Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MAG: Yleistä keskustelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Minulla on parempi ehdotus: a) unohda K/D Ratio, b) pelaa tiimissä yhteisen tavoitteen eteen c) jatkuvasti joukon (ei yksilön) etu ensimmäisenä mielessäsi. Tällä tavalla se K/D Ratiokin nousee siinä sivussa: minulla 0,56 => 0,74.

0,74 on kuitenkin aivan eri kuin 2,24 ;P Ja kyllä se tiimiäkin helvetisti auttaa kun vihuja tippuu sabossa siinä 40-50 nurkilla pet matsi (joista monet vastustajan kämppääviä snipereita, joita tuskin muut edes yrittävät tappaa). On ollut paljon saboja jossa kuolee satoja omia laskuvarjohypyissä kämppäävien snipereiden takia. Niitä on jonkun hyvä käydä poimimassa pois.

MAG:n virallisella sivulla oli äskettäin äänestys tehdäänkö domi-kartoista avoimia kaikille osapuolille sabo-karttojen tapaan ts. että mikä tahansa osapuoli voi hyökätä tai puolustaa mitä tahansa domi-karttaa. Äänestyksen tulos oli, että domi-kartoilla jokaisella on oma kotikenttänsä, eikä tätä tulla muuttamaan. Zipperin omien sääntöjen mukaan muutokselle pitää saada 60% kannatus, että sellainen tehdään. Nyt tulos oli 52% vastaan, 48% puolesta.

Lähde: Influence MAG Results: Should Domination Go Faction-Neutral?

Ihan hyvä vaan. Pysyy sentään joku taistelukenttä osapuolen omana.

Ja kyllä se tiimiäkin helvetisti auttaa kun vihuja tippuu sabossa siinä 40-50 nurkilla pet matsi
Auttaa kyllä. Pointti onkin siinä tapetaanko niitä vihollisia oman K/D ration vai faktion voiton takia. Jos perimmäinen tarkoitus on huudella joka käänteessä omaa erinomaista K/D ratioita niin ainakin minun mielestä silloin peliä pelataan itselle ja on hukattu tämän pelin ajatus.
Kuten aikaisemminkin olen todennut, peli sallii monennäköiset pelityylit. Ainakin niin kauan kuin perusryhmäpelaajia riittää. Publallahan on jokainen varmasti törmännyt tilanteeseen missä kato on käynyt porukassa kun tilanne ei ole ollut edullinen omalle puolelle. Silloin herää kysymys miksi edes vaivautuvat pelaamaan jos haetaan vain saavutuksia, pisteitä ja helppoja voittoja.

Auttaa kyllä. Pointti onkin siinä tapetaanko niitä vihollisia oman K/D ration vai faktion voiton takia. Jos perimmäinen tarkoitus on huudella joka käänteessä omaa erinomaista K/D ratioita niin ainakin minun mielestä silloin peliä pelataan itselle ja on hukattu tämän pelin ajatus.
Kuten aikaisemminkin olen todennut, peli sallii monennäköiset pelityylit. Ainakin niin kauan kuin perusryhmäpelaajia riittää. Publallahan on jokainen varmasti törmännyt tilanteeseen missä kato on käynyt porukassa kun tilanne ei ole ollut edullinen omalle puolelle. Silloin herää kysymys miksi edes vaivautuvat pelaamaan jos haetaan vain saavutuksia, pisteitä ja helppoja voittoja.

Sabo nyt muutenkin on periaatteessa vähän sellainen pelimuoto missä voi pelata itselleenkin. Domissa siitä nyt ei tule mitään varsinkin jos voitto tavoitteena.

Päätin sitten itse kokeilla tier 3 sniperiä, ja ostin sen 5 load outtiin väijymään, josko sitä tulisi sabossa peli, jossa pääsisi laskuvarjojääkäreitä tiputtamaan.

Vähän taustatietoja: Ukollani ei ollut yhtään tarkkuus (sniper) skilliä ostettuna, ja varikolta oli ostettu AM50:nen ja siihen raskas ampumatuki ja se säädettävä kiikari.

Sabo kenttä oli Ravenin puolustus: A ja B räjähti noin kun peli aikaa oli 15 minuuttia jälellä. Olin koko loppu ajan C:llä makuullani, ja ammuin siitä aukosta laskuvarjojääkäreitä. huomioitavaa tosiaan, että jokainen tappo oli vieläpä fragotappo, eli 10xp arvoinen.

Tässä lopputulokset:

MVP taulukko:
SniperMVPpieni.jpg

Seuraava ikkuna:
Snipertoinenikkunapieni.jpg

Ribbonit:
Sniperribbonitpieni.jpg

Tapot järjestyksessä:
Snipertapotpieni.jpg

Jokainen voi tehdä omat johtopäätöksensä onko tier 3 liian hyvä tällä hetkellä. Itse pelaan sniperillä huonoiten kaikista aseista singon jälkeen, ja silti peli tarjoaa minulle lähes 6 K/D ration, oman ennätyksen kill streakissä, 21 tappoa putkeen, ja MVP listan toisen sijan ilman mitään bonuksia (happy hour:ta tai muita). Kaiken kukkuraksi tämä on jo ENNEN kun olen käyttänyt pistettäkään sniper skilleihin, mitähän se olisi niitten kanssa ?

Dääm, nyt alkoi kutkuttamaan sitten vielä enemmän kokeilla jälleen snipulla. Tosiaan itelläni joku 3500 tappoa perus konekiväärillä, nyt yritän epätoivoisesti saada assault-hernepyssyillä sitä mitaliin oikeuttavaa määrää täyteen ja voin kyllä todeta että hidasta on.

Ainiin unohtui tännekki mainita, maanantaina saatii Ravenin kesken jopa 8 hengen ryhmä kasaan ja pelaaminen muuttui kerta heitolla! Tosin turpaan tuli peleissä, joista kiperin tappio sattui Sabon Raven puolustuksessa, kun kellossa oli aikaa 14s jäljellä! Mutta KFS taisteli mallikkaasti, ja domissa puolustimme muittenkin kirjaimia urhoollisesti. Jäi kyllä askarruttamaan Ravenin nykyinen taso randomien kesken, koska jos kentällä jotain positiivista tapahtui, oli se melkeinpä meidän ryhmän ansiota.

Joten kiitokset vielä kaikille osallistuneille, ja viikonloppuna uutta matoa koukkuun vaan! Kyllä me voitetaankin vielä, ehkä, joskus..

Joo tosiaan oli hyviä matseja, vaikka melkein kaikki hävittiin, hauskaa oli.

Randomeiden osalta meno jatkui tiistaina samana, eli huolestuttavasti vaikuttaa siltä, että Ravenin "gloryhunterit" ovat hypänneet takaisin SVERille tai lopettaneet vaan pelaamisen. Sen verran heikkotasoista pelaajaa osui samoihin matseihin. Tai voihan olla, että odottavat jäätymispatchia.

Cyrus1:n kommenttiin nojaten, päästäänkin seuraavaan, vakavahkoonkin asiaan pelin tulevaisuuden kannalta. Oliko 3 PMC:tä pitkällä aika välillä katsottuna oikea veto Zipperiltä ? Pelaajamäärien pienentyessä isoihin peleihin on vaikeampi päästä, ja veteroituminen toi mahdollisuuden vaihtaa puolia miten lystää. Olisiko alun alkaen ollut parempi 2 toisistaan aivan erillaista PMC:tä, ja valitun puolen jälkeen siellä olisi pitänyt pysyä.

Kartat olisivat tällöin voineet olla neatraaleita alun alkean, joten PMC:n valinta ei olisi ollut karttojen epätasapainosta kiinni. Aseita olisi voinut olla enemmän yhtä PMC:tä ajatellen ja niitten tasapainottaminen olisi varmasti myös ollut helpompaa. Vaikkakin aseitten tasapaino on nyt myöhempänä ollut todella hyvin hanskassa Zipperillä (varsinkin 1.07 patchissä, missä oltiin lähimpänä tasapainoa, vaikkakin aseet olivat kauttaaltaan alitehoisia).

Kaikkein harmillisinta mielestäni kuitenkin on se, että 3 PMC:tä olisivat voineet tarjota esim 32 vs 32 vs 32 pelejä, mitkä olisivat voineet olla todella mielenkiintoisia. Meni aivan liian kauan, että kaikkia kolmea PMC:tä alettiin hyödyntämään yhtä aikaa sotakentillä, koska 3 PMC:n ratkaisuun kuitenkin päädyttiin.

Nyt vaarana on, yhdestä factionista, kuten esim Sveristä, tulee lähes kaikkien hyvien pelaajien kotipaikka. Minä mukaan lukien, en aijo enää kauaa katsella Ravenin menoa, vaikka siitä factionista kaikista eniten muuten tykkäänkin. Ilman omaa porukkaa randompelaajat ovat aivan hirveitä, ja tuskin kukaan koskaan käyttää medikittiä, muuhun kuin itsensä parantamiseen. Saapi nähdä, onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolella, mutta ei mene enää kauaa, kun puen Sveriläiset kuteet niskaan, ja rupean teurastamaan Raven n00beja :)

Hah! Valorilla opetallaan taas medkittien tarpeellisuutta. Siis jättämällä ne pois. Muutenkin viimeaikojen pelailujen perusteella asialliset random pelaajat ja kunnolliset matsit ovat olleet vähissä. Onneksi eilen sentään sain vähäsen tulitukea klaanilistalta. Jotenkin tullut socomin veteraaninuubittelijoita täyteen tuo valorin random puoli. Äänestys alkaa aina joukkueen johtajille. Jos pelaat huonosti, alkaa äänestys ja jos pelaat hyvin alkaa äänestys. Jos komeilet joukkueesi listan kärjessä, niin turha yrittääkään heittää tuntemattomien kanssa läppää, kun kaikki ovat niin verisesti loukkaantuneita.

Kertakaikkisesti vihaan tätä Valoria. Valorilla on selvästi puutetta kunniallisista sotilaista. Jos yhtään osaan arvella, niin tämä valori taitaa olla jenkkikakaroiden mieleen. Ei taktiikoita, ei ohjeiden noudattamista, ei medkittejä, ei rentoa läppää ja tilalla spawnilla liskoilua snipujen kanssa. Ihme miten jaksavat tätä peliä. Mennyt ihan into yrittää mitään johtajuus juttujakaan kun vaikka mitä tekisist niin mitään ei tapahdu.

Mutta huolestuttavan vähän on pelaajia liikenteessä. Tuo saattuesota varsinkin kärsii pelaajakadosta. Eilen oli useaan otteeseen vajaa 20 pelaajaa valorilla saattuesodassa!?! Domissa ja sabossa pyöri siinä 400 per faction ja kaappaus parinsadan hujakoilla. Not much.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Kertakaikkisesti vihaan tätä Valoria. Valorilla on selvästi puutetta kunniallisista sotilaista. Jos yhtään osaan arvella, niin tämä valori taitaa olla jenkkikakaroiden mieleen. Ei taktiikoita, ei ohjeiden noudattamista, ei medkittejä, ei rentoa läppää ja tilalla spawnilla liskoilua snipujen kanssa. Ihme miten jaksavat tätä peliä. Mennyt ihan into yrittää mitään johtajuus juttujakaan kun vaikka mitä tekisist niin mitään ei tapahdu.
Kuin omasta suusta tuo. Valorilla pelasin itse aikoinaan muutaman viikon. Sopivasti osui joku XP kampanja siihen niin nopeasti vaan kuuteenkymppiin ja faction kiertoon.

PMC pohdiskeluun: 2.0 tarjosikin jo useamman charrun mahdollisuuden, tämä olisi mun mielestä pitäny jo olla alusta asti ja ilmaisena. Suurimmalla osalla olisi jo 3 +60 levelistä hahmoa ja voisi sopia pelejä joskus SVERillä, toisena päivänä vaikka Ravenilla.

Nyt ollaan 2.0 jälkeen saatu Ravenilla ihan hyviä mähinöitä aikaan porukalla, mutta pitää kompata Haasoa ja Cyrusta todeten että muiden pelaajien taso on laskenut kuin lehmän häntä. Olisihan se kiva nähdä muitakin kun oman squadin jäseniä nostamassa kaatunutta ylös tai yrittämässä kunnolla objecteja. Ei paljoa auta puolustaa 30min demon bunkkeria kun muilla rintamilla kirjaimet huutaa punaista :rolleyes:

ps. Tänään illemmalla pelaamaan Raveneita? Joskus 19-20 maissa?

Tänään illemmalla pelaamaan Raveneita? Joskus 19-20 maissa?

Sharkonen ilmottautunu.

Vielä rottamopon avautumiseen, vieläkö Valorilla harrastetaan kaiken tuon lisäksi omien tappamista. Jotenkin kirjoituksestasi tuli vanhat ajat mieleen, kun riehui Valorin sabopuolustuksessa puukko tanassa, ja hämmästykseen havahtui siihen kun omat metsästää sinua, kun statsit olivat korkealla. Toisin sanoen, ei ollut Valor minun PMC:ni.

Eilen illalla oli taas mukavat pelit (Raven). Saatiin jopa täys ryhmä kasaan ja kaikilla oli lisäksi mikki. Jos en tänään kerkee tulla niin pelaillaan sitten perjantaina/viikonloppuna.

Oli kyllä ihan mukavat mähinät. Sen verran kovia pyssysankareita löytyi riveistä ettei niissä muutamassa pelissä mitä pelasin niin vastusta meinannut löytyä, vellihousuja puskien lomassa vain :)

Juu ihan hyviä matseja, vaikka enemmän vielä pidin kyllä niistä maanantain tappiomatseista. Harmi vaan, että ei päästy sopivaan väliin domijonoihin, vaikka pelaahan saboakin mielellään.

Tänään en pääse pelaamaan, mutta viikonloppuna jälleen tantereille.

Joo hyvät pelit tosiaan oli, mutta ne muutamat naurettavat sabovoitot olisivat voineet jäädä kokematta. Hauskin mitä itse muistan oli tosiaan se Raven puolustus, missä oltii koko tiiminä spawn-tappamassa vastustajia. Lopputekstien heilahdettua ruutuun oli pienimuotoinen ihmetys itsellä päällä, kun statseihin heilahti 22 tappoa 0 kuolemaa, vaikka koko pelin ajan olin vastustajan spawnilla atac-rynkyn kanssa riehumassa.
(Perkeleen wultzi ryösti ainakin sata tappoo sillä sniperillään :D)

Noh, saatiinpahan Ravenilaisillekkin voittoja tileille, niitä kun viimeaikoina ei ole liikaa päässyt nauttimaan :)

Edit: Nyt se sitten tapahtui. Kyrpiinnyin aivan täysin Ravenin touhuun ja iskin itseni hetken mielijohteesta Sverille. Saapi nähdä mitä tästä nyt seuraa, mutta toivon ainakin, että Sveriltä löytyy nyt sitä suomiporukkaa sen verran, ettei ohjain ole lentää seinään koko aikaa kun pelaa:D

Sori heppux007, lupasin oottaa sut, ja melko pitkälle jaksoinkin =) Näytit olevan kuitenkin jo 68 level, joten pelaa itsesi viikonloppuna 70:ksi, niin päästään sitten edustaa Sveriläisiä huppupäitä!

Viimeksi muokannut moderaattori:

Sori heppux007, lupasin oottaa sut, ja melko pitkälle jaksoinkin =) Näytit olevan kuitenkin jo 68 level, joten pelaa itsesi viikonloppuna 70:ksi, niin päästään sitten edustaa Sveriläisiä huppupäitä!

Eilen oli perkeleen hyvät pelit vaikka yksin pelailinkin. Ei se mitään, koska multa puuttuu enään reilut 2500xp joten tänään luultavasti jo nähdään SVERillä.

Heppu taisi ainakin yhdessä domissa olla vastassa eilen. Meni tosi tiukille ennen SVERin niukkaakin niukempaa voittoa. Otin tiimin puolesta Hepulta varmaan 3-4 kertaa kranua naamariin :D.

Heppu taisi ainakin yhdessä domissa olla vastassa eilen. Meni tosi tiukille ennen SVERin niukkaakin niukempaa voittoa. Otin tiimin puolesta Hepulta varmaan 3-4 kertaa kranua naamariin :D.

Juu olin olin. Kuulin juttua, että joku olisi sanonut "Siellähän on KFR tyyppejä vastassa" vaikka ihan yksinäni pelailin. Reilut 40 kertaa sain tappettua teitä. Tiedän tiedän. Olenhan minä yksinäni suurinpiirtein yhden ryhmän veroinen :D:D

Ylös Bottom