Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Madden NFL 09 [PS3]

Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Tänään on näköjään tullut päivityskin tähän peliin. Ainakin franchise-moodi on nyt tänään toiminut itselläni ongelmitta. :D
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

oisko linkkiä mitä tää patch pitää sisällään?

Tossa on toi vanha blogi-juttu:

http://www.easports.com/madden09/fullsite/blog.jsp

Tärkein uudistus on tietenkin Favren career-tilastojen lisäys. Sen verran aikaista on vielä jenkkilandiassa, että uudistuksista varmaan tulossa joku päivitetty ja kokonainen lista. Ehkä.

Itse olin ainakin huomaavinani eroja, ihan jopa itse pelissä :p

CPU sliderit siis voivat tulla (mahdollisessa) seuraavassa patchissa. Niitä ainakin itse kaipailen...

edit: Nähtävästi kerrankin myös eurooppa tuli ensin. Jenkeissä päivitys tulee jakoon vasta myöhään illalla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Tässä highlightti viime nettipelistä. Olipahan tiukka pirulainen. Minuutti jäljellä peliä ja johdan 20-17 ja kaveri 1st and goal :D. Mitä tuossa pitäis tehdä noin aikaa katottuna. Kaveri pysty kontrolloimaan sitä ja anto laskea sen. Mietin vain, että teinkö väärin, kun en ottanut aikalisää... ajatellen, että kaveri sitten onnistuu TD:ssä ja itselle ei jää aikaa. Noh, puolustin mahtavasti ja kaveri iski päätä seinään, mutta mitäs sitten, kun 12 sekkaa jäljellä ja mulla pallo ihan omalla TD-rajalla. No juoksen, että sais kellon käyntiin ja Petersen fumblaa pallon!!! :D... onneks meikä recoveras sen takas ja voitto kotiin... :p Oisko tossa lopussa pitäny käyttää QB kneel taksua?

http://www.easportsworld.com/en_US/video/859453

E: Ärsyttää muuten pirusti noi, jotka vetää noita onside kickeja heti alkuun... miten saan sen oman puolustuksen valmiiks siihen jos oon laittanu jo et ottaa alhaalta?

E: Ja mikä on hyvä puolustus kun ollaan goallinella ja tietää, että kaveri juoksee QBlla
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

. Minuutti jäljellä peliä ja johdan 20-17 ja kaveri 1st and goal :D. Mitä tuossa pitäis tehdä noin aikaa katottuna. Kaveri pysty kontrolloimaan sitä ja anto laskea sen. Mietin vain, että teinkö väärin, kun en ottanut aikalisää... ajatellen, että kaveri sitten onnistuu TD:ssä ja itselle ei jää aikaa. Noh, puolustin mahtavasti ja kaveri iski päätä seinään, mutta mitäs sitten, kun 12 sekkaa jäljellä ja mulla pallo ihan omalla TD-rajalla. Oisko tossa lopussa pitäny käyttää QB kneel taksua?


E: Ärsyttää muuten pirusti noi, jotka vetää noita onside kickeja heti alkuun... miten saan sen oman puolustuksen valmiiks siihen jos oon laittanu jo et ottaa alhaalta?

Pitäisi ottaa aikalisiä ja yrittää puolustaa nii maa prkleesti, että saa kaverin tyytymään fieldariin.
Kannattaa aina käyttää aikalisiä kun huomaat, että toinen alkaa pelaamaan aikaa tappiotilanteessa. Se pelaa silloin sen varaan, että saa ite pisteitä ja sulle ei jää aikaa.

Se pelas ylipäätään väärin kun ei potkassu fieldaria 4th & goal tilanteessa.
Ja mikäli olit omalla 1yd-viivalla niin ei missään nimessä QB-kneeliä, voi tulla safety. Mutta yli tämän niin QB-kneel on ainoa vaihtoehto.

Odottamattoman onsiden saa pois painamalla neliötä ja sitten L1, omat siirtyy onside muodostelmaan. Vastustaja ei voi potkaista ennenkuin sun pelaajat on valmiina. Tosin huono puoli audible onside palautuksessa on se, että palloa on vastaanottamassa linjamiehet yms korstot. Kunnon onside muodostelmassa kentällä on ns. hands-tiimi, eli WR:iä ja DB:tä.
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Mitäs kikkoja tässä 09:ssä on heittopeliä vastaan puolustaessa? Olen nyt pari päivää tahkonnut konetta vastaan ja se tajuaa aika nopeasti että kannattaa heittää, koska juoksuissa tulee pääasiassa takapakkia, lähes puolustuskuviosta riippumatta. :cool: Heittoa vastaan puolustaessa käy yleensä niin, että vastustajan QB saa pallon vastaanottajalle ja minulla ensimmäinen kaveri on heti sen jälkeen iholla. Mutta syötön katkaiseminen / vastaanottajan häiritseminen ei tunnu onnistuvan millään. :mad: Olen yleensä pyrkinyt pelaamaan aika tasapainoista puolustusta (selkeässä heittopelissä en lähde rynnimään kohti vastustajan QB:tä jne.) mutta kun ei ehdi niin ei ehdi.

Siellä Virtual Trainerissa tuon treenaaminen on yhtä tyhjän kanssa, koska siellä useissa kuvioissa on aika vaikea edes ehtiä kunnolla iholle. Esimerkiksi kahdella puolustajalla puolustaessa pelaajaa voi vaihtaa vasta kun QB heittää, ja silloinhan se on jo liian myöhäistä kun WR on tehnyt juuri jonkun koukun jolla se varjostava puolustaja on jäänyt jälkeen.

Madden NFL 07:ssa (jota olen aiemmin hieman pelannut) riitti usein se että sai vähintään kaksi puolustajaa vastaanottajan läheisyyteen ja syöttö meni jo sillä reisille. Eikä se yleensä ollut edes kamalan vaikeaa, jos pelasi jotain peruspuolustusta. Toisaalta 07:ssa tuntui vähän siltä, että syötön irrottua QB:n kädestä oli aina enemmän aikaa reagoida. Tässä 09:ssä tuntuu että QB:t liikuttaa palloa tuhatta ja sataa.

My Skill -tasot näyttää aikaa koomisilta kun muut on suunnilleen siellä All-Pron kynnyksellä, mutta Pass Defense aivan pohjamudissa. Mikä avuksi? :confused:
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

kirjoitan ps3:lla ni ei jaksa selittää kokonaan. lue koko threadi läpi ja pelaa pääasissa 4-3 tai 3-4 cover 2 tai cover 3. kun enemmän rissuja niin nickel. käytä myös press coveria DB:llä aluepuolustusksen yhteydessä. varskin cover 2 ja press toimii hyvin.
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Luulis jo kohta tuon päivityksen tulevan. Haluisin pelata tuota Superstaria, mutta turhaa, kun se tilttaa joka kerta :mad:

E: Ja en tajua mikä tässä taas on. Sama kuin ylläoleva, että mulla kaks pakkii kaveri WR:s kii mut aina se vaa koppaa... otatteko ite noi pakit haltuu ja koppatte vai mitä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

otatteko ite noi pakit haltuu ja koppatte vai mitä?

Kyllä, tai ainakin tavoite on. Kannnattaa mieluummin ite käyttää swat(X) kun hakea pakolla intteriä. Antaa AI:n hoitaa ne intterit ja ite lyö maahan tai taklaa.

Jos kuitenkin tuntuu lähinnä naurettavan kovalta tuo tietsin heittohyökkäys, niin vaihda asetukset custom skilliksi ja vähennä tietokoneen heittotarkkuutta.

Tässä Maddenissa pitää ihan oikeasti jo puolustaakin itse, eikä antaa tietokoneen hoitaa sitä.
Kannattaa myös käyttää pass/run committia. Eli L2 + oik. tatti ylös/alas. Alas on juoksu ja vice versa.

Jotain te teette heittopuolustuksessa väärin, koska ei ainakaan mulle tietsi heitä tuplapeittoon, kuin aniharvoin.
Silloin on asetukset ok, kun tietsin hyökkäys statsit on seuraavat:
RB 20 att, 70-120 yd, 1-2 TD
QB comp. ~20/30, max 300 yd, 1-3 TD ja 1-2 int.
Nämä siis keskimäärin / peli Superstarissa 12 min qrt

Itellä menee ainakin noihin pääasiallisesti
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Luulis jo kohta tuon päivityksen tulevan. Haluisin pelata tuota Superstaria, mutta turhaa, kun se tilttaa joka kerta :mad:

E: Ja en tajua mikä tässä taas on. Sama kuin ylläoleva, että mulla kaks pakkii kaveri WR:s kii mut aina se vaa koppaa... otatteko ite noi pakit haltuu ja koppatte vai mitä?



Päivityshän tuli jo aika päiviä sitten!?!

IMO uuden patchin myötä heittopuolustus toimii paremmin. Oon saanu jopa pitettyä koneen alle 100 yrd ja 45%. Muutenkin koneen heittotarkkuus normalisoitunu ja miespuolustus alkanu toimia. Säkityksiäkin paukkuu tilille kohtuullisesti, tosin jostain syystä kaikkia ei enää lasketa säkityksiksi...

Pitkien heittojen puolustuksessa kannattaa ottaa mies omaan ohjaukseen ja käyttää swattia. Intterin yrittäminen johtaa 60% varmuudella vastustajan kuuteen pisteeseen. Lyhyissä syötöissä, missä on esim safety varmistamassa, voi ite yrittää inttereitä, koska kone ei saa edes rantapalloo kiinni :D Hieman harjoitteluahan toi vaatii, mutta inttereitä tulee näin ihan mukavat määrät.

Janrein mainitsemat peruskuviot toimii nyrkkisääntönä lähes kaikissa tilanteissa. Tietysti tilanteen (ja pelaajien) mukaan kannattaa valita kuinka agressiivisesti pelaa (pressure
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Päivityshän tuli jo aika päiviä sitten!?!

IMO uuden patchin myötä heittopuolustus toimii paremmin. Oon saanu jopa pitettyä koneen alle 100 yrd ja 45%. Muutenkin koneen heittotarkkuus normalisoitunu ja miespuolustus alkanu toimia. Säkityksiäkin paukkuu tilille kohtuullisesti, tosin jostain syystä kaikkia ei enää lasketa säkityksiksi...

Pitkien heittojen puolustuksessa kannattaa ottaa mies omaan ohjaukseen ja käyttää swattia. Intterin yrittäminen johtaa 60% varmuudella vastustajan kuuteen pisteeseen. Lyhyissä syötöissä, missä on esim safety varmistamassa, voi ite yrittää inttereitä, koska kone ei saa edes rantapalloo kiinni :D Hieman harjoitteluahan toi vaatii, mutta inttereitä tulee näin ihan mukavat määrät.

Janrein mainitsemat peruskuviot toimii nyrkkisääntönä lähes kaikissa tilanteissa. Tietysti tilanteen (ja pelaajien) mukaan kannattaa valita kuinka agressiivisesti pelaa (pressure

Haha, niin taisi tullakkin. Unohdin tämän ja en ole yksinpeliä sen takia pelannut... perkel! :D
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Kokeilinpa piruuttaan heittopelin puolustamisen harjoittelua siellä Virtual Trainerissa kun Pass Defense tippui tämän päivän viimeisen pelin jälkeen nollaan (kyllä, nollaan :D). Sentään opin nyt sen swatin käytön aika hyvin. Täytyy painaa oikeassa rytmissä, oikeassa paikassa ja riittävän kauan, niin voi olla minullakin toiveita säännöllisistä syötön katkoista. Saa nähdä miten toimii käytännössä, kun huomenna aloitan runkosarjan Cowboyseilla. :cool:
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Jotain te teette heittopuolustuksessa väärin, koska ei ainakaan mulle tietsi heitä tuplapeittoon, kuin aniharvoin.

Tuo on ihan totta. Minulla on nyt lähtenyt heittopuolustus kulkemaan joten kuten (vaikkei sen taso ole My Skillissä juuri parantunutkaan) ja sen olen huomannut, että jos vaan pysyy vastaanottajan iholla riittävän hyvin, ei koneen QB lähde heittämään sinne väkisin. Ja sillon QB joko heittää huonosti tai heittää lyhyen johonkin varmalle vastaanottajalle joka ottaa pari jaardia ja juoksee sitten ulos kentältä.

Ero on aika huima verrattuna 07:ään, jossa koneen QB heitti lähes mihin vaan rakoon ja jos sattui olemaan itse siinä vieressä, syöttö oli helppo katkaista. Eli suomeksi sanottuna, puolustaminen oli helpompaa. :p

http://forums.ea.com/mboards/thread.jspa?threadID=422099&start=0&tstart=75

Mielenkiintoisia ongelmia on aiheuttanut tämä peli joillekin. Ei kellään ole Suomessa samanlaisia kokemuksia? Oma versio toimii vallan hyvin eikä ole konsolia pamauttanut. :)

Ei ole vielä tappanut minunkaan konsoliani, mutta ei tuo ihan maailman vakainkaan peli ole. Olikohan neljäs matsi pelin saamisen jälkeen, kun kesken koneen hyökkäysvuoron peli jumahti täysin. En tiedä johtuiko pelitilanteesta (pallo oli juuri mennyt koneen vastaanottajan käsien läpi ja olisi ehkä laskeutunut suoraan minun puolustajani syliin) vai mistä, mutta kyllä harmitti kun meni kaksi hyvin pelattua neljännestä ihan hukkaan.

Muistaakseni sain kuitenkin lopetettua pelin sammuttamatta konsolia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Ensimmäinen jäätyminen eilen!! Koko kauden pelannut ilman yhtäkään jumitusta kunnes pääsin superbowliin ja voitin sen mutta enpähän sitten tallentanut kun lähdin off seasoniin (VIRHE).
Off seasonin lataukseen jurahti prrrrrrrrrrr!!!

En pelannut uudestaan vaan simuloin ja hävisin mutta sainpahan kauden päätökseen
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

http://forums.ea.com/mboards/thread.jspa?threadID=422099&start=0&tstart=75

Mielenkiintoisia ongelmia on aiheuttanut tämä peli joillekin. Ei kellään ole Suomessa samanlaisia kokemuksia? Oma versio toimii vallan hyvin eikä ole konsolia pamauttanut. :)

Ei hitto, just tilasin tän pelin, enhän mä enää uskalla edes kokeilla sitä.. Vähän offtopic, mutta NHL 09 aiheutti mulla PS3:n ensimmäiset jäätymiset ikinä, joten voin jo odottaa että tämän EA:n tekeleen kanssa tulee ongelmia... Tiiä onko sitten eri PS3 versioiden kanssa jotain tekemsitä, mullaon se alkuperäinen 60gb.
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Ei hitto, just tilasin tän pelin, enhän mä enää uskalla edes kokeilla sitä.. Vähän offtopic, mutta NHL 09 aiheutti mulla PS3:n ensimmäiset jäätymiset ikinä, joten voin jo odottaa että tämän EA:n tekeleen kanssa tulee ongelmia... Tiiä onko sitten eri PS3 versioiden kanssa jotain tekemsitä, mullaon se alkuperäinen 60gb.

Eiköhän tuota voi turvallisin mielin pelailla. En ole ainakaan kenenkään vielä kuullut tuon pelin konetta hajottavan. Mielenkiintoista asiassa on se, että nuo pelaajat, joilla koneet paukahtelevat ovat pääosin ameriikan maalta kotoisin. Asiaan voivat tietenkin vaikuttaa tosiaan koneen tyyppi (60,40,80-mallit), laitteen käyttö, sijoituspaikka, puhdistaminen, jne.

Tarkoituksenani ei ollut pelästyttää tulevia pelaajia, vaan yritin vain kartoittaa että onko Euroopan peleissä tuota samaa ongelmaa. :)
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Minä ainakin yritän pelata niin paljon kuin mahdollista, koska oma pleikkari on vasta alle 2 viikkoa vanha ja vähän äänekäs. Jos vaikka saisi vaihdossa hiljaisemman tilalle. ;)
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Tietääkö kukaan miten saa play actionin käännettyy pois päältä, jos huomaa et vastustaja meinaa blitzata?? Turhauttavaa joskus ku on play action peli valittuna, huomaa et blitz tulee mut sit ei oo aikaa vaihtaa kuviota ja v*tuikshan se sit menee.
 
Ylös Bottom