Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Lair

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Lair [Hype]

Joo tuollaisen pikkublogin arvostelu nyt ei itseä ainakaan hetkauta juurikaan suuntaan eikä toiseen, varsinkin kun tuon tekstin painoarvo on mitä on. Sen verran vähän tekstiäkin oli että ei kaverilla oikein perusteluja näyttänyt kamalasti löytyvän. Tarvitsee nähtävästi odotella jos tuo Pelaaja saisi tuon arvosteltua niin näkisi vähän selvemmin taas minkälaisesta pelistä loppujen lopuksi on kyse. (edelleen mielestäni Pelaaja ei ole lehtenä huonontunut lainkaan vaikka nettisaitti nyt ei ehkä vanhan tasoinen olekkaan foorumi mielessä.)
 
Vastaus: Lair [Hype]

Hahah! Noin huono se nyt ei vaan voi olla :D

4.9?
 
Vastaus: Lair [Hype]

TJS sanoi:
Jahans taas yksi arvostelija joka ei pärjännyt sixaxixselle. Mutta täytyy ton pelin kontrolleissa jotain olla oikeasti pahasti vialla, että se saa porukan noin raivon partaalle.
Vahvistaa vain mun käsitystäni siitä, että liiketunnistus ei saa olla pelin pääasiallinen kontrollimenetelmä, koska siitä puuttuu aina se ohjainsauvojen tarkkuus. Toivottavasti PS3-pelien kehittäjät vähitellen ymmärtävät, että liiketunnistus voi olla hyvä lisä, mutta vain sivuroolissa.
 
Vastaus: Lair [Hype]

jryi sanoi:
Vahvistaa vain mun käsitystäni siitä, että liiketunnistus ei saa olla pelin pääasiallinen kontrollimenetelmä, koska siitä puuttuu aina se ohjainsauvojen tarkkuus. Toivottavasti PS3-pelien kehittäjät vähitellen ymmärtävät, että liiketunnistus voi olla hyvä lisä, mutta vain sivuroolissa.

Riippuu pelistä tietty. Onhan tuossa lairissa arvostelun mukaan muitakin kontrolliongelmia kuin pelkkä liikeentunnistus. Eli ylipäätään kontrollit oli ryssitty. Liikkeentunnistus on vain niin hankala tehdä että jos siitä hyvän meinaa saada niin paljon on aikaa ja rahaa laitettava siihen. Voin melkein lyödä vetoa että tulevaisuudessakin liikeentunnistus on täyttä kuraa niissä peleissä joissa liikeentunnistus on toisena kontrollointi vaihtoehtona.Tietysti hardware laittaa rajoituksia että mitä pystyy sixsaxilla tekemään ja mihin peliin sitä kannattaa käyttää. Olisiko lairiin sittenkin kannattanut antaa mahdollisuus valita pelkkä tatti-vaihtoehto?

Mutta esim. nopeavauhtinen ajopeli voisi toimia, jossa kääntyminen suurilinjaisesti tapahtuu sixsaxia kallistelemalla ja samaanaikaan tatilla voisi tarkemmin hioa ajolinjaansa. :)
 
Vastaus: Lair [Hype]

Edelleen tulee mieleen, että Sony on painostanut tekijöitä puskemaan näitä yksinoikeuspelejä nyt pihalle asap, että ne liikuttaisivat koneita. Epäonnistunut taktiikka. Laite vaikuttaa päivä päivältä epäkiinnostavammalle, kun nuo Sonyn yksinoikeudet eivät ole mitään AAA tavaraa olleet... Kohta olen valmis maksamaan vain 200 ko.värkistä. :)
 
Vastaus: Lair [Hype]

tsinivuo sanoi:
Edelleen tulee mieleen, että Sony on painostanut tekijöitä puskemaan näitä yksinoikeuspelejä nyt pihalle asap, että ne liikuttaisivat koneita. Epäonnistunut taktiikka. Laite vaikuttaa päivä päivältä epäkiinnostavammalle, kun nuo Sonyn yksinoikeudet eivät ole mitään AAA tavaraa olleet... Kohta olen valmis maksamaan vain 200 ko.värkistä. :)

Kyllähän tuokin peli on todella kauan ollut tekeillä, mutta sixaxis nähtävästi ei ole ollut arvostelijoiden mieleen. Kaikki muu pelissä toimii hyvin.

Toivottavasti Lair tekijä ryhmä nyt yrittäisi vaikka päivitysten myötä tuota parantaa tuota kontrolleja ja antamaan sitten se analogi tatti mahdollisuus näille jotka eivät liikkeentunnistusta voi edes sietää.
 
Vastaus: Lair [Hype]

Pelaajilta tulevien kommenttien perusteella (peli julkaistiin jo jenkkilässä) kyseessä on sellainen seiskan-vajaan kasin peli. IGN:n arvostelun tapaisia turhautumisia ei pitäisi kuulemma tulla, jos yhtään kaivaa pelin kontrolleja tietoonsa(:rolleyes: @ IGN), mutta kuten monessa arvostelussa on sanottu, pelaaminen voi ekoilla kerroilla tehtävissä olla vähän sekavaa.

Pelin musiikit ja grafiikat on kuitenkin koettava ja uskon, että peli on varmasti ihan mukiinmenevää viihdettä, kun vaan harjoittelee ensin kontrollit ja ottaa selville miten carnage toimii ennenkuin sukeltaa tehtäviin säätämään. Ostoon menee siis jossain vaiheessa tämän vuoden puolella, arvosanoista huolimatta. :D

Pelissä muuten kuulemma pystyy pelaamaan analogi-kontrolleilla, kun kytkee ohjaimen, joka ei tue liikkeentunnistusta. Ilmeisesti moni tarvikeohjain on tällainen?
 
Vastaus: Lair [Hype]

Jooseppi sanoi:
Eli ylipäätään kontrollit oli ryssitty.
Ei ainakaan pelin ostaneiden mielestä. Eivät LAIR:n kontrollit täydelliset ole, mutta ainakin USA:sta kuuluu pääosin positiivisia kommentteja LAIR:sta ("vaikka arvostelut toisin sanovat, en löydä mitään/paljoa vikaa liikkeentunnistusohjauksesta" jne.).

Olisiko lairiin sittenkin kannattanut antaa mahdollisuus valita pelkkä tatti-vaihtoehto?
Itseasiassa LAIR:a VOI pelata pelkillä tateilla, pelaajan täytyy ainoastaan hankkia ohjain, jossa ei ole liikkeentunnistusta (en ole aivan varma pitääkö olla ihan PS3-ohjain vai kävisikö esim. PS2-DualShock joka on liitetty kaupoissa myytävällä piuhalla PS3:een). Neo-GAF:sta siis on kantautunut sellaista juttua, että joku oli pelannut Lairia Logitechin ohjaimella (jossa ei ilmeisesti ole liikkeentunnistusta?) ja peli oli automaattisesti vaihtanut ohjauksen tateille. Tällöin ei toisaalta voi tehdä joitain erikoisempia liikkeitä (kuten 180 asteen äkkikäännöksiä), mutta muuten toimii hyvin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Lair [Hype]

tsinivuo sanoi:
Edelleen tulee mieleen, että Sony on painostanut tekijöitä puskemaan näitä yksinoikeuspelejä nyt pihalle asap, että ne liikuttaisivat koneita. Epäonnistunut taktiikka. Laite vaikuttaa päivä päivältä epäkiinnostavammalle, kun nuo Sonyn yksinoikeudet eivät ole mitään AAA tavaraa olleet... Kohta olen valmis maksamaan vain 200 ko.värkistä. :)
AAA -määritelmällä ei ole oikeastaan mitään tekemistä pelin arvosanan kanssa, vaan sen sijaan pelin kokonais budjetin, sen keräämän hypen, suuren suosion ja pelin huimien myyntilukujen kanssa.

Ultima Online ja Everquest -pelien kehittäjän määritelmä AAA -tittelistä:

"The common definition of a AAA title seems to revolve around marketing and around scope. You don't hear of a AAA puzzle game, even though Bejeweled had great production values, addicting gameplay, and massive commercial success. Instead, AAA seems only to be applied to games with a certain scope, a certain level of graphical polish, and a certain marketing budget and hype factor. Would Lemmings be considered a AAA title if it were created today? I suspect the answer is no. Would Tetris? Definitely not.

My personal definition of a AAA title is driven by these factors even if I don't want it to be. It's the equivalent of a Hollywood blockbuster, basically--and much as we would like to think that it means a great game, it doesn't necessarily mean that.

I'd like to think that the industry would consider something like WarioWare or Katamari Damacy to be AAA titles because of innovation, but I don't think that's the case"

Määritelmä Blockbusterille (jos jollekin epäselvä):

"Something, such as a film or book, that sustains widespread popularity and achieves enormous sales."

Se on sitten asia erikseen tuleeko Lair keräämään suosiota pelaajien keskuudessa noiden surkeiden arvostelujen jälkeen tai tuleeko se sitä kautta myöskään myymään sitä mitä sen uumoiltiin myyvän. Miljoona myynteihin yltävähän tämän pelin piti olla pelialaa harrastavien ihmisten aikaisempien arvioiden mukaan.

Heavenly Sword ja Warhawk sen sijaan ovat AAA -pelejä, hieman yli 80% metacriticin keskiarvollakin. Molemmat tulevat varmasti saavuttamaan suuren suosion ja myymään hyvin.
 
Vastaus: Lair [Hype]

Gamespotilta 4.5 Perustelut meni jo tutulla kaavalla:" Pelissä ois paljon hyvää mutta surkeat kontrollit->huono pelattavuus pilaa kaiken". Kyllä Factor5 poikia nyt lyödään:/
 
Vastaus: Lair [Hype]

Voi jumalauta repesin ihan ääneen nauramaan, kun näin gamespotin arvosanan. Lairia tylytetään aika kovalla kädellä.:D :D Ei huhhuh, pikkasen meni rahaa projektiin ja veikkaan että tällaset arvostelut kyllä aiheuttaa sen ettei peli myy paskaakaan. Noh, veikkaan kuitenkin, että teknologian kehityksen ansiosta projekti ei välttämättä ollut lainkaan turha.
 
Vastaus: Lair [Hype]

Jaahas, se siitä. Lair on murskattu huonoilla arvosanoilla ja se on todettu täysin paskaksi.
 
Vastaus: Lair [Hype]

Jaahas, siinä se liikkeentunnistus-ongelma taas nähdään. Ei tunnu kovin moni pitävän tuosta ohjaimen heiluttelusta. Olisivat laittaneet tattiohjauksen edes optioksi (niinkuin Heavenly Swordissa), niin olisi tullut parempia arvosanoja. Patchilla optio mukaan, niin voisi olla jotain pelastettavissa.
 
Vastaus: Lair [Hype]

FamaZ sanoi:
Ei ainakaan pelin ostaneiden mielestä. Eivät LAIR:n kontrollit täydelliset ole, mutta ainakin USA:sta kuuluu pääosin positiivisia kommentteja LAIR:sta ("vaikka arvostelut toisin sanovat, en löydä mitään/paljoa vikaa liikkeentunnistusohjauksesta" jne.).
.

Ainakin arvostelujen mukaan target systeemi on ihan hanurista. Sekin vaikeuttaa pelaamista todella paljon. Eikä kuulemma voi selata eri kohteita läpi samalla kun on lukituksessa. Eli kontrollit ryssitty. Siis muutenkin, eikä pelkästään liikeentunnistuksen osalta.
 
Vastaus: Lair [Hype]

Itsellänikin meni cocikset väärää kurkkuun kun huomasin arvosanat, mitä peli on saanut :p Noh jos ps3:sen omistaisin niin en tätä kuiteskaan hommaisi. Ei vaan mikään lohikäärme lentely himota. Warhawk meininki sopii minulle paremmin.
 
Vastaus: Lair [Hype]

Ohhoh tämän ja Heavenly Swordinhan piti ne PS3:set viimeistään joka kotiin myydä ?!

Mutta arvosanoista viis tässähän on isot tuotanto-arvot joten pakkohan sen on olla vähintäänkin pakko-ostos materiaalia. Perse-arvostelijat eivät vain sitä näe.

Mutta vakavasti puhuen taisin aika lähellä olla totuutta jo pelkkien videoiden katselun perusteella. Perus-lentelyräiskintää fantasiateemalla ja idioottimaisella SIXSUX promoamisella (ei analogi-vaihtoehtoa). Harmittaa vain Factor 5 miesten puolesta, sillä puskaradio pitänee huolen, ettei peli myy. Tosin jos se noin paska on niin eipä sen pidäkään myydä. Raakaa, mutta totta.
 
Vastaus: Lair [Hype]

Jooseppi sanoi:
Ainakin arvostelujen mukaan target systeemi on ihan hanurista. Sekin vaikeuttaa pelaamista todella paljon. Eikä kuulemma voi selata eri kohteita läpi samalla kun on lukituksessa.

No nyt kun tuo tuli mainittua, niin tosiaan ei pysty lukitusta valitsemaan.

Mutta en itse kokenut sitä ongelmana ja muut kuin loharit lukittautuivat aina sinne minne oli tarkoituskin. Tietty loharit lukitsee miten sattuu, mutta melkein sama mitä tulittaa. Tietty jos kohteeseen yrittää lukittautua liian aikaisin, niin saattaa lukittautua ohi lentävään lohariin. Mutta lukituksen voi siitäkin irroittaa, niin en näe miten tämä nyt niin syvältä loppujen lopuksi olisi. itse en tuota siis manannut eikä asia käynyt mielessä ennen kuin nyt.

Olen toki pelannut vasta Preview -koodia, mutta liikkeentunnistus toimi minusta ok loharin ohjauksessa. Ainoastaan en tuppaa saamaan tuota 180 käännöstä tai syöksyä silloin kun haluaisin. Muuten ei valittamista ole ollut, vaikka tateilla pelaisin kuitenkin mieluummin.

Toimiva peli, mutta ei mullistava. Ja minusta tosiaan tateilla olisi toimivampi kokonaisuus joka tapauksessa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom