossa olevan tutkijan suusta. Eli lopulta koko ratkaisussa oli kyse siitä, että päähenkilöiden piti vain tupsahtaa oikeaan luolaan, josta sitten löytyy sopivasti murhapaikka, murha-ase ja äijä, joka tietää kaikesta kaiken. Nyanssirikkaampaakin käsikirjoittamista on ehkä mysteeritarinoiden saralla nähty.
Hyvin kiteytetty! Tuossa oli juuri mun ajatukset koko kaudesta. En vain osannut pistää sitä sanoiksi.
 
Jokin aika sitten sain katsottua young sheldonin kutos kauden loppuun ja enempää sitä ei vielä netflixissa olekaan tarjolla.
Oli kyllä tällaiselle big bang theory fanille erittäin onnistunut spin-off sarja joka jopa syvensi sheldonin hahmoa.
Taitaa olla eka kerta kun jonkun sitcom sarjan spin-off on näin onnistunut.

Mietin sitten mitä katsoa seuraavaksi ja jotain vakavampaa kaipasin.
Eka meinasin aloittaa housen, mutta sitten huomasin, että siellä oli myös peaky blinders tarjolla.
Tuo kertoo saman nimisestä rikollis jengistä 1919 vuoden birminghamissa ja pelasin myös peaky blinders vr pelin kuukausi sitten ja se olikin just se asia joka sai mut tästä kiinnostumaan.
Kuusi kautta tuota olisi tarjolla.

 
Jokin aika sitten sain katsottua young sheldonin kutos kauden loppuun ja enempää sitä ei vielä netflixissa olekaan tarjolla.
Oli kyllä tällaiselle big bang theory fanille erittäin onnistunut spin-off sarja joka jopa syvensi sheldonin hahmoa.
Taitaa olla eka kerta kun jonkun sitcom sarjan spin-off on näin onnistunut.

Mietin sitten mitä katsoa seuraavaksi ja jotain vakavampaa kaipasin.
Eka meinasin aloittaa housen, mutta sitten huomasin, että siellä oli myös peaky blinders tarjolla.
Tuo kertoo saman nimisestä rikollis jengistä 1919 vuoden birminghamissa ja pelasin myös peaky blinders vr pelin kuukausi sitten ja se olikin just se asia joka sai mut tästä kiinnostumaan.
Kuusi kautta tuota olisi tarjolla.


Pitää muistaa että Frasier on spinoff.

Peaky Blinders on loistava sarja, myös todella ristiriitainen itselle. Rakastin sarjaa mutta sitten jossain kolmoskauden kohdalla tökkös ja en pääse siitä eteenpäin. Monesti olen koittanut, mutta ei nappaa mukaansa ja alusta kun alkaa niin tulee fiilis että mä oon nähnyt tän. Silti kyllä kertakaikkiaan loistava sarja ja yks lemppari tunnareistani, jää soimaan päähän koko jakson ajaksi
 
Peaky Blinders on kyllä mainio, mutta itellä myös siinä jonkin kauden alussa oli hetken tauko, koska eivät juonikuviot vakuuttaneet. Mutta onneksi jatkoin, siellä on kunnon timangia pienen hitailun jälkeen vaikka kuinka.
 
jaa a, en ole kyllä mikään hirveä tälle sarjis tyylille tulee mieleen Duck Tales remake hyvin vahvasti, toivon mukaan itse sarja on hyvä, mut vähä tuli ainakin itselleni fiilis että This is not my Turtles.

 
jaa a, en ole kyllä mikään hirveä tälle sarjis tyylille tulee mieleen Duck Tales remake hyvin vahvasti, toivon mukaan itse sarja on hyvä, mut vähä tuli ainakin itselleni fiilis että This is not my Turtles.


Hyvältä näytti meikäläisen silmään. Tuo Mutant Mayhem leffa oli myös hyvä ja jatkoa odotellessa. Toivottavasti tuo tuleva pelikin olisi tällä kertaa laadukas.
 
Ylös Bottom