Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MAG: Yleistä keskustelua

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Jos prosessi on todellakin vain se, että nostat vihun aseen, tulet katumapäälle, ja nostat omasi takaisin, ei sellaista nyt oikein voi huijaamiseksi kutsua. Pitääpä muistaa tämä.

Noin se menee. Kyseessä on mielestäni bugi, tai sitten tietoisesti tehty valinta, koska pudotetun aseen tilaa, eli panosmäärää, ei säilytetä, vaan aseen status resetoituu kun se tiputetaan. Ehkä tuollaisen asemäärän pitäminen kontrollissa on muutenkin hankalaa, eikä maassa lojuvien aseiden tilan ylläpitoon haluta uhrata resursseja.

Killzonessa puolestaan tiputetut aseet pitävät tilansa eivätkä maagisesti saa lippaita täyteen maassa käytyään.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Mitäs veikkaisit: onko tuo niin sanottu glitch vai ihan Zipperin erikseen kehittämä tapa hankkia panostäydennystä?

EDIT: Meinaan siis sitä, että vaikka pystyy huijaamaan järjestelmää, ei se vielä tarkoita sitä, että niin olisi soveliasta tehdä. Henkilökohtaisesti inhoan kaikkea glitch-/bugikikkailua pelistä riippumatta. Yksinpelit ovat toki asia erikseen, mutta moninpeleissä jokainen pelatkoon rehellisesti.


Vaikka olisi bugina tullut mukaan peliin, tätä nykyä voi laskea jo ominaisuudeksi. Tuo on kuitenkin ollut Zipperin tiedossa jo pitkään ja on pysynyt mukana ainakin viiden päivityksen yli, joten ei Zipperin päässä taida olla mitään halua korjata "ominaisuutta".
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Sitten muutama uusi asia, joka on jäänyt vähän kaivertamaan.

“MVP” criteria no longer considers bonus XP modifiers in its equation
Eikö tämän pitäisi tarkoittaa sitä, ettei happy hour:it ja muut xp bonukset vaikuttaisi enää MVP listoihin, vaan nuo MVP listat jaettaisi sen perusteella, kuka itse pelissä on kerännyt eniten XP:tä. Näin tämä ei kyllä kuitenkaan toimi, vaan ainakin Happy Hour:in bonukset vaikuttavat MVP listoihin. Pieni asia, mutta ärsyttävä silti.

Entäpä, onko muut huomannut, että sniperit tappavat helpommin kuin ennen ? Olen kuollut parin päivän aikana todella useasti yhteen sniperin laukaukseen, vaikka kyseessä ei ole headshot. Onko snipereittenkin damagea nostettu ja tappaako nyt siis tier 3 sniperi yhdellä laukauksella vaikka kyseessä ei olisikaan headshot ?
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Veikkaan, että toi MVP-homma on pitäny olla päivityksessä mukana, mutta on taas vahingossa jostain syystä jääny pois, aihemmissakin patcheissahan on käyny samalla tavalla joidenkin ominaisuuksien kanssa ja ovat sitten seuraavassa patchissa heittäneet sen mukaan.

Ja snipujen tehoa on todellakin nostettu ja panssareiden "tehoa" muutettu. 50 kaliiberin snipu on käsittääkseni nyt lähes aina OHK.


Kokonaisuutena päivitys on kyllä tuntunut tähän asti ihan älyttömän hyvältä. Ainoastaan toi freeze on inhottava, toivottavasti korjaavat pian. Ja toinen ongelma, joka ei ole onneksi vielä päässyt paljoa haittaamaan: LMG on jälleen aivan naurettavan hyvä ase tässä uusimmassa patchissa. Toivottavasti tämä ei lähde leviämään..

Pidän erityisesti tosta perusliikkumisen nopeuttamisesta skilleillä, korostaa entisestään tähtäystaitoa, kun strafella pystyy vaikuttamaan vastustajan tähtäämiseen entistä enemmän. Vaikka mitä muutakin loistavaa on ollut päivityksessä, mutta ei jaksa listata. :p
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Ei tuu mitään siitä kun yrittää pelata randomien kanssa jotakin domia, ei ne mee sinne mitkä annetaan kohteiksi ja aina juoksentelee yksin.

Nyt kyllä kuolee IMO liian helposti, medium armori ei anna sitten peen suojaa perus rynkkyä vastaan ja toi snipaaminen on aivan naurettavan helppoa näemmä. Ja pahin mahdollinen temppu on se että SMG kun ottaa jotkut parannukset käyttöön taidoista niin siitä tulee tähdätessä laserase eli osuu siihen mihin osoittaa. Itse haluan pientä hajontaa jotta ei pitäisi olla niin millin tarkka juuri spray-tyyppisillä aseilla kuten SMG, ja ai hemmetti kun tuo haulikko on aika snipa-ase nytten kun yli 20m päästä tulee onehitkillejä.

Kyllä haluan vielä yhden tavaralaatikon käyttöön mihin voisi laittaa vain ja ainoastaan non-lethal-kranuja ja varusteita, sillä omilla "buildeilla" ei ole tilaa kun pyrin olemaan mahdollisemman stealth-tyyppinen jumittimilla ja tunnistimilla.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Mitäs veikkaisit: onko tuo niin sanottu glitch vai ihan Zipperin erikseen kehittämä tapa hankkia panostäydennystä?

Muistaaksein betassa jo huomattu ja päätetty yleisen mielipiteen takia jättää kyseinen ominaisuus peliin.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Lopultakin pääsi koneen viereen ja testaamaan versio 2:sta.
Tai siis ei päässyt.
Kyllä pistää vihaksi tuo säätäminen.
Tietenkin tuntuu pahemmalta kuin silloin kun pelaamisen alkoi.
Nyt kun kertaheitolla mietittävä nuo kyvyt niin pakko oli turvautua ruutupaperiin.
Löytyi lopulta sairaanhoitsu/mekaaniikko yhdistelmä ja vyörytystaidot, mutta kyllä siihen aikaa saa tuhrautumaan.
Nyt taitaa käydä niin että duunikiireet estää uusien load-outtien testaamisen ja kylmiltään pitää osallistua torstain peli-iltaan.
Jätin muutaman kykypisteen säätämiseen, katsotaan nyt sitten.
Jos siis vain nimi näkyy ryhmässä, mutta miestä ei missään niin älkää ihmetelkö.
Kyllä minä sieltä sitten teräspanssari päällä löntystelen nostamaan porukkaa.
Todellisuudessa ei ole paksuin takki kuin vyörytys setissä, muihin ei mahtunut.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

LMG on jälleen aivan naurettavan hyvä ase tässä uusimmassa patchissa. Toivottavasti tämä ei lähde leviämään.

Itseäni ei LMG:ssä, eikä myöskään haulikossa häiritse kuin yksi asia -> headshotit. Ei siinä mitään, jos kaveri tähtää päähän on headshot tietenkin ansaittua, mutta kun vastaan tulee pelaajia, jotka aloittavat ampumisen jo nurkan takaa, pitävät nappia pohjassa ja yhtäkkiä muutaman vartalo-osuman jälkeen makaan kuolleena maassa ilman mahdollisuutta heräämiseen kun kaverin recoil on nostanut osumat päähän. Ei näin.

Mutta ei tuo niin paljoa ärsytä, että vaatisin muutosta, itse näen sen niin, että noobit pelatkoon LMG:llä n00bsprayaten, suotakoon niillekkin onnistumisen tunteita :D

Harmi, että itellä tuli ammuttua jo sniperimitalit, se olisi nähtävästi kannattanut jättää tännemmäksi. Noh, se ja sama, enää en aijo kuin joskus korkeintaan huvin vuoksi vielä kokeilla snipua.

Vielä kun muutaman levelin saisi kasaan niin voisi kokeilla, mitenkä AR:t toimii nykyään. Toisaalta olen niin koukussa F90:een, että lyhyeksi testiksi taitaa jäädä.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Ja snipujen tehoa on todellakin nostettu ja panssareiden "tehoa" muutettu. 50 kaliiberin snipu on käsittääkseni nyt lähes aina OHK.

toi snipaaminen on aivan naurettavan helppoa näemmä.

Snipujen tehot ovat nousseet samassa suhteessa kuin muutkin aseet. Armorien tehon heikkeneminen on vaikuttanut enemmän. Light ja light+ ei enää riitä yhtä hyvin suojaukseen.

Tier 3 snipu tappaa light ja light+:n kerrasta, oli 120hp tai ei. Mediumista alkaen jää henkiin. Ennen päivitystä millään snipulla ei saanut 120hp pelaajaa hengiltä kerrasta (pois lukien pääosumat). Se että nyt light ja light+ armorilla joutuu varomaan enemmän ei kyllä tee snipaamisesta yhtään sen helpompaa. Jokainen voi sen kokeilla keräämällä esimerkiksi 1000 sniputapon mitalin.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Jokainen voi sen kokeilla keräämällä esimerkiksi 1000 sniputapon mitalin.

Niin no ite keräsin "vanhoilla" snipuilla tuon reilussa viikossa, ja sniputtaminen oli jo tuolloin helppoa. Syy miksi itse olisin hirveän varovainen tämän aseen kanssa on se, että jos sniputtajat lisääntyvät niin pelit huononevat radikaalisti. Jos pelaajat alkavat saamaan kohtalaisia tappomääriä (lue yhden kutin tappoja) liian helposti, pelkona on, että n00b armeijat jäävät punaisen linjan taake sniputtelee, eivätkä edes pelaa voitosta.

Mikä tahansa muu ase pakottaa pelaajat kentälle, ja tämä olisi toivottavaa. Joten jos joku ase pidetään huonona / ei yhtä hyvänä kuin muut, olisi se minun mielestäni juuri sniperi.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

En ota kantaa pelityylin pakottamiseen, mutta selvästi huonoja aseita ei käytä alun kokeilun jälkeen kukaan. Näin kävi tier 3:sille ja osittain tier 2:sille. Siinä on useita aseita joiden resurssit voisi käyttää muuhunkin. Itse kyllä kannatan huonojen aseiden poistamista, mutta toistaiseksi zipperi on vain korjannut niiden puutteita.

Jos poistolinjalle lähdettäisiin, snipereiden jälkeen saisi poistaa haulikot ja puukot. :p
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

^ Niin siis poistaa en missään nimessä haluaisi Snipereitä, mutta selvennän kantaani vaikka esimerkillä. Jo ennen snipereitten parantumista esim. valorin sabo puolustuksessa A:n ja B:n räjähdettyä B:n spawni paikalta pääsee hyppäämään sen kontin päälle. Siinä näki aina vähintään yhden miehen makaavan koko loppupelin ajan, ja ampuvan vain laskuvarjojääkäreitä. Nyt kun tier 3 tappaa kerrasta, pahoin pelkään, että näitä sankareita alkaa olla saman kontin päällä makaamassa 3-4 kappaletta, ja voit vain kuvitella kuinka mukavaa sieltä laskuvarjoilla on tällöin hyppiä, kun niskaan sataa ennen pelikentälle pääsyä arvioilta n. 12 laukausta kerrasta tappavia luoteja.

Mutta ehkä se olen vain minä, joka näkee tämän uhkana pelin viihtyvyyden kannalta, ja toivotaan nyt, ettei suurta aaltoliikettä tapahdu sniper-suosioihin. Haulikkoon kuoleminen ei ole kertaakaan ärsyttänyt minua, koska silloin sinulla on aina mahdollisuus kuitenkin voittaa se tulitaistelu. Ohjain puolestaan on muutamaan kertaan meinannut lentää seinään kun ruutu välähtää mustavalkoseksi ennen kuin äijäni kerkeää edes reagoida, että laskuvarjohyppy alkaa.

Puukkoa en viitsi lähtä enää edes ottamaan tähän keskusteluun, koska nykyään sitä ei kukaan varmaan tosissaan voi enää väittää OP aseeksi.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Eilen nähtiin jo esimerkki tosta Valor snipauksesta, joku veti yksinään 88 tappoa snipulla juuri tuolla. Laitetaanpa pari snipua lisää ja kukaan ei pääse kohta edes varjolla alas.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Eilen nähtiin jo esimerkki tosta Valor snipauksesta, joku veti yksinään 88 tappoa snipulla juuri tuolla. Laitetaanpa pari snipua lisää ja kukaan ei pääse kohta edes varjolla alas.
Jep. Kerkesi jo fiilikset nousta kun A/B tuli alle 5min että nyt menee hyvin mutta loppupeli menikin enemmän tai vähemmän siihen että katsoi kun oma ukko tippuu kesken laskuvarjohypyn maahan snipusta. Ei siinä, hyvinhän se vastapuolen kaveri ampui kun tuollaiset määrät nakutteli mutta vähän kävi kuitenkin kyrsimään. Pitänee vaan tehdä vielä yks classi (ei muuten riitä 2.0ssa nämä 5 paikkaa mihinkään) ihan tota laskuvarjohyppyä varten mihin lyödään heavy armorit niskaan jos tuntuu olevan monta/taitava snipu(a) vastassa.

Huomenissa vois taas pelailla, tänään se verta kouluhässäkkää ettei oikeen kerenny.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

En ole kokeillut, mutta luulisin että Light ja Light+ hyppääjät tippuisivat myös yhtä hyvin BR+bipod tai MMG+bipod aseillakin. Tai sitten haulikon kanssa juoksentelee hyppyalueen alla.. (sopivasti tuli aiheesta videota vastaan).

Ainoa tosiasia on että Light ja Light+ suojia käyttäessään pitää nykyään olla entistä varovaisempi.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

^ Sinä missasit pointin. Kyllähän sinä voit tappaa (helpostikkin) millä tahansa aseella laskuvarjojääkäreitä, se ei häiritse minua. Mutta yksikään haulikkosankari ei ole onnistut minua kahdesti putkeen tappamaan laskuvarjoihin yhdessäkään pelissä koskaan, paitsi sniperit. Ero on, että vaikka laskuvarjo spawnilla olisi koko ryhmä haulikkomiehiä, voin siirtää tällöin spawnini vaikka A:n spawnille, (valor esimerkki) ja sieltä hyökätä stealthinä heidän niskaansa (toteutettu monta kertaa.) He taistelevat pelikentällä, minne minun on teoriassa mahdollisuus hyökätä monellakin eri tavalla. Mutta kerroppa minulle miten minä taistelen näitä spawn-kontilla makaavia snipereitä vastaan ?

Voit itse kokeilla, kumpi on helpompaa. Ottaa tier 3 sniperi ja mennä kontille makaamaan, vai ottaa se haulikko ja mennä riehumaan toisten laskuvarjoalueelle. Arvaat varmaan itsekkin vastauksen.

Edit:

Ainoa tosiasia on että Light ja Light+ suojia käyttäessään pitää nykyään olla entistä varovaisempi.
Tästä olen taas eri mieltä. Itse en pelaa koskaan muulla armorilla kuin light+:lla, ja 2.0:n jälkeen olen kuollut huomattavasti harvemmin kuin ennen tätä patchia. Light+ armorilla pelaaminen ei ole tarkoitettu siihen, että sinä otat osumaa, vaan siihen että sinä jaat. Näin se oli ennen 2.0 ja on sitä nytkin. Stealth-pelaaminen onnistuu paremmin kuin koskaan minun peliaikani MAG:ssa. Varovaisuutta on pystynyt juuri laskemaan, kun ei tarvitse enää 3s välein tehdä täyskäännöstä varmistaakseen, ettei kukaan sprinttaile niskaan.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Eilen nähtiin jo esimerkki tosta Valor snipauksesta, joku veti yksinään 88 tappoa snipulla juuri tuolla. Laitetaanpa pari snipua lisää ja kukaan ei pääse kohta edes varjolla alas.
Omasta mielestä tuo on aika realistista, joka on hyvä juttu! Tuossa tilanteessa, itse vaihtaisin spawnipaikaksi jonkin muun ja menisin tappamaan tuon sniper tyypin...
Ja onhan se nyt selviö, että myös tällä hyökkäävällä tiimillä pitäisi olla sniperit jossain, jotka yrittäisivät ampua näitä vastustajan snipereita. (Se on osa tiimityöskentelyä)

Ihan realistinen ja hyvä juttu tämä siis on, mutta kyllähän tuo minuakin häiritsee välillä. Muttä täytyy muistaa että, laskuvarjo ei ole ainoa tapa spawnata! ;)
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

eräs asia minkä huomasin eilen:

kun mun pelityyli on ollut joka äijällä light+ armori, sen takia koska mielestäni medium armori ja muut olivat liian hitaita liikkumaan. nyt kun pacth 2.0 tuli ni on kuollut huomattavasti enemmän yhdestä sniperin luodista, joten eilen sit kokeilin laittaa parempaa armoria päälle. kokeilin mediumia ja medium+ ja huomasin että juoksuvauhti ei hidastunut lähes ollenkaan (tietenkin pitää olla käyttänyt kaikki juoksu-skillit), mutta siis jos lyötyy krediittiä laittaa paksumpaa suojaa päälle, se kannattaa koska juoksuvaihtu ei hidastu paljoa-> (mun mielipide).
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Varovaisuutta on pystynyt juuri laskemaan, kun ei tarvitse enää 3s välein tehdä täyskäännöstä varmistaakseen, ettei kukaan sprinttaile niskaan.

Eikö sensor jammer kuitenkin toimi kuten ennenkin, eli piilottaa minimapista myös sprintatessa? (olettaen että sj kyvyt skilsseistä otettu käyttöön)
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

eräs asia minkä huomasin eilen:

kun mun pelityyli on ollut joka äijällä light+ armori, sen takia koska mielestäni medium armori ja muut olivat liian hitaita liikkumaan. nyt kun pacth 2.0 tuli ni on kuollut huomattavasti enemmän yhdestä sniperin luodista, joten eilen sit kokeilin laittaa parempaa armoria päälle. kokeilin mediumia ja medium+ ja huomasin että juoksuvauhti ei hidastunut lähes ollenkaan (tietenkin pitää olla käyttänyt kaikki juoksu-skillit), mutta siis jos lyötyy krediittiä laittaa paksumpaa suojaa päälle, se kannattaa koska juoksuvaihtu ei hidastu paljoa-> (mun mielipide).

Musta tuntuu että olen yleensä squadin nopeimpia vaikka käytän heavy+ armoria kun on kaikki juoksuskillit käytössä. Haulikon kanssa tappava yhdistelmä ja proxy chatissä kuuluu enemmän valitusta kuin koskaan aikaisemmin:p
 
Ylös Bottom