Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mafia II

Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Demo on jo ladattavissa Playstation+ jäsenille, tuli pelattua se läpi ja alla mietteitä siitä. Laitan spoilertageihin niille, jotka haluavat pelata demon ensin läpi ja muodostaa mielipiteensä sen pohjalta.

Henkilökohtaisesti minulla oli paljonkin odotuksia Mafia 2:lta, sillä peli vaikutti ihan mukiinmenevältä tekeleeltä. Ikävä kyllä pleikkarin osalta toteutus takkuaa ja pahasti. Ruudunpäivitys ei ole kovinkaan siedettävä ja screen tearingia esiintyy selkeästi, AA tuntuu puuttuvan ja eipä itse pelikään kovin kummoisen näköinen ollut ulkoisesti. Pelimekaniikaltaan homma toimii ainakin ajamisen osalta ihan siististi, mutta ammuskelu ei ole erityisen tyydyttävää, eikä suuret tähtäinkursorit auta asiaa. Tunnelma on hyvä, sillä etenkin aikaan kuuluva musiikki auttaa sen luomisessa arkkitehtuurin ja ohikulkijoiden ohella. Ehkäpä 360:n versio toimii jouhevammin, se jää nähtäväksi, mutta jos omistaisin teho puuceen, ostaisin tämän sille, Muuten en kyllä osaa suositella tätä kenellekään heikon toteutuksen vuoksi :/
 
Itsellä peli ennakkotilattuna jo jonkun aikaa ja demo juuri latautumassa, ykkösosan jälkeen odotukset on korkealla..kattoo ny
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Kannattaa vaihtaa auton ohjaus simulaatiolle niin rupeaa nakki palamaan oikeen kunnolla :D
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Laitetaas omatkin tuntemukset ja spoilerin taakse jotta muilla säilyy into huomiselle :)

-Ruudunpäivitys tosiaan takkuilee, mut eipä siitä oo mainittu aiemmissa previkoissa, joten en siitä huolta näe vielä..tosin paremmalta tuntu ton suhteen pelaaminen kuin gta:ssa

-Kaupunki ja yksityiskohdat olivat mielestäni todella kauniit ja paikkaa meni rikki todella hienosti

-ajettavuus on rautaa simulaatiolla varsinkin, mukana myös isompaa kalustoa onneksi

-poliisit eivät puutu ajorikkeisiin kuten ykkösessä :(

-ensin poliisit huomauttaa 1 tähdessä, toisessa pidättää ja kolmannessa vast alkaa ampumaan..hyvä juttu

-auton voi käydä tankkaamassa

-auton voit käydä korjaamassa, mutta myös vaihtaa mieluisan rekisterikilven (voi itse määrätä mikä rekkari on, kirjain kerrallaan)

-voi baarissa valita itse mitä juot, itse vedin viskillä perseet ja ajelin ympäri kaupunkia :D

-ampuminen toimii omaan makuun ihan hyvin, vaikka konsolilla ammuskelusta en pidä

-suojautuminen toimii mielestäni paljon gta:ta paremmin

-fiilis, ai että mikä fiilis, kunnon mafia meininkiä ja loisto musaa, nam

-renkaat kun ampuu puhki niin ensin ajetaan tyhjillä renkailla, mut lopulta kumit lähtee pois ja vedetään vain vanteilla, siistin näköstä

-ensin täytyy rikkoa lasi eri näppäimestä, ennen kuin autoon pääsee

-poliisin pidätystä voi vastustaa, tai maksaa sakot, tai antaa ottaa kiinni.

- taksiin ei päässyt :(


Kaiken kaikkiaan odotan innolla koko peliä :p
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Laitetaas omatkin tuntemukset ja spoilerin taakse jotta muilla säilyy into huomiselle :)

-Ruudunpäivitys tosiaan takkuilee, mut eipä siitä oo mainittu aiemmissa previkoissa, joten en siitä huolta näe vielä..tosin paremmalta tuntu ton suhteen pelaaminen kuin gta:ssa

-Kaupunki ja yksityiskohdat olivat mielestäni todella kauniit ja paikkaa meni rikki todella hienosti

-ajettavuus on rautaa simulaatiolla varsinkin, mukana myös isompaa kalustoa onneksi

-poliisit eivät puutu ajorikkeisiin kuten ykkösessä :(

-ensin poliisit huomauttaa 1 tähdessä, toisessa pidättää ja kolmannessa vast alkaa ampumaan..hyvä juttu

-auton voi käydä tankkaamassa

-auton voit käydä korjaamassa, mutta myös vaihtaa mieluisan rekisterikilven (voi itse määrätä mikä rekkari on, kirjain kerrallaan)

-voi baarissa valita itse mitä juot, itse vedin viskillä perseet ja ajelin ympäri kaupunkia :D

-ampuminen toimii omaan makuun ihan hyvin, vaikka konsolilla ammuskelusta en pidä

-suojautuminen toimii mielestäni paljon gta:ta paremmin

-fiilis, ai että mikä fiilis, kunnon mafia meininkiä ja loisto musaa, nam

-renkaat kun ampuu puhki niin ensin ajetaan tyhjillä renkailla, mut lopulta kumit lähtee pois ja vedetään vain vanteilla, siistin näköstä

-ensin täytyy rikkoa lasi eri näppäimestä, ennen kuin autoon pääsee

-poliisin pidätystä voi vastustaa, tai maksaa sakot, tai antaa ottaa kiinni.

- taksiin ei päässyt :(


Kaiken kaikkiaan odotan innolla koko peliä :p
Toi kohta että poliisi ei puutu pikkurikkeisiin, mitä tarkoitat? Itse ajoin ylinopeutta -> lähtivät perään. Ajoin parit kolarit -> lähtivät perään. Ihan niinkuin ykösessä. Mut taidan kyl hommata tämän pc:lle kerta kone jaksaa demoa pyörittää kaikki asetukset tapis ilman apexia.
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Toi kohta että poliisi ei puutu pikkurikkeisiin, mitä tarkoitat? Itse ajoin ylinopeutta -> lähtivät perään. Ajoin parit kolarit -> lähtivät perään. Ihan niinkuin ykösessä. Mut taidan kyl hommata tämän pc:lle kerta kone jaksaa demoa pyörittää kaikki asetukset tapis ilman apexia.

Ai, itse en saanut ylinopeudesta lähtemään :S

On kyllä hienoa kun jos poliisit on perässä ja vaihtaa esim dekkarin niin poliisit ei oo perässä mut sun naama on edelleen wanted listalla. Vaatteita vaihtamalla seki katoaa

Edit: kolareista kyl lähti perään. Taas tässä demoa tahkoon ja nannaa on :) käyn tuunailee autoa vaa, uudet vanteet, uus maali (vaihtoehtoja tuhottoman paljon) ja sit auton viritystä
 
Huomasi tossa pienen kivan jutun, kun auton ajaa siihenkintoon et moottori hajoaa niin äijä voi mennä ja nostaa konepellin ja rempata moottoria. Tämän jälkeen saa taas hetken ajettua eikä matka jää suoraan siihen
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Onko tässä demossa jotain aikarajoitusta? Onko demossakin jo paljon tekemistä?
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Onko tässä demossa jotain aikarajoitusta? Onko demossakin jo paljon tekemistä?

aikaraja on, olikos se 12minuuttia, ja se käsittää vain sen ajan kun olet "kaupungilla", eli kotona, autotallissa, autopajassa jne aika ei pyöri, ja itse tehtävässä ei pyöri aika.

Demossa on yksi tehtävä joka on nopeasti pelattu läpi.

itse tässä käyttänyt kuitenkin jo 3h eri autojen testaukseen (virittelyä, eri värejä, testannut myös huippunopeudet [näkee omassa autotallissa autoin tiedoissa]), poliisien käyttäytymisen testaamisene (mistä lähtee perään, miten pääsee eroon jne), ryöstellyt hampurilaisravintoloita, käynyt autopesuissa jne :)


Tekemistä kyl riittää jos haluaa et riittää
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Ite latasin PC:lle ton demon, kun en Plus-jäsen ole. Kauheeta diashow'ta huonoimmilla asetuksilla, mut sainapahan ainaki testailtua pelimekaniikkaa vähäsen. Tässä omia kokemuksiani (hyviä ja huonoja puolia listattuna):

Hyviä puolia:

+ Viholliset kuolee jo yhdestä tai kahdesta osumasta mahaan
+ Tietynlainen realismi (pitää hajottaa ensin auton ikkuna, että voi murtautua sisään, kolareista ottaa damagea, melko vähän energiaa päähahmolla, jne.)
+ Paikat hajoili ihan kivan näköisesti (betonitolpat mureni ja puhelinkopit luhistu kasaan, jne.)
+ Käsirysyt vaikutti ihan mielenkiintosilta, tosin aina poliisit tuli tielle
+ Suojautuminen toimii hyvin, ja hahmo "eläytyy" tilanteeseen hienosti (esim. reagoi lähelle osuviin laukauksiin 'väistämällä')
+ Radiosta soi Rock Around the Clock! ^^


Huonoja puolia:

- Veteen ei voi mennä (näkymätön seinä edessä...)
- Ei voi käsittääkseni hypätä tavallisesti maassa (vain kiivetä esteiden yli, muttei voinut esim. hypätä sillan kaiteen yli alas)
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Eikö Usa-store päivity vielä tämän päivän puolella, jolloin sen saa ladattua sieltä ilman plus-jäsenyyttä?
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Eikö Usa-store päivity vielä tämän päivän puolella, jolloin sen saa ladattua sieltä ilman plus-jäsenyyttä?
Todennäköisesti ehditään Suomen ajassa aamuyöhön ennen kuin Amerikan serkkujen Store-apina tarttuu toimeen. Ja tämä saa nyt olla luvan viimeinen viesti liittyen demon ilmestymisajankohtaan.
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Millonkohan tähänki löydetää semmonen glitchi että saa loputtoman ajan:D

Hoh hoh, näemmä tunnukseni tänne vielä toimii (iso hatunnosto ylläpidolle, viimeinen viesti vuodelta 2002 ennen tätä... :), joten vastaampas. "Loputtoman" ajan saat tapattamalla itsesi esim. poliiseille, tosin alkupaikaksi määräytyy koti ja puhelinsoiton hetki. Start-namiskan kautta pääsee skippaamaan cutscenen. Tietty tämä ei ihan vastaa loputonta aikaa, kun kaikki alkaa alusta(?), mutta on ainakin mielyttävämpää kuin katsoa läpi mainokset ym. ennen uuteen peliin pääsyä.

Tässäpä spoilerissa hieman pikaisesti muutamia ensikokemuksia:
+ Asetuntuma mukava + ei ole GTA-tyylistä "ei kuolla sitten millään"-mäiskintää
+ Atmosfääri kiehtova, äänimaailma kiva, hyvät cutscenet imho
+ Simulaatiotilassa on erittäin mukavaa ajella musiikkia kuunnellen ja ihmetellen ympäristöä.

- Tähtäys tuntuu erittäin herkältä välillä, enkä näyttänyt asetusta tuolle löytävän
- Eräs ongelma juurikin tuohon edelliseen mahdollisesti liittyen on se, että esimerkiksi puhelimeen vastattaessa ei tiedä meneekö lyönti perille asti vai häviääkö alareunan ohjelaatikko muuten vain.
- Toisella testikierroksella alkoi huomata pelin "rumuutta", josta muutkin ovat puhuneet.
- Melko lyhyt demo :-(

Kokemuksena ihan mukava, muttei kyllä mennyt välittömästi ostoslistalle, vaan jään odottelemaan mitä muut tuumaavat pelistä sen tullessa ulos. Ehkäpä ohjaintuntumaa häiritsee hiukan AC2:n ja GTAIV:n tuntumaan tottuminen.
 
En kyl edelleen demon perusteella lähtisi murehtimaan ruudunpäivityksestä kun sitä ei ole ennakkotesteissä kukaan valitellut. Itse pelasin noin 5h eilen tota ja pidän edelleen kauniina tota, tosin vertaan vanhaan gta4:een joka oli kyllä itselleni ainakin täysin pelikelvottomana. Sahalaitaa en itse häiritsevän paljoa nähnyt, ja kun ottaa huomioon mitäkaikkea tossa hajoaa ja miten monipuolisesti niin varmaan on hieman graffasta pois. Siltinkin pidän kauniina ja yksityiskohtaisena tuota, ja itse tehtävässä takkus ruudunpäivitys, mutta ei kertaakaan tuolla kaupungilla hengaillessa, et senkin vuoksi en vielä lyttää, katellaan koko versio eka.( eikä kyl ruudunpäivitys oo ollenkaan niin pahaa kuin gta:ssa jossa se oli ihan diashowta semmosel utusella grafiikalla josta ei oikeesti tullu ku silmät kipeeksi, siks pysty niit lisäreitä pelaa noin 15min ennen myyntiinlaittoa)

Ampumiseen löytyy herkkyyssäädöt ja auto aimit sielt valikoista.
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Joo tuo video minkä linkkasin taitaa juuri olla demon tehtävästä? Siinä tosiaan näyttää tuo ruudunpäivitys olemaan suht kamalaa, mutta tuo kaupungilla ajelu näyttäisi toimivan ihan näyttävästi mitä youtubesta katsoin ps3:lla pelattuja videoita. Pääsispä nyt nopeasti töistä pois lataamaan tuota demoa :p
 
Ylös Bottom