Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jibi_78
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

Jaa-a. Kyllä se taitaa olla niin, että MAGin osalta en pelaile muutenko Movella. Sniputtelun joutuu unohtamaan mutta muuten toimii hienosti!
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

Sähläsin eilen pari tuntia moven kanssa. Ensin oli lataamisen kanssa ongelmia, kun sormet olivat väärässä paikassa ja tähtäin siirtyi taivaisiin. Tuntuma tuli suht nopeasti nappeihin, mutta itselle vaikein asia oli se, että tähtäin ei pysy koskaan paikoillaan, vaan se on aina siellä minne kapula osoittaa. :D Padilla pelatessa ohjaimeni on ties minkälaisissa asennoissa, useimmiten osoittaa ylöspäin, joten palikan paikoillaan pitäminen vaatii meikäläiseltä aika lailla totuttelua.

Strafetus on myös vaikeaa ainakin minulle. Ukon kääntely huitelemalla sivuille tuntuu jotenkin luonnottomalta, koska tatin kanssa logiikka tuntuu luonnollisemmalta. Varmaan tottumiskysymys.

Tähtääminen + minä = hervoton sählinki. Tähtäin lentää minne sattuu ja sen vakautus ei vielä parissa tunnissa onnistunut. Merisairaus kylläkin alkoi nostaa ikävästi päätään, joten paluu padiin tuntui taivaalliselta.

En siis ole vielä täysin myyty movesta ampumisvälineenä, mutta en ole vielä luovuttanutkaan. Silloin tällöin pikku hiljaa totutellen..

Muissa peleissä loistava epeli.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

NeoGAF:sta napattuja Move-ohjaimen asetuksia:

Ok here are the control settings I'm using with the Move.

Player rotation - 70
Player pitch - 30
Gesture sensitivity - 100 (you need to thrust the Move forward to perform knife attack - don't worry this wont cause unintentional knifing)
Scope sensitivity - 100
Normal play - 60 / 40 / 80
Fixed iron sights - OFF (If you have this to On you are doing it wrong)
Iron sights - 0 / 10 / 40

Tip: when shooting, don't bother with doing so with short bursts. There is no recoil, so if you can keep the Move steady (which is fairly easy since the deadzone is quite large) just hold the trigger pulled till the target goes down. :)

Ja tuosta muokattu versio:

I quickly noticed that I need a smaller bounding box (horizontally). When you reach the border, you start turning. If this happens at the very edge of the screen due to a big bounding box, you will abruptly turn and this disorientated me. With a smaller bounding box you will turn sooner but slowly (and quick if you point further in that direction), this makes the aiming much smoother for me.

Player rotation - 70
Player pitch - 50
Gesture sensitivity - 90
Scope sensitivity - 55 for now, I didn't really test it (sniper)
Normal play - 60 / 15 / 40
Fixed iron sights - OFF
Iron sights - 30 / 10 / 20

Basically, the only real difference is the turning area and the sensitivity.
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

Itse taidan jäädä pysyvästi movettajaksi tässä pelissä. Vaikka säädöt ovatkin vähän hankalia ja epäloogisia saada kohdilleen, on niistä muovattavissa monenlaisia pelityylejä tukevia ratkaisuja. Kokeilin toissapäivänä monenlaista ja palasin aina noihin ehdottamiini säätöihin. Muuttelin pikkuisen rautatähtäinten herkkyyttä pienemmäksi ja scope sensitivyä tiputin myös.

Säätöä helpottaa kun tajuaa cons & pros:sit movettamisesta. Mielestäni:

1. Moven etu on vapaa tähtäys. Kuvakulmaa liikuttamatta tähtääminen on huomattavasti tehokkaampaa kuin kohteen hakeminen kääntymällä DS:llä. Tätä tukee se, että jos on sopiva vapaatähtäys alue, niin kuka tahansa pystyy päivän harjoituksella kaatamaan ruutuun osuvat vihut tehokkaasti. DS vastaavassa tilanteessa ensimmäistä kertaa koetettuna vaatii jo viikkoja. Hyvä kysymys on se, että kuinka hyviä tuloksia voi saada kuukausien pelaamisella. Tämän kohdan hyväksi käyttö tarkoittaa mahdollisimman suuren vapaatähtäysalueen käyttämistä.

2. Kääntyminen on moven ongelma. Kääntymiseen tarvitaan tähtäimen liikuttamista reuna alueille. Se tarkoittaa vapaatähtäyksen muuttumista kääntymistä ohjaavaksi toimenpiteeksi ja tämä rajapinta on suurin moven ongelma. Näin ollen kohteen seuranta ja eritoten strafetus vihollisen ympäri ei onnistu millään säädöillä täydellisesti. Huomioitavaa on myös se, että jos kääntyminen tapahtuu ruudun reunalle tähtäintä viedessä, tapahtuu vihollisen havannointi kääntyessä niin sanotusti viimetingassa. Mitä pienempi vapaatähtäysalue, sitä parempi liikkuminen. Kuitenkin, jos vapaatähtäysalue olisi nolla, ei movella pelaamiseen löytyisi minkäänlaista järkiperäistä syytä.

3. Normaalitähtäystä kannattaa käyttää pidemmille etäisyyksille kuin DS:llä. Tuli ja sen kohdentaminen on vapaatähtäystilassa sopivasti tarkempaa. Tämä antaa vapauden sovittaa rautatähtäimiä hivenen hitaampaan tähtäykseen.

Rautatähtäimille siis kohta 1 ja normi tähtäykseen kohdat 2 ja 3.

Kohdat 1 ja 3 ovat etuja ja niitä on helppo käyttää edukseen ilman monimutkaisia säätökokeiluja. Kohta 2 taas on todellinen ongelma ja suosittelisin säätökokeiluja sen minimoimiseksi. Ristiriita kohtien välillä on selkeä. Aiemmin suosittelemani säädöt perustuvat siihen, että kohta 1 ja 3 ovat huomioitu maximiin, mutta vain niin paljon, että pystyn kompensoimaan kohtaa 2. Lisäksi myös normitähtäystilassa olen pyrkinyt maksimoimaan vapaatähtäysalueen.

Ja selitetään vielä sitä ideaa, eli tarkoitus on, että kääntyminen alkaa lähes puolihuomaamattomasti silloin, kun kyse on vielä tähtäämisestä. Herkkyys on valittu sen mukaan, että kääntymis nopeutta on mahdollisimman hyvä säätää pelien tapahtumien nopeuden huomioon ottaen. Lisänä vielä se, mitä movella pelatessa on ehdottomasti käytettävä, eli pikakäännökset on oltava mahdollisia. 90 asteen käännös pitää tulla sadasosissa ja tarkasti. Sen jälkeen edessä olevan hökkelin lähestyminen on onnistuttava suoraan ilman käännöksiä vaikka tähtäin vaeltelisikin sen oviaukoissa, ikkunoissa ja jopa nurkissa. Vihun ilmestyessä ruutuun, on tuli pystyttävä avaamaan heti. Jos vihu ei kaadu heti, on sitä pystyttävä seuraamaan tähtäimellä käännyttäessäkin. Kääntyminen on alettava jo silloin kun kyse on vielä tähtäämisestä (jolloin ruutu niin sanotusti hakee vihollista keskiöönsä pelaajan yrittäessä osoittaa sitä tähtäimellä, vaikka mitään tietoista kääntöliikettä ei ole toteutettu). Siirros tähtäämisestä kääntöliikkeen nopeuden hallintaan on mielestäni oltava mahdollisimman löysä, jotta säätövaraa olisi mahdollisimman paljon.

Ja sori jos menee jankuttamiseksi, mutta alan olla vain niin fiiliksissä tästä movettamisesta ja toivon, että muutkin löytävät itselleen sopivat asetukset. Ja ei ehkä vielä tätä peliä varten, mutta ajatelkaas kun saadaan vihdoin eteemme sellainen peli jossa on oikeasti fiksut säätimet. Ehkäpä uusi SOCOM. ;)

Kokeilkaa ja suositelkaa myös omia säätöjänne. Nimenomaan erilaisten säätöjen testaaminen selkeyttää sitä, mitä tästä tikusta voi repiä irti.
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

Kokemukset on vielä lapsenkengissä, mutta tähän asti parhaat säädöt on:

Player rotation - 70
Player pitch - 50
Gesture sensitivity - 90
Scope sensitivity - 55 for now, I didn't really test it (sniper)
Normal play - 60 / 15 / 40
Fixed iron sights - OFF
Iron sights - 30 / 10 / 20

Noilla ylemmillä säädöillä ukkelin herkkyys on huipussaan ja mulla kuva pyöri kuin puolukka pi.... piirakassa. Tuo Sonyn oma ampumislisäosa tuli hankittua, mutta ei ainakaan tälläiseen tiukka tempoiseen sotimiseen tuo lisäiloa, koska kaikki muut näppäimet, paitsi liipasin on hankalasti hallittavissa. "Käsiase" tuo ampumiseen / tähtäämiseen hieman paremman tuntuman, mutta muuta sillä ei saavuta. En suosittele siis tuota lisäosan hankkimista. Sopii paremmin peleihin, joissa ei tarvita navia toiseen käteen, jolloin painikkeiden painelu onnaa toisella hanskalla.

Ja jos jollekkin on jäänyt epäselväks, navigaatio ohjain on pakkohankinta. Dualshockin pitely yhdellä kädellä on itselleni täyttä tuskaa ja navigaatio-ohjain muutti tämän kokemuksen nauttinnoksi.

Lisää keskustelua kehiin, movea uskallan kyllä suositella kaikille!
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

Testailin nuo neokahvin parannellut ja olivat kyllä hyvät säädöt. Eritoten tähtääminen luonnistuu rennosti, mutta kääntyminen vaikutti omasta mielestä tahmealta ja hitaalta. Omiin säätöihin kuitenkin tuli palattua ja nyt ovat säädöt tasan samat kuin mitä tässä ketjussa heitin aluksi. Ne vain sopivat itselleni parhaiten.

Nuo meikäläisen säädöt saattavat olla vähän liian kiikkerät alkuun, mutta suosittelen kokeilemaan sen jälkeen kun pelitunteja on tullut vähän enemmän. Jos testit on vasta alussa, niin suosittelen kyllä ennemmin noita neogafin paranneltuja, kuin omiani. Kannattaa siis aloittaa kevyesti, ettei jää kunnollinen tuntuma saamatta.
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

Tyyppäilin minäkin noita Sisu-asetuksia. Olivat ne hyvin kohdallaan, mutta muuten en oikein Movella pelaamisesta diggaa. Kaikesta huomaa, että kyseessä on nimen omaan MAGin Move-päivitys, ei Movelle tehty räiskintäpeli, joita sellaisiakin on kyllä tulossa.

Pakko kuitenkin myöntää, että movettaminen on ihan hauskaa. Parhaimmillaan ehkäpä kk-miehenä tukitehtävissä. Kiikaritähtäimen tuo Move myöskin tekee kohtuullisen tarpeettomaksi.

Itse Move on hieno vehje, jonka ominaisuudet pääsevät oikeuksiinsa erityisesti Movelle tehdyissä peleissä.
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

Tänään suvaitsi saapua move+navi pakettini. Kokeilin kylmitäni noita neokahvin v.2 säätöjä ja olin kyllä autuaan pihalla... napit hankalissa paikoissa, koko ajan tuijottelin taivaalle, kääntyminen+tähtäys oli toisaalta tahmeaa, toisaalta silti liian nykivää ja nopeaa jotta oisin perässä pysynyt... puuh, oli häppy hour bonari ja vielä directivesin kautta mentynä tuo acq jossa testailin, rupesi ahistamaan ohi menevä bonari joten 10-13min sohimisen ja usean nöyryyttävän kuoleman jälkeen vaihdoin ds.

Huomenna kokeilen sisu-insinöörin säätöjä rauhassa... perustelut tuntuvat ainakin olevan kohdillaan ja muutenkin tästä threadista sai paljon rohkaisua, ehkä se tästä. Ois pitäny kattoa ton ferrarin video aiemmin, just respekkasin tänään ja periaatteessa kaikki barrel wanderia koskevat skillipojot menee ihan turhaan kun kerta movella sitä ei ole.
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

Mahdollisesti olisi eDomella tulossa arvostelu MAGin Move-tuesta :) Toivottavasti ymmärtävät siellä ettiä noita optimaalisempia asetuksia ennen suurempaa testailua..
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

Mahdollisesti olisi eDomella tulossa arvostelu MAGin Move-tuesta :) Toivottavasti ymmärtävät siellä ettiä noita optimaalisempia asetuksia ennen suurempaa testailua..

Vieläkun joku nuo optimaaliset asetukset löytää :D

Mitä nyt eilen vajaan kahden tunnin kokeilun jälkeen, niin nuo rottamopon asetukset taitavat olla ne mistä itse alan hienosäätämään. Hyvin "Wiimäiset" asetukset mielestäni, eli ehkä siksi tutun oloiset.

Noh, nyt näistä on maksettu niin näillä mennään, vaikka turpiin tuleekin!
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

Parin testikerran jälkeen vähä omilla muutoksilla ehostetut rottamopon säädöt on ollu luontevimmat. Tosin edelleen melkolailla free kill lähitilanteessa, vielä siinä aivan liian epävakaata. Varmaan parhaat aseet movepelaamiseen onkin rynkky tai lmg. Itellä kaikki skillit smg ja haulikko, smg keskimatkoille ollu ihan ok, saanu jopa tappoja- haulikolla en saa movella mitään aikaan, tosin en oo nyt hetkeen testannut.


edit: ai niin, on muuten hyvin selvästi havaittava aim assist keskimatkoille reflexsightia käyttäessä.
Mitäs aseita movettajat pääsääntöisesti käyttää?
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

Tämän loistavan videon MAGin Move-säädöistä tehnyt "ferrari-insinööri" saanut postia Zipper Interactivelta, pelin tekijältä siis: nimmareilla varustettu MAG-peli ja samoin tussailtu SOCOM 4 -kortti:

184439374.jpg
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

tänään vähän kokeilin kaverin movea MAGissa. Täytyy myöntää et oli alussa hieman epäileviä ajatuksia että kuinka tälläinen toimii ja kuinka hyvin. Heitin vaan jotkut random asetukset ja kokeilin pelin verran. Alun 11 tapon putken jälkeen ostopäätös oli tehty aika nopeesti ,"että mä haluun kans tälläisen". Yllättävän hyvin toimi. Tietenkin pitää sitä tuntumaan hieman hakea mutta ei ollenkaan paha. Nyt kun tuli toi mikkikin hankittua ja kohta tämä Move, täähän on melkein ku uus peli(kokemus). \o/
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

Nyt muutaman viikon movea käyttäneenä voin omalta kohdalta kommentoida että takaisin en padiin siirry! Rottamopon asetukset olivat alussa todella hyvät ja siitä kun on alkanut kehittyä kapulan käytössä on nostellut noita herkkyys asetuksia koko ajan ylöspäin. Tuo ylös alas liikuttelu ja ukkelin ylimalkaallinen taivaalle katsominen ja härvääminen rasitti alussa mutta nyt ohjaimeen totuttua ei sekään enää ole ongelma.

Ainut miinus joka on pakko tähän heittää on select nappi joka on move kapulan vasemmalla puolella joten cni valikkoa jos meinaat käyttää johtaessa on sitä selectiä painettava toisella kädellä tai muuten ukkeli alkaa pyöriä ruudulla samalla tavalla kuin kummelin kultakuumeessa malliesimerkki hullusta!:)
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

kävin taas vähän vääntämässä Movella. nyt alkaa olemaan säädöt kohdillaan, ja tulihan sieltä se eka 35 tapon nauha movella. Tosin hyökkäysdomissa "damage" meni loppuun kun olis ollut viel 12 minsaa jäljellä, joten olis niitä tappoja tullut varmasti viel enemmänkin, mut hyvä näinkin.
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

Jaaha... pelasin muutaman matsin rottamopoasetuksilla eli

Player rotation - 85
Player pitch - 20
Gesture sensitivity - 100
Scope sensitivity - 100
Normal play - 40 / 0 / 60
Fixed iron sights - OFF
Iron sights - 0 / 0 / 50

Meno on toimivaa, mutta vaatii runsaasti harjoittelua. Movella huitominen ei anna oikeastaan mitään etua verrattuna normaaleihin pädipelaajiin. Toisaalta eihän tällainen vaihtoehto pahasta ole.

Koko ajan tuntui siltä, että pelaan jotain Wiin FPS-tekelettä joskus vuoden 2007 alkupuolella. Minulla on jo Nintendon kapulat, joten en kaipaa Sonylleni sellaista.

Jos sinulla on Move: kokeile. Jos sinulla ei ole Movea: älä ainakaan tämän vuoksi kapulaa hanki.
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

Tarviiks tähän jonku erikoisen mag version että voi pelata movella ja että riittääkö pelkkä move kapula vai pitääkö olla se eye juttu?:confused:
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

Tarviiks tähän jonku erikoisen mag version että voi pelata movella ja että riittääkö pelkkä move kapula vai pitääkö olla se eye juttu?:confused:
Move vaatii toimiakseen PlayStation Eye -kameran. Noin muuten Move-tuki peliin tulee ilmaisella päivityksellä, eli ei tarvitse ostaa mitään erikoisversiota itse pelistä.
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

eilen taas vähän movetin MAGin parissa. Huomasin erään asiaan, jos pelaat movella, ryhmänjohtajana toimiminen on yhtä tuskaa. Et saa fragotettua kohteita normaalisti. Ennen kun painoin selectiä ja sain ison kartan auki, pystyi helposti valitsemaan kohteet. Movella et pysty isossa kartassa valitsemaan kohteita vaan ne täytyy tehdä pelissä olemalla kääntyneenä kohdetta kohti ja siten valitsemalla se. Näin täytyy toimia myös ilmaiskujen kanssa. Hyvin vaikeata se oli, joten annoin monesti suosiolla ryhmäjohtajuuden pois.
 
Ylös Bottom