Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

Voi sillä valita kohteita mutta se on hankalaa. Muistaakseni Movesta pitää painaa se liipasin pohjaan niin saa vieriteltyä/kääneltyä karttaa. Hauskaa vaan, että oma hahmo ammuskeli sillä aikaa lippaan tyhjäksi! :D
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

Karttanäkymässä voit siirtää sitä osoitinta painamalla move-napin pohjaan. Kartan käyttö vaatii pikkuisen totuttelua (kuten muukin move-ohjaus), mutta on omasta mielestäni luontevampaa kuin pelkällä padilla käytettynä.
Eilen vasta itsekin lähdin move-johtamista harjoittelemaan kun en ollut aiemmin tajunnut miten sitä movella käytetään, eli voisihan tuo peli selkeämmin vihjata noista kontrolleista.
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

Itse odottelen tuota Sonyn omaa Sharp shooter vehjettä. Sen suunnittelussa on olleet mukana Killzone ja MAG/SOCOMin tekijät, joten voisi kuvitella sen olevan kohtuu hyvä. Kunhan hinta ei ole mikään järkyttävä.
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

Itse odottelen tuota Sonyn omaa Sharp shooter vehjettä. Sen suunnittelussa on olleet mukana Killzone ja MAG/SOCOMin tekijät, joten voisi kuvitella sen olevan kohtuu hyvä. Kunhan hinta ei ole mikään järkyttävä.

Jossain uutisessa muistaakseni mainittiin 40 dollaria, mutta pelkkä alustava arvio tietenkin.

E: "Available concurrently with the highly anticipated Killzone 3 in Feb 2011 for $39.99 (MSRP)"
lähde: http://blog.us.playstation.com/2010/12/09/new-playstation-move-sharp-shooter-attachment/
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

On kyllä käynyt tuo sharp shootterin hankinta mielessä. Mutta toisaalta käsien pitely edessä voi pidemmissä matseissa kyrsiä.

Ja tuli muuten KFS-pikkujouluissa todettua jännä homma. Pelasin pitkästä aikaa padilla ja kokoajan oli ikävä movea. Tuli jopa sellainen fiilis, että taitaa move sopia paremmin meikäläiselle. Movella pelatessa oli kokoajan sellainen fiilis, että nyt jos tarttuisi padiin niin varmaankin menisi paremmin, mutta eipä vaan mennyt. Pitää varmaan pistää move latautumaan seuraavaa peli-iltaa varten.
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

juu kyl se on ihan eri fiilis pelata Movella. vielä kun ne keksis laittaa M kirjaimen pelinimen viereen että näkee ketkä pelaavat Movella ja ketkä ei. Vois aina kuittailla takaisin vastustajalle, "voitin sut vaikka mä pelaan Movella". :D
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

^Tuo M-kirjain olis ihan kelpojuttu. Näkis helposti, että mitenkä porukka pärjää milläkin setillä. +Kuittailu optio: "Are you d-shock'd while I'm MOVEing on."
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

Wiillä FPS-pelejä pelanneena odotan ihan mielenkiinnolla, miten MAGiin istuu tuo Move. Voipahan sitten sisällyttää sellaisenkin maininnan tulevaan artikkeliin.

Onko tämä artikkeli jo tullut? Kiinnostaa vertaus Metroid Prime Trilogyn täydelliseen ohjaukseen.
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

Onko tämä artikkeli jo tullut? Kiinnostaa vertaus Metroid Prime Trilogyn täydelliseen ohjaukseen.

Ensi viikolla pitäisi lopultakin tulla, kun on kaikki muut kiireellisemmät matskut hoidettu ensin pois alta. Mutta noin nopeana kommenttina sanon, että MAGin takia ei Movea kannata hankkia varsinkaan, jos on sattunut menneen neljän vuoden aikana pelaamaan Wiin räiskintöjä (Call of Duty, Metroid Prime,The Conduit jne.).
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

no mä ainakin hankin Moven juuri MAGin takia. Movea kokeiltuani kerran olin aika myyty ja todella yllättänyt kuinka hyvin se loppujen lopuksi toimii tässä pelissä. Vaatii vaan totuttelua enemmän kuin sen pari peliä. ja tiedän että jotkut ei enää pelaakkaan muulla kuin pelkällä Movella MAGia.
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

no mä ainakin hankin Moven juuri MAGin takia. Movea kokeiltuani kerran olin aika myyty ja todella yllättänyt kuinka hyvin se loppujen lopuksi toimii tässä pelissä. Vaatii vaan totuttelua enemmän kuin sen pari peliä. ja tiedän että jotkut ei enää pelaakkaan muulla kuin pelkällä Movella MAGia.

En hankkinut Movea pelkästään MAGia varten, mutta kyllä se vaikutti, että pääsi heti tätä komiaa peliä Movella kokeilemaan. Alun opettelun jälkeen olen pelannut pelkästään Movella ja pärjäänkin sillä hiukan paremmin kuin padilla. Varmasti move-ohjauksen voi paremminkin toteuttaa FPS:ään (odottelen Killzone 3:sta ja Socomia), mutta jo MAGissa Move-ohjaus on nannaa ja itse ainakin mieluummin Movella huidon menemään.
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

Ensi viikolla pitäisi lopultakin tulla, kun on kaikki muut kiireellisemmät matskut hoidettu ensin pois alta. Mutta noin nopeana kommenttina sanon, että MAGin takia ei Movea kannata hankkia varsinkaan, jos on sattunut menneen neljän vuoden aikana pelaamaan Wiin räiskintöjä (Call of Duty, Metroid Prime,The Conduit jne.).

Kiitos tästä, odotellaan artikkelia :)
Killzone 3 ja SOCOM 4 näyttänee sitten Moven tason fps-ohjauksessa. Metroid Prime Trilogyn ohjausta rakastan ylitse kaiken.
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia


Noniin, paketti saapui vihdoin joulun ja uudenvuoden postin hidastelun jälkeen.

Nopeasti sanottuna tämä ei sovi MAGille mutta muille peleille antaa kivan piristeen.

Perustelut tärkeysjärjestyksessä:

1. L1 eli tähtäysnappi on laitettu erilleen lippaan päälle (kuten myös tavaranvaihtonappi L2), aiheuttaa piiitkän ja hitaan käden liikkeen aseen piipun (muut napit) ja lippaan välille. Lisäksi huonon mekaanisen toteutuksen takia (navi hieman liikkuu) L1 ei pysy pohjassa niin kauaa kuin olisi tarve (tämä tosin korjaantui teippaamalla navi kiinni aseeseen). Tämän voisi kiertää jos pelissä saisi säätää napit miten haluaa mutta MAG+move:lle ei voi muuttaa yhtään mitään.
2. kalibrointi sukkas raskaasti, jostain syystä pelin tähtäin ei asetu keskelle aseen kiikaritähtäintä helpolla. Sain tähtäimen kerran keskelle kun teippasin (jälleen, ase muistutti todellakin SVERin asetta :) tähtäimen kummankin pään ja piirsin niihin ristit->ase samassa/oikeassa asennossa, tosin tämäkään ei ole onnistunut toistamiseen. Kokeilin sitten Shoot ja Time Crises demoja ja niissä kalibrointi onnistui kerralla joten onko MAGin kalibroinnissa jotain vikaa/liian monimutkainen kun tähtäin oli joka kerralla eri paikassa vaikka samaan paikkaan tähtäisi. Mielessä virtasi jo ajatus oman säädettävän punapistetähtäimen asentaminen aseeseen mutta jäi vielä ajatuksen asteelle.
3. aseen perä on liian pitkä, kun asetta kääntää (eli yrittää kääntää hahmoa) sille puolelle millä perää pitää oli mun naama tai bissellä treenatut rintalihakset aina tiellä. Käytin pelaamiseen 'rottamopoasetuksia', kääntöalueen leveyttä vähentämällä ongelma pieneni mutta aiheutti sitten ylimääräistä kääntymistä. Toinen vaihtoehto olisi jos perän sahaisi poikki ja asentais siihen saranat mutta en tähänkään vielä ryhtynyt :). Tähän liittyen vielä veitsenhuitaisu on aivan liian suuri=hidas/epätarkka liike jonka jälkeen kuva osoittaa vielä yleensä johonkin epämääräiseen suuntaan-> ei suositella lähikontakteja.

Päädyin sitten vaihtamaan rynkyn ja tarkkuuskiväärin tarkka-tähtäysvapaaseen haulikkoon ja poistin mm. singot loadeista, homma toimikin ihan kivasti ja kieltämättä toiminnassa oli 'munaa' :)

Jos asetta nyt vertaa Sharp Shootterin (SS) esitietoihin:
YouTube - Sony unveils PlayStation Move Sharp Shooter with Killzone 3 gameplay!
Sony's Sharp Shooter machine gun for PlayStation Move

1. Napit ovat SS:ssä paremmin? sijoiteltuna. Vaikka videossa sanottiikin että ne ovat täysin säädettävissä oletan ettei se ole aseen tasolla vaan ko. pelissä joten MAGissä voi tulla kuitenkin ongelmia.
2.kalibrointi ei varmaan hirveesti muutu MAGissä mutta SS:ssä ei videon mukaan ole minkäänlaista tähtäintä, kuvien mukaan on joku kisko. Tämä varmasti helpottaa tilannetta mutta mielestäni aseessa pitää olla tähtäin vaikka se oikeasti huonontaakin näkyvyyttä, pelin tähtäimen (L1 painettaessa) kera jopa oleellisesti.
3. SS:ssä on säädettävä perä, toivottavasti sen voi myös poistaa niin että asetta voisi pitää täysin rintaa vasten. Puukkohippa varmaan samaa tasoa.

Summa: SS on todennäköisesti (kuvien ja videon perusteella) parempi valinta MAGiin. Itse kyllä tajusin taas että perustoiminnotkin movella ovat mulle liian vaikeita joten jätän sen suosiolla väliin, varsinkin kun siinä ei ole tähtäintä? ja toi navi-etuosa näyttää hieman tökeröltä. Ja sori kaikille viime viikolla kanssani pelanneille kun tuli sohittua sinne tänne, se 'pelaa movella' merkki pitäis todellakin olla jossain näkyvissä.

Tämä Logic3 Move Machine Gun (jostain syystä luen aina L-ove MG :) sopii parhaiten yksinkertaisiin peleihin, Shoot ja Time Crises olivat huomattavasti hauskempia tähtäimen takaa. Ja kun tulee navi-peli missä nappeja voi säätää täytyy tätä kokeilla uudelleen vaikka move-rajoittunut olenkin.
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

Olis kiva joskus käytellä snipuja tai ampua singolla tähdäten ihan tähtäimellä mutta kun movettelee niin ei meikän säädöillä kyllä pysty mitään tekemään. Tähätin vian levottamasti vaeltelee scopen läpi katottaessa.
Elikkäs onko jollakulla hyvät säädöt tuota scopen läpi kattelua varten.
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

Itellä ainakin on ne tähtäin asetukset sillai että kun vedät joko holon tai jonkun muun esim sniperin kiikarin niin pystyt vierittämään sitä koko ruudulla. eli sieltä asetuksien kautta se tähtäin ruutu mahdollisimman isoksi. Tuolleen ainakin mulla pelaa snipukin ihan hyvin. Normi peli ruutu tähtäin ns lonkalta :D onkin sitten erilaisilla asetuksilla jotta ukkeli kääntyy suhkoht nopeasti eikä tarvii kapulaa vispata eestakas niin paljo. Hihkase miklu seuraavan kerran ku ollaan samaan aikaan kentällä niin kerron ne tarkemmat asetukset jotka mulla on. nyt töissä niin en pysty tähän laittaa.:(
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

Onkos kellään ideoita miten voisi säätää tähtäystä siten, että se liikkuisi sivuttaissuunnassa hiukan nopiammin? Ei meinaan pysy millään tähtäin juoksevan vihun perässä tähtäysmoodissa.
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

Onkos kellään ideoita miten voisi säätää tähtäystä siten, että se liikkuisi sivuttaissuunnassa hiukan nopiammin? Ei meinaan pysy millään tähtäin juoksevan vihun perässä tähtäysmoodissa.

Kääntymis nopeus pitää sopeuttaa siihen kääntymisalueen kokoon(reunalaatikko). Ja nämä kaksi säätöä vaikuttavat sitten toisiinsa, eli hivenen hankala homma, mutta monenlaisiin setuppeihin tuo taipuu.

Movetuksessa pitää myös ottaa pientä ennakkoa, sillä ainakin minusta tuntuu, että tähtäin tulee pikkuisen jäljessä itse liikettä. Varsinkin pitkissä "pyyhkäisyissä".
 
Vastaus: MAG ja Move-ohjaus - odotuksia & kokemuksia

Movetuksessa pitää myös ottaa pientä ennakkoa, sillä ainakin minusta tuntuu, että tähtäin tulee pikkuisen jäljessä itse liikettä. Varsinkin pitkissä "pyyhkäisyissä".

Jep, tämä näkyy ikävästi varsinkin kun pelaa vaikka tuolla Logic3 Move Machine Gun:lla (ja todnäk myös esim. Sharp Shootterilla), vaikka paikalla ollessa pelin tähtäin olisi keskellä aseen tähtäintä niin liikkeessä se on aina jäljessä ja sen pysähtyessä tähtäin 'valuu' oikealle paikalle liian hitaasti. Näin tällä hetkellä MAGissä, Shootissa ja TimeCrisesissä, en tiedä onko pelien vai moven ongelma..
 
Ylös Bottom