Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

M.A.G. Beta ver. 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NufanFIN
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: M.A.G. Beta ver. 2

Mulla on kumma bugi betassa eli mun 51lvl ukolla on vain 26 taitopistettä. Pitää varmaan yrittää respekata uudestaan jos ne pisteet jostain ilmestyisi.

Nuo ukkelit on kaapattu peliin kai aika kauvvan sitten kun mun 32 tason hahmolla oli 14 pistettä.

Vai onko joku säätö ollut päällänsä? Oliko jollakulla 60 levelisellä 60 pistettä?
 
Vastaus: M.A.G. Beta ver. 2

Eilen tuli muutama matsi testattua,omat fiilikset tulee tässä.

Plussaa:
-Aseiden/kamojen osto vaikutti hyvältä idealta,saa hommattua ne kamat/aseet mitkä haluaa.

Miinusta:
-Puukko janttereita tuli vastaan vähän väliä ja niihin ei tuntunut tehoavan mikään..
-Se taitopuu oli sekava,ei napannut.

En päässyt testaamaan sitä uutta pelimuotoa,joten siitä ei voi mitään sanoa.
 
Vastaus: M.A.G. Beta ver. 2

Käytännössä se oli tätä Knife Game, eka viesti(olimme siis itse uhreja).

Pistin tuonne oman mielipiteeni ja pistän sen tännekki.

Elikkäs BFBC2:ssa on aika jees puukotus loppujenlopuksi. Ensinnäki se äijjä ottaa kunnon psykootteen ja puukottaa ihan kunnolla eikä sivaltele. Aivan niinku pitääki ku vastassa on äijjiä joilla on niskassa suojavarustetta sun muuta. Ja operaationa se puukotus on aika hidas. R3:a kun painaa niin ensteksi otetaan puukko ja käsi nousee ylemmäs. Sitte puukko osuupi ja samalla kamera heilahtelee kovasti. Siinä menee oma orientaatio kivasti sekas ku bäfässä on muutenki kapea se katselukulma. Sen jälkeen on pikku hetki enneku puukkokiskastaan pois ja ase nostetaan takas hollille. Vasta sitten voi puukottaa uudestaan.
Monesti käy niin, että jos ei pääsekkään yllättämään niin vaikka R3 on painettu jo ja puukotusanimaatio alotettu niin vastapuoli kerkiää ampua hengiltä.

Ei hyvä eikä täydellinen mutta jotain aivan muuta ku se että juoksentelee ja naputteleepi R3:a ja joka kerta puukko sivaltelee aivan kuin se olis joku ultralyhyen matkan tuliase.
 
Vastaus: M.A.G. Beta ver. 2

Haulikon kantamassa oli kyllä jotain ihmeellistä, mutta uskon balanssin tulevan korjatuksi. Se mitä halusin painottaa, on tuo ohjaus. Se tekee haulikosta jumalaisen. Ja varmaan monesta muustakin tussarista, mutta nyt ehdin vasta vertailemaan wanhan ja betan valorin haulikot ja kp5:set.

Katsoitko optionseista, että oliko sulla sama senssi betassa ja itse MAGissa. Tossa betassahan ne asetukset oli vakiot aluksi. Mä en mielestäni huomannut hirveästi eroa ohjauksessa. Itse kiinnitin kyllä kanssa huomiota siihen aseeseen, että se kimalteli jotenkin hienommin ehkäpä. Tuntui välillä siltä, että niitä ukkoja sai ampua miljoona kertaa ennen kuin ne lakosi, pelasin P90:llä ja sillä Ravenin uudella rynkyllä, missä on 45 panosta.

Niin ja tosta puukosta, miksi siitä ei tehdä vaikka samanlaista kuin Counter Strikessä. Yksi isku vie puolet energiasta jos lyö edestä ja jos lyö selkeästi vastustajaa selkää, niin ukko lakoaa yhdestä. Tällöin puukko on sellainen ultimate nöyryytys työkalu tai sitten hätätilanteessa kun molemmat on tyhjentäneet lippaansa toisiinsa ja kumpikin vielä seisoo, niin tässä tapauksessa puukot tulee kehiin. Sen ei tosiaankaan pitäisi olla näin dominoiva, koska usein jossain kirjaimilla ollaan niin lähekkäin, että siellä voi saada viisikin ukkoa tapettua puukolla. Ei mitään järkeä tuossa. Ja tosiaan vielä niin, että puukko täytyy erikseen ottaa esille.
 
Vastaus: M.A.G. Beta ver. 2

Katsoitko optionseista, että oliko sulla sama senssi betassa ja itse MAGissa. Tossa betassahan ne asetukset oli vakiot aluksi. Mä en mielestäni huomannut hirveästi eroa ohjauksessa.

Optionsit tuli ziikattua, kun inverttinä pelaan, niin en voinut olla fiksaamatta niitä samantien kun peli alkoi. Laitoin tismalleen samat asetukset kuin normissa olen käyttänyt (55-55) ja ne tuntui liian nopeilta joten laskin (45-45). Liikkeen sulavuus jotenkin yllätti. Betan jälkeen normi magitus tuntui tahmaiselta. Ihan kuin vertaisi 30fps räiskintää 60fps räiskintään. Luulen, että asia korostuu juuri haulikko ammuskelussa, kun joutuu taistelun vilskeessä tekemään suuria ja nopeita kääntöjä ja lasauttamaan käännöstä. Ohjauksen kiihtyvyyttä ja herkkyyttä oli kyllä mielestäni parannettu.
 
Vastaus: M.A.G. Beta ver. 2

Yksi isku vie puolet energiasta jos lyö edestä ja jos lyö selkeästi vastustajaa selkää, niin ukko lakoaa yhdestä.

Lukenut lukemattomia itkuraivari ketjuja suomeksi sekä englanniksi puukosta, ja ensimmäinen fiksu / toimiva ratkasu tuo mitä ehotit mihin törmännyt näin myös puukkofanin näkökulmasta. Itseä huvittaa näissä itkemisissä vain se, että kaikki katotaan niin musta valkoisesti. En ole pelannut betaa, mutta joka tapauksessa, vaikka puukko otettaisiin kokonaan pois, niin itkeminen alkaisi sitten vaikkapa haulikosta. Ai miksikö, no siksi, että jollain aseella ihmisten on pelattava, ja sitten kun jostain aseesta itketään tarpeeksi, niin tottakai se herättää ihmisten kiinnostuksen. Sitten taas vaikkapa sitä haulikkoa käyttää tarpeeksi suuri osa pelaajista, jotta haulikko kuolemia rupeaa tulemaan ärsyttävän paljon, ja sitten taas ruetaan itkemään, että sitä pitää nerffata.

Hauskinta tässä kuitenkin on, olipa meillä mitkä aseet tahansa millä tahansa statseilla, niin samat äijät pysyvät parhaimpina tuolla listoilla (enkä todellakaan tarkoita itseäni väärinkäsitysten välttämiseksi), ja regularpelaajat saavat edelleen jostakin aseesta itkettävää. (Tästä todistuksena LMG on sen itkuraivari ketjutulituksen jo kokenut, nyt alkaa olla viitteitä jopa siitä, että SMG/pistooli voisi olla seuraavia)

Mutta se siitä, kokemuksia täysin uudesta käyttöliittymästä (skilltree jne) olisi mukava saada ihan suomalaisten pelaajien suusta. Minkälaisia uusia skillejä on, miten ne toimii, mitä ei enää ole, ja kaikkea siltä väliltä. Saako nyt pelattavan sotilaan aikaisemmilla leveleillä, vai pitääkö edelleenkin ensimmäiset 20-30 leveliä pelata selvästi altavastaajana varusteita ajatellen ?
 
Vastaus: M.A.G. Beta ver. 2

Mutta se siitä, kokemuksia täysin uudesta käyttöliittymästä (skilltree jne) olisi mukava saada ihan suomalaisten pelaajien suusta. Minkälaisia uusia skillejä on, miten ne toimii, mitä ei enää ole, ja kaikkea siltä väliltä. Saako nyt pelattavan sotilaan aikaisemmilla leveleillä, vai pitääkö edelleenkin ensimmäiset 20-30 leveliä pelata selvästi altavastaajana varusteita ajatellen ?

Uusi skilltree vaikutti ihan mielenkiintoiselta. Stealth skilliä ei tainnut olla enää. Motion sensoria en päässyt kokeilemaan kun se vaatii 65 levelisen ukon. Aseet ja varusteet ostetaan nykyään rahalla ja sitten vasta ne pystyy laittamaan loadouttiin. Vaikea sanoa, että paljonko yksi levelinen ukko saa rahaa. Mulla rahaa oli ainakin joku 70000 alussa (ukko oli 46 levelinen). Aseet maksoivat 1000-10000 kredittiä. Tota rahaa kertyi vissiin ainakin ribboneista, en tiedä tuliko sitä myös voitetuista taisteluista tai statseista. Naurettiin sitä, että purple heart ribbonista sai rahaa. Tämä ainakin tarkoittaa, että myös huonoimmat pelaajat saavat rahaa jotenkin :rolleyes: Skilltreen APC-haara oli vähän turhahko. En kyllä kokeillut siitä mitään skilliä, mutta en tiedä sitten kuinka paljon hyötyä on APC:n top-speedistä jne. Ainakin kun sitä APC:ta ei kuitenkaan jokaisessa matsissa pääse edes ajamaan.
 
Vastaus: M.A.G. Beta ver. 2

Lukenut lukemattomia itkuraivari ketjuja suomeksi sekä englanniksi puukosta, ja ensimmäinen fiksu / toimiva ratkasu tuo mitä ehotit mihin törmännyt näin myös puukkofanin näkökulmasta. Itseä huvittaa näissä itkemisissä vain se, että kaikki katotaan niin musta valkoisesti.

Puukotuksen ongelmana on sen range. Mutta joillekkin puukkohiippareista annetaan vielä apua pelin lagilla. Eiliseltä hyvä esimerkki: Herra "[MGR]Sun-Paul" AKA "kuolee vain puukosta", useasti kyseinen herra lahtasi 4-5 tyyppiä, jotka kaikki ampuivat häntä aivan liikaa, hän ei edes yrittänyt ampua vaan lenkkeilyn omaisesti juoksi tyyppejä päin ja tappoi heidät kaikki kunnes joku itse puukotti häntä. Tämä ei ole mielestäni puukotuksen tarkoitus.

(Tästä todistuksena LMG on sen itkuraivari ketjutulituksen jo kokenut, nyt alkaa olla viitteitä jopa siitä, että SMG/pistooli voisi olla seuraavia)

Etkö oikeasti nähnyt mikä siinä LMG:ssä oli todellakin vikana? Nykään se ei ole lähelläkään yhtä ärsyttävä kuin se ennen oli.

Mutta se siitä, kokemuksia täysin uudesta käyttöliittymästä (skilltree jne) olisi mukava saada ihan suomalaisten pelaajien suusta. Minkälaisia uusia skillejä on, miten ne toimii, mitä ei enää ole, ja kaikkea siltä väliltä. Saako nyt pelattavan sotilaan aikaisemmilla leveleillä, vai pitääkö edelleenkin ensimmäiset 20-30 leveliä pelata selvästi altavastaajana varusteita ajatellen ?

Skill Tree ainakin omasta mielestä toimiva. Uusia skillejä oli ainakin ajoneuvoihin liittyävt skillit, mutta pääpiirteittäin yksittäinen skilli oli jaettu 1,2,3 luokkiin. Aseet ostetaan nykyään ottelusta saaduilla rahoilla(en tiedä minkä mukaan sitä tulee) ja, jotta voi käyttää tiettyä asetta pitää olla tietyllä lvl:llä, en nyt tosin muista kuinka alhaisella lvl:llä sai käyttökelpoisen aseen.
 
Vastaus: M.A.G. Beta ver. 2

Etkö oikeasti nähnyt mikä siinä LMG:ssä oli todellakin vikana? Nykään se ei ole lähelläkään yhtä ärsyttävä kuin se ennen oli.

Kyllä minä sen huomasin, että sillä saa helpommin tappoja kuin muilla aseilla ja mm noobspray oli tehokasta. Mutta mitä enemmän pelkkä puhdas "taito" astuu peliin, sitä vähemmän satunnaispelaajia tulee peliä pelaamaan. Itse en ainakaan "kehdannut" pelata LMG:llä alkuleveleitten jälkeen. Itseäni ei ärsyttänyt suunnattomasti edes se, vaikka joku ryntäsi esim B:lle nappi pohjassa jo portaissa ja onnistui 1-2 äijää tappamaan, mitä sitten. Mielummin suon onnistumisen hetkiä mahdollisimman monelle pelaajalle ja pidän suuren pelaajakannan, kun tapan kaiken satunnaisuuden/tuurin/helppouden pelistä ja pelaan peliä 30 minuutin odotusajoilla. Näin kärjistettynä.
Jokin asia tulee ärsyttämään aina, tiettyjä asioita pitääkin korjata, mutta mielestäni 1.06 patchissa aseet olivat jo niin hyvin balanssissa, ettei minun järkeeni enää mahtunut, kuinka jotkut jaksaa winettää aseista.

Ja sitten taas asiaan :)

Elikkä aseet saa rahalla, mutta onko tai pikemmin ONHAN pelissä joku raja, minkä määrän aseita voi ostaa ? Vai voiko tosiaan level 70 miljonääri ostaa nyt pelin kaikki aseet varikolle, ja omistaa yhtä aikaa parhaan LMG:n, itsehakeutuvan singon, AR:n raketinheittimellä, haulikon ja SMG:n silencerillä ja kaiken kukkuraksi vielä tier 3 sniperin parhaalla tähtäimellä ? Ei toki kokemuksia ole, mutta jotenkin vaan tuntuu, että tämä ei ainakaan paranna pelin tasapainoa. :confused:
 
Vastaus: M.A.G. Beta ver. 2

Naurettiin sitä, että purple heart ribbonista sai rahaa. Tämä ainakin tarkoittaa, että myös huonoimmat pelaajat saavat rahaa jotenkin :rolleyes:
No hyvä. Meikäläisellä kun melkein joka pelissä tuo ribboni saavutuksena. Johtunee varmaan siitä että tulee liikaa ajateltua ryhmän etua ja tehtyä niitä tehtäviä minne ryhmänjohtaja/joukkeenjohtaja/OIC määrää eikä vain kykittyä puskissa metsästämässä niitä varmoja tappoja samalla kun kiillottaa sitä K/D ratio lätkää.
Useimmiten tulee oltua lääkeruisku, hitsipilli ja sinko kädessä kun muille ei aina tunnu tukitehtävät kelpaavan. Liikaa katseltu jenkkipoikien pelityyliä.
Hyvä siis että uudessa versiossakin palkitaan muustakin kuin reaktionopeudesta.
Niin se K/D. Meikäläisellä on jotain 0,5 pintaan, silti tulee noita ykkössijoja joukkueessa. Niin että väärä peli jos ei ymmärrä miksi tulee häviö vaikka tappoja onkin itsellä taulu täynnä...
 
Vastaus: M.A.G. Beta ver. 2

No hyvä. Meikäläisellä kun melkein joka pelissä tuo ribboni saavutuksena. Johtunee varmaan siitä että tulee liikaa ajateltua ryhmän etua ja tehtyä niitä tehtäviä minne ryhmänjohtaja/joukkeenjohtaja/OIC määrää eikä vain kykittyä puskissa metsästämässä niitä varmoja tappoja samalla kun kiillottaa sitä K/D ratio lätkää.

Pah. Omaa etuasi vain ajattelet, niinkuin minäkin. Vaikka pidänkin itseäni maailman parhaana pelaajana, niin silti en aina onnistu saamaan tuota arvokasta ribbonia. Parempaan suuntaan kuitenkin mennään kokoajan ja nyt olen jo niin hyvä, että saan sen melkein jokakerta.
 
Vastaus: M.A.G. Beta ver. 2

No hyvä. Meikäläisellä kun melkein joka pelissä tuo ribboni saavutuksena. Johtunee varmaan siitä että tulee liikaa ajateltua ryhmän etua ja tehtyä niitä tehtäviä minne ryhmänjohtaja/joukkeenjohtaja/OIC määrää eikä vain kykittyä puskissa metsästämässä niitä varmoja tappoja samalla kun kiillottaa sitä K/D ratio lätkää.
Useimmiten tulee oltua lääkeruisku, hitsipilli ja sinko kädessä kun muille ei aina tunnu tukitehtävät kelpaavan. Liikaa katseltu jenkkipoikien pelityyliä.
Hyvä siis että uudessa versiossakin palkitaan muustakin kuin reaktionopeudesta.
Niin se K/D. Meikäläisellä on jotain 0,5 pintaan, silti tulee noita ykkössijoja joukkueessa. Niin että väärä peli jos ei ymmärrä miksi tulee häviö vaikka tappoja onkin itsellä taulu täynnä...

Itsekin aina ensimmäisenä juoksemassa bunkkereita tai muita kohteita räjäyttämään. Yritän vaan pysyä sen verran stealthina, että myös pääsen sinne kohteelle. Harvemmin noita purple hearteja silti on tullut, grim reapereita tuleekin yleensä vähintään joka toisessa taistelussa. Kun aloitin MAGin, niin tuli kuoltua yleensä enemmän kun ei osannut vielä pädillä tähdätä, mutta nykyään osaa vähän ampuakin, niin K/D "kiillottuu" koko ajan paremmaksi. Mutta hämmästelen kyllä kun pelailen esim. Piben kanssa, että miten se saa melkein joka matsissa yli 70 tappoa. Kyllä se jo auttaa tiimiä huomattavasti kun viholliset on kokoajan odottelemassa uutta respawnia :cool:
 
Vastaus: M.A.G. Beta ver. 2

Ja sitten taas asiaan :)

Elikkä aseet saa rahalla, mutta onko tai pikemmin ONHAN pelissä joku raja, minkä määrän aseita voi ostaa ? Vai voiko tosiaan level 70 miljonääri ostaa nyt pelin kaikki aseet varikolle, ja omistaa yhtä aikaa parhaan LMG:n, itsehakeutuvan singon, AR:n raketinheittimellä, haulikon ja SMG:n silencerillä ja kaiken kukkuraksi vielä tier 3 sniperin parhaalla tähtäimellä ? Ei toki kokemuksia ole, mutta jotenkin vaan tuntuu, että tämä ei ainakaan paranna pelin tasapainoa. :confused:

Tämä taitaa olla mahdollista. Vaikea nyt ottaa kantaa tuohon pelin tasapainoon, onhan kädessäsi yleensä vain yksi ase ja slottejakin on vain 5. Kaikkien aseiden omistaminen toisaalta mahdollistaa vaihtelevan peli tyylin, normi versiossa pitää tarkkaan miettiä mitä aseita/skillejä/tavaroita tulee käytettyä(tosin ainahan voi respecata). Tässä respec olisi vain skilleille ja aseita voi ostaa vapaasti, ilman miettimistä.
 
Vastaus: M.A.G. Beta ver. 2

Tässä vähän katseltavaa, joka factiolle omansa tasapuolisuuden vuoksi;

MAG Beta - Huoltovarikko S.V.E.R. (PS3)
KonsoliFIN - Media - MAG Beta - Huoltovarikko S.V.E.R. (PS3) -

MAG Beta - Huoltovarikko Raven (PS3)
KonsoliFIN - Media - MAG Beta - Huoltovarikko Raven (PS3) -

MAG Beta - Huoltovarikko Valor (PS3)
KonsoliFIN - Media - MAG Beta - Huoltovarikko Valor (PS3) -

MAG Beta - Taidot S.V.E.R. (PS3)
KonsoliFIN - Media - MAG Beta - Taidot S.V.E.R. (PS3) -

MAG Beta - Taidot Raven (PS3)
KonsoliFIN - Media - MAG Beta - Taidot Raven (PS3) -

MAG Beta - Taidot Valor (PS3)
KonsoliFIN - Media - MAG Beta - Taidot Valor (PS3) -

En linkittänyt suoraan tänne, kuusi videota peräkkäin olisi voinut aiheuttaa melkoisen hilpeitä reaktioita (nyt jo tuli sellainen olo että ownaan kfin mediaa, sori).

Ja lisää tulossa. Eilen pääsin sittenkin (hyvässä seurassa) kokeilemaan resurssisotaa (escalation). Makaa videonpätkät tuossa pöydällä. Pistän sitten tänne kun editoitu, jos jotakuta kiinnostaa.
 
Vastaus: M.A.G. Beta ver. 2

Ongelmien jälkeen voittoon.
Tässä olisi Resurssisotaa (huomaatteko muuten kuinka pappat ei ole hetkeäkään hiljaa :) );

[media]2610[/media]

Jos ei näy niin kokeilkaa täältä.
 
Vastaus: M.A.G. Beta ver. 2

Eilen tuli pari kierrosta kokeiltua betaa.

Muutamia huomioita.
-Ryhmien muodostus bugaili pahasti. Liityin ryhmään ja samantien ilmoitus "ryhmäsi on purettu, vaikka ryhmän puhe kuului silti.
-Skilltree vaikutti sekavalta varsinkin, kun oli kiire pelaamaan :)
-Aseiden oston idea jäi myös hiukan hämäräksi.
-Uuteen pelimuotoon en myöskään päässyt oikein sisään. Joko D ei pysynyt kuin sekunnin jonkun hallussa tai sitten se oli hallussa alusta asti, kun hyökkääjät kinastelee keskenään ulkosalla ja puolustajat napsii ne harvat, jotka D:lle pääsee.
 
Vastaus: M.A.G. Beta ver. 2

Niille jotka ei vielä ole hoksanneet escalation/resurssisodan periaatetta, kerrottakoon lyhyesti:

Alussa vallattavana on A,B ja C. Se joka ensimmäisen kolmesta factionista saa haltuunsa kaksi kirjainta, haastetaan puollustamaan D -kirjainta, jolloin A,B ja C lukittuvat pois vallattavien kohteiden joukosta. Pisteitä kertyy tälle D:tä puollustavalle ryhmittymälle niinkauan kuin he pystyvät pitämään D:n hallussa. Tärkeää onkin, että kaksi kilpailevaa ja hyökkäävää osapuolta pystyvät hetkeksi unohtamaan erimielisyytensä ja hyökkäämään yhtenä rintamana puollustajien kimppuun. Kun D saadaan vallatuksi, alkaa uudelleen vaihe jossa ryhmittymät yrittävät saada haltuunsa kaksi kirjainta kirjaimista A, B ja C. Ja tästä vaiheesta onnistunut osapuoli pääsee puollustamaan D kirjainta.

lähde

Ja kiitokset ramtoille hyvistä videoista. Nuo servujen aukioloajat ovat juuri sellaiset, etten meinaa ehtiä itse ziikailemaan, mutta onneksi sotakirjeenvaihto ja sissitiedustelu puree.
 
Ylös Bottom