Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MAG: Yleistä keskustelua

Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Olen vasta nyt ehtinyt kunnolla pelata viimeisimmän patchin jälkeen, ja omalta osalta aseissa tilanne on edelleen sama. LMG:tä on joka vähän jokaisella kädessä, ja niitä vastaan häviän melkein aina kaksintaistelut ja osumaa tuntuu tulevan yhtä kaukaa kuin ennenkin.

Rynkyllä en (edelleenkään) saa sen ihmeellisemmin tappoja, ja melko reilulla kädellä saa pateja laittaa matkaan ennenkuin naapuri kaatuu. Tosin omat tähtäystaidot tosin ovat melko surkeat reflexistä ja etukahvasta huolimatta. Äkkisältään ajateltuna aiemmin sain sentään joskus pääosumiakin, nyt niitä ei tunnut tulevan millään.

Eilen tuli ryhmänjohtajilta koettua sitä ärsyttävää puolta. Ei fragoja, ei ohjeita, ei mitään. Ei, vaikka kainosti itse kukin hänelle asiasta kommentoi.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Aika vähän on ollut ulosäänestyksiä mun squadeissani. Kerran yks riehuja äänestettiin lähes samantien pois, kun kämppäs omia spawnipaikoilla.. Joillakin on hauskaa.

Ois hauska saada vähän isommat pelit aikaiseksi, jopa joukkueellinen samaan matsiin? En ole vielä pelannut yhdessäkään matsissa KFS-klaanilaisten kanssa, kerran yritin joinia, mutta täyttä oli. Huomenna jotain 2230 eteenpäin aamuun asti itse ainakin varmasti pelaan.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

US-Storeen tullut ladattavaksi ilmaiset skinit jokaiselle PMC:lle. Toimiiko nuo PAL-alueella?
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

US-Storeen tullut ladattavaksi ilmaiset skinit jokaiselle PMC:lle. Toimiiko nuo PAL-alueella?
Ei toimi. Kaikki nuo ladattavat lisämatskut ovat sidonnaisia pelin versioon, joten jenkki-Storesta ladatut toimivat vain jenkkiversion kanssa.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Voi zeeus kun pelistä tulee harvoin mitään hyökkääjäänä jos on vain randomeita ryhmässä sillä heidän aivottomuus yllättää edelleen. Ja piru vie ei porukka sais pelata jos ei osaa englantia tai ole toista joka kääntää sanomani toiselle. Eilen joku idiootti ajoi kahdesti miinoihin vaikka oli miinaharava käytössä tai nappasi APC itselleen ja ajoi rakettisateeseen vaikka piti vain tuhota kauempaa noi bunkkereiden tykit sillä abcilla. Vaikka oli squadissa pari jotka puhuivat englantia ei heiltäkään herunut yhteistyötä turrettien ampumisessa. Ja kaiken kruunasi se että joku ryhmäläinen joka nyt oli näemmä sattunut kuulemaan jotakin mitä olin sanonut mutta ei ymmärtänyt eka mitä piti tehdä eli ottaa turretti pois ja vasta sitten ajaa tiesululle.
Peli oli sentään SVER vs Raven ja minä SVERillä.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Voi zeeus kun pelistä tulee harvoin mitään hyökkääjäänä jos on vain randomeita ryhmässä sillä heidän aivottomuus yllättää edelleen. Ja piru vie ei porukka sais pelata jos ei osaa englantia tai ole toista joka kääntää sanomani toiselle.

Vaikka peli on jo ollut ulkona jonkun aikaa löytyy sieltä edelleen pelaajia, jotka ovat vasta aloittaneet, joten kaikki pelin kommervenkit eivät välttämättä vielä ole ihan hallussa, esim. että tajuaisi, että edessä on vihun miina. Tiedä sitten oliko tässä kyse tuosta vai pelkästä hölmöydestä.

Kieliongelmaan ei ole oikein ratkaisua, jollei peliin tule mukaan valintaa, jossa voisi valita minkäkieliseen squadiin haluaa (tuskin tulee).

Eilen pelatessamme domia Valoria vastaan squad liideriksi saattui liiderinä aloitteleva pelaaja, joka ei vielä tiennyt esim. että jäähdytystorneilla on automaattisesti frago päällä ja että hän voi huoletta laittaa oman fragon bunkkeriin. Hieman turhan raa-asti kaveria opastettiin ensin suoraan aloittamalla ulosäänestys ennenkuin kukaan vaivautui asiasta mainitsemaan hänelle. Lopulta asia selkisi ihan kommunikoinnin avulla, ja kokeneemmat neuvoivat harjoittelevaa johtajaa, mikä oli todella hienoa, vaikka aluksi lähdettiinkin turhan kovalla linjalla liikkeelle. Peli päättyi meidän ylivoimaiseen voittoon :D

Itse toivoisin, että kokeneemmillä ja osaavammilla pelaajilla olisi kärsivällisyyttä opastaa, etenkin silloin jos on ilmeistä, että kaveri ei vielä tiedä/osaa asiaa.

Ymmärrän kyllä, että kärsivällisyydelläkin on rajallista. Tästä esimerkkinä eilinen viimeinen domi peli puolustajan roolissa, jossa omaan random-squadiin osui pari jenkkipeluria samasta klaanista, joista toinen vielä päätyi squad liideriksi. Kumpikin oli snipuna liikkeellä, ja kovin yllättävästi eivät auttaneet yhtään puolustustaistelussa.

Kun vetäydyttiin kirjainta puolustamaan heput jäivät makoilemaan spawnin edustalle eivätkä koskaan käyneet kohteella. Kyselin hepuilta ohi mennessäni "tuliko väsy kun ei jaksa muuta kuin makoilla". Urheat taistelijat loukkaantuivat kovasti kommenteistani ja kommentoivat "Hey, just look@my kilzz stats, dude", ja ihmettelivät mistä moinen. Molemmat olivat ainakin tasojensa mukaan kokeneita heppuja. Tappoja molemmat saivat kun napsivat muille kohteille meneviä random-vihuja, mutta voitin molemmat pisteissä :) Omasta mielestään uskomattomia taistelukoneita, mutta muuten tiimilleen pelkkiä loisia.

Snipusta voi olla paljon hyötyä niin puolustuksessa kuin hyökkäyksessä, mutta ei tuolla tavalla. Ekan kerran tuli hetki jolloin hypistelin puukon kahvaa oman tiimin jäsenen ohi mennessä, mutta sain pidettyä homman kurissa.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Tuokaan ei mun mielestä toimi: Mielestäni jos ampuu omaa tyyppiä kerrankin niin ei saa yhtään pisteitä parantamisesta tai elvyttämisestä

Kyl siitä parantamisesta saa pisteitä. Itte ku oon vahingossa ampunu kaverin kuoliaaks ja parantanu heti sen jälkeen anteex pyydellen, ni on tullu se kybä bojoo.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Sinällään jos squadleader on aktiivinen ohjeistamaan fragolla, ei se haittaa paljoa vaikkei olisi yhteistä kieltä. Välillä osunut porukkaan missä on ollut japseja johdossa, eikä ole ollut ongelmaa. Sinne mennään minne frago näyttää ja homma on toiminut hienosti.

Mutta sitten homma taas ei tunnu välillä toimivan VAIKKA porukka ymmärtäisi englantia. Eilen kaappauksessa oli Sver vastassa, olin itse squadleaderina Ravenilla. Hakattiin päätä seinään ensimmäisellä bunkkerilla joka oli ryhmän vasemmanpuoleisin, ilman minkään sortin tulosta. Huikkasin sitten mikkiin, että tämä ei etene, mennään ottamaan oikeanpuoleinen bunkkeri ylivoimalla. Vaihdoin fragon sinne ja oman respapaikan ja sanoin vielä muille, että vaihtakaa respapaikkanne oikeaan laitaan. Ilmeisesti normaalisti respapaikka vaihtuu vielä mukana, jos squadleader vaihtaa, vai koskeeko tämä vain alkua? No, joka tapauksessa. Arvatkaapa kuinka monta siitä meidän kahdeksan hengen jengistä tuli sinne minun lisäksi. Yksi...

Toisaalta sitten taas posiitivisesti onnistunut temppu oli domimatsissa, kun jouduin kesken matsin leaderiksi, kun edellinen päätti häipyä. Hyökättiin tällä kertaa Sveriä vastaan, frago oli ollut tornilla koko ajan. Kun sain käskytyksen itselle, niin ensimmäiseksi vaihdoin fragon bunkkeriin. Porukka siirtyi sinne ja saatiin bunkkeri alas, seuraavaan bunkkeriin frago ja saatiin sekin alas. Sen jälkeen IT ja kohta oli sekin alhaalla, jolloin omaa väkeä rupesi tulemaan niin paljon, että kaksi viimeistä bunkkeria oli helppo kaataa ja päästiin lopulta kirjaimille. Valitettavasti voittoon asti tuo taistelu ei edennyt. Mutta pointtina se, että jos väki vain toimisi fragojen mukaan, niin jo sillä saadaan valtavasti aikaan. Sen on huomannut hyvin juuri noiden japsien kanssa. Mitään en tajua mitä ne puhuvat, mutta pitävät homman kasassa fragoilla.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Joo-o, nyt alkaa kyllä tökkiä koko MAG! Ei enää jaksa pelata, kun toistaa itseään aika pahasti. Severin pelasin läpi, ja nyt on Raveni puolessa välissä. Samoja kenttiä on tahkottu siis melko paljon. Nyt vaatisi, että tulis uusia kenttiä tai peli lähtee kyllä vaihtoon.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Ensin tuosta oman äijän ampumisesta ja parantamisesta. Mä en ainakaan ole kertaakaan saanut pisteitä äijän parantamisesta jos olen itse haavoittanut saati sitten tappanut. Ei tule xp:tä, mutta parempi se on silti aina hiilata että säilyy joku sopu ko. pelaajaan :)

Eilen oli kyllä aikojen paskin ryhmänjohtaja. Ei laitellut kohteita lainkaan eikä puhunut mitään. No ei siinä vielä niinkään, mutta ryhmässä oli yksi tosi aktiivinen rivimies joka yritti koko ajan huudella liiderille että laita nyt edes tuo triple a korjauskohteeksi. Ei mitään vastausta eikä reagointia vaikka kaveri yritti varmaan 10 min huudella ohjeita ja kyseli johtajan perään. Lopulta kerran koskaan ryhmänjohtajalle ulosäänestyksen ja samantien sai kenkää, ei oikein ollut muidenkaan mieleen.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Ensimmäiset kommentit viimeisimmän patchin jälkeisestä SVER sabon puolustamisesta ovat aika karuja. Lähes joka peli menee C:lle, ja jos menee se myös menetetään alta aikayksikön. Kunhan illempana pääsee itse kokeilemaan, niin näkee mitä todellisuus on. En kyllä keksiä millä perusteilla nimenomaan SVER:n C:tä on helpotettu entisestään, sillä se on ollut tähänkin asti melkolailla vaikein C puolustaa, koska reittejä, aukkoja ja suojaa on ollut hyökääjälle riittämiin joka puolella, ja itse kohdekin on maantasalla heti sisään tultaessa.

Kommenttien perusteella SVER:n C:n voi nyt myös panostaa ja purkaa miltä tahansa puolelta kohdetta, ei pelkästään komentopaneelista :eek:

Joka tapauksessa SVER:n on syytä keksiä uusia puolustusmalleja saboa varten, sillä aiempi tapa ei taida enää toimia. Veikkaisin, että ongelmana on ollut joidenkin paha tapa ryntäillä melko kauas A ja B kohteista hakemaan tappoja, ja samalla jättää itse kohde parin poloisen puolustettavaksi kun sivustalta kierretään paraatipaikalle. Sama ongelma puolustajien toiminnassa on ollut jo pitkään.

Olisi kyllä hauska kokeilu, jos ryhmänjohtajalla olisi oikeasti valtaa ryhmänsä pelaajiin, ja voisi vaikka rankaista ohjeistuksia tottelematonta pelaajaa XP:n nollaamisella tai tappopisteiden puolittamisella tms. Upseereitahan ei valita millään huutoäänestyksellä, joten upseeria ei voisi äänestää ulos. Tosin, upseeriksi pitäisi pystyä valikoimaan hieman pätevämpää sakkia.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Joo ihmettelinki että miten toi SVERin sabo tuntuki nyt jotenki helpommalta. Ennen ku on SVERiä vastaan sabossa random joukolla pelata ni on ollu ihan saa*anan vaikeeta ja työlästä vallottaa ees vähäks aikaa A ja B kohteita, puhumattakaan siitä että niitä ois saatu pidettyä itsellään edes vähää aikaa. Mutta tänään kun pelasin ni taisin päästä 4 kertaa random joukkuojen kanssa SVER sabossa pelaamaan ja 3/4 kertaa vietiin C kohteelle ja siitä eteenpäin olikin yllättävänkin helppo voittaa, kun taas ennen olisi varmaan just ja just 1/4 kertaa päästy C kohteelle. Voihan tuo tietysti olla hyvää tuuriaki että sattu pääsemään vahingossa hyvään squadiin, mistäs sitä tietää.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Eka MAG DLC ilmaiseksi 25.3.

-Flashbang
-Special edition Light Machine Guns for each PMC
-Two additional uniforms – “Trooper Dark” and “Trooper Light.” Available to all three PMCs.

Ja lisäksi tupla expaa 25-28 päivä.

Mutta hei oikeesti, LMG nyt viimeksi tarvitsee jotain pirisrtystä! Nyt niitä tulee entistä enemmän vastaan kun kaikki koikeilee uusia kk:ita! :confused:
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Uhu, tosiaan hiukan ihmetyttää tuo special LMG. Ei niitä tosiaan minunkaan mielestä pitäisi koittaa kansalle lisää syöttää. Flashbang on kanssa vähän siinä ja siinä, no kunhan näkee käytössä. Mutta jo tällä hetkellä esim. domissa kirjainten puolustaminen on sellaista puuroa, kun on savua, myrkkysavua, kranaattia ja ilmaiskua koko ajan päällä, niin ruudusta ei saa mitään selvää. Siihen vielä vähän flashbangia sekaan, niin avot. No, ei pidä tuomita ennen kuin näkee käytännössä.

Tupla xp:n otan kyllä mielelläni vastaan, nopeammin takaisin kotiin :)
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Uusiin LMG aseisiin tulee räjähtävät luodit jotka ovat lämpöhakuisia. Samalla paino kevenee huomattavasti ja LMG:hen on patchin jälkeen mahdollista asentaa 24x Scope, äänenvaimennin ja piipun alle kiinnitettävä kranaatinheitin. Tämä on varma tieto. Serkkuni kaverin isän armeijakaveri on Zipperillä töissä.
Siellä ilmoituksessa lukee "adjustments", eli ilmeisesti nyt koitetaan sitten tehdä vielä LMG:hen erikseen jonkinlaista muutosta. Tuskimpa kaiken sen kiukuttelun jälkeen Zipper enää ainakaan parantaa LMG:tä millään tavalla.
Voi kumpa saisi sen alkuperäisen MAGin takaisin.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Ei herrajumala! Viimeksi tässä nyt uusia LMG:tä halutaan.
Ja tähän saman syssyyn voisi kirjoittaa tunnelmista MAG:ssa n. viikon tauon jälkeen. Kuolemia tuli saman verran kuin tappoja eli 31/31 ja näistä kuolemista 24 tuli LMG:stä.... Peli ei ole muuttunut ainakaan parempaan suuntaan. Tuntuu, että joka hemmetin hirohitol on LMG kädessä kun ei nähtävästi muuten tapot ropsahda tilille.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Ei herrajumala! Viimeksi tässä nyt uusia LMG:tä halutaan.
Ja tähän saman syssyyn voisi kirjoittaa tunnelmista MAG:ssa n. viikon tauon jälkeen. Kuolemia tuli saman verran kuin tappoja eli 31/31 ja näistä kuolemista 24 tuli LMG:stä.... Peli ei ole muuttunut ainakaan parempaan suuntaan. Tuntuu, että joka hemmetin hirohitol on LMG kädessä kun ei nähtävästi muuten tapot ropsahda tilille.

Johtuu varmaan siitäkin että sillä LMG:n mukaan mahtuu hyvin vielä esim reflex sight, fore grip, motion detection ja granaatit, kun pelaa ilman panssaria.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Saako tuota hemmetin tukea minkään laatikon tai jonkin muun esineen päälle? Tietysti sen voisi myös ottaa pois, mutta esim LMG tai sniperilla sillä saa amuttua todella tarkasti ja aseen tähtäin LMG:llä ampuessa on todella tarkkaa ja ukkoa tippuu jos löyttää sopivan paikan mennä makuulle. Joissakin mapeissa on niitä hiekkasäkkejä, miksi niitten päälle ei saa laitettua tukea? Kerrankin toivon että olisin väärässä, ja joku kertoisi mihin sen tuen saisi laitettua. :p
 
Ylös Bottom