Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

LittleBigPlanet

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luckyman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Asia etenee onneksi ja LBP nähdään kaupoissa nopeammin kuin odotin. Pahimman ketutuksen mentyä ohi on olotila edelleenkin vähän sama eli vieläkään en ole varma haluanko ostaa peliä.

Harmittaa sinänsä, koska kyseessähän ei ole Media Moleculen, vaan julkaisija Sonyn päätös. Jos asialla olisi ollut MM niin asiaa ei tarvitsisi edes miettiä. Tympii. MM tehnyt loistotuotteen, mutta julkaisijan pelleily oikeasti ottaa päähän. Vaikka lopunperin onkin ihan sama haenko eli en, menee kuitenkin tekopyhäksi jos jätän kauppaan. Ellen sitten samaa vauhtia pistä PS3:a myyntiin ja kanna muitakin Sonyn vehkeitä kämpästä pihalle. Hitto sitä on välillä liiankin eettinen kun lähtee tälle linjalle.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Harmittaa sinänsä, koska kyseessähän ei ole Media Moleculen, vaan julkaisija Sonyn päätös. Jos asialla olisi ollut MM niin asiaa ei tarvitsisi edes miettiä. Tympii. MM tehnyt loistotuotteen, mutta julkaisijan pelleily oikeasti ottaa päähän.
Mikä pelleily? Julkaisijaa vastaan siinä olis kuitenkin tuo uskontokunta käyny protestoimaan eikä MM vastaan. Enemmän meteliä ois voinu syntyä TAAS äärihihhuleilta jos olis tehty toisinpäin ja myyntiä olis tapahtunu huomattavasti vähemmän muslimipiireissä (kai nääkin pelaa).
Oikea päätös.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Sony taitaa olla sen verran iso brändi lähi-idässä että katsoivat asiakseen korjata tilanne. 1,3 miljardia muslimia on kuitenkin aika iso markkinarako, joista muutama varmasti myös pelaa. :)
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Mikä pelleily? Julkaisijaa vastaan siinä olis kuitenkin tuo uskontokunta käyny protestoimaan eikä MM vastaan. Enemmän meteliä ois voinu syntyä TAAS äärihihhuleilta jos olis tehty toisinpäin ja myyntiä olis tapahtunu huomattavasti vähemmän muslimipiireissä (kai nääkin pelaa).
Oikea päätös.
Pelleily, toimintatapa, periaate. Sama miksi sitä nimittää, kuitenkin mun pointti oli se, että tää on taas tätä päänsilittelykulttuuria johon on menty. Kukaan tai mikään ei uskalla olla tekemättä tasapaksuja ja piirteettömiä päätöksiä koska pelätään markkinaosuuden pienentymistä/ääriryhmiä/naapurin kyttääjämummoa. Minun mielestä väärä päätös, mutta tästä voitaisiin vääntää kättä hamaan tulevaisuuteen ja lopputulos ei ole tämän kummempi.

Mutta jotta ei tulisi väärinkäsityksiä: Pelasin LBP betaa ja se on loistava peli. Media Molecule on tehnyt mahtavaa työtä. Ja ei mun murinan takia kannata jättää kauppaan. Piti jatkaa julkista avautumista, koska alkuperäisen uutisen julkaisun aikaan tuli avattua suunsa ennenkuin sai järkeä taas päähän. Joten tää oli tässä mun puolelta. Etiikasta voi tapella muilla areenoilla.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Hei,

Muutama kysymys. Käsittääkseni LBP pelistä ei tule mitään Collector's/ Special Editionia?

Toiseksi. Onko kellään nyt tarkkaa päivämäärää milloin peli julkaistaan Suomessa?

niin, onko mahdollista, että pelissä olisi suomenkieliset valikot kautta puhe?

Lisäksi haluan vain todeta etten ole ollut mistään pelistä kovinkaan innostunut vuosiin. Siis olen monia toki odottanut: Halo 3, GTA4, PES 2009 ja sitten pettynyt todella rajusti. LBP kuitenkin tuntuu, niin hienolta asialta. Kaikki valikoista, musiikkiin ja animaatioon. Itseasiassa pelissä on sitä minun kaikista eniten arvostamaani persoonallisuutta. Sitten pelattavuus ja pelin syvyys tulevat yhdessä toisena.

Turha kai noita arvosteluita on edes lukea kun peliä ei kukaan hauku. Päinvastoin arvosanat hipovat jo kaikkien aikojen ennätyksiä. Pelaaja lehtikin antoi 10/10 ja siinä arvostelussa sen sijaan kertoi mielipiteensä 5 arvostelijaa. Torstaina sitten kokeilen FC2 peliä, mutta täytyy sano, että tämä peli syöksyi kaikkien odotuksieni ykköseksi. Suvereenisti - tämä peli on täyttä rakkautta!
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Käsittääkseni LBP pelistä ei tule mitään Collector's/ Special Editionia?
Tietääkseni ei.

Toiseksi. Onko kellään nyt tarkkaa päivämäärää milloin peli julkaistaan Suomessa?
Tarkin tieto tällä hetkellä on 3.11 alkavalla viikolla.

niin, onko mahdollista, että pelissä olisi suomenkieliset valikot kautta puhe?
Suomi löytyy kielivalikoimasta ja Sonyn tyyliin koko peli on käännetty (tekstit, puheet, valikot yms.)
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

No johan nyt on markkinat.. koko peli käännetty suomeksi:o wou! mahtavaa. Käyn huomenna ennakkotilaamassa kun en ole tajunnut aikaisemmin. 3.11 aikaisintaan. No ei se mitään ehdin testaamaan fc2:ta. kiitos




Hmm..

Tulipa muuten vielä sellainen asia mieleen. (huom. en itse ole pelannut beta versiota). Onko mahdollista kun tekee oman tason, niin laittaa alkuun, jonkun selostuksen tasosta/ tarinasta. Tai matkan varrelle jotain help-tekstejä. Siis ihan tekstiä, joka jotenkin avautuisi. Tavallaan valoittamaan omaa tarinaansa. Näin joissain Screen Shoteissa, että näin olisi ainakin pelintekijöiden leveleissä. ???

Toiseksi, mitä mieltä olette siitä mikä on tämänhetken paras LBP-fanisivusto. No tietenkin suomenkielisistä tämä, mutta eng.kielisistä, miten esim.

www.littlebigmadness.com

Käykää ihmeessä tutustumassa. Varmaankin tuo omien leveleiden tekemisen vaikeus on siinä miten saada niistä hienoja ja jänniä, mutta samalla hauskoja leveleitä. Oma mielipiteeni on se, että jokainen joka oman levelin tekee, niin tekisi siitä itseään mielyttävän kentän, sellaisen "pelin" mitä itse haluaisi pelata. Tavallaan jännittävintä tässä kaikessa on se, että pelaajalle annetaan tavallaan ensi kertaa ainakin näin upeasti mahdollisuus leikkiä OIKEAA pelintekijää.

- suunnittele omat pää/sivu hahmot, viholliset, tarina, tapahtumapaikka, tunnelma, musiikki, vempaimet ja niiden tarkoitus. Pulmia ja esteitä... ei tämä ole "VAIN" tasoloikka. Tämähän on aivan uusi maailma, yhteisö. Pelaajat jakavat kenttiä, tietoa, huvittelevat yhdessä, ihailevat toistensa tekeleitä ja haukkuvat niitä, mahtavaa!

.....Varmaan pidätte minua jonain 13 vuotiaana, heh lisätkää saman verran ja pääsette melkeen sinne. Tarkoitan, että tämä peli on niin mullistava, että uskon tämän vetoavan Hardcore pelaajiin, satunnaisiin pelaajiin ja tyttöihin. Uskon myös ikähaarukan olevan valtaisa. Tämä peli tulee uskoakseni muuttamaan konsolimaailmaa, kuten The Sims aikoinaan pelimaailmaa. Ehkäpä ihmiset tekevät tämän avulla omia Machinima sarjojaan.....

www.machinima.com

Minusta tuntuu, että mahdollisuudet ovat rajattomat. Uskon pelaajien lainaavan ideoita, niin TV-sarjoista kuin elokuvista. Odotan innolla milloin ensimmäin Salatut Elämät leveli tulee. Siinä sack-ismo ja sack-seppo seikkailevat Talotaikureiden maailmassa. Huh.. Tai sarjat kuten Southpark tai Simpsons. Gozzilla, Batman tai Titanic. Taikka Halo, MGS tai mäkihyppy erilaisilla vehkeillä. Tässä näet on monta peliä yhden pelin sisällä ja samassa minusta alkaa tuntua, että koko sana Video-Pelit on täysin vanhanaikainen. Virtuaali Maailma Tuote tai jokin muu alkaa kuulostaa paremmalta, niin paljon tämä uusi sukupolvi antaa saumaa pelimaailmaa muuttaa.

Ei pelkästään netti, nettiyhteisöt, storet tai home vaan itseasiassa tämä kaikki kokonaisuutena. Milloin käy niin, että Simpsoneiden tai Salkkareiden tai Futiksen sijaan katsomme maksulliselta kanavalta (10/KK) pleikan avulla herra ja rouva sackSackkejen seikkailuja. Nauratte minulle nyt, mutta ehkä tämä kaikki onkin jo nyt todellisuutta. Mitä tapahtuu kun tämän hetken 9-14 vuotiaat tytöt ja pojat kasvavat 10 vuotta vanhemmiksi. Minä olen jo silloin keski-ikäinen, mutta ajatelkaa ihmisiä, jotka kasvavat The Simsin ja LBP kaltaisten pelien ympäröiminä. Mihin tämä sukupolvi asettaa rajansa. Kuinka kaukana ovatkaan virtuaalikypärät ja juoksumatot jalkojen alla. Jottei mene asian sivuun, niin haluan korostaa jo etukäteen sitä faktaa, että tämä peli tulee muuttamaan peli maailmaa ja paljon. Sen tekee pelin pariin vihkiytyneet kiihkofanit, jotka lähetyssaarnaajien lailla ylistävät ja levittävät SackBoyn sanomaa Little Big Planetista.

Good Night Everyone.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

En näe mitään järkevää syytä, miksi sinun oli pakko copypasteta toi koko juttu tänne :D

Juttu on kuitenkin enemmän kuin mahtava :)
Jäin vain miettimään, että miten kummassa on mahdollista värittää esineitä? Siis onnistuuko se muuten kuin tarroilla? :D
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Hello!


En tarkkaan tiedä kuinka laitonta tämä on, mutta Pelaajalehdessä oli aivan mieletön juttu muuan T.Puhalta.. koskien LBP:tä. Toivoisin tämän artikkelin valoittavan mistä tosiaan on kyse.

Vähän kyseenalaista, mutta käytännössä hommasta selviää postaamalla linkin kyseiseen juttuun pelaajan sivuilla. Niin kaikki halukkaat voivat sen siellä käydä lukemassa ilman epäilyjä onko laitonta.

Eli koko kopioitu juttu poistettu viestistäsi ja lisätty jutun linkki.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Saatikka piirtämään. Pystyikö betassa piirtämään vapaasti? En ainakaan itse huomannut.

Nimenomaan... Puha tainnut käyttää vähän mielikuvitustaan... Kiinnostais kyl tietää mitä piirtämisellä tarkoitti. Värittäminen lienee juurikin tätä tarroilla pelehtimistä :D
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Saatikka piirtämään. Pystyikö betassa piirtämään vapaasti? En ainakaan itse huomannut.

Ainakin sillälailla voi "piirtää" materiaaleja, että ottaa ympyrän muotoisen muodon ja alkaa vasemmalla tatilla veteleen mihin suuntaan haluaa (tällä tekniikalla voi saada aikaan melko komeita puita, esimerkkinä), sen liikettä ei ole rajoitettu kuten neliön muotoisen palkin (neliö liikkuu vain sivusuunnassa samaan suuntaa ja suuntaa sai muutettua vain kallistamalla palikkaa. Aika tönkköä siis).

Jos meinasit ihan kynällä jäljen sutimista maailmaan niin ei kai tuossa voi. Itsekään en huomannut sellaista, ja se voisi olla aika resursseja syövää, jos joku alkaisi custom kynänjälkiä piirtelemään kenttiinsä? Toki kirjaimista saisi persoonallisempia...
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Tuleeko ne betan aikana tehdyt kentät koko peliin?
Media Moleculen Alex Evansin mukaan kyllä tulee. Tai siis ovat tarjolla verkossa.

Japanilaiset arvostelijatkin ovat pitäneet:

Famitsu: LittleBigPlanet (PS3, Sony): 10 / 10 / 9 / 9 - (38/40)

Dengeki PS: LittleBigPlanet (PS3, Sony): 95 / 100 / 95 / 90
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Japanilaiset arvostelijatkin ovat pitäneet:

Famitsu: LittleBigPlanet (PS3, Sony): 10 / 10 / 9 / 9 - (38/40)

Dengeki PS: LittleBigPlanet (PS3, Sony): 95 / 100 / 95 / 90

Saapi nähdä miten sitten japanissa myy. Olettaa voisi, että iskisi japanilaiseen pelimakuun.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

LBP:hen on ilmestynyt päivitys versioon 1.01. Tarkempia tietoja ei vielä ole.
LittleBigPlanet has seen its first patch this morning for anyone with the game already (or at least the European version) taking the game to version 1.01. Interestingly, it appears the song in question is still there, were assuming theyve removed, censored or looped around the troublesome content, though.

Lähde: The Sixth Axis
 
Ylös Bottom