Itse en noista numeroista jaksaisi ottaa paineita, kun en ole pitänyt Lairia minkäänlaisena messiaspelinä. Onhan se hienon näköinen ja yksinoikeuspeli, mutta ainakaan toistaiseksi en ole jaksanut syttyä suuremmin. Joistakin peleistä ei vain innostu, vaikka ne olisivat kuinka onnistuneita teknisesti ja taiteellisesti.
Mitä liiketunnistukseen tulee, niin sen suhteen olen edelleen skeptinen. Uskon kyllä, että SIXAXISin kaltaiselle ohjaimelle voi keksiä käyttöä, mutta liiketunnistus ei saisi olla pääosassa missään pelissä. Resistancen, Folkloren ja Heavenly Swordin ratkaisut kelpaavat, niissä liikkeet ovat isoja ja niissä ei edellytetä tarkkuutta. Lairin kohdalla saattaa toimia, vaikka parempi vaihtoehto ehkä olisi sellainen, jossa lohikäärmeellä olisi oma tahto, ja SIXAXIS toimisi kuin hevosen suitsina. Tällöin ohjauksessa ei tarvitsisi olla tarkkuutta, kun loffari tekisi kuitenkin mitä itse haluaa.
Sitäpaitsi: eivät kaikki nämä hypetetyt pelit voi olla onnistujia. Yksi megafloppi on joka tapauksessa luvassa, ja Lair on ainakin omalla listallani se vahvin ehdokas.