Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Katselin noiden käytettyjen koneiden käyttökustannuksia:

Case 1455 XL aloitus traktori:
Uutena 260e/päivä
Käytetty 77 päivää ja 46,3h: 980e/päivä

Valtra N Series:
Uutena 170e/päivä
Käytetty 5 päivää ja 18,2h: 429e/päivä

Case 1660 Axial-Flow aloitus puimuri:
Uutena 660e/päivä
Käytetty 83 päivää ja 43,5h: 2393e/päivä...

Nyt vasta tajusin noi summat. Viimeinen pelto puidaan nyt, sit myyn puimurin. Teen renki hommia, kunnes rahat Fendtiin..


Joo noi on ihan järkkyjä. Ite alotin hardilla ja jo pelin alusta asti menee joku 5k rahhaa ylläpitoon per päivä. Ei paljoa ylimäärästä kerry.
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Käsittääkseni se vaikuttaa vain ja ainoastaan aloitus rahan määrään, viljasta saatavaan rahan määrään ja koneiden kuluihin (viimeisistä en ole varma).

Olen joka vuosi aloittanut helpolla ja rahaa tullut ovista ja ikkunoista. Nyt joko on vedetty uskomattoman paljon tiukemmaksi, tai sitten otin vahingossa normaalin. Olen nimittäin pelannut jo 30h ja en ole saanut laajennettua maatilaa käytännössä yhtään.

Tuhlasin toki toiseen kylvökoneeseen, maissileikkuupöytään, possuihin, toisenlaiseen samantasoiseen viljakärryyn, heinäpaalikoneeseen jne.
Kaksi kolmesta aloitustraktorista vaihdoin pienimpään Valtraan.

Eli olen rahaa käyttänyt paljon, mutta aikaisempina vuosina tällä työmäärällä olisi kaksi puimuria, 3 uutta traktoria, kaikki työkoneet isompina.

Nyt olen kaksi viimeistä satoa myynyt suoraan, enkä säästänyt possuille ja silti niistä olisin saanut rahaa ehkä 35-40 tonnia. Olen nyt tehnyt niitä renkihommia väkisin ja kerännyt yhteensä rahaa noin 110 tonnia.
Uusi Fendt puimuri (modi) maksaa 220k, leikkuupöytä noin 35k. Eli järkevin puimuri hinta/leikkuupöydän leveys (7,6m) suhteeltaan.

Itsehän en tässä pelisarjassa tykkää niitä itse peltotöitä tehdä, kun kaikki on ihan tasaista ja siitä on realistisuus kaukana. Täytyisi pc puolen modeja saada roppakaupalla ja lisäksi ojat pellon viereen, että olisi mielekästä itse ajaa. Haluan palkata työläisen kaikkeen mahdolliseen ja itse pyörittää koko palettia, hoitaa etukuormaajalla pienempiä hommia (heinäpaalit, siemenet, lannoitteen haku jne. kaupalta.)

Eli mulle noi renkihommat on aikalailla vastenmielisiä. Etenkin, kun järkevää summaa rahaa saa vasta 30-2h työstä ja ne työt on niitä tylsimpiä.
Siksi olen aina helpoimmalla pelannut, että mielenkiinto pysyy ja kokoajan pääsee etenemään uralla. Nyt jotenkin homma ei etene mun makuun tarpeeksi nopeasti ja peli alkaa käymään ennätys nopeasti tylsäksi, kun peli kuluu nyt kännykkää räpläten sohvalla, kun työmiehet pui peltoa uskomattoman hitaasti, saati kyntö, äestys ja kylvö, jossa en joudu edes auttamaan.

joo onhan ne puintihommat tosiaan helvetin tylsiä, mutta kyllä mulla on aina riittänyt jotain tekemistä kun rengit on puinut peltoa mm uuden pellon ostaminen,puitten väsääminen.

rahaaki sen mitä kaipas, sai alle tunnissa.

en osta pelejä hypen tai muun takia vaan sen takia että haluan itse niitä pelata, ja tuo vaikeimmalla pelaaminen pidentää sitä että voin mahdollisimman kauvan tuosta nauttia. faming ssimulator 15:sta mulla oli pelitunteja 2500 tuntia. jossain 2000 tunnin paikkeilla maatila oli siinä kunnossa missä sen halusin olevan....modeilla sunmuilla toi tuntimäärä olisi todennäkösesti lisääntynyt.
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Kyllä mullakin fs15 on eniten pelattu peli konsolilla. En vain pelaa sitä siten, että ajaisin ite niitä peltoja.
Nyt on rahat ollu niin loppu, että yön tullen maksujen mennessä rahaa jäänyt 500-1000e. Ei siinä paljon peltoja ole vielä ostettu.

Tänään sain lopulta Fendtin puimurin ja rahaa jäi 2tonnia kun tallensin. :)
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Käytin sit 1,5h sunnuntaistani ja keräsin kaikki 100 kultaa kartasta ja tienasin miljoonan.

Pistin haisemaan:
Isompaa Valtraa, Challenger, kyntöaura, äes ja pari kylvökonetta.

Pientä esittelyä koneista jotka hankin:
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Käytin sit 1,5h sunnuntaistani ja keräsin kaikki 100 kultaa kartasta ja tienasin miljoonan.

Pistin haisemaan:
Isompaa Valtraa, Challenger, kyntöaura, äes ja pari kylvökonetta.

Pientä esittelyä koneista jotka hankin:

onko noilla tuplapyörillä ja tolla tela alutaisella mitää käytännön merkitystä? entä kääntyykö tela alustainen yhtä v1ttumaisesti kuin kaikki pelin liukuohjattavat?...entä vilkut auttaako ne mihinkään?
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

onko noilla tuplapyörillä ja tolla tela alutaisella mitää käytännön merkitystä?

Ilmeisesti ei, ja paripyörät näyttää typerältä mun mielestä. Ostin vain kun naapuripelloilla liikkuu pari catepillarin telavehjettä ja toisella on pelkkiä Valtroja, joten halusin vähän kotoisempaa fiilistä.

entä kääntyykö tela alustainen yhtä v1ttumaisesti kuin kaikki pelin liukuohjattavat?...

Todellakin, ihan hirvee ajettava pädillä..

entä vilkut auttaako ne mihinkään?

Ei, fiilistä vain aidosti ajaessa.
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

On tämä vaikea peli näin pystymetsästä. :D

Olen laittanut molempiin juniin viljaa, mutta nyt en käsitä miten se myydään. Ulos en enää viljaa vaunuista saa, enkä kyllä raiteillakaan missään saa sitä myytyä?

Mikä tässä olisi hyvä ja nopeahko tapa hankkia rahaa? Muksun kaa kun pelaa niin kovasti haluaisi jo päästä metsäkoneen puikkoihin ja eläimiä kasvattamaan vaan ku ei ole varaa. :D
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Aja tuonne juna, sieltä voi myydä ja purkaa kuorman. Eli jos toisella junalla ajelet, joudut sen siellä asemalla siirtämään toiseen junaan:
1ac3ea18d7f34c48a84b6f89f3e51e0f.jpg


Nopein tapa lienee se, että teet renkinä muiden pelloilla hommia.
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Mites siitä tienaa tässä, jos tekis vaan rehua ja lappais sinne biokaasulaitokselle sitä? Se kun tais edellisessä versiossa olla ylivoimaisesti tehokkain tapa tienata..
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

onko noilla tuplapyörillä ja tolla tela alutaisella mitää käytännön merkitystä?

Ilmeisesti ei, ja paripyörät näyttää typerältä mun mielestä. Ostin vain kun naapuripelloilla liikkuu pari catepillarin telavehjettä ja toisella on pelkkiä Valtroja, joten halusin vähän kotoisempaa fiilistä.

entä kääntyykö tela alustainen yhtä v1ttumaisesti kuin kaikki pelin liukuohjattavat?...

Todellakin, ihan hirvee ajettava pädillä..

entä vilkut auttaako ne mihinkään?

Ei, fiilistä vain aidosti ajaessa.

omenanraato we salute you
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Aja tuonne juna, sieltä voi myydä ja purkaa kuorman. Eli jos toisella junalla ajelet, joudut sen siellä asemalla siirtämään toiseen junaan:
1ac3ea18d7f34c48a84b6f89f3e51e0f.jpg


Nopein tapa lienee se, että teet renkinä muiden pelloilla hommia.
Pystytkö selittämään seikkaperäisemmin tuon junasta toiseen siirtämisen? Vaikka miten vetureita vekslaa tuolla asemalla (nro. 11?) ei tällaista mahdollisuutta tule?
 
Siellä asemallahan on ihan kohta mihin ajetaan ja vilja puretaan (maassa muistaakseni ihan ritilä tms). Siitä ne menee aseman viljasiiloon ja ajat toisen junan sen putken alle, jotta voit siihen valuttaa sit viljan.

Edit: putken alla on aina se ritilä myös. Näkyy heti videon alussa veturin alla. Yläpuolella taas putki josta lastataan.

 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

No johan löytyi, olin siis suoraan siirtämässä muka junasta toiseen sitä viljaa, mutta ihan järkeenkäypää että se pitää ensin valuttaa siiloon mistä sitten toiseen junaan. :D

Hyvältä peliltä noin muuten vaikuttaa, ja tekemistä ainakin on! Fysiikat yms. toki aika alkeellisia, jopa yllättävän, vaikken tällaiselta peliltä siinä suhteessa mahdottomia odottanutkaan. Pikkupuista ja muista esteistä mennään läpi tuosta vaan ja auto hyppii miten sattuu jne. :D
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Joo kyllä tää olis aika loistava peli, kun tulisi aidommat fysiikat, peltojen ympäri ojat, korkeuseroja peltoihin, traktori reagoisi jotenkin kun ajaa vaikka kynnetyllä pellolla. Nyt painelee vain normaalisti suoraan.

Tätä tää valitettavasti on ollut aina. Ainoat uudistukset koko sarjan historiassa melkein on tehty kaikkeen tuohon ympärille. Pelimekaniikka ja fysiikka on vuodesta toiseen samaa.
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Kyllä tätä tulee PC:llä pelattua ja muutamat modit tekee tästä vähän aidomman, mutta onhan tämä ollut jo vuodesta toiseen lähes samanlainen fysiikoidensa osalta. Taitaa pelimoottori rajoittaa näitä ominaisuuksia. Pahin ominaisuus taitaa olla peltojen muokkausjäljet, jotka ilmesyvät vain "neljään" suuntaan. On tätä tullut kuitenkin pelattua jo lähes 40 tuntia, mutta täysin modien ansiosta.

Cattle and crops peliä odotellessa. http://cattleandcrops.com/ Tosin taitaa vaan näin alkuun tulla PC:lle, mutta ehkä myöhemmin PS4:lle.
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

tyhmää...mitä enemmän mä esimerkiksi tubesta tätä peliä kato niin sitä enemmän mua alkaa epäröimään tämän pelin hankinta.
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Vuoden eniten pelattu peli jälleen tänävuonna itselläni. Kuten aikaisemmat versiotkin.

Kaikin puolin loistava peli silti, eli osta ihmeessä!
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Itsehän maksoin season passinkin, eli jotai 80e ja täysin rahansa arvoinen
 
Ylös Bottom