Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Laatusarjat televisiossa ja muualla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulukai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nappasin tässä vähän sarjoja itselleni fyysisenä:

Vintedistä:

Peep Show Complete Boxset Series 1-9

Tämä pyöri Suomenkin töllössä aikoinaan myöhään yöllä. Sitten löytyi Primesta, katosi, sitten lisättiin osa kausista takaisin, mutta koska ei ollut kokonaan katsottavissa, nappasin tämän vähän harvinaisemman boksin itselleni ja nyt voin katsoa tätä koska vain haluan. Siis tämä sarja iskee itseeni niin kovaa.

Black Books (Kirjava joukko) Series 1-3

Tässäkin yksi brittisarjojen komediahelmistä. Muistan kun tämäkin aikoinaan töllössä pyöri ja kelasin että olisin varmaan yhtä nihilistinen kirjakauppias.

My Family Complete Series 1-11 + 9 Christmas Specials

Tämä sarja pyöri aikoinaan YLE:n kanavalla. Sitten löysin viime vuonna Britboxista mutta olikin jossain kohtaa häipynyt sieltä, joten nyt sai fyysisenä hyllyyn koko sarjan halvalla. Tämä on itselleni sellainen hyvän mielen- sarja.

Levykauppa Äx:

The IT Crowd (IT-porukka) Series 1 to 5 Complete Collection

Tämä sarja on kaikkien tuntema. Aivan loistavaa, jaksan katsoa uudestaan ja uudestaan. Nyt kun ei löytynyt mistään suoratoistosta, oli pakko hankkia hyllyyn fyysisenä.

Joo, olen heikkona brittikomediaan. :D

Tuli katsottua Falloutin kakkoskausi.
Tykkäsin ensimmäisestä kaudesta tosi paljon ja varsinkin bunkkereissa tapahtuva juonihaara oli pirun viihdyttävä.

Vähän jännityksellä odotin kakkoskautta koska monessa arvostelussa puhuttiin, että homma meinaa revetä liitoksistaan ja ei ole ykköskauden veroinen.

Mene ja tiedä, itselle toimi tämäkin kausi ihan perkeleen hyvin. Ehkä se ekan kauden paras osuus eli holvien salaisuudet jäi vähän taka-alalle, tai ainakaan siitä juonikuviosta ei juurikaan mitään uutta jäänyt käteen kauden loputtua, mutta sitten taas Kaamioon, tuohon vuosisatoja yksin vaeltaneeseen, säteilylle altistuneen antisankarin taustatarinaan keskittyminen toi tarvittavaa vaihtelua aavikon keskelle.

Harvoin tulee enää mihinkään sarjaan sellaista pakkomielle ahmia kaikki jaksot samantien, mutta tämä kyllä piti otteessaan alusta asti. Jotenkin hyvällä tavalla tosi erilainen ja viihdyttävä sarja vaikka en ole minuuttiakaan Fallout pelisarjaa pelannut.

Kolmoskausikin on jo tilattu, toivottavasti sekin saataisiin parissa vuodessa pihalle kuten kakkoskausi

Kyllä hellitään, Fallout loppu just One piece kolkuttelee oven takana ja siihen kaupan päälle ehkä se vuoden kiinnostavin uutuus Spiderman Noir. Tulee ilmeisesti mustavalko ja värillinen versio

Piti ihan kirjautua tänne pitkästä aikaa kysyäkseni yhtä asiaa joka on häirinnyt mua jo kaks päivää. Mä katoin uudelleen tuon Munkkivuoren ekan kauden ja siinä on yks juttu mitä mä en vieläkään tajunnut:
Siinä kun se Mirkon isä lähtee muka sinne työmatkalle niin mihin se oikeasti lähtee? Tässä tapahtuu jotain olennaista mutta se ei auennut mulle toisellakaan katsomiskerralla. Ensimmäinen ajatus mulla oli että se lähti piilottamaan sen kaljupäisen tyypin ruumin. Mutta nyt kun mä katoin ton uudelleen, niin mun mielestä se oli jo lähteny siinä vaiheessa kun Kaius löysi sen ruumiin sieltä metsästä? Eli siis mihin se isä oikein lähti? Vai oliko tossa jotain aikahyppyjä ja mulla meni sekaisin tapahtumien järjestys? Auttakaa mua, mä en saa mielenrauhaa ennen kuin tämä selviää!:)
Katoin myös toisen kauden ja täytyy sanoa että se on, jos ei ihan, niin melkein yhtä hyvä kuin ensimmäinenkin. Mä oikeastaan pidin tästä kakkoskauden mysteeristä enemmän kuin ensimmäinsen kauden mysteeristä. Ekan kauden lapsen katoaminen ja sen motiivi, vaikkakin ihan johdonmukainen, oli vähän turhankin kompleksinen ollakseen täysin uskottava. Kakkosen mysteeri oli jotenkin arkisempi ja siksi enemmän uskottava. Ei sillä, onhan tää parasta suomi TV:tä koskaan ja mielummin tätä kattoo kun Stranger Thingsiä. En muista mitään sarjaa/elokuvaa joka olis kuvannut näin hyvin lapsuutta ja niitä lapsuusajan tunnelmia. Se oli just tollasta hölmöilyä. Tyhmiä asioita tehtiin ilman että edes tiesi miksi ja riitoja tuli täysin typeristä syistä. Väärinkäsityksiä, luuloja, pelkoa, kateutta ja suuria tunteita. Lapsuus pitäis kieltää lailla. :)
Ja perkele niitä suurten ikäluokkien äijiä joita mun omakin isä oli, ja kaikki kavereiden isät oli. Ne oli pelottavia. Ne ei ollut hulluja, niin kuin niiden omat isät oli olleet, mutta naamasta huomasi että pinnan alla kihisee kaikenlaista. Ne tuntu jotenkin vihasilta aina. Silloinkin kun olivat mukavia.

Ylös Bottom