Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

LittleBigPlanet (Suljettu ja siirretty/Kopioitu) [Hype]

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Joo. Tokihan sekin on mahdollista mikäli haluaa. Eihän se vaadi kuin omatekemän käsikirjoitetun juonen jonka mukaan sitten kenttä etenee :D Itsekin aion ensimmäiseen kenttääni saada jotain ideaa mukaan. Ainakin julkaisen siinä erään tarinani jonka toivon mukaan eräs ystäväni voisi muuttaa sarjakuva muotoon jonka siirtäisin sitten eye kameran avulla tiettyyn kohtaan tuohon kenttään. Tällöin pelaajalla olisi jotain muutakin tekemistä kentässä kuin ihmetellä kieliposkessa väännettyjä Buzzleja :D

Toi on todella hyvä idea, harmi kyllä toi eye kamera on melko sontaa sen toteuttamiseen.
Tiedän kyllä, että jos kuvia sais lisäillä ihan vapaasti kovolta, niin aikuisviihde kenttiä ilmaantuis tasaista tahtia, mutta se rajoittaa myös niitä jotka oikeasti tarvitsisivat jonkin kuvan sinne käyttöön.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Toi on todella hyvä idea, harmi kyllä toi eye kamera on melko sontaa sen toteuttamiseen.
Tiedän kyllä, että jos kuvia sais lisäillä ihan vapaasti kovolta, niin aikuisviihde kenttiä ilmaantuis tasaista tahtia, mutta se rajoittaa myös niitä jotka oikeasti tarvitsisivat jonkin kuvan sinne käyttöön.

Pitää tyytyä siihen mitä on käytettävissä. Ajattelin luoda sen sarjakuvan niin isona omaan kenttääni että sen kyllä erottaa. Sitten vain punaisen napin päällä hyppimällä saisi sivun vaihtumaan uuteen. Idea on vielä kehityksessä. Pitää ensin saada kässäri valmiiksi ja sitten miettiä tota piirros hommaa. Eiköhän tarpeeksi vahvoilla oikeilla väritys työvälineillä siitä saa niin hyvän, että sukkamaisenkin kameran avulla digitaalisesti ps3:lle siirretty lopputulos erottuu hyvin telkkarin ruudulta. Kyllä se siitä :D
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

On se hienoa, että täällä luetaan viestit huolella. Johan mä sanoin, että imo peli on aivan loistava, eikä pelin laadussa ole mitään vikaa . Muutamia viestejä vain täällä leijaili, jotka antoi minulle alunperin käsityksen, että peliin voi luoda "MINKÄLAISIA KENTTIÄ VAIN KEKSII", kun tuota peliä sitten pääsi kokeilemaan ja ymmärsi tuon pelimoottorin logiikan ja rajoitteet niin asia ei ihan näin ollut.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

On se hienoa, että täällä luetaan viestit huolella. Johan mä sanoin, että imo peli on aivan loistava, eikä pelin laadussa ole mitään vikaa . Muutamia viestejä vain täällä leijaili, jotka antoi minulle alunperin käsityksen, että peliin voi luoda "MINKÄLAISIA KENTTIÄ VAIN KEKSII", kun tuota peliä sitten pääsi kokeilemaan ja ymmärsi tuon pelimoottorin logiikan ja rajoitteet niin asia ei ihan näin ollut.

Kiitosta täsmennyksestäsi.
Juu, onhan se näin että ehkä sitä on hehkutettu ylipaljon, tai ehkei sittenkään. Kaikkien olisi ainakin pitänyt tietää, että peli on 2D joten siinä tuskin kukaan on mennyt yli...
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Hyvin erilaisia tasoloikka kenttiä saa siis tehdyksi, mutta kyllä tämän pelin rinnalle taitaa muita pelejä tarvita ihan teoriassakin, ja varsinkin käytännössä.



Tietenkään tämä peli ei korvaa kaikkia pelejä. Se kuitenkin tarjoaa niin paljon tekemistä että sitä tuskin tulen koskaan myymään pois, toisin kuin ehkä muut tulevat peliostokseni kun olen lärännyt ne läpi. Esimerkiksi Fallout 3 kiinnostaa, mutta stoori moodin läpipelattuani, mielenkiintoni itse peliä kohtaan ei ehkä syty enää uudestaan jotta jaksaisin sitä alkaa sen jälkeen mättämään. Kaiken lisäksi tulen sen ostamaan ehkä vasta ale korista xD Tässä suhteessa Little big planet tekee aikamoisen pesäeron moneen muuhun peliin verrattuna. Se tarjoaa jatkuvasti lisää tekemistä ja sillä voi luoda omaa sisältöä muiden pelattavaksi aivan omalla tyylillä(Tehdä omia objekteja ja kuten mainitsin ideani, julkaista vaikka oman sarjakuvan muiden luettavaksi). Ja moninpelikin vaikuttaa sellaiselta jota itsekin jaksaisin pelitellä. Kunhan lagaamiset on saatu kuriin, tätä peliä tulee meikä pelittämään netissä hyvin paljon pelin ilmestymisen jälkeen ^^
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Tämä on kyllä aivan mahtava peli. Betaa on jäljellä enää 3 päivää eli pitää tykittää tätä nyt mahdollisimman paljon. Onneksi kokoversioon ei enää ole kauaa. Käykääpä muuten pelaamassa minun tekemä kenttäni, Silver Gate Bridge. Sen tekemiseen meni viikko.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Tämä on kyllä aivan mahtava peli. Betaa on jäljellä enää 3 päivää eli pitää tykittää tätä nyt mahdollisimman paljon. Onneksi kokoversioon ei enää ole kauaa. Käykääpä muuten pelaamassa minun tekemä kenttäni, Silver Gate Bridge. Sen tekemiseen meni viikko.

Pelasin kyseisen kentän ja olihan tuo aika kivan oloinen :D Loppu bossi, jonka kirkkaaseen sanavarastoon kuului ainoastaan yksi hulvaton virke,(Saatte arvata itse mikä xP) oli ökhm... Aikas koomisen oloinen. xD Varsinkin sen olennon silmät. 8D

Beta versiolla väsätyksi kentäksi todella hyvä, mutta ei vedä vertoja yhdelle talvikentälle josta kirjoitinkin tänne aikaisemmin jo oman arvioni. Olisin kaivannut kenttään hiukan ehkä lisää puuhasteltavaa. Annan silti kasi plussan ^^ Jatka samaan hyvään tahtiin! Toivottavasti näemme paljon lisää tuotoksiasi kun peli on viimein ostettavana kaupasta.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

On se hienoa, että täällä luetaan viestit huolella. Johan mä sanoin, että imo peli on aivan loistava, eikä pelin laadussa ole mitään vikaa . Muutamia viestejä vain täällä leijaili, jotka antoi minulle alunperin käsityksen, että peliin voi luoda "MINKÄLAISIA KENTTIÄ VAIN KEKSII", kun tuota peliä sitten pääsi kokeilemaan ja ymmärsi tuon pelimoottorin logiikan ja rajoitteet niin asia ei ihan näin ollut.

Pointtina on kai ollut enemmän se, että pelissä pystyy kehittämään lähes rajattoman tuntusesti erilaista pelaamista. IMO on väärin sanoa, että LBP olisi kenttäeditori, koska ei sillä tehdä pelkästään kenttiä. Sillä pystyy tekemään huomattavasti erilaisia pelimekaniikoita sisältäviä kokonaisia pelejä linkittämällä omat luomuksensa yhteen. Enpä nyt usko, että kukaan täällä on väittänyt, että LBP:ssä voi tehdä aivan mitä tahansa täysimittaista peliä Wipeoutista God of Wariin.

Esim. Far Cry 2:n editori on (käsittääkseni) enemmän pelkkä kenttäeditori. Sillä ei luoda mitään erilaista ja lähes vain pelaajan mielikuvituksesta kiinniolevaa pelaamista, vaan vain kenttiä, missä pelaaminen on aina tavallaan "sitä samaa".

Tämä on juuri se tekijä, mikä erottaa LBP:n muista tähän asti tulleista peleistä, missä on voinut editoida ja jakaa omaa matskuaan. Vielä kun editori on niin loistavasti toteutettu, voidaan oikeasti puhua pelimaailmaa jollain tavalla mullistavasta teoksesta. Pelkäksi kenttäeditoriksi kutsuminen ei tee pelille oikeutta ja kertoo vain siitä, että nämä henkilöt eivät ole joko sisäistäneet kaikkia sen mahdollisuuksia tai eivät ole edes testanneet koko teosta.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Käykääpä testaamassa mun ja mun pikkuveljen kanssa väsäämää kenttää.. Nimi on Donkey in flame ja tekijä Tomi92. Alku saattaa olla hankala, mutta toivottavasti jaksatte loppuun asti, jossa luvassa hauska kisa ja pieni yllätys.. :D
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

No luulinpahan vaan hölmönä tämän joidenkin postaajien superhypen johdosta ennen kuin LBP:ta pääsin testaamaan, että siinä voi oikeasti tehdä semmosia "kunnon" minipelejä, kuten esim. vastaan tulee joku monsteri ja yhtäkkiä hypätään FF taistelumoodiin ja hakataan se siinä ja taas siirrytään takaisin perus 2D tasoloikkaan.

Mutta tulipahan tämäkin selväksi.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Varsinaiset taisteluosuudet olisi myös olleet kivoja, vaikka Prince of Persian tyyliin. Siltä pohjalta ajatellen LBP:ssä on vielä paljon, jos nyt ei sanoisi parantamisen niin ainakin laajentamisen varaa.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Nyt valmistu "minultakin" pari kenttää. Pistäkää scorpioni hakusanaks, siin sieltä pitäis tulla "flame DEVIL" ja joku "need for speed best edition". En nimenny noita itte.:D Ainakin idea on yksinkertainen ja toimiva molemmissa. Toteutus ei ole siinä bossi mapissa ihan täydelliseksi hiottu.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Jeesus, että osaa nyppiä noi kentät joissa on älytön raketti toimittamassa kulkuneuvon virkaa. Tämmösessä kentässä, kun menet loppumetreillä kuolemaan, niin joudut kävelemään huonolla tuurilla tunnin, että pääset takaisin kulkuneuvolle tai huonoimmassa tapauksessa estää koko kentän läpipääsyn. Sais näitten kenttien kehittelijät kokeilla itse tuota palaamista näillä kentillä ennen kuin laittavat jakoon.

Toivottavasti tähän peliin tulee myös tuohon kenttien valintaan joku nappula mikä "hävittää" tuon kentän omalta koneelta, niin ei tartteis noita aivopieruja pelailla enää edes vahingossa.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

No luulinpahan vaan hölmönä tämän joidenkin postaajien superhypen johdosta ennen kuin LBP:ta pääsin testaamaan, että siinä voi oikeasti tehdä semmosia "kunnon" minipelejä, kuten esim. vastaan tulee joku monsteri ja yhtäkkiä hypätään FF taistelumoodiin ja hakataan se siinä ja taas siirrytään takaisin perus 2D tasoloikkaan.

Mutta tulipahan tämäkin selväksi.

Juu, ei noita karibun ylistysviestejä konsolisodan puolella kannata ottaa aivan sanasta sanaan vakavasti. ;) 2D-editorina LBP on aivan mainio, mutta tästä on vielä paljon matkaa siihen, että käytännössäkään muita pelejä "ei enää tarvita".
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Aika hyvältä näyttää tällä hetkellä ton äänestyksen suhteen, että säilytetäänkö betan kentät myyntiversioon.

83% äänestää kyllä, 17% ei.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Edelleen, peli on "vain" tasoloikka. En ymmärrä miksi siitä pitäisi tehdä jotain sitä suurempaa. Mahdollisuuksia on paljon, mutta suurin osa niistä mahdollisuuksista ei toimi kovinkaan hienosti tasoloikassa. Se Uncharted-kenttä oli mielestäni hyvä esimerkki melko toimivasta, joskin lyhyehköstä kentästä. Suurin osa kentistä joissa taas on yritetty tehdä jonkinlaisia vihulaisia, eivät toimi kunnolla, koska on unohdettu estää mahdollisuus kävellä vihollisen takaa/edestä. Tästä taas hyvänä esimerkkinä vaikkapa se Sonic-maailma. Hirveää kuraa, vaikka kenttä sinänsä hienolta näyttääkin.

Lisäksi pelistä puuttuu tosiaan edellä mainittua vauhtia, mitä tasoloikat yleensä kaipaavat. Olisi myös varsin kivaa jos palikoita voisi siirrellä pelin aikana myös syvyyssuunnassa. Tämä loisi paljon uusia mahdollisuuksia. Tai sitten en vain osaa liikutella palikoita...

edit. Pitääpä etsiä käsiin se Linkityksen kenttä...
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Jeesus, että osaa nyppiä noi kentät joissa on älytön raketti toimittamassa kulkuneuvon virkaa. Tämmösessä kentässä, kun menet loppumetreillä kuolemaan, niin joudut kävelemään huonolla tuurilla tunnin, että pääset takaisin kulkuneuvolle tai huonoimmassa tapauksessa estää koko kentän läpipääsyn. Sais näitten kenttien kehittelijät kokeilla itse tuota palaamista näillä kentillä ennen kuin laittavat jakoon.

Toivottavasti tähän peliin tulee myös tuohon kenttien valintaan joku nappula mikä "hävittää" tuon kentän omalta koneelta, niin ei tartteis noita aivopieruja pelailla enää edes vahingossa.

No daa, otat sen pop up valikon, ja meet siihen kohtaan "kokeile uudestaan."
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Media Moleculen suunnalta on vihjailtu first person -kuvakulmalla varustetusta pelistä, jossa olisi mukana LBP:n kaltaiset työkalut. Saas nähdä mitä sieltä tulee seuraavaksi.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

No daa, otat sen pop up valikon, ja meet siihen kohtaan "kokeile uudestaan."

No mun henkilökohtainen mielipide on se, että jos tuohon ominaisuuteen joutuu liiaksi turvautumaan, niin kenttädesignissa on jotain pahasti vialla.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom