Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan uusi käyttäjä
Mä väittäisin melkeinpä, että esim joku Garou - Mark of the wolves on taktisempi, kuin esim VF4 ja Tekken 4 yhteensä (eli siis tulkitsin sun kommentin niin, että 2D = nopeeta räveltämistä ja 3D = strategiamiehen taivas).
Peli josta puhut ei todellakaan ole seuraava Guilty Gear, vaan Capcom vs Sammy nimellä kulkeva peli.
Okeii, garou on vuonna 99 snk:n tekemä tappelupeli joka ilmestyi neo geo:lle ja myöhemmin dc:lle. Peli on periaatteessa SNK:n SF3. Peli on periaatteessa Fatal Fury 4 mutta aivan kuten SF3:ssakin, hahmo valikoima on laitettu hyvin pitkälti uusiksi. Samoin pelisysteemi on paljon muuttunut. Liikkeitä on yksikertaistettu ja esim. suurin osa supereista (noob-termi?) onnistuu perus 2xQCF tai 2xQCB komennoilla.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neonomide
Millaisia älyttömän hienoja systeemejä Garou - Mark of the wolvesissa sitten on? Onko kyseessä sellainen SF EX-tyylinen pseudo-2D-peli polygonigraffoilla, vai aitoa 2D-asiaa? Milläs koneella peli onkaan?
Ryu air dashimassa... hmm... :/ [/B]
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Boomer
Just Defended:
Sama kuin SF3:sen parry. Painetaan vain taakse juuri ennen kuin esim. projectile osuu omaan hahmoon. Palauttaa käsittääkseni pikkuriikkisen energiaa ja on loistava tapa välttää block-damagea.
Feint:
Valeliikkeitä jotka alkavat kun jokin tietty liike mutta ovat vain liikkeen ensimmäiset framet ja antavat hyökätä oikealla liikkellä heti perään. Hyvin taktinen liike.
Ehdottomasti SNK:n parhaita pelejä Last Blade 2:sen ohella.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neonomide
GGX Zweissa on muuten erittäin häpeilemättä kierrätetty Capcomin vanhojen huippumättöjen hahmoideoita, etenkin Vampire-sarjasta.
Itseasiassa en omista peliä. Olen kyllä kokeillut peliä emulla mutta en varsinaisesti ole pelannut peliä ja syventynyt siihen. Mutta sen verran kehuja se on saanut (kuten myös hyviä arvostelujakin) että sitä voi pitää huoletta yhtenä snk:n parhaista tappelupeleistä.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Paraloop Zwei
Last Blade 2? Olen kokeillut sitä emulaattorilla. Omistatko japsiversion, vai?
Noh, unohdin mainita ne ovat suuri apu combojen kanssa, sillä feintin jälkeen comboja voi jatkaa pidemmälle kuin ilman. En valitettavasti ole paras ihminen kertomaan feintin ja muun pelisysteemin hienouksista sillä en ole kuitenkaan syventynyt peliin tarpeeksi (pitäisi tässä jossain välissä oppia kunnolla pelaamaan GGX:sää ja sitten kenties jossain vaiheessa myös GGX2:sta).
Tuo kuuluisa SF3:n parrysysteem on otettu mukaan myös Capcom vs SNK 2 peliin, mutta en itse ole päässyt siihen oikein koskaan sisälle. Lienee vähän kuin tuo VF:n reversal-järjestelmä?
Kertoisitko lisää noista feint-liikkeistä? Olen ahkera kaksiulotteisten tappelupelien pelaaja, mutta en aina hiffaa kaikkia hienouksia...
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Niin joo...vois sen oman listan tehdä loppuun. Eli tämän hetken tilanne:
[/u]
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Paraloop Zwei
Muutenkin uskomattoman intuitiivinen DoA2 on näköjään jäänyt näiden populääripelien varjoon, mielestäni TÄYSIN syyttä. Itse pidänkin syynä tähän tuota ärsyttävän sahalaitaista PS2-versiota, joka näyttää tosiaan aika scheisseltä TTT:n irtonaiseen kiiltoon verrattuna. Tätä "ongelmaa" ei ollut ollenkaan Dreamcastin älyttömän hienonnäköisessä versiossa, joka näyttää edelleen uskomattomimmalta anime-meiningissään kuin mikään muu mättö (ilmeisesti DoA3:sta lukuunottamatta, mitä en ole pelannut) maan päällä. Piste. Sitten tietenkin saimme ekstroiltaan karsitun PAL-version pelistä, ihan vain varmistamaan että ihmiset jättäisivät pelin ostamatta, odottaisivat PS2:sta ja huomaisivat miten paljon paremmalta TTT NÄYTTÄÄ. Ei tunnu. Tämä tulee vannoutuneelta DoA-fanilta, jolla on pitkä Tekken-tausta.
Tämä on muuten totta. Hyvin ajoitetuilla heitoilla rankaisee helposti näitä pelaajia jotka reservaalat teoriassa kaiken mahdollisen. Doa:ssa erät ovat yleensä hyvin tasaisia ja voittaminen vaatii aika kärsivällisyyttä ja paineen sietokykyä. Tosin tätä vaaditaan jopa enemmän tekkenissä, jossa nappien epätoivoinen painelu ei tuota minkäänlaista tulosta vaan vaaditaan keskittymistä ja kokonaisvaltaista kontrollia. Tosin doa:ssa esim. ohjaimen kunto ei niin paljoa vaikuta pelitulokseen kuin tekkenissä. Liian usein sattuu pelaamaan tekkenissä liian "löysällä" ohjaimella joka voi vaikuttaa kriittisesti pelitulokseen (pitäisi kai ruveta pitämään omaa ohjainta aina mukana matseissa).Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neonomide
Heittosysteemi on aika hernekeittoa (eli mitä enemmän sitä syö, sitä enemmän se alkaa ***), mutta rankaisee myös liian innokkaita reverse-äijiä.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Boomer
Tämä on muuten totta. Hyvin ajoitetuilla heitoilla rankaisee helposti näitä pelaajia jotka reservaalat teoriassa kaiken mahdollisen. Doa:ssa erät ovat yleensä hyvin tasaisia ja voittaminen vaatii aika kärsivällisyyttä ja paineen sietokykyä.
Tekken muuten nousi taas ylöspäin listallani Tekken 4:sen pelaamisen jälkeen. Peli tuntui olevan kehittynyt jonkin verran Tekken 3:sen päivien, mutta ei liikaa jotta ei välttämättä tarvitsisi opetella hahmo(j)aan uusiksi pärjätäkseen. Seinät toimivat aika hyvin vaikka niihin jääkin ansaan liian helposti (Paul, anyone?). Ihan toimiva peli ja tuli siten lisää syitä ostaa PS2.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan bryanfury80
Joo tää on kait sitten aika tekken painotteinen.
1. Tekken 4(Paras Mätkintä sitten t3:n jälkeen)
2. Tekken 3(Ennen nelosta reilusti paras mättö)
4. Tekken tag(nelossija tulee hitaalla pal käännöksellä)
NTSC TTT >>>>>>>>>>>>>>>>...>>>>>>>>>> PAL TTTLainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
mielestäni Tekken Tagissa oli aika hyvä pal-käännös
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
NTSC TTT >>>>>>>>>>>>>>>>...>>>>>>>>>> PAL TTT