Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Lair

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Lair [Hype]

FindRb sanoi:
Mikäs siinä jos on rahaa.

No en nyt sentään ihan kaikkia pelejä hankkisi noilla kriteereillä, mutta Lair on erikoistapaus, koska siihen on selvästi panostettu teknologian ja kunnon säveltäjien voimalla. Se on eeppisempää tavaraa. Joku putkijuoksu maailman parhailla tekstuureilla ilman tarinan tynkää ja mömmömusiikilla olisi eri juttu, Lair on kuitenkin (jopa?) ennennäkemättömän mittakaavansa takia koettava.
 
Vastaus: Lair [Hype]

Itse olen aina ollut eeppisten pelien ystävä. Siinä mielessä Lair näyttää pakko-ostokselta. Paljonkos pelimaailmalla on kokoa? Muistan myöskin kun pelintekijät sanoivat yhdessä vaiheessa että pelissä on läpitunkematonta metsää mitä ei Oblivionissa heidän mielestään ollut. Siitä herääkin kysymys, minkäslainen peli tämä Lair oikeastaan on? Ace Combat lohikäärmeillä ja roolipelaamisella? :p
 
Vastaus: Lair [Hype]

Cyrus1 sanoi:
No en nyt sentään ihan kaikkia pelejä hankkisi noilla kriteereillä, mutta Lair on erikoistapaus, koska siihen on selvästi panostettu teknologian ja kunnon säveltäjien voimalla. Se on eeppisempää tavaraa. Joku putkijuoksu maailman parhailla tekstuureilla ilman tarinan tynkää ja mömmömusiikilla olisi eri juttu, Lair on kuitenkin (jopa?) ennennäkemättömän mittakaavansa takia koettava.

Heh, jos pelin arvosanat on jotain kutosen luokkaa niin eeppinen on ehkä hiukan väärä sana.
 
Vastaus: Lair [Hype]

Ai peli ei voi olla eeppinen settingiltään ja tunnelmaltaan, jos pelattavuus joidenkin arvostelijoiden mielestä sukkaa?:confused:
 
Vastaus: Lair [Hype]

Cyrus1 sanoi:
Ai peli ei voi olla eeppinen settingiltään ja tunnelmaltaan, jos pelattavuus joidenkin arvostelijoiden mielestä sukkaa?:confused:

Jos numerot heiluvat kutosissa ja vitosissa niin on siinä muutakin paskaa kuin pelkkä ohjaus (joka arvostelun mukaan kyllä toimii, mutta ajan myötä käy hermoille eikä kuitenkaan ole niin tarkka kuin perinteinen ohjaus).
 
Vastaus: Lair [Hype]

Niin tai sitten nuo numerot on annettu kyseenalaisilla perusteilla. Jos kaikkialta alkaa tippua kutosta, niin sitten on eri asia. Sitten jotain varmasti on pilalla, mutta yhdelle EGM:n arvostelulle en kyllä vielä antaisi niin paljon arvoa, etenkin kun vitosen antanut oli Garnett "läppä" Lee..
 
Vastaus: Lair [Hype]

Cyrus1 sanoi:
Niin tai sitten nuo numerot on annettu kyseenalaisilla perusteilla. Jos kaikkialta alkaa tippua kutosta, niin sitten on eri asia. Sitten jotain varmasti on pilalla, mutta yhdelle EGM:n arvostelulle en kyllä vielä antaisi niin paljon arvoa, etenkin kun vitosen antanut oli Garnett "läppä" Lee..

Sitten vain odottelemaan IGN:n 9.5:sta ja "pakko-ostos" on varmistettu. Oikeasti en minä ainakaan voi kuvitella miten jatkuva liikkeentunnistuksella toimiva ohjaus voisi toimia kovinkaan hyvin. Factor 5 nyt vain joutui siihen Sony-promo osaan 1080p:llään ja liikkeentunnistuksella. Todella idioottimaista jättää tattiohjaus kokonaan pois.

Mutta tykkäsin pentuna Drakanista joten jos kaverini tämän hankkii niin kyllähän mä sen läpäisen ellei tule vastaan jotain ylitsepääsemätöntä vitutuskohtaa.
 
Vastaus: Lair [Hype]

Joo, IGN:ltähän mä odotankin sitä arvosanaa. Kun nyt puhuit kutosista ja vitosista ja kuinka ne todistavat pelissä olevan vaikka mitä vikaa. Tähän niinku vähän yritin kommentoida. Seiskaa ja kasia jos tippuu muualta, niin ei välttämättä ole ihan niin paljon pilalla, jolloin jo pelkästään eeppisyytensä ansiosta peli on pakko-ostos.
 
Vastaus: Lair [Hype]

Zoukka sanoi:
Sitten vain odottelemaan IGN:n 9.5:sta ja "pakko-ostos" on varmistettu. Oikeasti en minä ainakaan voi kuvitella miten jatkuva liikkeentunnistuksella toimiva ohjaus voisi toimia kovinkaan hyvin. Factor 5 nyt vain joutui siihen Sony-promo osaan 1080p:llään ja liikkeentunnistuksella. Todella idioottimaista jättää tattiohjaus kokonaan pois.

Mutta tykkäsin pentuna Drakanista joten jos kaverini tämän hankkii niin kyllähän mä sen läpäisen ellei tule vastaan jotain ylitsepääsemätöntä vitutuskohtaa.
Drakan maistui meikäläisellekkin:) Siksi olenkin heiman epäileväinen Lairin suhteen, koska pelin pääpaino on lentelyssä. Mutta enpä vielä minäkään EGM:n perusteella mitään odota, koska se muistaakseni lätkäisi Blue Dragonille myös jotain 6 alkavaa!Ja sehän on todettu jo monen muun arvostelijan toimesta 9 arvoiseksi roolipeliksi.
 
Vastaus: Lair [Hype]

karpaasi sanoi:
Drakan maistui meikäläisellekkin:) Siksi olenkin heiman epäileväinen Lairin suhteen, koska pelin pääpaino on lentelyssä. Mutta enpä vielä minäkään EGM:n perusteella mitään odota, koska se muistaakseni lätkäisi Blue Dragonille myös jotain 6 alkavaa!Ja sehän on todettu jo monen muun arvostelijan toimesta 9 arvoiseksi roolipeliksi.

Henkilökohtaisesti totesin Blue Dragonin jo kutosen peliksi kun näin ensimmäiset 10 minuuttia gameplayta ;)

Jotkut pelisivustot onneksi eivät kuvia kumarra ja uskaltavat kohdella pelejä samalla viivalla oli niissä sitten 10 tuhannen tai 10 miljoonan budjetit.

EDIT: Hehheh asiasta kolmanteen tämä repeilytti Gafissa tänään : http://farm2.static.flickr.com/1161/947929629_a9c1dd609a.jpg
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Lair [Hype]

Zoukka sanoi:
. Oikeasti en minä ainakaan voi kuvitella miten jatkuva liikkeentunnistuksella toimiva ohjaus voisi toimia kovinkaan hyvin. Factor 5 nyt vain joutui siihen Sony-promo osaan 1080p:llään ja liikkeentunnistuksella. Todella idioottimaista jättää tattiohjaus kokonaan pois.

Eli tällä ajattelumallilla Warhawkissa lentäminen kannattaa jättää väliin kokonaan ja keskittyä maassa käytäviin taisteluihin?Check.

itsellä ei mitään sitä vastaan että liikkeentunnustinohjainta kokeillaan, varsinkin jos kyseessä on lentäminen (tuntuu jotenkin sopivalta vaihtoehdolta ohjainta ajatellen), voihan sen totaalisesti muniakin. En tiedä missä nämä kaksi arvostelua voi nähdä (Play ja EGM taisivat olla?) mutta siinä ilmeisesti on kaksi totaalisen erilaista näkemystä pelistä kun arvosanoissa on noin paljon heittoa, että odotellaan kunnes niitä tulee lisää ennenkuin erehdyn sanomaan "on se ohjaus paska". En ole pelannut niin paha sanoa. Ihme jos se on tähän tyritty kun Warhawkissa lentäminen taitaa onnistua aika kivasti ilmeisesti. Tarinan takia yleisesti peli kylläkin kiinnostaa, ei paljoa lämmitä mieltä jos takana on komea vesiputous ja tarina sukkaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Lair [Hype]

samuel6 sanoi:
Eli tällä ajattelumallilla Warhawkissa lentäminen kannattaa jättää väliin kokonaan ja keskittyä maassa käytäviin taisteluihin?Check.

Eikun edelleen se tattiohjaus siihen Lairiin.
 
Vastaus: Lair [Hype]

Zoukka sanoi:
Henkilökohtaisesti totesin Blue Dragonin jo kutosen peliksi kun näin ensimmäiset 10 minuuttia gameplayta ;)

Jotkut pelisivustot onneksi eivät kuvia kumarra ja uskaltavat kohdella pelejä samalla viivalla oli niissä sitten 10 tuhannen tai 10 miljoonan budjetit.

EDIT: Hehheh asiasta kolmanteen tämä repeilytti Gafissa tänään : http://farm2.static.flickr.com/1161/947929629_a9c1dd609a.jpg
Valitettavasti Blue Dragonin suhteen uskon mieluummin 6 eri arvostelua gamerankingissa, joista huonoin on 8.5, kuin teikäläisen ammattimaista henkilökohtaista toteamusta;)
 
Vastaus: Lair [Hype]

karpaasi sanoi:
Valitettavasti Blue Dragonin suhteen uskon mieluummin 6 eri arvostelua gamerankingissa, joista huonoin on 8.5, kuin teikäläisen ammattimaista henkilökohtaista toteamusta;)

Ja ? Miksi minun mielipidettäni pitäisikään uskoa... kunhan toin sen päivänvaloon.
 
Vastaus: Lair [Hype]

Zoukka sanoi:
Oikeasti en minä ainakaan voi kuvitella miten jatkuva liikkeentunnistuksella toimiva ohjaus voisi toimia kovinkaan hyvin.

Onneksi Wii ei menesty.

Sitä en ymmärrä että ihmiset edelleenkin tuijottavat pisteiden perään.
Ehkä parasta olisi testata peliä mahdollisesti itse, tämä vain on pikku ajatus jossa saattaa jotain järjen hiventä jopa olla. Moni kehuttu/arvostettu peli kun on itselle ollut hyvinkin pelkkää kuonaa.

En nyt usko että nykypeleissä on niin huono ohjaus että peli olisi pelaamiskelvoton. En ainakaan sellaiseen ole vuosiin törmännyt. Tuntuu vain siltä että kun Lairista ei muuten voi valittaa niin ohjauksesta rangaistaan enemmän kuin on tarpeen. Hyvinhän se on näyttänyt monessa videossa toimivan. Pelin eeppisyys musiikkeineen, grafiikkoineen ja etenkin lohikäärmeineen on huomattavasti kiinnostavampi vaihtoehto noissa loputtomien sotaräiskintöjen suossa.
 
Vastaus: Lair [Hype]

Zoukka sanoi:
Eikun edelleen se tattiohjaus siihen Lairiin.

Luetun ymmärtämistä aina peräänkuulutat, joten kelaa vähän ylöspäin ja yritä uudelleen. Jos esität totuutena jonkin asian (tällainen ohjaus ei voi toimia) ja sinulle annetaan esimerkki (lair-warhawk vertaus, samankaltainen ohjaus) jossa toisessa se toimii, niin silloin "tattiohjaus Lairiin" ei ole kattava vastaus. Miksi ei ohjaus voisi toimia etukäteen ajatellen, ja miksi tattiohjaus on se ainoa pelastava tekijä tälle pelille? Tosiasiassa tämän pelin voi pelastaa ainoastaan eeppinen tarina, ilman sitä on aivan sama kuinka kivasti ne liskot lentelee tai kuinka nättejä maisemat ovat.

EDIT edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä siinä mielessä että alkaa taas yksinpelit kiinnostamaan kummasti enemmän kun viimeiseen vuoteen ei ole juuri muuta saanut tehdä kuin juosta MP5/AK-47/Lancer/Boomshot-kädessä.
 
Vastaus: Lair [Hype]

Liikkeentunnistava ohjaus toimii kuin häkä. Ainakin wiillä ja lyhyissä sessioissa. Mutta tarinavetoinen ja oletettavasti pitkillä tehtävillä varustettu lentely on hiukan eri asia. Arvostelussahan juuri mainittiin, että on stressaavaa jatkuvasti pitää kädet vakaana ja hallita muutenkin kaikenlaista ylimääräsitä sätkimistä ja yskimistä. Thus se ei oikein voi toimia sillä ei kukaan jaksa loputtomiin tasapainotella sitä kapulaa käsissään ilman virheitä/vittuuntumista. Tämä oli se minun käsitykseni asiasta.

Tattiohjaus olisi siis pelastanut Lairin sen kummemmilta ohjauksen kritiikeiltä koska sen voisi aina halutessaan aktivoida. Valinta äm hyvä.
 
Vastaus: Lair [Hype]

Kyllä Lairin ohjausta on moni pelaaja myös sanonut luonnolliseksi ja hyvin toimivaksi. Vähän kaksipiippuinen juttu kyllä tämä liikkeentunnistus. Ehkä tattiohjaus olisi kannattanut laittaa vaihtoehdoksi, koska kaikki eivät kuitenkaan jaksa perehtyä tarpeeksi. Toisaalta voi olla ihan hyväkin, ettei sitä ole vaihtoehtona, koska veikkaan että itsekin olisi tullut vaihdettua heti tatteihin ja nyt se on vaan sitten pakko opiskella. Ja jos se opiskelun jälkeen tekeekin pelistä vähän viihdyttävämmän kuin perinteiset kontrollit, niin jeejee.:p Vaihtoehdot ovat kuitenkin kaikissa kontrolleissa mielestäni aika must, joten virhearvion teki ehkä F5..
 
Vastaus: Lair [Hype]

Pitäähän se nyt joku oikeutus SIXAXISilla olla, joten annetaan nyt edes LAIRille mahdollisuus onnistua tämän kanssa. Tätä peliä kyllä odottaa kuumeisesti, eikä 'ilkeämielisten' toimittajien panettelut sitä onnistu hetkauttamaan. Liiketunnistus on juuri se, mikä osaltaan erottaa ehkä tämän edukseen tavanomaisesta.

Vielä tässä vaiheessa taitaa Rainbow Six: Vegasin sniikkikamera ja Resistancen tulen sammuttamiset olla ainoita, joissa liiketunnistusta on tullut käytettyä ahkerasti ja täysin luontevasti, alun ihmettelyn jälkeen (+ Storen muutamat pikkupelit).
 
Ylös Bottom