Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua
Ukkosenjumalan kanssa olen siitä samaa mieltä, että puukon ja haulikon tehoja voisi huoletta pudottaa.
Haulikon tehoa en haluaisi pudotettavan, vaan tehokkuuden pysyvän samana. Se miten se toimii pitäisi muuttaa. Ks. alla.
Mun mielestä nykyään on aseet tosi hyvin tasapainossa.
Kaikki paitsi haulikko on ja Tamsen tosiaan rikkoo kokonaisuuden. Jos se olis pikkasen kalliimpi loadouttiin niin olis aika hyvä. Mutta asiaan. Haulikon tehoa voisi laskea, mutta sen järkevää kantamaa taas pitäisi samalla nostaa. Nyt sen hajonta on niin älytön ettei siitä ole hyötyä kuin käsivarren mitan päästä. Tossa haulikossa on luultavasti joku 9mm hauli. Käytännössä vertautuu siis siihen, että sieltä tulee kourallinen pistoolin kuulia. Sen pitää olla tappava. Pelitasapainossa sitten sen tehoa tietty pitää skaalata, mutta nykyään se on älytön. Tappaa kerrasta, mutta vain jos sullot sen piipun kiinni maksaan. Urban tuota selitti joskus alkuun, että kerrankin pelissä on haulikko, joka toimii suht realistisesti. Tappavaa kantamaa oli tonne 10-20 metriin, mutta jos halusi kertalaakista tappaa, niin piti hakea sopiva etäisyys ja tähdätä. Suurin ongelma tossa taisi olla haulikuvion leventäminen. Parhaimmillaan oikealla etäisyydellä vihu juoksee haulinipun läpi ottamatta osumaa. Ja koska kuvio on iso, niin tähtääminen on vapaaehtoista. Jolloin tulee niitä älyttömiä yli 50 metrin tappoja pannuosumalla.
Puukon reach ja se, kuinka leveälle se osui, olivat aivan naurettavat.
Nimenomaan näin. Tästä puserrettiin jo joskus muutenkin aikoinaan. Mun mielipide on edelleen sama; puukon pitää olla ase, jota käytetään iholla ja aivan viimeisenä resurssina. Sillä ei pitäisi pystyä tyhjentämään ryhmällistä vihollisia yhdestä huoneesta. Kaksi korkeintaan ja sitten puukkosankari makaa ketarat ojossa akuutin lyijymyrkytyksen seurauksena.
KZ2:ssa homma oli mallikaasti. Pikanappulasta lähitaistelu oli kiväärinperää ohimoon, puukko piti kaivaa erikseen esiin. Näin saisi sen tehdä kaikki pelit. Tohon vielä päälle se, että puukko ei ole automaattiosuma, mutta silti one-hit-kill-ase, niin olisi aika mainio. Ja toi one-hit-kill on mun kompromissi veitsisankareille.
Mutta katotaas. Nyt olis pelege menossa päälle ja MAG 2.11 joutuu testiin.