Vastaus: LittleBigPlanet
Tulin suorittaneeksi nyt itsekin tuon kultaisen "Pelaa"-trophyn. Olihan siinä hommaa toviksi, mutta mikään älyttömän vaikea urakka se ei ollut. Ei ole verrattavissa Wipeout HD:n kultapysteihin.
Yllättävän kivuttomasti meni bunkkerikin läpi. Jonkun viitisen kertaa taisin tasoa pelata ja yhden ainoan kerran homma kusi siinä isossa pyörivässä renkaassa, joka on täynnä sähköansoja. Kerran meni pieleen sen yhden pitkulaisen tankkivihollisen kohdalla, kun ukko valahti sähköansoihin ja loput virheet tulivat vain virhearvioinneista hyppyjen kanssa. Tuossa pyörivässä jättirenkaassa kannattaa loikkia nopeasti ja tehdä esteiden yli melko lyhyitä loikkia pienellä voimalla, jotta hahmo ennättää laskeutua turvallisesti tasojen päälle. Liian pitkiä loikkia jos tekee, niin hahmolla on paha tapa valahtaa tasojen yli.
Eniten yrityksiä vaati kanjoneiden kaivoskenttä. Vaikka munasinkin vain kerran kentän vaikeimmassa kohdassa (kohta, jossa täytyy hypätä vaunusta, tarrautua roikkuvaan pallukkaan kiinni ja hypätä toiseen vaunuun, joka ilmestyy liekeistä), niin tuli kuoltua toistakymmentä kertaa kentän alkupuoliskolla mitä ihmeellisimpiin paikkoihin. Kaksi kertaa litistyin niiden pomppivien vihollisten alle, yhden kerran pommi räjähti liian lähellä. Ja kerran onnistuin jollain ilveellä liiskaantumaan seinään, kun ponkaisin sellaisesta jousipompusta liian kovalla vauhdilla päin seinää (?!?). Jäin vain monttu auki tuijottamaan ruutua kummastellen, miten ihmeessä tuollainen on mahdollista. Bugi mikä bugi... Noh, yllättäen käärmetemppelissä kuolin vain yhden ainoan kerran, eikä sekään ollut edes tason lopputaistelussa. Tuossa lopputaistelussa kannattaa painaa mieleen tahti ja järjestys, miten pommit putoilevat. Se nimittäin pysyy kokoajan samana. Ja jos opettelee väistämään pommit oikein, niin ei tuossa tulisi olla mitään ongelmaa.
Myös saarien kestävyysdojo oli yksi ärsyttävimmistä tasoista. Ne pitkulat puupalat tekee kenet tahansa hulluksi. On melkoista arpapeliä, valahtaako ukko lankkujen välistä kaasuun vai juokseeko se niiden yli kuten pitäisi. Niissä ei tunnu olevan mitään järkevää logiikkaa, jonka avulla noita putoamisia voisi välttää. Ja noissa lankkujuoksuissa epäonnistuminen pistää eniten turhauttamaan koko tasossa, kenties koko pelissä. Onneksi tuota tasoa en joutunut yrittämään yhtä montaa kertaa kuin kaivosta, meni pienellä tuurilla läpi jo muutamien yritysten läpi.
Tuollaisia ajatuksia jäi urakan jäljiltä. Ehkä siitä voi olla joillekin hyötyä ja osaa varautua muutamiin pahoihin kohtiin. Jos jollakin on jotain hyvää vinkkiä tuohon kestävyysdojoon, niin kuulisin mielelläni lisää.