Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Madden NFL 09 [PS3]

Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Niiih, mutta jos ei oo aikaa ! Siihen menee sekuntteja ku tyypit vaihtaa paikkoja ja ku QB huutaa audiblet. ärsyttävää ottaa sit time out turhan takia tollasessa.

Kysyn edelleen.. tietääkö joku voiko tehä "turn off PA" ?
Jollakin foorumilla luki yhessä golf line esimerikissä vapaalla käännöksellä "tässä tilanteessa käänsimme PA:n pois päältä, koska pelin muodostuminen kestää kauemmin ja useimmat blitzaavat goal linella". Eli vissiin voi.. mutta siinä ei kerrottu et miten se tehdään.
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Niiih, mutta jos ei oo aikaa ! Siihen menee sekuntteja ku tyypit vaihtaa paikkoja ja ku QB huutaa audiblet. ärsyttävää ottaa sit time out turhan takia tollasessa.

Kysyn edelleen.. tietääkö joku voiko tehä "turn off PA" ?
Jollakin foorumilla luki yhessä golf line esimerikissä vapaalla käännöksellä "tässä tilanteessa käänsimme PA:n pois päältä, koska pelin muodostuminen kestää kauemmin ja useimmat blitzaavat goal linella". Eli vissiin voi.. mutta siinä ei kerrottu et miten se tehdään.

Hyökkäysharjoituksessahan tuota voisi kokeilla. Että ottaa jonkun PA-pelin ja sitten kokeilee Audible-valikosta varteenotettavat vaihtoehdot läpi. Luulisi ettei esim. Iso Runiin siirtyminen vie kamalasti aikaa. Vaikka ei sekään tietysti ihanteellinen peli ole, jos tietää että vastustajalta tulee blitz. :confused:

Täytyykin kokeilla tuota huomenna, kun tähän mennessä PA-pelit ovat olleet minulle lähinnä kirosana. Saavutettu hyöty normaaliin heittopeliin verrattuna on ollut aika näkymätön, ja tietysti vielä huonolla tuurilla tulee takapakkia helposti. :eek:
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Niiih, mutta jos ei oo aikaa ! Siihen menee sekuntteja ku tyypit vaihtaa paikkoja ja ku QB huutaa audiblet. ärsyttävää ottaa sit time out turhan takia tollasessa.

Kysyn edelleen.. tietääkö joku voiko tehä "turn off PA" ?
Jollakin foorumilla luki yhessä golf line esimerikissä vapaalla käännöksellä "tässä tilanteessa käänsimme PA:n pois päältä, koska pelin muodostuminen kestää kauemmin ja useimmat blitzaavat goal linella". Eli vissiin voi.. mutta siinä ei kerrottu et miten se tehdään.

Laita keskushyökkääjälle uus reitti, niin QB ei tee PA. En muista, että toimiiko aina tilanteissa, joissa laittaa keskushyökkääjän blokkaamaan, mutta ainakin jos sille määrää jonkun hot routin. Riippuu vähän kuviostakin.

Itse käytän tätä jatkuvasti, koska PA on iso elementti mun hyökkäystä. Tähän liittyy kyllä "ominaisuus," kun välillä tän johdosta vaan QBn askeleet menee sekasin, jää five step dropit väliin. Eli saattaa jäädä siihen sentterin taakse ottamatta askeltakaan taaksepäin...
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

PA-pelit ovat olleet minulle lähinnä kirosana. Saavutettu hyöty normaaliin heittopeliin verrattuna on ollut aika näkymätön, ja tietysti vielä huonolla tuurilla tulee takapakkia helposti. :eek:

Ei se PA:n hyöty olekaan paremmin onnistuvissa heitoissa tjsp... Hyöty on siinä, että jos juokset paljon I-formista ja heität välillä samasta muodostelmasta, voi vastustaja tehdä pahojakin puolustuksellisia virheitä. Myöskin jatkuva juokseminen pakottaa vastustajan ottamaan enemmän miehiä boxiin--> laidoilla 1vs1 tilanteita. Playactionin tarkoitus on oikeastaan vain ja pelkästään pitää vastustaja arvailemassa tulevista peleistä.
Ja itse asiassa I-formista pelattuna PA on varsin toimiva peli myös blokkauksen osalta. Varsinkin FB dive fake, jossa RB jää blokkaamaan ja lähtee delay kuviolla swingiin toimii ku junan vessa. Blokkaajia on varmasti riittävästi. Ja tärkein blitz saattaa napata sen FB:n diven pois.
Yleensähän kahden RB:n muodostelmien PA-peleissä molemmat lähtevät yläkentälle, jos huomaa selvän blitzin niin kannattaa muuttaa toisen bäkin kuvio blokiksi.

Yleensäkin PA-kuviot toimivat sitä paremmin, mitä vaarallisempi RB sulla on.
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Mikäs merkitys shotgun PA:lla on ku vastustaja kuitenkin aina pelaa heittoa shotgunia vastaan? Tuntuu että vaikeempi on saada heittoja uppoomaan shotgunilla ku I formilla, koska juoksu uhkaa ei oo ja aina kaikki aluuet miehitettynä. Onko aluepuolustukseen muutenki ainut oikea vaihtoehto vaa overloadata äijiä toiselle puolelle että saa syötöt perille?(oon kyllä yrittäny eikä siltikää juuri onnistu).
Oon pelannu 9 matsia all-prolla cputa vastaan ja 2 tappioo tullu steelerssii ja packersiä vastaa ku pelasivat vaa koko aja aluetta + blitz sillon tällön. Käytännössä jäin ihan nollille.

Puolustustamisessa oon aika hyvin kehittyny ja oon siinä aika hyvin messissä. Kiitti vaa Janrei vinkeistä :) (Pysäytin patsit 19-13 :p). Mut toi heittopeli kyl yskii sillon tällön pahasti. Tuntuu et en kerkee näkemään kenttää snapsin jälkee ku jo säkitetään jos first look ei pääse vapaaks.
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Mikäs merkitys shotgun PA:lla on ku vastustaja kuitenkin aina pelaa heittoa shotgunia vastaan?
No sen merkitystä ei tajua edes John Madden live-peleissä :)
Muutamat paljon heittävät joukkueet liigassa(esim. Pats ja Favren GB) käyttivät/ävät paljon draw pelejä heittomuodostelmista kuten shotgun ja singleback 4WR. Shotgunin PA on tarkoitettukin tällaisen pelityylin joukkueelle. Shotgun drawn juju onkin juuri siinä, että vastustaja odottaa heittoa ja silloin sun bäckillä on huomattavasti paremmat mahikset saada iso peli aikaan.

Tuntuu että vaikeempi on saada heittoja uppoomaan shotgunilla ku I formilla, koska juoksu uhkaa ei oo ja aina kaikki aluuet miehitettynä. Onko aluepuolustukseen muutenki ainut oikea vaihtoehto vaa overloadata äijiä toiselle puolelle että saa syötöt perille?(oon kyllä yrittäny eikä siltikää juuri onnistu).
Oot tuossa aivan oikeassa. Shotgun-muodostelmasta heitetään 95% peleistä. Vastustajan aluepuolustuksen saa parhaiten murrettua pelaamalla ennenkaikkea syvyyssuunnassa overloadia. Eli suomeksi; jos sulla on vaikka Shotgun 4WR+ bäkki qb:n vieressä, niin pelaat seuraavanlaisen pelin oikealle: WR post, SLOT WR out ja RB swing right. Tuossa aukeaa melkein väkisin joku peli, koska todennäköisesti jollekin DB:lle jää kaksi miestä alueelle tai pääsee 1vs1 tilanteeseen.
Aluepuolustuksessa jää miltein aina keskelle jonkinlainen aukko noin 10-15 yd paikkeille, koska kornereilla on aina joko flat tai syvä. LB:lle tulee kiire napata liukas WR post kuviosta. Jos vielä jollain LB:stä on blitz niin keskellä on jumbon mentävä aukko puolustuksessa.


Oon pelannu 9 matsia all-prolla cputa vastaan ja 2 tappioo tullu steelerssii ja packersiä vastaa ku pelasivat vaa koko aja aluetta + blitz sillon tällön. Käytännössä jäin ihan nollille.
Sinäänsä ei mikää ihme, koska nuo kaksi joukkuetta on pirun kovia puolustaa. Kummallakin kova heittopuolustus. Jätä vaan bäkkiä blokkaamaan ja pelaa TE:lle tai WR:lle sisäänkuvioita LB:tten taakse. Myöskin RB:n screenit toimii blitzaavaa joukkuetta vastaan hyvin

Mut toi heittopeli kyl yskii sillon tällön pahasti. Tuntuu et en kerkee näkemään kenttää snapsin jälkee ku jo säkitetään jos first look ei pääse vapaaks.
Mieti jo valmiiksi se toinen vaihtoehto. Ei myöskään kannata unohtaa silloin tällöin painaa oikeaa tattia sisäänpäin, eli pallon heittoa ulos kentältä. Jos tuntuu, että tasku ei pidä yhtään ja QB:lla on edes siedettävä juoksunopeus niin rullaa ulos taskusta ja nakkaa palloa sieltä.
Jos endit / linjan päästä paine aiheuttaa eniten hikeä, niin kun huomaat että vastustaja lähestyy astut vain pari askelta eteenpäin omien guardien selän taakse.

Playactionin tarkoitus on muuten myös rauhoittaa puolustuksen blitz-haluja.
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Ei se PA:n hyöty olekaan paremmin onnistuvissa heitoissa tjsp... Hyöty on siinä, että jos juokset paljon I-formista ja heität välillä samasta muodostelmasta, voi vastustaja tehdä pahojakin puolustuksellisia virheitä. Myöskin jatkuva juokseminen pakottaa vastustajan ottamaan enemmän miehiä boxiin--> laidoilla 1vs1 tilanteita. Playactionin tarkoitus on oikeastaan vain ja pelkästään pitää vastustaja arvailemassa tulevista peleistä.

Jep, huomasin tuon tänään. Oma hyökkäyspelaaminen on kuitenkin vielä sen verran yksinkertaista (heittopeleistä varmaan puolet on jonkinsortin Curl niin saa varmat 10 jaardia) ettei tuollainen strategian miettiminen ole ihan pinkan päällimmäisenä. Mutta kehitystä tapahtuu kuitenkin, eilen alkoi sujua hot routtien määrittäminen jo lähes automaattisesti ja hyökkäyspeli on muuttunut kurinalaisemmaksi. ;)

Tasoittuuko My Skill-vaihtelut jossain vaiheessa? Minulla on nyt pelattuna n. 20 ottelua saldolla 11-7-1 tms., ja tuntuu että riippuen täysin viimeisimmästä ottelusta My Skillit heilahtaa johonkin suuntaan. Käytännössä käy usein niin että jos vastustajalla on toimiva heittopeli, en saa millään kaikkia kiinni ja heittopelin puolustaminen helpottuu sen takia seuraavaan peliin. Sama juttu juoksupelissä. Sitten taas jos sattuu sellainen joukkue vastaan joka ei jostain syystä saa meikäläisen WR:iä kiinni, vaikeutuu heittopeli seuraavaan otteluun ja samoin juoksupelin kanssa.

Eli siis tuntuu että vaikeustasoon vaikuttaa jopa enemmän viimeisimmän pelatun ottelun vastustaja kuin ne omat taidot, joiden luulisi pysyvän kohtalaisen vakiona. Eipä tuo tietysti hälyttävän kamala asia ole, mutta kun pelaan Franchiseä niin että Cowboys on varsinainen hoidettava joukkue ja siinä sivussa pelaan Eaglesin ja Panthersin matsit, niin esimerkiksi onnistunut heittopeli Cowboys-ottelussa nostaa vaikeustasoa seuraavaan Panthers-peliin, ja siellä kun ei taas ole Romoa ja Owensia käytettävissä niin eihän se niin helppoa ole muutenkaan. Westerbook taas antaa mahdollisuudet erittäin vahvaan juoksupeliin Eagleseillä jne., ja vaikka Cowboyseillä on Barber niin ei sekään mikään ihmeiden tekijä ole.

Tai ehkä pitäisi vaan hyväksyä se, että My Skill-vaikeustasolla onnistuessani vaikeutan omaa pelaamistani joka tapauksessa, ja sillä selvä. :cool:
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Tasoittuuko My Skill-vaihtelut jossain vaiheessa? Minulla on nyt pelattuna n. 20 ottelua saldolla 11-7-1 tms., ja tuntuu että riippuen täysin viimeisimmästä ottelusta My Skillit heilahtaa johonkin suuntaan. Käytännössä käy usein niin että jos vastustajalla on toimiva heittopeli, en saa millään kaikkia kiinni ja heittopelin puolustaminen helpottuu sen takia seuraavaan peliin. Sama juttu juoksupelissä. Sitten taas jos sattuu sellainen joukkue vastaan joka ei jostain syystä saa meikäläisen WR:iä kiinni, vaikeutuu heittopeli seuraavaan otteluun ja samoin juoksupelin kanssa.l:

Tän takia kannattaa käyttää "custom"-skillejä, tuolla oli ihan hyvät slider-asetukset tuolla aikasemmilla sivuilla. Niitä voi sitten vaikeuttaa kykyjensä mukaan miten tuntuu, mutta noilla pääsee ainakin alkuun ja omasta mielestä kanssa tosiaan ihan hyvät.
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Ei ole vielä tappanut minunkaan konsoliani, mutta ei tuo ihan maailman vakainkaan peli ole. Olikohan neljäs matsi pelin saamisen jälkeen, kun kesken koneen hyökkäysvuoron peli jumahti täysin. En tiedä johtuiko pelitilanteesta (pallo oli juuri mennyt koneen vastaanottajan käsien läpi ja olisi ehkä laskeutunut suoraan minun puolustajani syliin) vai mistä, mutta kyllä harmitti kun meni kaksi hyvin pelattua neljännestä ihan hukkaan.

Muistaakseni sain kuitenkin lopetettua pelin sammuttamatta konsolia.

Eilen kaatui jälleen lähes identtisessä tilanteessa. Eagleseille Seahawkseja vastaan, koneen hyökkäysvuoro 2. neljänneksen loppupuolella. Koneen QB heittää, pallo ilmeisesti osuu vastaanottajaan keskikentällä mutta ei jää käsiin, pallo tippuu suoraan kohti meikäläisen kahta pelaajaa. Sitten ohjain värisee sekunnin ja yleisö jää hurraamaan mutta kaikki muu jumahtaa. Jälleen sain sammutettua pelin sammuttamatta konsolia.

Onkohan päivityksiä luvassa lähitulevaisuudessa? Eipä tämä tosiaan mikään täydellinen peli ole. Nyt 20+ ottelua pelanneena Franchisessä on tullut vastaan kaikenlaisia pelimekaanisia outouksia. Esimerkiksi selostaja saattaa hehkuttaa että "And he didn't get back to the line!" vaikka olisi juossut pallon 20 jaardia eteenpäin. Yhdessä ottelussa selostaja oli jopa sitä mieltä että potkun palautus pysähtyi 50 jaardin viivalle, kun minun mielestäni se oli ennemminkin 32 jaardin kohdalla. :eek:

Mutta varmaan aika turha valittaa kun peli on kuitenkin kokonaisuutena erittäin kovalla tasolla. Alkuviikosta tuli kokeiltua taas kaverin Xboxilla Madden NFL 07:aa, ja kyllä oli niin kankeaa ja karua etten ollut uskoa silmiäni. :eek: Kahden vuosimallin välinen kehitys on aika huikea, vaikka aina puhutaan ettei näihin urheilupeleihin tuoda juuri mitään lisää. :cool:
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Nyt vasta olen ostamassa tätä uusinta maddenia, kun viimevuonna tuli Madden 08:sia pelattua oikein urakalla ja oikeastaan sen pelin kautta innostuin tästä hienosta lajista ja aloin mm. sääntöjä ymmärtämään. Kysymykseni kuuluukin, että onko tähän peliin lisätty hienompaa juhlinta animaatiota varsinkin kun voittaa SuperBowlin? Viime vuonnahan se oli todella surkea ja se söi fiilistä urakalla hienon taistelun päätteeksi.
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

SB bileistä en tiedä, mutta juhlintaa on parannettu jo ihan peleissäkin.
Saa itse valita tuuletukset yms TD:n jälkeen :)
09 ei voi edes verrata 08:iin, aivan eri planetaalta. Huimaa ollut kehítys kaikilla osa-alueilla.
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

SB bileistä en tiedä, mutta juhlintaa on parannettu jo ihan peleissäkin.
Saa itse valita tuuletukset yms TD:n jälkeen :)
09 ei voi edes verrata 08:iin, aivan eri planetaalta. Huimaa ollut kehítys kaikilla osa-alueilla.

Jep. Ja jotenkin tuntuu hauskalta jos tuo on se mittari, että ostatko pelin "onko hyvä sb-juhlijnta vai ei" :p... vaikka tuskin sitä tarkoitit :).
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Pleieri, ei se ole se mittari ostanko pelin vai en :p Tuli vain mieleen kysyä, että millainen presentaatio/juhlinta animaatiot tässä on, koska 08:ssa ne oli todella suppeat. Juurikin nyt olen lähdössä katsomaan jos peliä kaupasta löytyisi ja tämän jälkeen ohjailen Steelersit kohti sitä sb juhlintaa ;)
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Pleieri, ei se ole se mittari ostanko pelin vai en :p Tuli vain mieleen kysyä, että millainen presentaatio/juhlinta animaatiot tässä on, koska 08:ssa ne oli todella suppeat. Juurikin nyt olen lähdössä katsomaan jos peliä kaupasta löytyisi ja tämän jälkeen ohjailen Steelersit kohti sitä sb juhlintaa ;)

Surkeat kempalot ne on, 08 tasoa. Siinä pitäisi olla kunnon hehkutusta ja kenttä täynnä sakkia juhlistamassa ym. mutta nämä kaverit vaan hihhuloi hetken niin kuin runkosarjapelin voitettuaan ja lähtee kotiin saunaan, ottaa ehkä yhden oluen vaikka epäilen sitäkin.

Eli ei ole viimevuotista kovempia juhlintoja.
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Morjensta pöytään. Meikäläinen uutena palstalla, ja intohimoinen Maddenin hakkaaja. Semmonen kysymys, että onko kellään muulla samaa ongelmaa, että peli jäätyy ladattaessa Franchisessa train active team -harjotusta. Jos drillit simuloi, niin ei mitään ongelmaa, mutta jos yrittää ite pelata, niin jää loading-vaiheeseen. Eihän tuo haittais jos kone osais simuloia kunnolla, mutta ku jos laittaa all-maddenin, ni ei varmaan ropise pisteitä.
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Morjensta pöytään. Meikäläinen uutena palstalla, ja intohimoinen Maddenin hakkaaja. Semmonen kysymys, että onko kellään muulla samaa ongelmaa, että peli jäätyy ladattaessa Franchisessa train active team -harjotusta. Jos drillit simuloi, niin ei mitään ongelmaa, mutta jos yrittää ite pelata, niin jää loading-vaiheeseen. Eihän tuo haittais jos kone osais simuloia kunnolla, mutta ku jos laittaa all-maddenin, ni ei varmaan ropise pisteitä.

Sama kai nuokin on simuloida tasosta riippumatta. Ei taida hirveästi bonusta tulla vaikka treenauttais itse.
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Mitenkäs tuota Maddenia pystyis päivitteleen? Josko se auttais nuihin jäätymisiin...
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Mitenkäs tuota Maddenia pystyis päivitteleen? Josko se auttais nuihin jäätymisiin...

Se päivittää pelin automaattisesti, jos sinulla on netti päällä. Peli vain sisään ja päivityksen pitäisi latautua automaattisesti. Jos vielä tuon päivityksenkin (olikohan tuo 1.20?, en muista) kaatuilee, niin silloin on jo huonoa tuuria. Ainakin itsellä tuo päivitys paransi tuon francihse-kaatuilun ongelman. :)
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Vieläkin houkuttaisi ajatus fantasydraft liigasta. Aktiiviset pelaata kun löytyis niin voisin alkaa touhuaan.
 
Ylös Bottom