Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MAG: Yleistä keskustelua

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Mikä on AR2? Siis just se 3 pongoo maksava AR vai? Sitä just ainakii nääs meinasin, että reflexillä tuntu saavan tappoja ihan jees. Pitää vissiin kokeilla sitä myös 4x scopen kanssa, koska kerran se auttoi BR:lle, miksei se auttais myös AR:lle...
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

komppaan mitä rattipää sanoi...

vähemmän valitusta ja enemmän tekemistä pojaat! jos yhtäkkiä alkaa näin loistava peli maistuun puulta ku vähän on realistisempi hajonta kuteilla, ootte vääräs paikkaa. MW2 on hyvää arcadee, sinne takas hep! ;)
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

komppaan mitä rattipää sanoi...

vähemmän valitusta ja enemmän tekemistä pojaat! jos yhtäkkiä alkaa näin loistava peli maistuun puulta ku vähän on realistisempi hajonta kuteilla, ootte vääräs paikkaa. MW2 on hyvää arcadee, sinne takas hep! ;)

Makee peli on vieläkin, mutta nyt severin pyssyillä osuminen oli vaikeampaa pidemmälle. Kun taas Ravenia vastaan pelatessa ainakin minut ammuttiin monta kertaa todella pitkältä konekiväärillä. Voi olla et siellä oli sit tuuria mukana. Onneksi tulee kohta lvl 60 täyteen ja pääsee itse kokeilee miten tuo asia nyt on.

Mikä rynnäkkökivääri on päivitykseen jälkeen paras severillä? Itse käytän sitä keskimmäistä ja sillä ampuminen oli muuttunut aika paljon. Tosin enää 400 tappoa jäljellä ja sit vaihtuu sekin aseluokka.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Johan tuo armeijassa opetettiin.
Konekiväärillä ammutaan pitkiä lakaisevia sarjoja, ei tähdättyjä laukauksia.

Meille niin tuota giffepuolta kyllä käyty... Mutta se LMG millä minä pääsin kokeilemaan kuulemma oli tarkoitettu käytettäväksi lyhyitä sarjoja makuulta tai poterosta ampuen :D

MAGhan on aivan mahtava peli eikä tässä meikän pelit ainakaan LMGhen kaadu. Jännähän se on taas käydä aseita läpi kun ominaisuudet on muuttuneet.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Johan tuo armeijassa opetettiin.
Konekiväärillä ammutaan pitkiä lakaisevia sarjoja, ei tähdättyjä laukauksia.

Eipäs. KVKK:n laulu on taukoineen nuottikirjassa. Lyhyitä painalluksia, 2-5 paukun ryppäitä ja jantterit kaatuu. Lakaisu pitkillä sarjoilla oli kyllä ehdottomasti kieletty ainakin kainuun prikaatissa.

Toisaalta esim M60. on sellainen masiina, että youtuubista löytyneistä videoista löytyy svartsinikkareita jotka pystyvät pitämään tähtäimen melkohyvin paikoillaan vaikka tyhjentäisivät lippaan seisaalta tyhjäksi.

Mutta anyway, jos täällä on oikeita KVKK miehiä, niin kertokaa te millaista oli yrittää ampua suomen rutkuttimella lonkalta tai seisaalta. Itse tykitin vain jalustalla.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

komppaan mitä rattipää sanoi...

vähemmän valitusta ja enemmän tekemistä pojaat! jos yhtäkkiä alkaa näin loistava peli maistuun puulta ku vähän on realistisempi hajonta kuteilla, ootte vääräs paikkaa. MW2 on hyvää arcadee, sinne takas hep! ;)

Mä nyt en lukeudu valittajiin vaan tekijöihin, mutta vastataan silti... MAG ei todellakaan ole realistinen peli, eikä sillä haetakaan realistisuutta. Oikeastaan yhtään mikään ei ole realistista, joten kutien hajoamisellakaan ei pitäisi hakea realistisuutta. Zipper tavoittelee tasapainoa ja mukavaa pelattavutta. Mun mielestä näin totaalisen arcadessa pelissä on aivan uskomattoman turhaa jauhaa siitä, mikä ase on realistisesti toteutettu, miten siitä saisi realistisemman tai muutenkaan mistään realistisista ominaisuuksista. Jos haluaa realismia, pitää mennä täysin toisten pelien pariin.

Vai kenen mielestä on realistista juosta täysvarustuksella 300m puolessa minuutissa, laittaa tykistöiskua parin sekunnin sisään täysin tarkasti, sniputtaa juoksusta 50m päähän ukkoja 0,2 sekunnin sihtauksella, selvitä APC:n yliajosta hengissä, tippua 15m korkeudesta vauriotta, ottaa luotia vastaan niin että lähtee vain energiaa eikä tule vammoja, pomppia ja mennä makuulteen samalla kun ampuu 50% tarkkuudella 30m päähän, saada sodassa hudiin neuvoja minne pitää mennä, nähdä täysin reaaliaikainen 3D-kartta toiminnasta, saada 15 sekunnin sisällä joka kerta uusi helikopteri vanhan tilalle, spawnata takaisin sotaan kun kuolee, jnejne.

Jos haluatte arcadea, tulkaa MW2:sta MAGiin. Jos haluatte realismia, pelatkaa jotain muuta.

Pelimekaniikan skillipainotus ja tasapainotus > realismi.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Mutta anyway, jos täällä on oikeita KVKK miehiä, niin kertokaa te millaista oli yrittää ampua suomen rutkuttimella lonkalta tai seisaalta. Itse tykitin vain jalustalla.

Mulla oli Rajalla yhden leirin käytössä KVKK ja ja sen aseen varassa olisi Suomen puolustus aikoinaan ollu niin puhuttas mekin jotain toista kieltä. Ensinäkään sillä aseella ei pysty ampumaan pitkiä sarjoja, lämpenee niin perkkeleesti ja vetää jumiin. Kerran sain ammuttu vyön melkein loppuun yhtä soittoa, mutta aseesta ja kahva ja liipaisin käteen.

Meilä ammuttiin lonkalta, seisaalta ja jalustalta lyhyitä sarjoja, apaut 3-5 laakia sarja. Jos tuuri kävi niin saatto osuakki johonkin.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Olihan patchissa tietty hyviäkin korjauksia, mutta miksi niitä kaikkia aseita piti muuttaa noin rankasti ja tyhmästi.

Edit. Tosin sen huomasin, että nyt palkitaan siitä, että ampuu nappi pohjassa. Burstit, seminä ampuminen ja tähtääminen on historiaa, nappi pohjassa onnistui parhaiten automaattiaseilla.

Sama tuli huomattua eilen itse. :( Kaikki aseet kävin läpi ja päädyin konekiväärin sillä nyt sentään vielä osuu jonnekkin siis lähietäisyydeltä, kauempaa tappojen saaminen on tuskaa. :mad: Vastustajat taas tippuvat konekiväärillä edelliseen malliin.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Jos haluatte arcadea, tulkaa MW2:sta MAGiin. Jos haluatte realismia, pelatkaa jotain muuta.

Realismia on liittyä muukalaislegioonaan tai lähteä USA:n... eikun rauhanturvaajaksi Afganistaniin. Miten mikään peli, jota pelataan sohvalla kalsareissa oluttölkki toisessa kädessä, voisi edes olla realistinen?

Ymmärsin tietty kärjistyksen, mutta voidaan kai silti sanoa että MAG on realistisempi kuin esim MW2? (Tai mistä minä tiedän kun en ole MW2:sta edes pelannut :D)
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

vähemmän valitusta ja enemmän tekemistä pojaat! jos yhtäkkiä alkaa näin loistava peli maistuun puulta ku vähän on realistisempi hajonta kuteilla, ootte vääräs paikkaa. MW2 on hyvää arcadee, sinne takas hep! ;)

Saa patchista toki tykätäkin, mutta eipäs nyt sekoiteta mitään realismijuttuja pakkaan. Se ei ole edes realistista, että ammukset eivät osu siihen, mihin tähtää (paitsi kohdistuksen ollessa täysin pielessä, silloinkin ammukset osuu lähes samaan paikkaan tähtäyksen pysyessä paikoillaan). Lisäksi kyseessä on vielä räiskintäpeli, jossa on tärkeämpää antaa ammusten mennä lasertarkasti ja tasoittaa aseita/vaikeuttaa ampumista rekyylin avulla. Hassua tässä on kyllä se, että mw2 on ihan puhdasta arcadea, mutta se on realistisempi kuin mag, vaikka mag ei realismia juurikaan tavoittele, mutta realismi vaan tuntuu olevan kaikkien perustelu patchin hyvyyteen.

Jos realismia haettaisiin, niin esim. sverin kurtis olisi rekyylitön, aseet tappaisivat yhdellä-kahdella osumalla, kukaan ei juoksisi avoimessa paikassa ja varsinkaan hyökkääjät eivät bunkkereita pystyisi nini helpolla valtaamaan etc.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Meilä ammuttiin lonkalta, seisaalta ja jalustalta lyhyitä sarjoja, apaut 3-5 laakia sarja. Jos tuuri kävi niin saatto osuakki johonkin.

Meikä pääsi ampumaan 300m etäisyyteen jalustalta. Kyllä jalustalta ampuessa osui jantteriin joka burstilla vaikka tuo etäisyys olikin aika pitkä. Mutta en olisi kyllä kunnolla pystynyt tähtäämään tuolla seisaalta. Niin hankalat tuentapisteet ja ergonomia.

Mutta tosiaan, näitä realismivertauksia on aina mukava heittää pelejä arvioidessa. Tietyssä määrin arvostan peleihin ilmaantuvaa realismia, mutta jokainen varmaan tajuaa miksi täydellinen realismi tappaisi pelin. Jos joku ei tiedä niin hakekoot kaupasta OFP2:sen, vääntää siitä vaikeuden kaakkoon ja menee puskaan kykkimään. Tämän jälkeen sitten käy lukemassa tämän viestin seuraavan kohdan, eli tämän:
Ei! Sekään ei ole vielä täyttä realismia. :D

En lähtisi kuitenkaan sättimään realismivertaajia sillä siinä on hyvä suunta ominaisuuksien tasapainotukselle. Eli halutaan päästä mahdollisimman lähelle realismia, mutta ei tehdä sitä pelin viihdyttävyyden kustannuksella. Ja ennemmin valitsen realismin suunnaksi kuin 1000cal. taskupistoolin jedimiekkapistimellä.


Ja muuten tuosta patchista mainittakoon, että tuli eilen jotenkin huojentunut olo, kun en itse havainnut mitään suurta muutosta tasapainoisuudessa. Tämä siksi, että ainakin minä olen ollut jo entuudestaan peliin tyytyväinen. Vaikka nyt tulleet muutokset olivat pieniä, niin näkisin tämän muutosten pienuuden positiivisenä asiana. Pikkuhiljaa säätämällä saadaan varmasti parempi lopputulos kuin massiivisilla muutoksilla joissa koitetaan korjata jokainen ongelma niin, että se miellyttäisi kaikkia (mikä nyt ensinnäkin on mahdotonta). Toivon vaan, että kehitystyö jatkuu.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Hmmmm.... LMG:n ominaisuuksissa ei välttis ollut ennenkään vikaa mutta niitä oli liikaa. Hinta LMG:lle 2200c + halvin armori + pistooli 300c = 2500c. Siinä on 900c käytettävissä sen jälkeen. Ei saa mukaan Medkittiä eikä korjausvälineitä. Toisaalta isompaa panssaria tai miinoja saa.
Silti kaikki pelais LMG:llä :)

On sille joku syynsä ettei joka jenkillä on FN Minimiä :D
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Sattui outo juttu pelaillessa. Ne pisteet millä pystyy ukkoo muuttaa oli ennen taisteluani 17000, kun tulin koitoksesta muutospisteet olivat 3000. No, iloisena ettei tarvinnut ahkeroida muutin hahmoa mutta vieläkin vaaditaan vain 3000 pistettä hahmoni muutokseen:eek: Onko kellekään muulle sattunut näin?
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Sattui outo juttu pelaillessa. Ne pisteet millä pystyy ukkoo muuttaa oli ennen taisteluani 17000, kun tulin koitoksesta muutospisteet olivat 3000. No, iloisena ettei tarvinnut ahkeroida muutin hahmoa mutta vieläkin vaaditaan vain 3000 pistettä hahmoni muutokseen:eek: Onko kellekään muulle sattunut näin?

Jeps, se tuli uuessa patchissa :)

- Respec Point requirements in Barracks have been changed from 3K, 5K, 10K, 17K, 26K, and 26K-Repeat to 1K, 2K, 3K, and 3K-Repeat.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Zipperi on muuten hemmetin hidas tai hidas älyinen tai ei luota ollenkaan testaajiin sillä valitin jo betan (viime vuoden puolella) aikana noista respeckauksen kalliudesta ja tuosta veden sisältä elvyttämisestä (mikä on jo korjattu) mutta miksi ne muuttavat ne vasta pelin tultua kun olin jo perustellut syyt jo aikaisemmin.

Mielestäni KK ei pitäisi osua liikkeestä mihinkään muuta kuin tuurilla eli jos haluat osua niin joudut sitten olemaan paikallaan tai erittäin hitaassa liikkeessä. Snipuihin pitäisi saada tuo quick scope aikaseksi eikä mitään parin sekunnin tähtäyksen tasaantumis viivettä sillä perus snipun muokaaminen lähitilanteita varten on melko hyödytön koska se potkii niin paljon, esim. AR samaisilla varusteilla varustettuna ei toimi samalla tavalla.

Ja se ei ole taitoa että snipataan jollakin ei-snipulla kilsan päästä sillä kyseistä asetta ei ole tarkoitettu pitkille matkoille
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Ja se ei ole taitoa että snipataan jollakin ei-snipulla kilsan päästä sillä kyseistä asetta ei ole tarkoitettu pitkille matkoille

Se ei ole myöskään taitoa, että surkea sniputtelija ei osannut ampua smg-pelaajaa, jonka piti tuhlata 40 kutia snipun tappoon kaukaa ja sitten vingutaan virallisilla foorumeilla, että smg on liian hyvä snipua vastaan. Pelin etäisyydet on vaan oikeesti liian huonoja snipuille, joten kyllä oikeastaan kaikilla aseilla pitäisi pystyä ampumaan sniputtelija. Poislukien pistoolit ja pdw:t.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Noihin korjaushommiin pitäs saada lisää pisteitä. Kun korjaat omaa "turrettia" koko pelin ajan ja pidät sen toimintakunnossa olet joukkueen huonoin pistesaaliin ja tappojen mukaan.
 
Ylös Bottom