Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mario Sunshine

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja E-Razor
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noniin, 120 shinea kerätty. Palkintona kaikesta vaivannäöstä sain pienen auringon kuvan siihen pelin valinta ruutuun. Oujee!
Huhujen mukaan pitäisi ilmaantua joku super salaisuus, mutta mikä se on? SSBM:een ei tule uutta trophya, mystisen kirjan luo ei pääse, mikään ei näytä muuttuneen.
Miksei vihreää Yoshia saa, mutta kuolinanimaatiot on tehty vihreälle? Mikä on se mystinen kirja? Miksi Pinna Parkin rannassa on samanlainen vene kuin se jolla pääsee lentokentälle? Liittyykö äärimmäisen salainen läpäisemispalkinto johonkin näistä?
Pakkohan kaiken keräämisestä on jotain saada.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paavi88
Hmmm.... Onkos tuo siis pitkäki peli?
Onhan se.
Läpipeluu (voita loppubossi, ei kaikkia Shineja) noin 20-30 tuntia.

Mutta jos aiot kerätä kaikki 120 Shinea, menee siihen kauan. 50 tuntia?

En vieläkään voi sanoa tuosta Mariosta mitään muuta pahaa kuin sen, että se on vienyt täydellisesti kiinnostuksen kaikkiin muihin peleihin. SMS on huume, kovan luokan huume!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Vedge

Mikä on se mystinen kirja.

mikä ihmeen mystinen kirja.En ole kuullutkaan mistään mystisestä kirjasta.:confused: Sitä ei ole ilmeisesti tullut vielä minulle kun on ''vain'' 82 shineä

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion
Onhan se.
Läpipeluu (voita loppubossi, ei kaikkia Shineja) noin 20-30 tuntia.

Mutta jos aiot kerätä kaikki 120 Shinea, menee siihen kauan. 50 tuntia?

Jos ei lue FAQkeja tai muita ohjeita, niin varmasti menee 50 tuntia. Itse olen pitänyt pientä kirjanpitoa pelaamiseen menneestä ajasta ja tällä hetkellä olen _keskimäärin_ saanut yhden Shinen 30 minuutin välein, eli 120 Shinen keräämiseen menee _minulta_ n. 60 tuntia. Aikaa on kulunut paljon tutkimiseen ja testaamiseen, kuten esimerkiksi 999 kolikkon ja 99 Marion hakemiseen Plazasta. Mielestäni tuo pikaläpipeluu on hoidettu hieman huonosti, koska joidenkin mielestä peli on läpi heti kun loppubossi on tainnutettu. IMHO peli on läpi kun 120 Shineä on plakkarissa. :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan japsuman
mikä ihmeen mystinen kirja.En ole kuullutkaan mistään mystisestä kirjasta.:confused: Sitä ei ole ilmeisesti tullut vielä minulle kun on ''vain'' 82 shineä

Tuossa selaimessa on tuossa oikealla sellainen palkki, josta vetämällä voi katsella myös aikaisempia tällä sivulla olevia viestejä. Olen selittänyt tuon kirja-mysteerin nimittäin tällä samalla sivulla. :rolleyes:

Lisäys vielä: Jotkut ovat jopa päässeet sen lukitun oven taakse kirjan luokse erästä glitchiä hyväksikäyttämällä, mutta kirja ei tee mitään. Se on joko A. Pelintekijöiden huumoria tai B. Jäänne jostain tehtävästä, joka on sitten poistettu myöhemmässä vaiheessa pelistä, mutta kirja on joko unohtunut tai jätetty tahallaan peliin. Amerikkalaiset fanaatikot ovat sitä mieltä, että se liittyy jotenkin siihen, mitä Marion tekijät ovat sanoneet eräässä Nintendo-lehden haastattelussa. Haastattelija kysyi, mitä tapahtuu kun saa 120 Shineä ja tekijäryhmä vastasi, että jotain tapahtuu. Mutta mitä? Sama koskee myös vihreää Yoshia. Monet nimittäin uskovat sellaisenkin löytyvän pelistä, mutta mitään todisteita ei ole. Paitsi että serkunkaimankummi, joka työskentelee Nintendolla on sanonut, että se on siellä. Tosin sekin saattaa olla vain Nintendon tyyliin sopivaa salamyhkäistä vihjailua. :)

Tuossa on linkki siihen haastatteluun:
http://www.nintendo.com/games/gamepage/developerinfo.jsp?gameId=824

Q: What happens when you have obtained all the Shines?
YK: Something happens. Please look for it yourself.

YK on Yoshiaki Koizumi.

Viimeksi muokannut moderaattori:
yleistä:

mielestäni olennaisinta on nauttia ajasta, minkä käyttää pelaamiseen. ei se, että läpäiseekö pelin keräämällä kaikki 32 768 kolikkoa vai tappamalla ns. loppuvihollisen.

ihmiset pitävät eri asioista, mutta en ihan ymmärrä ainaista pelin kesto-jupakkaa tai läpipeluun merkitystä. ääritapauksia tietysti lukuunottamatta...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Justin Bailey

ihmiset pitävät eri asioista, mutta en ihan ymmärrä ainaista pelin kesto-jupakkaa tai läpipeluun merkitystä. ääritapauksia tietysti lukuunottamatta...

Totta kai läpipeluulla in IMHO suuri merkitys. Peli jota ei pelata läpi on kuin kirja, joka jää kesken tai elokuva jonka puolessa välissä nukahtaa. Läpipelaamaton peli on kauhistus, sanoo vanha kansa. Itselleni hyvän pelin läpipeluu merkitsee - varsinkin Marion kohdalla - pitkäjänteisyyttä, keskittymistä, sorminäppäryyttä ja sitä kuuluisaa hermokontrollia. Lopussa kiitos seisoo. :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kulipoika
Totta kai läpipeluulla in IMHO suuri merkitys. Peli jota ei pelata läpi on kuin kirja, joka jää kesken tai elokuva jonka puolessa välissä nukahtaa. Läpipelaamaton peli on kauhistus, sanoo vanha kansa. Itselleni hyvän pelin läpipeluu merkitsee - varsinkin Marion kohdalla - pitkäjänteisyyttä, keskittymistä, sorminäppäryyttä ja sitä kuuluisaa hermokontrollia. Lopussa kiitos seisoo. :)

nimenomaan. tämä kertoo, että nautit Sunshinesta, kuten minäkin. jotkut eivät valitettavasti saa siitä oikein mitään irti, puhumattakaan sitten 120 Shinen keräämisestä. omasta puolestani voin sanoa, että luen mielummin moniulotteisen 5 sivuisen novellin kuin 800 sivuisen, itseäni vähemmän kiinnostavan, romaanin.

tätä juuri tarkoitin, kun kirjoitin pelien kesto-jupakasta. itselleni on aivan sama onko pelin läpäisyajaksi ilmoitettu 250 tuntia vai ei - kunhan se peli siellä sisällä on itselle sen väärti.

mieluummin tietysti viettäisin yhden pelin kanssa mahdollisimman paljon laatuaikaa, mutta sekin on erittäin subjektiivista. esimerkiksi useat ovat lopettaneet Waveracen pelaamisen lähes heti voitettuaan kaikki kisat. itse taas näen ko. pelin hyvin voimakkaasti Time Trialiin ja ajotaitojen kehittämiseen painottuvana, joten pelaamista riittää todennäköisesti vuosiksi eteenpäin.

joku voisi siis helposti, ja aivan perustellusti, lyödä Waveraceen kymmenen tunnin - kahden vuoden leiman. mitä se loppujenlopuksi kertoisi mistään?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paavi88
Hmmm.... Onkos tuo siis pitkäki peli?
No minulle tuo peli tuntui jostain syystä liian lyhyeltä, tuntimäärä joka kului 120 shinejen bongaamiseen oli noin 30 tuntia.
Ja se on kuitenkin vähän, jos ajattelee, että masoin pelistä 60 € , joten yksi pelattu tunti maksoi siis 2 €. Mutta tärkeintä onkin että peliaika oli laatusellaista.
Jos peli olisi huonompi niin tämä olisi mielestäni ryöstöä, mutta ikävä kyllä nykyajan pelit ovat kaiken aikaa lyhyempiä.

*vanha veteraani- äänellä*
Kylä sillon, ko esimerkkiks FF seiskat, -kasit, -ysit pelaasin läpii, ni aikaa sai kulumaa nii maa mainiost. Ne nykyyajaan peliit o liia lyhhyit meikäläeselle... Leveliien nosteluu ol ni hauskaa, et se aikamittari män yli sen 99:99, varsinkki kasiis...
yllä: IMHO-lause.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lancer1117
No minulle tuo peli tuntui jostain syystä liian lyhyeltä, tuntimäärä joka kului 120 shinejen bongaamiseen oli noin 30 tuntia.
Ja se on kuitenkin vähän, jos ajattelee, että masoin pelistä 60 € , joten yksi pelattu tunti maksoi siis 2 &#8364

Väärin laskit Super Mario Sunshinen antaman vastineen rahoillesi, sillä pelaajan pitäisi maksamisen sijasta saada korvausta pelin parissa viettämästään ajasta. Ainakin minulta SMS söi yhden viikonlopun täysin (ja nakersi vielä arki-iltojakin). Olen aika katkera.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert
Väärin laskit Super Mario Sunshinen antaman vastineen rahoillesi, sillä pelaajan pitäisi maksamisen sijasta saada korvausta pelin parissa viettämästään ajasta. Ainakin minulta SMS söi yhden viikonlopun täysin (ja nakersi vielä arki-iltojakin). Olen aika katkera.
Juujuu. Mutta vapaaehtoisesti nuo riskit otit, ne lukevat niissä pikku lehtisissä jotka tulevat pelien mukana, ne joita kukaan ei lue. Nintendoa ei voi haastaa tuosta siis oikeuteen, siellä on selvät sitoutumattomuusparagrafit.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lancer1117
ikävä kyllä nykyajan pelit ovat kaiken aikaa lyhyempiä.

Joo.. kyllä silloin Alley Catin, Park Patrolin ja Jetpackin aikoihin kelpasi, kun peleillä pituutta riitti :D

..tai ehkä ne vain tuntuivat pitkiltä, kun latasivat aina kolme varttia ennen pelaamista.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Outlaw

..tai ehkä ne vain tuntuivat pitkiltä, kun latasivat aina kolme varttia ennen pelaamista.
Hyvä idea peliajan pidentämiseksi: Pistäisivät pidemmät lataustauot vaan kaikkiin pelihin ;)

En ole varma, et onko tästä puhuttu täällä foorumissa, mut oon kuullut huhuu Super Mario Sunshine 2:sta, joka ilmestyisi vuoden 2003 kesällä. Kertokaa mielipiteenne. :rolleyes:

Kumpa ei, sillä se ei voisi olla kovinkaan hyvä tekele näin lyhyellä ajalla, elleivät sitten ole kehittäneet sitä Sunshinen ohessa, joka kuulostaa jo aika epätodennäköiseltä.(oikea sana hirviö:D )

Ylös Bottom