Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MAG: Yleistä keskustelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

No niin, eilen ostin Escalationin ja kahden pelin verran ehdin kokeilla. Kyllä sitä oli niin hukassa. En oikein ymmärrä pelin ideaa. Siis kyllä mä sen tajuan että kirjaimet pitää ottaa haltuun, mut se menee siihen että alussa juokset hulluna kirjaimelle, saat sen haltuun, sit jos saadaan toinen kirjain, sit juokset taas D:lle. No sen menetettyä, juokset taas muulle kirjaimelle jne... näin se aikalailla meni. Ja siellä kun odottaa D:llä sen aukeamista, ei olis yllätys että oma ampuis selkään että saa itse otettua D:n (moni varmasti alussa yrittää vaan saada trophyt, nauhat ja mitallit). Mutta juu tänään illal täytyy taas testata (KFS porukalla olis tietenkin kivempaa :)).

itse ainakin voin tulla pelailee illasta tuota DLCtä ellei sitten muuta tärkeämpää ilmaannu.

Kyllä nyt alkaa ottaa pannuu ja oikein kunnolla en voi ymmärtää tällaista asiaa että kun olen johtajana niin oon joka kerta äänestyksessä ja ulkona siintä pelistä mutta auta armias kun en johtajan asemassa ole niin en joudu äänestykseen kirveelläkään :mad:

Kyllä nyt alkaa ottaa pannuu ja oikein kunnolla en voi ymmärtää tällaista asiaa että kun olen johtajana niin oon joka kerta äänestyksessä ja ulkona siintä pelistä mutta auta armias kun en johtajan asemassa ole niin en joudu äänestykseen kirveelläkään :mad:

Saatan olla täysin väärässäkin, mutta veikkaan että pelaat Valorilla? ;)
Sverillä en ole kuin pari kertaa joutunut äänestykseen. Kerran levelillä 1, kun aloitin SVER-taistelut ja meni ilmeisesti liiankin hyvin FR-klaanin mielestä, kun pojat mut sieltä ulosti. Ja kertaalleen ryhmyrinä. Silloinkaan en ollut huomannut, että ryhmyrin natsat oli itselle vaihtunut. Valorilla pelannut kakkoshahmolla jokusen kerran, tai oikeastaan levelille 19 saakka ja sielä saanut ääniä sitten sverinkin edestä.

Ja seuraavaan aiheeseen, 16 jätkää vetämässä KFS:llä Resurssisotaa/Escaa, ihan kiitettävästi porukka hommannut sitä täällä puolen. Menee huomattavasti paremmin pelitkin siinä klaanin kanssa kuin randomeina.

-TKu10YES

Se ainakin auttaa asiaan jos on mikki ja yrittää edes puhua siihen jotain komentoja. Tai sitten vain sinun strategiasi ei miellytä muita.

Vastaus: KFS Peli-ilta: TO 4.11. klo 18 (Operaatio Täystuho)

EDIT: Mutta kyllä mun mielestä raskain snipu on alitehoinen siihen nähden mitä sen olettaisi olevan. Tappaa harvakseltaan yhdellä osumalla ja siihen ei saa vaimenninta

Hmm, itselläni tästä kyllä täysin poikkeavat kokemukset. Tosiaan tuossa meidän viimepeli-illassamme napsuttelin porukkaa sieltä Ravenin C-keskuksesta ja sain aikaiseksi yli 40 tappoa. Olikohan yksi vihu, joka ei koko aikana tipahtanut yhdestä kudista.

Mutta uskoisin, että kokemukset riippuvatkin pitkälti pelimuodostakin, jolla sillä ammuskelee. Luonnollisesti domissa porukalla on useammin raskaampaa varustetta päällä kun Sabossa, joka voi johtaa siihen, että raskain snipu ei tiputakkaa enää kerrasta.

Pistetääs tänne, niin pysyy toi peli-ilta-ketju oikeilla raiteilla.

Keskustelua oli siis raskaimman sniperin hyödyllisyydestä. Minun mielestä se on ehdottoman alitehoinen. Haaso on toista mieltä.

Mutta uskoisin, että kokemukset riippuvatkin pitkälti pelimuodostakin, jolla sillä ammuskelee. Luonnollisesti domissa porukalla on useammin raskaampaa varustetta päällä kun Sabossa, joka voi johtaa siihen, että raskain snipu ei tiputakkaa enää kerrasta.
Alitehoinen se silti on, koska sen pitäisi olla TehOneShotKill-ase ja silti se ei tapa yhdestä kuulasta, ellei vastapuolella ole 100HP ja/tai kevein tai toiseksi kevein takki. Keskiraskas riittää 120HP:lla ja keskiraskasplus 100HP:llä selviämiseen. Sabossa noita pelkät kalsarit jalassa juoksevia tosiaan näkee enemmän, koska siellä porukalla on aika isolla prosentilla mukana Sensor Jammer ja Motion Sensor. Muissa pelimuodoissa, varsinkin Domissa, siellä on jo mukana muutakin kamaa jotka ovat halvempia loadouttiin, kuin jammer/sensor. Pystyy sitten ottamaan isomman takin. Siinä vaiheessa kun tarvitsee kaksi kuulaa tappamiseen, niin vaimennin menee pakolliseksi varusteeksi. Mitä ei raskaaseen saa.

Raskaan snipun pitäisi tappaa käytännössä kaikki muut paitsi kaikista raskaimman takin tai toiseksi raskaimman 120HP:llä olevat mörssärit. Siis minun mielestä. Voi korostaa ton raskaan snipun merkitystä, mutta toisaalta aina kun ammut, niin punainen tonttulakki nousee pään päälle vaimentimen puutteen vuoksi. Ja sitten sen snipun voi hoidella toisella snipulla tai rynkyllä. Koopeelläkin olen noita tiputellut aika usein.

Sen verran pitää kuitenkin tunnustaa, etten ole AGVK:lla paljonkaan ammuskellut 2.0:n jälkeen enkä pitkään aikaan ennen sitä. Vahinkoa oli kuulema päivitelty ylöspäin, mutta ei se minua vakuuttanut sen mitä testailin. Päähän silläkin pitää edelleen ampua jotta saa kertalaakilla lähtemään varmasti. Vartalo-osumaan kun lisätään päätön rekyyli, niin kohteen uudelleen piikille hakeminen menee liian pitkäksi. Testailin tuota todellista tulinopeutta aika paljon aikoinaan ja vaikka S-98:n tulinopeus on hitaampi, niin silti sillä ampui samaan kohtaan uudelleen nopeammin, koska tähtäyspisteen hakeminen oli nopeampaa pienemmän rekyylin ansiosta. Kevyen snipun tulinopeus on sitten omaa luokkaansa, mutta niin myös vahinkokin. Kolmas kuula on tarpeellinen hyvinkin usein. Mutta voihan se olla, että uusi skill-systeemi ja hieman muuttuneet taidot ovat voineet muuttaa tilannetta raskaan hyväksi. Pitäisi kai antaa vielä mahdollisuus.

Päivityksessähän ei koskettu muuhun kuin snipujen damagearvoihin. Kaikki muut puutteet/viat ovat yhä siellä, sekä kaikissa uusissakin snipuissa.

Tier1:sellä ei ole traceria, Tier2(+) ja Tier3 omaavat tracerin, jälkimmäisellä isompi ja kauemmin aikaa näkyvänä. Tier2(+) ja Tier3:n punakolmio näkyy kauemmas kuin Tier1:sen, vaimentimella saa Tier2(+):sta hieman kuristettua.

Kompataan Derivonia Tamsen MK2 on kyllä ylivoimaisen soiva peli.
Rynnäkkökivääriin ku on kaikki taidot mukaanlukien optinen tähtäin täynnä, niin tällä aseella pystyy 4X optisen tähtäimen + äänenvaimentimen + kahvan kanssa pudottamaan seisaaltaanki liikkuen vastapuolen sniperitkin eli on todella tarkka.
Soi siis joka matkalle optisen tähtäimen kanssa kun opettelee vielä lähikontaktin hoitamaan lonkalta itse nopeesti ympärillä tanssien.

Raskaan snipun pitäisi tappaa käytännössä kaikki muut paitsi kaikista raskaimman takin tai toiseksi raskaimman 120HP:llä olevat mörssärit.

Olen itse asiassa kanssasi samalla linjalla, jos vain pelit kulkisivat tällä hetkellä yhtään niinkuin niiden kuuluisi mennä. Itse tykkäilen pelata myös "näitä" kevyitä pelimuotoja, kuten saboa ja nyt escalationia ja mielestäni pelin ylivoimaisesti suurin ongelma tällä hetkellä on punaviivan takaa sniputtelu. 2.0 jälkeen (sabossa siis ainakin) tier 3 on käytännössä yhden osuman tappaja. (Omilla kokemuksille se tappaa ~90% kerroista yhdellä)

Mikä tästä nyt tekee ongelman on se, että jengi ei etes lähde kirjaimille tappelemaan vaan jää kyykkimään sinne punaviivan taakse ja heille näyttää riittävän se, että saavat pelistä sen 10-20 "ilmaista" tappoa sieltä käsin, eivätkä välitä voittavatko vai häviävätkö he pelin. Toisin oli vielä silloin, kun jengi valitti puukon ylivoimaisuudesta, sillon sentään pelaajat olivat pelikentällä riehumassa.

Itselleni passaisi ratkaisuksi esimerkiksi vaikka sellainen, ettei tier3 saisi loadouttiin esim saboissa, jolloin tästä ongelmasta vältyttäisiin. Tuolta peli-ilta ketjuun postaamastani videostakin voit loppupuolelta katsella, kuinka naurettavan helppoa sillä on takoa tällä hetkellä tappoja kyseisessä pelimuodossa, ja kuinka turhauttavaa se puolestaan on toiselle osapuolelle.

Domissa taas tier3:n pitäisi ehdottomasti tappaa kertalaakista joka ikinen kerta (Tosin olen myös sitä mieltä, ettei sen kuuluisi joka kerta olla pakollinen bleedoutti samalla, esimerkiksi jos jalkaan vaikka täräyttää).

mitkäs on Zipperin jatko-suunnitelmat MAGin suhteen. Uutta pelimuotoa tuskin enää tulee kun 2 sellaista dlc:tä jo tullut. Vai alkaako koko peli olemaan tässä. Itse ainakin kaipaisiin (jo vihdoin) niitä uusia sabotage/domination karttoja, mutta niitä nyt tuskin kovin pian tulee, jos tulee ollenkaan.

^ Todella mielenkiintoinen ajatuksen heitto. Eikäs Zipperillä ole työn alla Socom 4, joten itselläni alkaa pikku hiljaa olemaan fiilis, ettei enää mitään suurta tulla MAG:n osalta näkemään. Jokainen voi leikkiä ajatuksella, olisiko pelaajia per pelimuoto enemmän, jos vaikka toisen DLC:n tilalta oltaisiin keskitytty jo olemassa oleviin toimiviin pelimuotoihin (sabo,domi,kaappaus) ja tehty niihin uusia kiinnostavia mappeja.

Lisäksi varjosota ideana on loistava, harmi ettei sille bonuksien ohella näytetty keksivät mitään muuta konkreettista hyötyä. Lähinnä tärkeintä olisi saada niille häviäville osapuolille jokin porkkana, mikä ajaisi heitä armottomasti kohti contracteja tai edes pysymään peleissä peliin loppuun asti.

MAG blogissa on ainakin mainittu useampaan otteeseen, että Zipper on hyvin kommittoitunut jatkamaan MAG:n parissa ja että devaajia on vaan 'lainattu konsultoimaan' socomia välillä.

MAG blogissa on ainakin mainittu useampaan otteeseen, että Zipper on hyvin kommittoitunut jatkamaan MAG:n parissa ja että devaajia on vaan 'lainattu konsultoimaan' socomia välillä.

Tota ei valitettavasti voi pitää oikein missään arvossa. Tottakai ne sanoo näin vielä pari viikkoa ennen kuin servereistä otetaan virrat pois. Kun saadaan jotain konkreettisia suunnitelmia esille, niin voidaan arvella panostuksen määrää. Ja nekin on aina vasta suunnitelmia :).

Uskon silti, että jotain sieltä vielä MAGille tulee. Uskon myös, että jos ja kun MAG on ollut taloudellisesti kannattava, on työ jo MAG 2:sen osalta aloitettu (ei välttämättä tietenkään tuon niminen tai edes jatko-osa, mutta samankaltainen konsepti, eli massiivi FPS-sota).

Onkos minkälaisia vaatimuksia upseeriksi pääsyyn pitääkö siinä tehä mahdollisesti jotain tiettyjä asioita että pääsee upseeriksi

Onkos minkälaisia vaatimuksia upseeriksi pääsyyn pitääkö siinä tehä mahdollisesti jotain tiettyjä asioita että pääsee upseeriksi
Et täsmentänyt mitä tarkoitat upseerilla.

Pelissä itsessään on siis ryhmänjohtaja, joukkueenjohtaja ja OIC (Officer in Charge, komentava upseeri).

Ryhmänjohtaja vaatimukset:
Taso 15
Joukkueenjohtaja vaatimukset:
Taso 15, 100 johtajuuspistettä
OIC vaatimukset:
Taso 15, 350 johtajuuspistettä

Klaanin upseeriksi pääsee jos omaa pitkän ja ruskean kie**** :D
Ei vaineskaan, klaanin upseeriksi pääsee mikäli joku klaanin upseereista ylentää.
Ja se ensimmäinen klaanin upseeri on se joka klaanin perustaa.

Alkaa pikkuhiljaa tuo uusin pelimuotokin näyttää kuoleman merkkejä. Pelaaja kunta on siinä 60-150 pelaajan paikkeilla, kun taas aluksi pelaajia oli 200-250 ajasta riippumatta. Pahimmillaan nähnyt pelaajia alle 50 jokaisessa armeijassa.

Harmi sinänsä, mun mielestä oli oikeen toimiva ja ennenkaikkea väkisinkin tasainen pelimuoto. Interdiction oli alusta alkaenkin paska konsepti MAGiin, joten ei ihmekkään jos ei pelaajia tuolta löydy..

Onneksi Escassa sentään vielä iltaisin on jengiä.

Ylös Bottom