Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Vastaus: Farming Simulator 2015

Jep. Toi on yksi niistä hommista mitä mä en vaan jaksa tehdä. Siis tuo puiden teko oikeasti. Kontrollit ja fysiikat siihen touhuun on aika huonot. Puut ei pysy kärryssä, auto voi kaatua mutkassa, puut on vaikea lastata jne. Kaikki huonojen kontrollien ja fysiikoiden takia. Eipä silti tuleehan tuota pelattua. Nyt on yksi kartta missä tulee 51.000 donaa tunnissa tekemättä mitään. Tuulimyllyjä ja muuta kivaa siellä.
 
Farming Simulator 2015

Mulla on aikalailla kontrollit iskostunut jo sen verran, että aika vauhdilla menee. Ei ne edelleenkään hyvät ole, mutta ei se enää pelaamista häiritse. On kyllä kätevää kun Ponssen koneen kulkusuuntaa saa valittua ja voi ajaa samalla kun tukkeja kerää. Kontrollit ois todella helppo saada hyväksi, mutta mennään nyt näillä.

Puut sensijaan ei oo vielä kertaakaan tippuneet kyydistä, eikä välineet kaatuilleet.

Mut kyllähän siinä fiksumpaa olisi, kun lastauksen yhteydessä kaikk lukittuisi kärryyn. On ne sitten villapaalit tai tukit.

Edit: mä niin haluan pleikkarille kans tän rimpulan. :D
http://youtu.be/mfFAfVOyc-c
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Farming Simulator 2015

itsellä ei nuo ponssen keräilijän kontrollit mene selkärankaan mitenkään, sama on kaikilla nostureilla. ainoa on skorpioni joka menee siedettävästi. jos tukkeilla haluaa tehdä rahaa niin ensin suosittelen istuttamaan niitä sillä koneella maksimimäärän. sitten kun ovat kasvaneet niin kaataa ne kaikki skorpionilla 8 metrin pätkiksi. sitten lastaa ne sillä isoimmalla pyöräkuormaajalla ja kouralla siihen puoliperä-puukärryyn ja vie ne siihen altaalle ja peruuttaa ne sinne.

voin ottaa videotakin huomenna jos joku haluaa?

hakettamisellakin on omat niksinsä, se nosturin käyttö on vaan niin syöpää että pidän enemmän tosta ylemmästä. siitäkin voin videon tehdä.

näitä kannattaa vain käyttää silloin kun haluaa palavasti jonkun koneen eikä jaksa odottaa. tuosta yhestä rekallisesta saa yli 100.000 dollaria ja sillä saa sen pelin pointin ja kiinnostuksen laskemaan nopeasti jos on kohta miljoonia tilillä ja kaikki on jo ostettu.
 
Farming Simulator 2015

Mä opin ne kyl ihmeen nopeasti. L1 ja menee ympäri/ylös/alas.
R1 ja hoidetaan nivel/jatko ylös/alas ja eteen/taakse ja L1+R1 hoitaa kouraa auki/kiinni/ympäri ja samalla voi ajaa L2/R2:sta.

Miljoona typeryyttä tuossa on (miks ei vedetä samaan aikaan molemmilla tateilla ja käytetä esim ajamista ja kameraa L1/R1 napeilla ja nyky systeemillä et voi tehdä mitään samaan aikaan), mut kyl mul ekan 30min jälkeen kaikki menee jo ilman miettimistä, saati ohjeen katsomista et mikä tekee mitäkin.

Edit: itellä on eka pelitallennus ihan ruoho juttuja Biokaasulaitoksella ja viljelyshommia. Ja eilen nyt aloitin tän toisen tallennuksen jossa raha ei ole tarkoitus, koska mulla on jo "kaikki", eli molemmat Ponssen koneet. Ideana tässä on olla vain "metsäkeisarina". :D
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Eilen pystyttiin ens kertaa kaverin kans kokeileen netissä tätä. Antaa kyllä paljon enemmän. Mulla on kaks ajokonetta, moto ja rekkaan kaks mettäkärryä. Hommia olis usiammallekki kun tuo kärryn lastaaminen on niin pirun hidasta hommaa.. Mutta just tuosta "mettäkeisarin" hommasta kyllä tykkään. Pöllit juna-asemalle.. Kaveri "hoksas" nopean keinon purkaa kuorma; Pyöräkuormaajalla koko rekan kärry nurin purkupaikalle ja takas ylös :D
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Eilen pystyttiin ens kertaa kaverin kans kokeileen netissä tätä. Antaa kyllä paljon enemmän. Mulla on kaks ajokonetta, moto ja rekkaan kaks mettäkärryä. Hommia olis usiammallekki kun tuo kärryn lastaaminen on niin pirun hidasta hommaa.. Mutta just tuosta "mettäkeisarin" hommasta kyllä tykkään. Pöllit juna-asemalle.. Kaveri "hoksas" nopean keinon purkaa kuorma; Pyöräkuormaajalla koko rekan kärry nurin purkupaikalle ja takas ylös :D

Saako siitä enemmän rahaa kuin lampeen ajamisesta?
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

AI saako sen puujunan kans lähtemään? Luulin et vain sen viljajunan. No sit melkein kannattaa.
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Joo. 215000 tuli ku purki kuorman siihen asemalle ja toinen samanmoinen ko lähetti junan. Tämä siis isolla puukärryllä helpoimmalla tasolla.

Helpolla itsekin pelailen. Tänään lähti lapasesta, kun pelasin yhteensä 10h putkeen metsätöitä ja siitä striimasin 8h youtubeen. :D

Tein siinä sitten kuorma-auton perään tulevaan puu kärryyn kaksi pinoa peräkkäin. 5metrin puilla (helpompi kuljettaa metsästä motolla lastattavaksi ja mahtuu tosiaan kaks peräkkäin kärryyn). Vein suoraan siihen veteen koko kuorman ja 375tonnia tuli rahaa, eli ihan hyvin sekin. Toki jos juna-asemalla ois saanu toisen mokoman ni olisihan se hyvä.
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Joo kahteen nippuun minäki teen tohon kärryyn.

Ja muuten onlinekin toimii tällä b593s:llä.
 
Farming Simulator 2015

Joo kahteen nippuun minäki teen tohon kärryyn.

Eli siitä junasta tuli noin 400-450 tonnia ja mun kuormasta vajaa 400tonnia veteen vietynä. En taidakaan jaksaa siirtyä junaan.

Kasvatin päivän aikana kunnon metsän siihen lammen viereen, mut se istutuskone vetäs keskelle asfalttitietäkin kuusen pystyyn. Nyt o vähä haasteellista mennä siit.

Sen oon todennut et ku itse istuttaa, niistä kasvaa niin pitkiä, että saa 2,5x 8m tukkia, kun normi kartalla olevasta kuusesta saa 1-1,5 tukkia. Eli siinä mielessä istuttaminen kyl kannattaa ja on mukavaa vaihtelua. Sil välin kun muualla kaataa, kasvaa lammen viereen itsestään 500-800tonnin edestä puuta. :D

Edit: tän näköinen on 375 tonnin lasti:
ab5c361ece77327c69362264dd36d374.jpg
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Nonii, nyt o ISO tukkisavotta loppusuoralla. Vein just juna-asemalle yhen täyen rekkakuorman, puolikkaan rekkakuorman ja täyen mettäkonneen niin sain 900000 rahhaa siitä. Tuo tukkien "vaeltaminen" noissa tukkikärryissä on persiistä. Paikallaan olevasta kärrystä huilaavat pikkuhiljaa pois.

Pystyykö muuten puiden taimia kuskaamaan millään isompaa lastia kerralla lähemmäs istutuapaikkaa vai pittääkö ne aina aijaa sillä istutusvekottimella.
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Mä nostelin taimet trukin kouralla siihen oranssiin kuorma-auton perään tulevaan lavaan. Hyvin pysyi siinä ja kun ajoi istutuskoneen lähelle edes ni sai napattua kyytiinz
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Hyvä homma. Muuten tulis pirun kova homma ajella eestaas. Hakkasin kaikki kuuset bjornholmin kartan peltojen 11 ja 18 länsipuolen (peltojen ja kartan reunan väli) metiköstä. Nyt siinon reippaan kokonen aukko mettäkämpän ympärillä.

Tein osasta latvoista haketta, minne se pitää viedä?
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Sen hakkeen voi varastoida sinne omalle tilalle tai viedä myytäväksi. Sieltä mistä viljan hinnan näkee ni siel on kyl wood chipsille oma kohta josta näkee oikean paikan.
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

saako ruohonkerääjä kärryllä ruohoa enemmän jos ajaa ensin ruohonleikkurilla ruohoa - odottaa että kasvaa takas ja leikkaa sitä ruoho lisää(ei siis kerää sitä ruoho talteen kasvujen välissä). tetee tämän muutaman kerran ja sitten kerää vasta sen ruohon pois?

tuntui että se ruohokärry tuli nopeemmin täyteen mutta en ole ihan varma.
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Tottakai jos sen jättää keräämättä ja leikkaa siihen lisää on siinä enemmän ruohoa.
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Tottakai jos sen jättää keräämättä ja leikkaa siihen lisää on siinä enemmän ruohoa.

no niin munkin logiikan mukaan mutta ei näistä aina tiedä. kokeilen nyt vielä kerran.


onkohan tähän tulossa konsolipuolelle mitään laite dlc:tä? alkaa jo olee pellot käännetty sen verrna monta kertaa että alkaa jo itteltään kysyä "miksi?". uusilla laitteilla sais edes jotain pientä mielenkiintoa.
 
Ylös Bottom