Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

M.A.G. Beta ver. 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NufanFIN
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: M.A.G. Beta ver. 2

Sen verran tekee mieli kommentoida, että vanhassa LMG:ssä ja nykyään puukossa on se sama vika. Ne on ainoita "järkeviä" (lue: ylivoimaisia) vaihtoehtoja tietynlaiseen taisteluun. Tätä kautta nimenomaan se taitoo poistuu kuvioista, koska toisenlaisella aseella ei ole vain yksinkertaisesti mitään järkeä edes yrittää rynniä vastaan. LMG:stä jauhettiin aikoinaan jo tarpeeksi, mutta sen sanon vielä siitä, että siinähän tosiaan ongelmaa lisäsi se, että se ei ollut pelkästään aseena ylivoimainen vaan myös halpa loadoutissa ja halpa ostaa. Täten sai vielä kaveriksi vaikka mitä mukavaa kantoon.

Tuo puukon nykytila on ehdottomasti sellainen mihin tarvitaan muutos. Tällä hetkellä Massive Action Game:sta on tulossa kovaa vauhtia Massive Knifing Game. Vaikka itsekin joskus aiemmin puhelin siitä, kuinka puukon erikseen esiin ottaminen auttaisi tilannetta, niin täytyy kyllä vetää niitä sanoja takaisin. Nyt mitä on seurannut peliä, niin ongelmat ovat juurikin tuo lagi, puukko on aivan liian nopea ja se tekee liikaa damagea edestä. Tähän kun lisätään nuo betassa olevat juoksutaidot, niin taistelukenttä tuntuu olevan täynnä sprintteripuukottajia. Lagiin nyt ei sinällään kauheasti voi vaikuttaa, mutta edestäpäin puukko ei saisi kerrasta tappaa. Eikä yhdellä huitaisulla muuta kuin yksi äijä nurin. Se on hiukan turhauttavaa katsoa kun vihollinen juoksee laumaan omia äijiä, huitaisee kerran puukolla ja 3 miestä kaatuu... Lisäksi puukkotaposta ei pitäisi koskaan joutua suoraan bleedouttiin. Sitten se tärkein mitä muistaakseni täällä jo joku ehdotti, eli puukottamisen pitäisi olla reilusti hitaampaa. Sellainen brutaali toimenpide huitaisun sijaan. Vähän kuin joku miinan asettaminen, ei se tapahdu silmänräpäyksessä. Tätä kautta päästäisiin siihen tilanteeseen, että puukottaminen asettuisi takaisin niihin uomiin mihin se kuuluu. Kun pääset sniikkailemaan jonkun taakse kun hän ei ole varuillaan ja äänettömästi eliminoit kohteen pelistä.

Sitten uudesta pelimuodosta, perjantaina kerkesin vähän testata. Tällä hetkellä tuntui vielä väki olevan sen verran ulapalla miten pelimuoto toimii, että homma ei toiminut ollenkaan. Jotenkin tuntui, että Ravenin väki oli vähän oivaltanut homman idean ainakin niissä peleissä mitä itse pelasin. Raven piti hallussaan D:tä ja Valor ampui Sveriä ulkopuolella. Tämän vuoksi Ravenin väellä oli helppo työ napsia ne muutama kaveri jotka sisälle asti pääsivät. Tällä hetkellä pelimuoto ei tosiaan oikein häävisti toimi tuon takia, mutta jos väki oivaltaa idean, niin luulisin, että tuossakin pelimuodossa saadaan mielenkiintoisia pelejä aikaiseksi. Nopeita siirtymisiä toisen ryhmittymän "liittolaisiksi" jne. Mielenkiinnolla odotan.

Skill tree oli vielä vähän hakusessa itsellä, samaten aseiden ostamiset. Uudistus vaikutti sinällään hyvältä, mutta sitä en edelleenkään ymmärrä SMG:n käyttäjänä, että joudun ostamaan AR/LMG taitoja, että saan parannettua sinkoa. Sinko on kuitenkin niin peruskauraa tässä pelissä, että mielestäni sen lisätaidot pitäisi pystyä hankkimaan aseesta riippumatta.

Ne on ainoita "järkeviä" (lue: ylivoimaisia) vaihtoehtoja tietynlaiseen taisteluun.

Nimenomaan! Tämä on juuri se ongelma ja se, joka vie pelistä hauskuuden. Aina sanotaan, "käytä sitten itsekin puukkoa tai LMG:tä", mutta kun haluaisi sitä monipuolisuutta peliltä. Toki kaikki voisivat käyttää vaan sitä LMG:tä (siis ennenkuin se tasapainotettiin), mutta missä hauskuus?

LMG:n nerfauksen jälkeen on ollut huomattavasti hauskempaa pelata, kun kuolo korjaa erilaisilla aseilla erilaisissa tilanteissa ja eri pelityylit pääsevät enemmän esille. Nyt puukko on tullut uhkaamaan pelin tasapainoa, kun yhä useampi ja useampi sen vahvuuden löytää ja peli yksipuolistuu todella paljon ja muutenkin moni tilanne muuttuu suoraan sanoen helvetin hölmöksi kohkaamiseksi.

Nyt nämä puukon puolustajat sanovat, että aina tulee se seuraava juttu, joka halutaan nerfata, eikä ikinä olla tyytyväisiä. Noh, aina voi tulla se seuraava juttu, online-peleissä balansointi on todella vaikeaa. Esim. Socom kakkosessa oli pelattu muistaakseni jo pitkälle toista vuotta tuhansia klaanimatseja ennenkuin yhteisö päätti bannia M14-aseen. Pelaajat kehittyvät, strategiat kehittyvät aivan jatkuvasti ja aina löytyy jotain uusia juttuja. Jos joku ominaisuus pelissä alkaa tulla liian hallitsevaksi, sille kannattaa pyrkiä tekemään jotain. Esim. tuokin M14 banni muutti peliä huomattavasti monipuolisemmaksi. Ennen bannia matsit alkoivat olla pelkkää rushia molemmilta puolilta, 8 M14 vastaan 8 M14, kun mitään muuta ei ollut järkevää käyttää. Bannin jälkeen kenttiin kehitettiin paljon uusia taktiikoita ja alkoi tulla taas yksilöllisiä eroja siihen, millä aseella pelattiin ja kuka osasi pelata milläkin, vastaantulevien tilanteiden vaihtelevuus kasvoi, peli oli parempi. Bannien vastustajat huusivat "paskaa", mutta tosiasia on, että peli muuttui huomattavasti paremmaksi ja strategisemmaksi.

Voi olla, että vuoden päästä olisi taas jotain pitänyt bannia. Mitä sitten? Jos peli siitä monipuolistuu ja paranee, ei banni tai nerfaus tee pahaa. Ja puukon nerfaus MAGissa aivan satavarmasti monipuolistaa kentän toimintaa.

Lagin kun korjaisivat niin puukko ei olisi ongelma. Syy miksi puukosta tulee nyt harvakseltaan johtuu tästä globaalista toitottamisesta jolla ollaan tehty kaikille selväksi, että parempi juosta ja puukottaa kuin pysähtyä ja ampua.

Ja tuli muuten tässä uskomattomassa darrassa ajatus päähän. Voipi olla huonokin, mutta mitäpä jos pistettäisiin ääntämme vähän kuuluvaksi tuolla Magin beta foorumilla. Eli kootaan ajatukset ja ideat yhteen nipuksi ja heitetään kaikkien betaan osallistuneiden KF-klaanilaisten PSN ID:llä varustettuna Zipperille. Näin saisivat valmiiksi pureskeltua infoa vähän isommalla otannalla ja voisivat sitä jopa arvostaa.

Lagin kun korjaisivat niin puukko ei olisi ongelma.

Mitä foorumeita lukenut, niin beta-servereillä on luonnollisesti ollut poikkeuksellisen paljon lagia, ja sen vuoksi puukottaminen olisi vielä ärsyttävämpää. Kannattaa muistaa, että kun uudistukset tulevat pääservereille, ei betamaista lagia varmasti ole luvassa. (lagia tulee aina olemaan jnk verran kun netissä pelataan.)

Sen lisäksi mielestäni jokaisella panoksia ampuvalla aseella pitäisi olla "damage boost" jos ampuu vihollista tarpeeksi läheltä. Eli tällöin jos "ärsyttävä puukottaja" hyppisi kohti sinua, niin viimeistään tarpeeksi ennen puukon kantamaa minkä tahansa aseen damage nousisi huomattavasti ja kaveri tipahtaisi. Varsinkin SMG:llä tuntuu, ettei kaveria saa tiputettua kun yläkroppa osumilla läheltäkään.

Aseet ylipäätään saisivat olla mielestäni vähän parempia eikä puolestaan puukko huonompi. Tosin jo nyt nähtävän itkun takia puukko tulee luultavasti olemaan kohta käyttökelvoton, mutta onneksi tätä ei kestä kuin yksi patchi, jonka aikana ihmiset taas itkevät sen takaisin käypäkelpoiseksi. 256 pelaajan pelissä, mikään "hidas" ase (lue: puukotus kylkiluiden väliin, vähän pyörittelyä ja sitten repäisy ulos - kesto 3s) ei tule toimimaan. Se on vähän eri kun pelaajia on 16.

Huolestuttavin uudistus minun korvaani on tuo aseiden ostaminen ja sprintin nopeutus skilli. Näille jo testaamatta ehdoton ei. Lisäksi viuhkamiinan saaminen levelillä 62 on naurettavaa, kun se tähän asti on itselläni ollut käytössä leveleillä 10-20, minkä jälkeen sillä ei ole enää mitään käyttöarvoa. No eipähän vissii tarvii enää miinotella(kaan).

Oikeastaan ensi kertaa tutkailin tuota skill treeta vasta äsken ja... mitämitä???

Engineering osiosta löytyy Improved Repair Kit Damage! Tämä kait on uusi ominaisuus tai sitten on jotain jäänyt aiemmalla MAG-uralla huomaamatta?

Tekstissä lukee: "This Skill increases the amount of damage the repair kit does to enemy soldiers, vehicles and objective assets." Ei tästä nyt varmaan "puukontappajaa" ole tulossa, mutta voisiko tällä nopeuttaa damagea esim. domin kirjaimilla? Sehän voisi olla aika mielenkiintoista... Onko joku päässyt kokeilemaan uutta puhalluslamppua tositoimissa?

Onko joku päässyt kokeilemaan uutta puhalluslamppua tositoimissa?
Tänään ehdin mukaan niin myöhään että ehdin vain laittaa pisteet uusiojakoon, mutta kentälle en ehtinyt.
Tuo sama asia kiinnostaa, pitää varmaan vielä pistää uudelleen pisteet jakoon kun ensin testattu juoksu kunto ja parempi kestävyys.
Toisi mekaanikkoja lisää jos ruuvimeisselillä saisi tuhoakin aikaan (kuten eräässä nimeltä mainitsemattomassa toisessa vähän vastaanlaisessa ruotsalaisten tekemässä huonoa seuraa pelissä).

Vähän OT:tä. Tänään sitten äsken normipuolella kävin vetäisemässä yhden domin. Voitto tuli kun mukana oli ruuvausmiehiä ihan kiitettävästi. Itse sain sellaiset 1200 pistettä ja suurin osa juuri meisselihommista (ja olin joukkueen paras, mikä ei ole minulla kovin yleistä). Tahtoo vaan tällä korostaa, että älkää turhaan väheksykö meisseliä. Muistuu viimeistään mieleen silloin kun joutuu hölkkäämään puolen kentän läpi kun ketään ei saa sitä bunkkeria pystyyn.

Onkos nuo uudet aseet eri factioissa tullut betassa katsastettua?

Missähän vika, kun beta ei päästä valitsemaan mitään accounttia vai onko tässä betassa joku pelaajarajoitus?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Missähän vika, kun beta ei päästä valitsemaan mitään accounttia vai onko tässä betassa joku pelaajarajoitus?
On sekä pelaajarajoitus montako pääsee kerralla sisälle ja sitten on mannerkohtaiset peliajat. Euroopassa (suomi) alkaa beta klo 18 ja päättyy kello 22 ja toinen kierros alkaa klo 2 ja päättyy klo 6. Ja Beta on auki vain viikolla maanantaista perjantaihin.

Ainakin itse olen päässyt pelaamaan kun noiden aikojen sisällä olen mennyt.

Kyllä nuo rajoitukset tiedän, mutta enpä ole päässyt sisään monista yrityksistä huolimatta.

Jos beta latautui ja asentui normaalisti, MAG pelilevy koneessa ja euroopan peliajalla yrität sisään, niin joko serverit täynnä tai sitten jotain muuta josta ei ole tietoa.
Ilmoita ongelmastasi siinä tapauksessa Zipperin virallisella beta forumilla;
MAG Beta Program 2010 - PlayStation MAG

Zipper haluaa palautetta, joten muutkin kommentoimaan sinne jos ongelmia tai muuta huomioitavaa.

Sinulla kumminkin näkyy accountit tyhjänä?
MAG levy sisällä pleikassa.
Tuliko Move varoitukset?

256 pelaajan pelissä, mikään "hidas" ase (lue: puukotus kylkiluiden väliin, vähän pyörittelyä ja sitten repäisy ulos - kesto 3s) ei tule toimimaan.

Pakko kysyä, miksi ei? Toki meillä on selkeä näkemysero puukon käytöstä, mutta omasta mielestäni juuri tuolla hitaalla puukotuksella puukon käyttö putoaisi niihin uomiin mihin se kuuluisikin. Eli puolustuskyvyttömän (lue: tarkkaamaton, planttaava, kämppivä jne) vihollisen filerointiin eikä mihinkään muuhun.

Ehkä verrattuna lippaan vahtoon ja vara-aseen esille vetämiseen ja ekaan laukaukseen sillä? Teho on tietysti eri.

Eli puolustuskyvyttömän (lue: tarkkaamaton, planttaava, kämppivä jne) vihollisen filerointiin eikä mihinkään muuhun.

Mielestäni puukon kuuluu olla stealth ase, ja jos pystyn pelaamaan itseni vaikka 3 kämppäävän sniperin taakse, mielestäni minulle kuuluu oikeus huitaista ne kaikki hengiltä yhdellä nopealla puukon sivalluksella (siis yksi sivallus per ukko). Eikä rueta hitaasti survomaan puukkoa kylkiluiden väliin. Koska mielestäni se ei ole enää hauskaa. Minun puolestani puukon damage voisi olla vaikka nolla edestä päin, mutta aina ekalla pitäisi henki lähteä takaa päin, ja lyönnin kuuluu olla nopea. Edelleenkin olen silti sitä mieltä, että aseet, ainakin tietyt, kuuluisi olla hiukan tehokkaampia, jotta varsinkin lähietäisyydeltä ne tiputtaisivat ihmisiä tämän hetkistä nopeammin.

No nyt kun pitkästä aikaa pelailin normi-MAGia niin kyllä on Betalla ja normilla ero kuin päivällä ja yöllä. Tai ainakin aseella saa porukkaa kumoon paaaljon helpommin kuin Betassa ja kuolemattomat puukkojantteritkin loistivat poissaolollaan. Tosin en tiedä onko Betan puukossa silti jotain muutakin erilaista kuin vain nykyinen lagi.

Mielestäni puukon kuuluu olla stealth ase, ja jos pystyn pelaamaan itseni vaikka 3 kämppäävän sniperin taakse, mielestäni minulle kuuluu oikeus huitaista ne kaikki hengiltä yhdellä nopealla puukon sivalluksella (siis yksi sivallus per ukko). Eikä rueta hitaasti survomaan puukkoa kylkiluiden väliin. Koska mielestäni se ei ole enää hauskaa. Minun puolestani puukon damage voisi olla vaikka nolla edestä päin, mutta aina ekalla pitäisi henki lähteä takaa päin, ja lyönnin kuuluu olla nopea. Edelleenkin olen silti sitä mieltä, että aseet, ainakin tietyt, kuuluisi olla hiukan tehokkaampia, jotta varsinkin lähietäisyydeltä ne tiputtaisivat ihmisiä tämän hetkistä nopeammin.

Ymmärrän kantasi ja olen lähes samaa mieltä. Periaatteessa tuokin toimisi, mutta siinä tulee vain edelleen se sama ongelma sitten kuin ollaan objectivella. Siellä ryntäillään puukot ojossa edestakaisin vihollislauman keskellä. Hitaampi puukotus estäisi tätä, sen takia olen sen kannattaja. Vielä kun tosiaan tuo omien puukottaminen ei onnistu, niin on melkoista hulabaloota välillä kun kaikki husii sen vuoksi puukolla. Nolla damagea edestä ja täydet sata takaa olisi paaaljon parempi tilanne kuin nykyinen, mutta omasta mielestäni hitaampi puukotus olisi vielä parannus tuohonkin. Mutta niin kuin sanottu, sinä olet puukkofani, minä lähes vihaaja, joten se on aika luonnollista, että meillä on eri näkökulmat aiheeseen :)

Aseiden tehoista olen täysin samaa mieltä. Nyt on pelin alusta lähtien koko ajan nerffattu niitä aseita jotka ovat olleet ylitehoisia ja lopputulos on nyt sitten se, että kaikki aseet ovat alitehoisia. Ehdottomasti nyt jos pitää balanssia säätää, niin lisää tehoa muihin sen sijaan, että vähennetään siitä missä sitä on liikaa.

Samoja havaintoja undermaten kanssa aseiden tehottomuudesta betasta. En vain ole itsekään päässyt vielä perille siitä, onko kyseessä vain lagi vai onko aseiden tehoja oikeasti taas laskettu. Balanssin kannalta tällä hetkellä normi on paljon mukavampi pelata kuin beta.

Ilmeisesti betapuukon mahtavuus alkaa levitä normipeliinkin. Tänään olin puolustamassa Domissa ja Ravenin pojat vyöryivät ryhmänä vastaan koko ajan. Ei siinä mitään, mutta kun vastaan juoksee koko ajan ryhmällinen jengiä eikä YKSIKÄÄN ammu laukaustakaan, on jotain pielessä. Yleensä kerkesin 2-3 suolata ja sitten puukko heilahti, jonka jälkeen henkiinjääneet piikittivät kaverinsa henkiin ja eikun hyökkäystä jatkamaan.

Jos pelissä on parikymmentä asetta ja satoja erilaisia varusteyhdistelmiä, mutta käytäntö pakottaa pelaamaan vain yhdellä tyylillä (vrt. Modern Warfare 2:n "tuplamodelit"), johtaa se väistämättä pelin köyhtymiseen. Ja silloin ainakin minä siirrän katseeni muihin nimikkeisiin: haluan pelata massiiviRÄISKINTÄÄ enkä mitään juoksupuukkohippaa.

Jos pelissä on parikymmentä asetta ja satoja erilaisia varusteyhdistelmiä, mutta käytäntö pakottaa pelaamaan vain yhdellä tyylillä...
Oma pelityylikin selkeästi muuttunut. Puukko on heti esillä kun vihua vähänkin ympärillä.
Ennen sentään rajoitti se että meni omia samalla kun sokeasti puukolla heilui.
En tykkää, en.

Ylös Bottom