Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

LMA Manager 2005

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NviperO
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

NviperO

KonsoliFIN Alumni
Codemasters on vahvistanut julkaisevansa jatkoa LMA Manager -sarjaansa. LMA Manager 2005 ilmestyy Xboxille ja PS2:lle tämän vuoden elokuussa. Codemasters jatkaa samalla Club Football -sarjasta tuttuja joukkuekohtaisia pelejä, sillä se julkaisee LMA:sta erikoisversion joka kulkee nimellä Manchester United Manager 2005. Erikoisversio julkaistaan samaan aikaan normaalin pelin kanssa.

Pelissä on edustettuna seurajoukkuetasolla 32 eri maata ja 21:ssä näistä on myös liiga jossa voi itse pelata. Luvassa on myös 04/05 -kaudelle päivitetyt pelaajalistat ja tilastot, mukaanlukien kaikki kesän aikana toteutetut siirrot. Ensimmäistä kertaa mukana on myös ladattavaa sisältöä niin Xbox Liven kuin PS2:n nettituen kautta.

Jokohan vuonna 2006 nähdään pelikauppojen hyllyillä samanlainen armeija LMA Managerin eri versioita kuin millaisen jo nuo Club Football -pelit muodostivat? Ilmeisesti Codemasters kuitenkin saa ihan hyvin euroja noista sopimuksista.

Mikähän siinä on että konsoleilla on muuten strategiapelit ja muut sellaiset suorastaan kuolemassa sukupuuttoon, mutta manageripelejä puskee suunnilleen joka tuutista? Noh, eipä ole valittamista, ovat kuuluneet kautta aikain meikäläisen lempigenreen.

(menee hieman off-topic) NHL: Eastside Hockey Manager tai vastaava jos joskus tulisi Xboxille, niin sitten ois oikeastaan kaikki :)

Vielä kun tekisivät LMA-sarjasta Burylle tai Yorkille kohdistetun painoksen niin sen voisin ostaa. Muuten kyllä pidättäydyn perusversiossa. Minun puolestani noita erikoisversioita kyllä saa tulla kunhan eivät ole sitten pois varsinaisen pelin toteutukseen käytetystä ajasta.

Vastaus: LMA Manager 2005

Nostellaanpas vähän threadia ylös. Eli mahtaako kukaan muu täällä omistaa LMA Manager 2005:ttä? Itselläni on tällä hetkellä peliä takana varovaisesti arvioiden vähintään 50 tuntia (todennäköisesti enemmän), ja ainakin aiempiin osiin verrattuna vaikuttaa yhtä vetovoimaiselta kuin edeltäjänsäkin. Itse olen ainakin tyytyväinen sarjan uusimmaiseen vaikkei varsinaisia uudistuksia nyt niin paljon tullutkaan.

Joukkueenihan on tietysti Bury Englannin 2 liigasta (eli vanhasta kolmosdivarista), ja nyt mennään mestaruussarjassa keskikastissa (eli vanha ykkösdivari).

PC:llä on tullut muutama kausi pelattua CM3:a, joten päivitys tähän genreen olis aiheellista, jos vaikka sitten konsolipuolelle hankkis tämän uusimman LMA:n. :confused:

JiiVee sanoi:
PC:llä on tullut muutama kausi pelattua CM3:a, joten päivitys tähän genreen olis aiheellista, jos vaikka sitten konsolipuolelle hankkis tämän uusimman LMA:n. :confused:

Noin 100 tunnin kokemuksella suosittelen ehdottomasti ainakin kokeilemaan. Käsittääkseni LMA Manager 2005:sta on tulossa parin seuraavan viikon aikana arvostelu myös Xboxfinin puolelle, jossa käsitellään aihetta tarkemmin.

Mikäli harkitset eri versioiden välillä, niin Xbox-versiossa on lyhyemmät latausajat ja nopeampi tallennus kuin PS2-versiossa, toisaalta Sonyn laitteella on hieman parempi pelattavuus valikoissa. Tuo tallennussysteemi oli ainakin omalta kannalta se asia joka ratkaisi pelin valinnan Xbox-version kannalle, sillä vanhat LMA Managerit käsittelivät muistikortteja jopa kymmeniä sekunteja, Xboxin kiintolevy hoitaa tallentamisen parissa sekunnissa.

PS. Ja tietokoneelle julkaistua LMA Manageria ei kannata sotkea konsoliversioiden kanssa, sillä se on karmivan buginen eikä lähellekään yhtä hauska pelata. Eli suosittelen pysymään konsoliversioiden kannalla.

Tosiaankin, tuo PC-versio on varsin huonosti toteutettu. Se sisältää runsaasti bugeja ja epäloogisuuksia käyttöliittymässä. Konsoliversiot (kokemusta sarjan PSX-, PS2- ja Xbox -peleistä) ovatkin sitten managerointipelien ystäville harkinnan arvoisia ostoksia. Mitä noiden PS2 ja Xbox-versioiden eroihin tulee, niin Xbox-versioon voi ladata Xbox Liven kautta ilmaisena päivityksenä joukkuiden siirrot ja kokoonpanot vuoden 2005 tammikuun tasalle (Eli jos vaikka ostaa pelin vasta joulun jälkeen, saa tuoreet kokoonpanot peliinsä).

En minäkään tuolloin ennen ensimmäisen LMA:n ilmestymistä paljoa manageroinnista välittänyt, mutta loppujen lopuksi ei voilla muuta kuin tyytyväinen että tuli aikoinaan sarjaan tutustuttua. Kummasti myös reaalielämän Englannin 2-liigan ja konferenssin (3. ja 4. divisioona) pelit ovat alkaneet kiinnostaa sitten pelisarjan ensimmäisen osan. Muut managerointipelit eivät oikein iske edelleenkään - esim. CM 02/03 -versiota jaksoin pelata noin 5 tuntia. Jos pelitunneilla mitataan niin ainoastaan Diablo 2 on minun kohdallani ajanut LMA Managerien ohi. Ei voi kuin ihmetellä eräitä ulkomaalaisia sivustoja, jotka antavat pelillä arvosanan luokkaa 6/10.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Onko uusimmassa LMA:ssa minkäänlaista mediaa mukana pelissä?Se on meinaan CM-sarjan (nykyiseltä nimeltään Football Manager) parhaita puolia.Ja onhan FM:än tietokanta mieletön.

Mikäli tarkoitat medialla pelaajatietoja, niin jokaiselle pelaajalle löytyy muun maussa kansalaisuus, kieli, pituus, pelipaikat, erikoiskyvyt ja taidot (esitetty graafisina palkkeina asteikolla 0-10, asteikko portaaton). Peli sisältää myös tiedot eri maiden liigojen ja cupien voittajista viimeisen 15 vuoden ajalta (muistelisin). Pelaajatietokanta sisältää 20 000 pelaajaa 850 eri joukkueesta, jotka jakautuvat 31 eri maahan. Ja pelattavia liigojahan löytyy sieltä mistä osaa kuvitella (Euroopasta), esimerkiksi Ranskan 2. divisioona.

Tämän linkin takaa löytyy pelistä mm. kuvia ja varsin hyvä englanninkielinen foorumi.

Ei hassumpaa,mutta aattelin näitä cm:mäisiä uutisia esim (suomennettuna,pelissä englanniksi) "Toimittajat ja muut valmentajat ovat seuranneet vesi kielellä nuoren Maxim Tsigalkon otteita Valioliigassa tällä kaudella.Heidän mielestään Tsigalkolla on ruusuinen tulevaisuus edessä/kehittyminen maailmanluokan tähdeksi..."

Eli tarkoitat medialla "mediaa" :p
Tuollaisia uutisen kaltaisia tekstejä LMA Manager ei sisällä, mutta eipä noiden puuttuminen ole ainakaan minua haitannut.

Onko muuten peli realistinen? löytyykö samanlaista haastetta mitä cm- sarjan peleistä?
Itse olen kova manageripelien fani, mutta lma-sarja on jäänyt kokeilematta, koska olen saanut sellaisen käsityksen, että realismi puuttuu ja peli on liian helppo.

mielipiteitä?

ticoru sanoi:
Onko muuten peli realistinen? löytyykö samanlaista haastetta mitä cm- sarjan peleistä?
Itse olen kova manageripelien fani, mutta lma-sarja on jäänyt kokeilematta, koska olen saanut sellaisen käsityksen, että realismi puuttuu ja peli on liian helppo.

mielipiteitä?

Helppous on suhteellista. Tietenkin on helppo menestyä valmiiksi rakennetulla huippujoukkueella, mutta tämä ei tarkoita sitä, että sillä voittaisi takuuvarmasti mestaruuksia jne. ellei taktiikat yms. ole kunnossa. Itse en CM-sarjasta niin välitä juuri sen takia, ettei siinä pärjää käytännössä millään joukkueella tai taktiikalla ilman kantapään kautta oppimista. Lisäksi CM-sarjassa on mielestäni vaikea hahmottaa pelin eri osa-aluiden toimimista käytännössä, LMA Managerissa tämä on selkeämpää. Kaikista suurin ero pelien välillä on kuitenkin kontrolleissa, LMA Manager on suunniteltu konsolien padeille ja se näkyy selkeästi, verrattuna esimerkiksi CM-sarjan suoraan "padin vasen tatti onkin hiiren pallo" käännökseen. Eli LMA-sarjaan on helpompi päästä sisälle, mutta täydellinen ylivoima jää ainakin uusimmassa versiossa pelkäksi haaveeksi, vaikka olisi miten täydellinen joukkue.

Sen verran erityyppisistä peleistä on kuitenkin kyse, että suora vertailu on aika mahdotonta (melkein kuin vertaisi tennis- ja golf-peliä keskenään). Kannattaa kokeilla peliä itse, mikäli epäilee pelin liiallista helppoutta niin sitten kannattaa aloittaa alemmilta sarjatasoilta.

Ps. Mitä näihin uutisiin tulee, niin toki pelissä on mukana uutissysteemi, joka ilmoittaa tärkeistä tapahtumista joukkueen kannalta jne. Nämä ilmoitukset kuitenkin kattavat vain oman joukkueen asiat.

Edit 1: Otteluiden lopputulokset ovat muuten yleensä samantasoisilla joukkueilla ihan realistiset, harvoin yli kahden maalin voittoja nähdään. Muutoinkin realismi on riittävää, mutta inhorealismin puolelle ei sentään mennä.

Itse hankin tässä LMA Manager 2004:n, kun halvalla sain, mutta 2005:stä en ole päässyt edes kokeilemaan. Eroaako 2005 2004:stä mitenkään erikoisesti? Ainakin tuossa 2004:ssa ottelutoteutuksessa pelaajat liikkuvat vähän oikean elämän pelaajia tönkömmin ja hitaammin, mutta onko 2005:ssä toteutettu ottelut sen kummemmin. Ihan ok tuo ottelusydeemi kuitenkin on.

Ja minulla näyttäisi olevan pelaajilla fitness-ongelmia, ainakin otteluissa näyttävät väsyvän enemmän kuin vastustajat. Minulla kyllä pitäisi olla tietokoneen hoidossa ne treenit, joten luulisi sen älyävän parantaa tuolta osa-alueelta, jos siitä kiikastaa. Vinkkejä?

Jaah, tuo fitness oli varmaan alhaalla siksi, koska pelaajat eivät olleet kerinneet levätä. Nyt kun alkaa olla pelejä vähän harvemmassa, niin hyvin potkivat eteenpäin. Tosin välillä joutuu vieläkin lepuuttamaan muutamia pelaajia välillä.

Just tipahdin neljänneksi Englannin ykkösdivarissa, pitkän kärkipaikan pitämisen jälkeen, vähän jäi kaivelemaan. Middlesboroughsta lainaamani kärkimies on ollut hyvä hankinta - paras maalintekijä joukkueessa, ja liigassakin toinen.

Niin tosiaan, eikö täällä kukaan tiedä noista 2004:n ja 2005:n eroista?

Etusivu-uutinen:
Codemastersin jalkapallomanageripeliin LMA Manager 2005 on saatavilla ilmainen päivitys Xbox Live -verkkomoninpelipalvelun kautta. Päivitys kattaa tammikuuhun asti kaikki uusimmat pelaajasiirrot ja muut statistiikat.

Muutama siirtoesimerkki päivityksestä:
Gravesenin siirto Real Madridiin, Morientesin siirto Liverpooliin, sekä Beattien siirto Evertoniin. Parannetut pelaajat: Johnson (Crystal Palace), McGeady (Celtic) ja Ashton (Norwich)

XboxFIN-arvio: LMA Manager 2005
Kipin kapin päivitystä hakemaan.

PS. Anzi 23. Ainoa toimituksen tietäjä on parhaillaan armeijassa. Toivottavasti jollain muulla löytyy kokemusta molemmista versioista.

Corca sanoi:
PS. Anzi 23. Ainoa toimituksen tietäjä on parhaillaan armeijassa. Toivottavasti jollain muulla löytyy kokemusta molemmista versioista.

Aijaa, no ei ole ihme kun vastauksia ei kuulu. Gilgameshko se tietäjä on? Eikö se tehny sen 2005:n arvostulunkin, jos oikein muistan (ei jaksa tarkastaa)?

Anzi23 sanoi:
Aijaa, no ei ole ihme kun vastauksia ei kuulu. Gilgameshko se tietäjä on? Eikö se tehny sen 2005:n arvostulunkin, jos oikein muistan (ei jaksa tarkastaa)?
Juurikin näin.

Lue tuo Gilgan revikka ja katso josko se riittäisi kertomaan olennaiset asiat 2005:sta, jolloin pystyt suhteuttamaan mahdolliset muutokset paremmin 2004:een. Pääosin näissä vuosittain päivittyvissä pelisarjoissa kyse on pienistä viilauksista, muutoksista ja päivityksistä eli jos haluat viimeisimmän painoksen (ja nyt kun Live-päivityskin tuli), kannattaa LMA Manager 2005 ehdottomasti hankkia. Muussa tapauksessa pitäydyt 2004:ssa ja harkitset asiaa uudestaan, kun 2005-version hinta laskee.

Corca sanoi:
Pääosin näissä vuosittain päivittyvissä pelisarjoissa kyse on pienistä viilauksista, muutoksista ja päivityksistä eli jos haluat viimeisimmän painoksen (ja nyt kun Live-päivityskin tuli), kannattaa LMA Manager 2005 ehdottomasti hankkia. Muussa tapauksessa pitäydyt 2004:ssa ja harkitset asiaa uudestaan, kun 2005-version hinta laskee.

Onhan se arvostelu tullu luettua, mutta eipä sitä sen perusteella hirveänä selviä 2004:n ja 2005:n erot. Taidettiin siinä mainita, että pikkuviilauksia lähinnä. Eniten kiinnostaisi se, että onko ottelutoteutus muuttunut paljoakaan (muuten kuin korjailtu pikku bugeja).

En ainakaan nyt ole ostamassa tuota 2005:sta, kun eilen vasta tuon 2004:n hommasin, muuten vaan kiinnostaisi. Enkä hyötyisi tuosta live-päivityksestäkään, kun ei ole liveä käytössä. Pitänee katsella joskus uudestaan kun tuon 2005:n saa halvalla. Pitää odotella tuo gilgamesh lomille kommentoimaan, jospa se jo tänä viikonloppuna tulisi.

Ylös Bottom