Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Vastaus: Farming Simulator 2015

Minnekäs roudaan viljan jätökset puinnin jälkeen? Hommasin sen keräävän vaunun ja keräsin,mut en vielä löytänyt,kelle se jätös kelpaisi?

Siinä savusaunan vieressä on se paikka. Mut siitä ei juur rahaa saa. Ennemmin kait tota kannattaa käyttää lehmien ruokintaan ja tekee paaleja?

Itse laitan puimurista tuon jopa pois päältä, ettei tuota jätettä tule.
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Minnekäs roudaan viljan jätökset puinnin jälkeen? Hommasin sen keräävän vaunun ja keräsin,mut en vielä löytänyt,kelle se jätös kelpaisi?
Joo eipä siitä paljoa fyrkkaa saa ni itekki oon vetäny kyntökoneella vaan suoraan yli. Vai onks se nyt sit äestystä? :D kaupunkilaistollona ihan ulkona näistä jyvänjemmaus jutuista niin sen takia tääkin peli on mulle älypeli ja kokoajan saa netistä lukea guideja.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Farming Simulator 2015

Joo eipä siitä paljoa fyrkkaa saa ni itekki oon vetäny kyntöjoneella vaan suoraan yli. Vai onks se nyt sit äestystä? :D kaupunkilaistollona ihan ulkona näistä jyvänjemmaus jutuista niin sen takia tääkin peli on mulle älypeli ja kokoajan saa netistä lukea guideja.

Tässähän menee vähän hassusti, kun kyntöauraa ei pelissä tarvita kuin peltojen yhdistämiseen, mikä on jotenkin tosi typerää.
Riittää kun äestää. Kaiken lisäksi vielä on tarjolla kylvokoneita jotka äestää samalla, niin ei tarvi sitäkään erikseen tehdä. Tosin mä teen ihan vain fiiliksen vuoksi.
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Jos on istuttanut peltoon nurmen se pitää kyntää jos haluaa laittaa takaisin vaikka viljalle, empä sille muuten ole juurikaan käyttöä keksinyt.
Tuo äestäminen on minulle tuntematonta, täällä idässä vaan karhitaan... :)
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Tässähän menee vähän hassusti, kun kyntöauraa ei pelissä tarvita kuin peltojen yhdistämiseen, mikä on jotenkin tosi typerää.
Riittää kun äestää. Kaiken lisäksi vielä on tarjolla kylvokoneita jotka äestää samalla, niin ei tarvi sitäkään erikseen tehdä. Tosin mä teen ihan vain fiiliksen vuoksi.

Itseasiassa tässä pelissä ei ole edes äestämistä vaan pellot voi vaan kultivoida tai kyntää, jonka jälkeen normaalisti äestetään, mutta tässä kylvetään heti tuon työvaiheen jälkeen. Äestäminen on siis jätetty kokonaan pois, jostain syystä. Suorakylvökoneita kyllä käytetään oikeastikin ja sillä oikeasti kylvetään suoraan sänkeen eli ei muokattuun maahan.
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Itseasiassa tässä pelissä ei ole edes äestämistä vaan pellot voi vaan kultivoida tai kyntää, jonka jälkeen normaalisti äestetään, mutta tässä kylvetään heti tuon työvaiheen jälkeen. Äestäminen on siis jätetty kokonaan pois, jostain syystä. Suorakylvökoneita kyllä käytetään oikeastikin ja sillä oikeasti kylvetään suoraan sänkeen eli ei muokattuun maahan.

Niin siis täällä ainakin menee:
Kyntäminen->äestäminen->kylväminen

Ja tässä ei tarvitse kyntää, ainoastaan äestää.
Cultivator on just äes.
https://www.dictionaries24.com/fi/suomi,englanti,äes
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Niin siis täällä ainakin menee:
Kyntäminen->äestäminen->kylväminen

Ja tässä ei tarvitse kyntää, ainoastaan äestää.
Cultivator on just äes.
https://www.dictionaries24.com/fi/suomi,englanti,äes

Olkoon mikä on englannista suomeksi, mutta kun noita härveleitä katselee pelissä niin äkeitä siinä ei ole yhtäkään. Tai 1 kappale näyttää etäisesti, koska siinä on enemmän ja pienempiä piikkejä. On vain kultivaattoreita ja lautasmuokkaimia, joita käytetään puinnin jälkeen maan muokkaukseen, jonka jälkeen maa äestetään.
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Olkoon mikä on englannista suomeksi, mutta kun noita härveleitä katselee pelissä niin äkeitä siinä ei ole yhtäkään. Tai 1 kappale näyttää etäisesti, koska siinä on enemmän ja pienempiä piikkejä. On vain kultivaattoreita ja lautasmuokkaimia, joita käytetään puinnin jälkeen maan muokkaukseen, jonka jälkeen maa äestetään.

Täälläpäin suomea puinnin jälkeen kynnetään suoraan. Ei siinä välissä mitään maata muokkailla muuten. Kynnön jälkeen sitten äestetään tuon näköisillä vehkeillä. Ne jotka ei kynnä, vetää suoraan sitten äestämällä ennen kylvöä. Ei täällä ole vuosikausiin maajussit varsinaisia äkeitä kyllä käyttänyt, jollei ole joku yhden traktorin pikkumaajussi vanhoille vehkeillä. Kyllä ne on juuri noita muita nykyisin.

Ja siis kyllähän kultivaattori ja lautasmuokkain on äestämistä siinä, missä varsinaiset äkeetkin. http://fi.wikipedia.org/wiki/Äes

Muualla maailmassa koko äestäminen on käsittääkseni aika erilaista ja muualla ei taideta kyntää ollenkaan, toisin kuin pohjoismaissa. Joten sikäli en ihmettele ettei varsinaisia äkeitä ole peliin edes mallinnettu.
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Täälläpäin suomea puinnin jälkeen kynnetään suoraan. Ei siinä välissä mitään maata muokkailla muuten. Kynnön jälkeen sitten äestetään tuon näköisillä vehkeillä. Ne jotka ei kynnä, vetää suoraan sitten äestämällä ennen kylvöä. Ei täällä ole vuosikausiin maajussit varsinaisia äkeitä kyllä käyttänyt, jollei ole joku yhden traktorin pikkumaajussi vanhoille vehkeillä. Kyllä ne on juuri noita muita nykyisin.

Ja siis kyllähän kultivaattori ja lautasmuokkain on äestämistä siinä, missä varsinaiset äkeetkin. http://fi.wikipedia.org/wiki/Äes

Muualla maailmassa koko äestäminen on käsittääkseni aika erilaista ja muualla ei taideta kyntää ollenkaan, toisin kuin pohjoismaissa. Joten sikäli en ihmettele ettei varsinaisia äkeitä ole peliin edes mallinnettu.

Siis puinnin jälkeen JOKO kynnetään, kultivoidaan tai ajetaan lautasmuokkaimella pellot. Myös osa jätetään kesannoksi, koska EU. Sitten keväällä maa äestään hienoksi, jonka päälle kylvetään. Ja kyllä täällä päin Varsinais-Suomea ainakin kaikki tekee näin ja näin olen itsekin viimeiset reilu 10 vuotta tehnyt, joten jotain tietopohjaa löytyy. Tässä menee jotenkin vähän äidit ja tyttäret sekaisin nyt varmaan molempiin suuntiin :D
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Varsinaissuomessa siis itsekin ja pellot jätetään kyntämisen jälkeen syksyllä siihen tilaan. Ei siinä enää käydä. :S
Keväällä äestys+kylvö.
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Varsinaissuomessa siis itsekin ja pellot jätetään kyntämisen jälkeen syksyllä siihen tilaan. Ei siinä enää käydä. :S
Keväällä äestys+kylvö.

No niin nyt ruvetaan pääsemään yhteisymmärrykseen :D

Joo ei mennä ei. Jotkut siis kyntämisen sijaan kultivoi ne pellot tai ajaa lautasmuokkaimella. Tätä koitin ajaa nyt tässä. Kesannot sitten taas joutuu vetämään keväällä vasta. Sitten keväällä tosiaan tutut työvaiheet ja joillain aina niin ihana paskan levitys. Täälläkin on kiva kun asuu peltojen ympäröimänä niin toisella puolella levitetään sianpaskaa ja tuulee suoraan pihaan päin, kun taas seuraavana päivänä toisella puolella lentää kananpaska ja kas kummaa tuuli on mystisesti kääntynyt tuomaan aromit taas suoraan pihalle :D
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

painat jos pelaat pleikalla niin l3 ja sielt selaat muutaman sivun eteen(tai taaksepäin) siel sit valihet sen koneen jonka haluut resettää

kiitän suuresti.

onneks täällä toimii tää vastaus - kysyminen eikä heti tule sitä helvetin kato ***** guuglesta selittelyjä,
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Paljonko biokaasu juttuun täytyy olla ruohoa, että saa sen pressun päälle. Mulla nyt 9%
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

vitalla ainakin 100%

eiks se slurry ole sitä sivutotetta siitä joka levitetään sitten pellolle?

Niin siis täytyy ajella piukkaan 100%, mut sen tilavuudesta näköjään 11% (biokaasulaitoksen varasto siis). Sit ku pressun saa pois ni etukuormaajalla siihen biokaasulaitokseen.
 
Ylös Bottom