Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Lair

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Lair [Hype]

ColdFire sanoi:
Tuo on kyllä ihan totta. Luulis tajuavan laittaa mahdollisuuden tuohon myyntiversioon.

Kyllä se peli on valmis jo, ei tuon suuntaisia muutoksia millään ehditä enää tekemään.
 
Vastaus: Lair [Hype]

samuel6 sanoi:
EDIT edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä siinä mielessä että alkaa taas yksinpelit kiinnostamaan kummasti enemmän kun viimeiseen vuoteen ei ole juuri muuta saanut tehdä kuin juosta MP5/AK-47/Lancer/Boomshot-kädessä.

Aamen.
 
Vastaus: Lair [Hype]

Edge on kuulemma antanut 9, samoin kuin Gamezone. Siihen kun lisätään vielä brittiläisen Play Magazinen 9, niin EGM:n keskinkertaiset pisteet kummastuttavat. Antoivat kuitenkin samojen lähteiden mukaan Dynasty Warriors Gundamillekin paremmat pisteet. :confused: Ei Lair voi mitenkään olla sitä huonompi. Jos kontrollitkin olisivat NIIN huonot kuin EGM väittää, kyllä monet muutkin paikat olisivat siitä maininneet. Liikkeentunnistus tuntuu jakavan mielipiteitä. Samoin kuin osa kritisoi SSX Bluria Wiillä (ohjaus joidenkin mukaan kömpelöä tms.) ja toiset ylistivät (ei ikinä SSX:ää enää muilla konsoleilla tms.), niin näyttäisi käyvän Lairinkin kohdalla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Lair [Hype]

Itse en noista numeroista jaksaisi ottaa paineita, kun en ole pitänyt Lairia minkäänlaisena messiaspelinä. Onhan se hienon näköinen ja yksinoikeuspeli, mutta ainakaan toistaiseksi en ole jaksanut syttyä suuremmin. Joistakin peleistä ei vain innostu, vaikka ne olisivat kuinka onnistuneita teknisesti ja taiteellisesti.

Mitä liiketunnistukseen tulee, niin sen suhteen olen edelleen skeptinen. Uskon kyllä, että SIXAXISin kaltaiselle ohjaimelle voi keksiä käyttöä, mutta liiketunnistus ei saisi olla pääosassa missään pelissä. Resistancen, Folkloren ja Heavenly Swordin ratkaisut kelpaavat, niissä liikkeet ovat isoja ja niissä ei edellytetä tarkkuutta. Lairin kohdalla saattaa toimia, vaikka parempi vaihtoehto ehkä olisi sellainen, jossa lohikäärmeellä olisi oma tahto, ja SIXAXIS toimisi kuin hevosen suitsina. Tällöin ohjauksessa ei tarvitsisi olla tarkkuutta, kun loffari tekisi kuitenkin mitä itse haluaa.

Sitäpaitsi: eivät kaikki nämä hypetetyt pelit voi olla onnistujia. Yksi megafloppi on joka tapauksessa luvassa, ja Lair on ainakin omalla listallani se vahvin ehdokas.
 
Vastaus: Lair [Hype]

MGS4 oli megafloppi jo syntyessään :D

No joo, itse en osta Lairia, vaan pelaan kun Cyrus ostaa sen. Innostaa kyllä päästä kokeilemaan miten ohjaukset toimii ja muutenkin grafiikoilla ja äänillä haluaa päästä iloittelemaan. Kaikki tuon yli on vain plussaa, mutta pelkät hyvät grafiikat, mahtavat äänet ja musat sekä kohtalaisesti toimiva sixaxis-ohjaus riittää, kun ei tuohon rahaa kuitenkaan uppoa.
 
Vastaus: Lair [Hype]

jryi sanoi:
Itse en noista numeroista jaksaisi ottaa paineita, kun en ole pitänyt Lairia minkäänlaisena messiaspelinä. Onhan se hienon näköinen ja yksinoikeuspeli, mutta ainakaan toistaiseksi en ole jaksanut syttyä suuremmin. Joistakin peleistä ei vain innostu, vaikka ne olisivat kuinka onnistuneita teknisesti ja taiteellisesti.

Mitä liiketunnistukseen tulee, niin sen suhteen olen edelleen skeptinen. Uskon kyllä, että SIXAXISin kaltaiselle ohjaimelle voi keksiä käyttöä, mutta liiketunnistus ei saisi olla pääosassa missään pelissä. Resistancen, Folkloren ja Heavenly Swordin ratkaisut kelpaavat, niissä liikkeet ovat isoja ja niissä ei edellytetä tarkkuutta. Lairin kohdalla saattaa toimia, vaikka parempi vaihtoehto ehkä olisi sellainen, jossa lohikäärmeellä olisi oma tahto, ja SIXAXIS toimisi kuin hevosen suitsina. Tällöin ohjauksessa ei tarvitsisi olla tarkkuutta, kun loffari tekisi kuitenkin mitä itse haluaa.


Sitäpaitsi: eivät kaikki nämä hypetetyt pelit voi olla onnistujia. Yksi megafloppi on joka tapauksessa luvassa, ja Lair on ainakin omalla listallani se vahvin ehdokas.

Emmä usko että tuota liikkeentunnistusta kannattaa epäillä. Wiin wing islandissa (ei ole maailman paras peli IMO) lentäminen tapahtuu täysin liikkeentunnistuksen avulla ja se tuntuu hyvälle JA on tarkka. Miksei Factor 5 ja miljuunia maksanut peli ei pystyisi samaan?

(Käsittääkseni aika samanlaista tuo lentäminen molemmissa,periaatteesssa)
 
Vastaus: Lair [Hype]

No, previkkaa tuossa muutaman tehtävän liihotelleena, niin onhan tämä huikeasti parantunut viime talvena testatusta versiosta.

Mennään heti kontrolleihin, eli harjoituskenttä sujui huomattavasti luontevammin, kuin aikaisemmassa versiossa. Tottumisesta tuskin on kysymys, sillä ainoa enämpi liikkeentunnistuksella pelaamani peli on Flow, eikä sen meininki tässä paljoa auta ja edellisestä pelikerrastakin on aikaa.
Johtuuko se sitten maanpinnan läheisyydestä, mutta vähemmän mä tässä olen hukassa, kuin esim. Star Wars: Starfighterissa aikoinaan.

Meininki pysyy tyylikkäänä kunhan ei mene törmäilemään maassa tai merellä oleviin kohteisiin. Törmäystunnistus on paikoitellen aika tökeröä, mutta pääosin kohteet ovatkin ilmassa tai ne on tarkoitus tuhota ympäri lennellen. Tietysti tuohonkin voi tulla joitain korjauksia, sillä kyseessä ei ole finaalikoodi.

Ja eeppisyyttä piisaa kyllä koko rahan edestä. Pelimoottorillakin tehdyt kamera-ajot maisemassa ovat välillä vallan huikeita ja mahtipontinen musiikki tukee kuvaa täydellisesti. Kuten kehitystiimin haastatteluja seuranneet osasivat ehkä odottaa, niin LotR-leffatrilogian vaikutteet kyllä puskevat välilllä lujaa läpi, mutta eipä se nyt ainakaan itselleni mikään negatiivinen asia ollut.

Tähän mennessä olen pitänyt ja kyllä tätä tulee puskettua eteenpäinkin, vaikka aika kaukana mennään suosikkigenreistä. Ja jos ei pelkkä tarinassa eteneminen riitä, niin aina voi parannella asemiaan maailmanlaajuisessa online-rankingissa (nollaavat varmasti ennen julkaisua).
 
Vastaus: Lair [Hype]

Oliver sanoi:
No, previkkaa tuossa muutaman tehtävän liihotelleena, niin onhan tämä huikeasti parantunut viime talvena testatusta versiosta.
Neogaf käyttäjä joka ilmeisesti on jonkun sortin pelijournalisti Italiassa moitti frameraten tosi kehnoksi tossa previkassa. Myönsi kyllä olevansa tarkka frameraten suhteen. Mitäs mieltä tästä?
 
Vastaus: Lair [Hype]

TJS sanoi:
Neogaf käyttäjä joka ilmeisesti on jonkun sortin pelijournalisti Italiassa moitti frameraten tosi kehnoksi tossa previkassa. Myönsi kyllä olevansa tarkka frameraten suhteen. Mitäs mieltä tästä?
Kyllä se kovimmissa hässäköissä selkeästi laskee, mutta kaukana ollaan vielä mistään dia-showsta, eikä pelattavuuskaan siitä ole mielestäni kärsinyt.
 
Vastaus: Lair [Hype]

FamaZ sanoi:
Importtaajien kannattaa.

Ehei, ei harmaatuojienkaan kannata odotella Lairia ilmestyväksi ihan tuolla aikataululla:

Wow, even I didnt see this one coming! Due to an extra step in QA testing to enhance the community features in the game, the release of LAIR, originally set for August 14th, has changed to September 4, 2007. Natural challenges that arose while finalizing the offline game to include key online features - such as leaderboards and medal systems - have led to the difficult choice of pushing back the release date.

http://blog.us.playstation.com/2007/08/01/lair-update/
 
Vastaus: Lair [Hype]

TJS sanoi:
Väkisinkin tulee mieleen että preview koodin saamat tietyt kovatkin kritiikit ovat saaneet aikaan tämän liikun ja tuo online fiitsereiden parsiminen on vaan hätävale.
Mun mielestäni siinä ei ole mitään pahaa, jos korjataan jotain mikä on rikki. Voisivat tosin vain sanoa, että "haluamme parantaa pelikokemusta" sen sijaan että keksisivät jotain tuollaisia selityksiä.

Tietysti aina on olemassa se mahdollisuus, että kehittäjien mielestä pelissä ei ole muuta vikaa kuin tuollaisten online-ominaisuuksien puuttuminen tai keskeneräisyys. Nykyään vain paskanpuhuminen tuntuu olevan niin maan tapa, että lähtökohtaisesti kaikkea kannattaa epäillä.
 
Vastaus: Lair [Hype]

FamaZ sanoi:
Edge on kuulemma antanut 9, samoin kuin Gamezone. Siihen kun lisätään vielä brittiläisen Play Magazinen 9, niin EGM:n keskinkertaiset pisteet kummastuttavat. Antoivat kuitenkin samojen lähteiden mukaan Dynasty Warriors Gundamillekin paremmat pisteet. :confused: Ei Lair voi mitenkään olla sitä huonompi. Jos kontrollitkin olisivat NIIN huonot kuin EGM väittää, kyllä monet muutkin paikat olisivat siitä maininneet. Liikkeentunnistus tuntuu jakavan mielipiteitä. Samoin kuin osa kritisoi SSX Bluria Wiillä (ohjaus joidenkin mukaan kömpelöä tms.) ja toiset ylistivät (ei ikinä SSX:ää enää muilla konsoleilla tms.), niin näyttäisi käyvän Lairinkin kohdalla.

Ainakaan Edge ei ole tälle pelille antanut mitään numeroa saati sitten ysiä... ja aika samoilla linjoilla oli Edge EGM:n kanssa ainakin Blue Dragonin kanssa ja antoi sille kutosen. Gamepro heitti sentään 7.5, mikä ei niin pahalta kuulosta, mutta Gamezonea ei edes Gamerankingsissa mainita ;)
 
Vastaus: Lair [Hype]

Zoukka sanoi:
Ainakaan Edge ei ole tälle pelille antanut mitään numeroa saati sitten ysiä... ja aika samoilla linjoilla oli Edge EGM:n kanssa ainakin Blue Dragonin kanssa ja antoi sille kutosen. Gamepro heitti sentään 7.5, mikä ei niin pahalta kuulosta, mutta Gamezonea ei edes Gamerankingsissa mainita ;)

EGM antoi paskan arvosanan, joka painaa tasan yhtä paljon kuin Playn hyvä arvosana. Vähän kuin odottaisi elokuvaa teattereihin ja Roger Ebertin arvostelun sijaan lukisi Turun Sanomien arvostelun ja päättäisi olla menemättä katsomaan elokuvaa.
 
Vastaus: Lair [Hype]

samuel6 sanoi:
EGM antoi paskan arvosanan, joka painaa tasan yhtä paljon kuin Playn hyvä arvosana. Vähän kuin odottaisi elokuvaa teattereihin ja Roger Ebertin arvostelun sijaan lukisi Turun Sanomien arvostelun ja päättäisi olla menemättä katsomaan elokuvaa.

Play siis tässä tapauksessa Turun Sanomat ja Edge herra Ebert :D

Mutta siis kunhan lähinnä korjasin tuon väärän Edgen arvosanan.
 
Vastaus: Lair [Hype]

Zoukka sanoi:
Play siis tässä tapauksessa Turun Sanomat ja Edge herra Ebert :D

Mutta siis kunhan lähinnä korjasin tuon väärän Edgen arvosanan.

Itse olen mennyt yleensä oman kiinnostuksen mukaan, ja Gamespot/IGN keskiarvon mukaan, se taas meni reisille kun 360 tuli markkinoille koska ilmeisesti MS oli lähettänyt säkillisen valuuttaa jokaiseen pelitoimitukseen koska PDZt sun muut napsi päälle ysin arvosanoja. Tuolla metodilla sain käytettyä sellaiset 150-200 euroa totaaliseen paskaan mutta otinpahan opiksi :)

EDIT http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?board.id=lair&thread.id=3273

Joku setä Playlta kommentoi arvosanaa, ihan mielenkiintoinen joten linkkasin tänne.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Lair [Hype]

samuel6 sanoi:
Turun Sanomien arvostelun ja päättäisi olla menemättä katsomaan elokuvaa.

Jaahas, ilmeisesti et ole lukenut Turun sanomien elokuva-arvosteluja, jotka ainakin omasta mielestäni ovat erittäin hyviä, asiantuntevia ja ennen kaikkia oikeassa. Tapani Maskulan maku tuntuu nimittäin menevän todella hyvin yks yhteen oman leffamakuni kanssa. Harmi vaan että ei viitsi TS:ää pelkkien leffa-arvostelujen takia tilata (en siis ole turkulainen).
 
Ylös Bottom