Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MAG: Yleistä keskustelua

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Mahtaakos MAG:ssä vaikuttaa enemmän, että ampuu vasempaan rintaan(sydämen paikalle) ku että vaikka mahaan? :D Sydämeen ja päähän paukun lataamisenhan pitäis olla suurin piirtein yhtä tappavaa?? Oikeastihan sitä nyt kuolee helpomminkin...sais vaa tehoa pelaamiseen jos tällänenki asia selveis..
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Noihin korjaushommiin pitäs saada lisää pisteitä.

Samaa mieltä. Pelin pahin epäkohta on minusta tuo korjaamisesta saatavan pistesaaliin pienuus. Herättämisestä tulee kymmenenpojoa, mutta bunkkerin herättämäisestä about sama määrä.:eek: Siinä ajassa jossa bunkkerin korjaa ehdit herättää useasti. Ja usein et bunkkeria ehdi korjata vaan maksat tästä halpatyöstä hengelläsi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Ja jos on kaukaisempi korjauskohde niin sittenpä siinä vasta menettääkin!
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Mag on tiimipeli. Jotta homma pelaa, on toisten pidettävä hengissä niin korjaajat kuin muutkin.
Ja jos henkilökohtaiset pisteet on tärkeämpää kuin koko ryhmän menestys on väärässä pelissä. Klaanissa voi vaikka sopia roolien vaihdoista pelien välissä.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Mag on tiimipeli. Jotta homma pelaa, on toisten pidettävä hengissä niin korjaajat kuin muutkin.
Ja jos henkilökohtaiset pisteet on tärkeämpää kuin koko ryhmän menestys on väärässä pelissä. Klaanissa voi vaikka sopia roolien vaihdoista pelien välissä.

Magissa on tarkoituksellisti estetty suurien klaanien yhteismatsit (joita kuitenkin on onnistuttu toteuttamaan). Jokatapauksessa tiimityöskentely riippuu siis myös paljon niistä ihmisistä joita et tunne ja jotka tulevat peliin randomilla ja joiden kanssa et ole sopinut taktiikoista. Paraskaan tiimipeli ei pelasta samallapuolella olevan selkäänpuukotuksesta planttipaikalla. Paraskaan tiimipeli ei myös estä ryhmän ulkopuolista ajamasta tärkeää spawnipiste ajoneuvoa turrettien väliin räjähtämään. Ja paraskaan tiimipeli ei varmasti auta takomaan järkeä random squadiin jonka tarkoitus on kaikki muu paitsi oman bunkkerin korjaus koska siitähän ei tule pisteitä. Siksi toivoisin, että peli motivoisi myös niitä bubblaheroja tekoihin joista on hyötyä koko porukalle.

Ja on se piruvie räikeä ero esim. just tuon hiilaamisen ja bunkkerin korjauksen välillä. Muistutan, että yksi hiilaus(10p) tuo yhden sankarin etulinjaan kun taas yksi bunkkerin korjaus(oliskohan kans tasan se 10p) voi tuoda useita kymmeniä.

KF-porukoissahan on aina korjaajilla suojelijat, mutta siitä huolimatta uskallan väittää, että siinä missä hiilaaminen onnistuu 100% tapauksista(eli jos onnistut pääsemään paikalle ja saat ukon ylös niin se myös nousee ylös), niin bunkkerin korjauksessa kahden LMG miehen suojeluksessa on ehkä noin 50% todennäköisyys saada bunkkeri kuntoon. Ja jos olet yksin niin ehkä noin 15%.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Mahtaakos MAG:ssä vaikuttaa enemmän, että ampuu vasempaan rintaan(sydämen paikalle) ku että vaikka mahaan? :D Sydämeen ja päähän paukun lataamisenhan pitäis olla suurin piirtein yhtä tappavaa?? Oikeastihan sitä nyt kuolee helpomminkin...sais vaa tehoa pelaamiseen jos tällänenki asia selveis..

Jumalauta sulla on steady hand! Ite kun yritän lähinnä osua ukkoon...

SVERiä vastaan sillä ei muuten ole edes väliä, heillä kun ei ole sydäntä (provo).
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Tosta vois jo loukkaantua mutta kun ei ole tunteita:)
Melkein tipahdin tuolilta :D

Joo, ei varmana ole väliä osuuko pari pykälää oikealle tai vasemmalle, kunhan nyt osuisi siihen äijään. Pääosuma tietysti erikseen. keskelle rintaa saakin sitten tyhjentää puoli lipasta.
Ja "oikeastihan" olisi ihan sama mihin osuu, kovinkin jätkä on kyllä pelistä pois osuu sitten rintaan tai jalkaan. Paras olisi jos ukko jää henkiin, koska se sitoo pari muuta paikkailutehtäviin.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

oho kylläpäs täällä mentiin puolustuskannalle :D

luetun ymmärtäminen ei myöskään haitanne

jos yhtäkkiä alkaa näin loistava peli maistuun puulta ku vähän on realistisempi hajonta kuteilla

vähän realistisempi hajonta kuteilla = täs haetaan realismia? wtf :D
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Itse olen oikeastaan vähän yllättynyt miten paljon MAG suosii inhoamaani ADHD counterstrikekakarakirmaamista.

Aina isoimmat pojot (ja taistelun voiton siinä ohessa) saa ne rambot jotka kirmaa ase huutaen lonkalta headshotteja vetäen (joko taidolla tai tuurilla) ja ekana pommipaikoilla seisten. Vuorotellet vihut teurastaen ja taas perään ite kuollen. Suunnilleen tahallaan vaihdellaan kohteiden hallintaa jotta kummatkin saa kaappaus/puolustuspisteet. K/D määrät näillä on jotain 50/30. Itellä 22/12 ehkä. Mä luulin että tässä pelissä edettäis hieman hitaammin, munat turpeessa ryömien ja nurkilta koordinoituja vyörytyksiä tehden...

..mut ei, rynkkyampujat kirmaa puolijuoksua ellei täyttä ravia ja vetelee lonkalta headshotteja joka suuntaan, ite niittaa sarjaa kylkeen - tunnu missään.

Jos multa kysyttäis ni jokainen jolle tulee yli 30 kuolemaa yhden tappelun aikana sais samantien ruutuun tekstin "Opettele suojautumaan" ja hahmo deletoituis. Siitä sitten morttina taas harjottelemaan kunnes pysyy ukko hengissä ja loppuu se ramboilu.


Ja puukot ois voinu jättää sinne countteriin kans, melko tehokkaita lähitaistelussa. Ei jumalauta toi ihan "realistista" ole kun vetelee sarjaa rynkyllä/lmgllä kaveria naamaan/torsoon, niin oishan se mukava jos juoksu lakkais siihen eikä meikä taas kattelis respatimeriä.


...ei mulla muuta. Tänä iltana vois taas vähän harjotella sohimista :p
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Itse olen oikeastaan vähän yllättynyt miten paljon MAG suosii inhoamaani ADHD counterstrikekakarakirmaamista.

Aina isoimmat pojot (ja taistelun voiton siinä ohessa) saa ne rambot jotka kirmaa ase huutaen lonkalta headshotteja vetäen (joko taidolla tai tuurilla) ja ekana pommipaikoilla seisten....

Ei sillä tyylillä että edetään kulma kulmalta, suoja suojalta rauhassa etumaastoa tyhjentäen voiteta yhtään respaamis peliä esim. Mag ja BF. Yksinkertasest aika ei riitä ja homma ei etenis ollenkaan juurikin noiden respaamis paikkojen läheisyyden takia.

Hyökkäysvoitto rauhassa ja orkanisoidusti pelaten olisi ainoastaan mahdollista silloin jos koko joukkue olisi hyvin johdettu ja orkanisoitu. Elikkä publalla täyttä utopiaa, valitettavasti.

Oikeasti tän tyypisten pelien suurin ongelma on se että ehkä puolet yrittää taistella rauhassa armeijan opein nollalla kuolemalla erässä sen sijaan että pelaisivat PELIÄ jossa ensisijainen tarkoitus on kohteiden valttaaminen/tuhoaminen sen selviytymisen sijaan.

OFFTOPIC:
Oikeasti jos tetsata haluaa kannattaa puuceellä hommata Fläsäri ja Armat. Ei ehkä kauneimpia pelejä mutta noita lähemmäs oikeeta tetsaamista ei pääse.
Pelattavakaan ei lopu kesken aktiivisten modi-yhteisöjen johdosta. Pelit löytyy alelaarista eivätkä vaadi koneelta enään tajuttomia. Arman modeja, Fläsärin modeja, Suurin ja kaunein FDF mod
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Että onkin ikävä alkuperäistä Ghost Reconi pc:llä, jossa kuolon tullessa katseltiin, kun muut pelaa.
Siinä joutui oikeasti miettimään mistä juoksee, koska kuolema tuli muutamasta osumasta.

Mutta silti MAG on peli, mihin on jäänyt koukkuun. Voisi kohta miettiä AM:n liittymistä. (anonyymit Magistit)
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Oikeasti tän tyypisten pelien suurin ongelma on se että ehkä puolet yrittää taistella rauhassa armeijan opein nollalla kuolemalla erässä sen sijaan että pelaisivat PELIÄ jossa ensisijainen tarkoitus on kohteiden valttaaminen/tuhoaminen sen selviytymisen sijaan.
Vaikea sanoa onko noi nyt oikeasti ongelma, jos tarkoitus on kuitenkin vallata kohteet. Pelityyli on vain erilainen. Enemmän näkisin ongelmaksi ne, jotka koettaa pelata matsin läpi kuolematta keinolla millä hyvänsä.

Mutta siinä olet oikeassa, että MAG on peli. Tiettyä realistisuushakuisuutta on, mutta varsinaisesta realismista en alkaisi puhumaan missään vaiheessa. En edes FDF:n, ArmA:n tai minkään muunkaan vastaavaan kategoriaan menevän pelin tai pelimodin kanssa.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Vaikea sanoa onko noi nyt oikeasti ongelma, jos tarkoitus on kuitenkin vallata kohteet. Pelityyli on vain erilainen. Enemmän näkisin ongelmaksi ne, jotka koettaa pelata matsin läpi kuolematta keinolla millä hyvänsä.

Mutta siinä olet oikeassa, että MAG on peli. Tiettyä realistisuushakuisuutta on, mutta varsinaisesta realismista en alkaisi puhumaan missään vaiheessa. En edes FDF:n, ArmA:n tai minkään muunkaan vastaavaan kategoriaan menevän pelin tai pelimodin kanssa.

Olin aika huonosti näköjään muotoillut nuita eilisiä heittoja :o

Noin sitä vähän niinku ittekkin kaunisteltuna tarkoitin. Toi suurin ongelma on AIKA kovaa liiottelua tuolla mun aikasemmassa avautumisessa. Eikä noi kuolematta erien läpi yrittävätkään ole kuin harvoin muiden ongelmana, niitä on kumminkin suuri vähemmistö jotka noin yrittävät pelata.

Ja tosta Armojen/Fläsärin (sen alkuperäsen) realistisuudesta. En mä tarkoittanut että nekään millään muotoa realistisia on, nekin on vaan pelejä. Vaan se oli pointtina että niissä saa tetsata ja edetä rauhassa jopa aivoja käyttäen. Niissä kun ei run and gun taktiikka johda mihinkään muuhun kuin pahimassa tapauksessa uuteen kilometrien juoksuun edelliseltä tallennus pointilta.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Olipa äsken mielenkiintoinen peli.
Hyökkäsimme SVERin EF linjaa vastaan ja olin itse APC squadissa. Itse koitin päästä läpi siitä portista ihan normaalilla tapaa. Mutta, muutamat tyypit ajoivatkin epäonnistuneen yritykseni jälkeen(kun kuolin) APC sinne ihan oikeaan laitaan ja halusivat spawnata sinne ja hyökätä siitä sitten oikeanpuoleisimman bunkkerin kimppuun.
No, noin 6 yrityksen jälkeen sain APC:n portista läpi, mutta nämä kaverit alkoivatkin votea minua, koska APC ei ollut siellä missä sen olisi pitänyt olla :eek:. He kun välttämättä halusivat hyökätä mielummin edestäpäin kuin takalinjoista ja lopulta he potkivat pois squadista. Mietin vain, että mikä ihme näiden mestareiden logiikka oikein oli....
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

No se vähän riippuu... Tietysti jos siellä squadliiderillä oli menossa joku taktiikka niin silloinhan heidän näkökulmasta sooloilit? Jos taas itse olit squadliideri niin sittenhän ne oli idiootteja :)
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

. Mietin vain, että mikä ihme näiden mestareiden logiikka oikein oli....

Olen nähnyt muutamia apc keikkoja jossa apc on bunkkerien takana ja sieltä spawnataan vihollisen niskaan. Itse hyökkäys on ollut kaikissa tapauksissa tuhoisa, mutta apc:n ikä ehjän bunkkerilinjan takana lasketaan sekunneissa. Kun taas apc:n ajaminen sinne voi viedä muutaman minuutinkin. APC:n käytöstä kannattaa aina keskustella ryhmän kanssa, sillä se on yksi suurimmista taktisista elementeistä joilla saa oikeinkäytettynä sen pahimman painostuksen vihollisen kohteelle. APC:n rooli on myös jakaa taistelualuetta ehjiltä bunkkerilinjoilta kirjaimille (mikäli ovat aukaistut), jotta bunkkereilla olisi vähemmän puollustajia ja näin ollen olisivat helpommin tuhottavissa.

En sanoisi, että se ainoa toimintamalli on apc:n ajaminen turvalliseen paikkaan josta on helppo spawnata suoraan kohteelle. APC-ajelureissut läpi kartankin ovat puhdasta hupia ja todellista megajäynää vihuille. APC vihollisen linjojen sisällä vain vaatii kokoryhmän huomion pysyäkseen ehjänä, kun taas etulinjassa suojassa talojen tai kivien takana, eteenpäin puskeva rintama pitää apc:n ehjänä ja koko squadi voi hönkiä rauhassa kohteelle. Ja oikein sijoitettu ajoneuvo vähentää ajoneuvosquadin spawnijuoksua kymmenkertaisesti ellei enemmänkin.

KFR-joukoissa ollaan myös jouduttu potkimaan ulkopuolisia pelaajia ulos kun ovat häirinneet taktiikoitamme räjäyttämällä auton kaahailemalla sillä päättömästi. Ennen potkimista olemme kyllä kehoittaneet potkittavaa lopettamaan päättömän suhailun ja jopa yritetty selvittää mikä on taktiikkamme ajoneuvon suhteen jotta jokaisella ryhmäläisellä olisi mahdollisuus noudattaa sitä. Minusta on törkeää jos porukka potkii ulos ilman yritystä selittää tilannetta. Eihän kukaan siitä mitään opi.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Olen nähnyt muutamia apc keikkoja jossa apc on bunkkerien takana ja sieltä spawnataan vihollisen niskaan. Itse hyökkäys on ollut kaikissa tapauksissa tuhoisa, mutta apc:n ikä ehjän bunkkerilinjan takana lasketaan sekunneissa. Kun taas apc:n ajaminen sinne voi viedä muutaman minuutinkin. APC:n käytöstä kannattaa aina keskustella ryhmän kanssa, sillä se on yksi suurimmista taktisista elementeistä joilla saa oikeinkäytettynä sen pahimman painostuksen vihollisen kohteelle.

Heidän APC:n käyttötapa tässä oli:

-Bunkkerin eteen sillä tavalla, että bunkkerilla ja sen ympärillä olevilla vastustajilla oli mahdollisuus tuhota APC 5 sekunnissa.

- Pysäköinti 10 metrin päähän omasta jalkaväen spawnista.

Silloin kun lopulta pääsin läpi portista sain pidettyä APC:n täysin ehjänä ainakin 2min kunnes votesivat ulos. APC jäi ehjänä ja tyhjänä tielle. Nämä voteajat eivät kyllä koko pelin aikana saaneet yhtään mitään aikaiseksi, jäivät joka kerta Burn-Off towerin tasalle, vaikka kummatkin tornit olivat valloitettu 10min sitten. He eivät liikkuneet siltä tasolta mihinkään suuntaan vaikka tilaa ja aikaa oli vaikka muille jakaa.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Välillä palaa kyllä käämi totaalisesti, etenkin RyJona pelatessa, kun oma ryhmä koittaa 10 minuuttia tunkea sinne öljy/burn off tornille juosten spawnista. Vihollisella on 2 bunkkeria aivan vieressä mihin spawnaavat.
Järkevästi pelatessa sinne tornille menee korkeintaan 2 ukkoa per squad, loppujen keskittyessä niiden bunkkereiden tuhoamiseen.

Tullut viimeaikoina usein mieleen se miten mainiosti Modern Combatissa oli laitettu pelinhakuun optio jossa haettiin oman tasoista peliseuraa, eli siis esimerkiksi pelkkiä kenraaleita pelissä. Nykyään tulee lähdettyä pelistä heti, jos oma squad on täynnä typpejä joiden lvl on 18-40 (ei veteraania) Ryhmänjohtajana koitat noille kertoa mitä pitäisi tehdä niin useimmiten ainoa reaktio määräyksiin on äänestys.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Nykyään tulee lähdettyä pelistä heti, jos oma squad on täynnä typpejä joiden lvl on 18-40 (ei veteraania) Ryhmänjohtajana koitat noille kertoa mitä pitäisi tehdä niin useimmiten ainoa reaktio määräyksiin on äänestys.

Tuo on kyllä rasittavaa. Parissakin pelissä todella pätevä ryhmänjohtaja potkittu ulos, vaan kun muutamia ei kiinnosta. Sitten on purtu nurmea.
 
Ylös Bottom