Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect 2 [PS3]

Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Jos (ja kun!) mässyhammasta kolottaa viikonlopuna niin paljon ettei malta odottaa tuota ensi viikon (?) corrupted save files -pätsiä niin laitetaanpa nyt FYInä tännekin uudenlaiset ohjeet joilla back-upatut pelit saa väitteen mukaan palautettua ja homman jatkumaan.

Ohjeet postannut kaveri sanoo tehneensä tämän kaksi kertaa onnistuneesti.

BioWare Forums:
Easiest way to restore Corrupted save data Guide! Works Fine Tested

Toimi sitten kaikissa keiseissä tai ei, niin turvallisinta lienee silti ennen pätsiä ottaa illoittain backupit ja sen pahimman osuessa kohdalle kokeilla tätä. Ei maksa mitään...
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Onkos kukaan törmännyt siihen tallennusten vioittumis ongelmaan? VOikohan tämän välttää vain tekemällä saveja eri slotteihin? En ole siis vielä ostanut, mutta ajattelin ostaa tässä parin viikon kuluessa jospa tulisi vielä patchia näihin joihinkin crashailuihin tai textuuri latauksiin.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Onkos kukaan törmännyt siihen tallennusten vioittumis ongelmaan? VOikohan tämän välttää vain tekemällä saveja eri slotteihin? En ole siis vielä ostanut, mutta ajattelin ostaa tässä parin viikon kuluessa jospa tulisi vielä patchia näihin joihinkin crashailuihin tai textuuri latauksiin.

Kuulopuheiden mukaan edes pitämällä useampaa tallennusta samasta pelistä ei toimi korruptoitumista vastaan, koska yhden shepardin kaikki tallennukset sijaitsee yhden tiedoston sisällä... eli jos se korruptoituu niin samalla menee kaikki tuon hahmon savet.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Eikös Bioware vihjaillut jotain, että save-bugin korjaava firmispäivitys olisi ready ja nyt Sonylla hyväksyttävänä? Jos näin on, niin luulisi että se julkaistaan parin viikon kuluessa. Jos tulenpalava kiire ei ole, niin pelailee välissä jotain muuta.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Eikös Bioware vihjaillut jotain, että save-bugin korjaava firmispäivitys olisi ready ja nyt Sonylla hyväksyttävänä? Jos näin on, niin luulisi että se julkaistaan parin viikon kuluessa. Jos tulenpalava kiire ei ole, niin pelailee välissä jotain muuta.

Näin taisivat vihjailla joo... En tosin ole ihan varma mitä siinä tarkasti ottaen korjataan. Jostain sain sellaisen käsityksen, että koko viassa on kysymys muistin fragmentoitumisesta; jossain vaiheessa peli tästä johtuen crashaa eikä save-filettä voida kirjoittaa loppuun / sulkea --> tiedosto korruptoituu. Tähän asti ihan selvää ja tuon muistin fragmentoitumiseen liittyvän bugin voineekin korjata.

Mutta ymmärtääkseni peli crashailee ahkerasti ihan muistakin syistä, etenkin DLC-tehtävissä kuten esim. tuo tässäkin ketjussa mainittu Lair of the Shadow Broker. Jos pelin kaatuessa ollaan oltu tallettamassa peliä ts. save-tiedosto on ollut auki niin eikö lopputulos ole korruptoitumisen suhteen ihan sama kuin muistin loppumisen tapauksessa? Itse olen tästä syystä disabloinut autosaven ja tallettelen pelit manuaalisesti, silloin kun peli on 'stabiilissa' vaiheessa (autosave näyttää tallettelevan etenkin siirtymien aikaan eli kun pyöritetään cut-sceneä tms.). En sitten tiedä auttaako disablointi lopulta mitään, mutta jotenkin minusta tuo autosave vaikuttaa riskaabelilta fiitseriltä näitä taustoja vasten....
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Jostain sain sellaisen käsityksen, että koko viassa on kysymys muistin fragmentoitumisesta

Snafulla on tuossa postauksessa hyviä pointteja, joita en kaikkia jaksa quotata. Jahka peli saapuu omaan huusholliin (edellyttäen että patchia ei vielä silloin ole tullut) laitan suosiolla itsekin autosavet pois ja hoitelen hommat manuaalisesti. Demo jo itsessään oli sen verran kova kaatuilemaan etenkin itse luoduilla hahmoilla (vaikkakin oli vanhempaa buildia), että ei haluaisi tuntien uurastuksen jälkeen aloittaa kaikkea alusta.

Tietysti voisin harkita tekeväni tuota "pelaa kaksi tuntia, laita save muistitikulle ja jatka pelaamista" -metodia, mutta ei vaikuta niin kovin houkuttelevalta.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

onkohan tämä bugi, vai missaanko jotain? Mutta tiimikavereiden kanssa keskustelu kesken tehtävän on todella sattumanvaraista. Ja yleensä pitää katsella seiniä että saat mahollisuuden kuulla tiiminjäsenen mielipiteitä kulloisestakin tehtävästä...
 
onkohan tämä bugi, vai missaanko jotain? Mutta tiimikavereiden kanssa keskustelu kesken tehtävän on todella sattumanvaraista.
Ei ole bugi, vaan ihan pelin ominaisuus. Ykkösessä kavereille pystyi juttelemaan vapaammin, ja ne myöskin heittivät läpändeerosta enemmän. Harmillinen muutos kakkoseen tuo mukana roikkujien tuppisuisuus.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Ei ole bugi, vaan ihan pelin ominaisuus. Ykkösessä kavereille pystyi juttelemaan vapaammin, ja ne myöskin heittivät läpändeerosta enemmän. Harmillinen muutos kakkoseen tuo mukana roikkujien tuppisuisuus.

Outoa silti että muutamana kerran kun olen kohdistanut katseen juuri oikeaan kohtaan (joka on siis aina aivan eri suunassa kuin itse tiiminjäsenet), niin ne saa juttelemaan!?Joten mielestäni toteutuksessa ei ole mitään tolkkua...
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Jokohan se pätsi kohta tulisi, hieman himottelisi päästä takaisin tantereelle.. noh toivottavasti tällä viikolla. :eek:
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Outoa silti että muutamana kerran kun olen kohdistanut katseen juuri oikeaan kohtaan (joka on siis aina aivan eri suunassa kuin itse tiiminjäsenet), niin ne saa juttelemaan!?Joten mielestäni toteutuksessa ei ole mitään tolkkua...

Kyse on ominaisuudesta. Tiettyjä asioita tsiikailemalla kaverit ottavat puheeksi jotain siihen liittyvää. Tyyliin "minun aikanani tämä tori oli paljon autiompi" jne. Eli eivät ole varsinaisia face-to-face-keskusteluja, mitä esim. aluksella pystyy tekemään. Aktivoitavat kohteet ovat usein taustoja tai kylttejä (esim. se sushi-paikka siellä alun kaupungissa).
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Ja se on läpi. Aikaa meni sellaiset 47 tuntia, mikä on kyllä ihan mukavasti. Kyllä se taitaa olla niin että tässä on paras peli mitä olen PS3:lla pelannut, mikä ei ole ihan vähän se, varsinkin kun hyllystä löytyy pleikkarin kerma. Tarkempia tunnelmia spoilerissa:

Lopputaistelut collectoreiden tukikohdassa olivat kyllä täynnä intensiivistä toimintaa, vaikka haastetta olisi saanut olla enemmänkin (siis veteranilla). Ihmisreaper tosin oli hieman pettymys loppuvastustajaksi; olihan se iso ja hurjan näköinen, muttei loppujen lopuksi tehnyt oikein mitään. Shadow Broker oli paljon parempi loppuvastus.

Kavereita onnistuin tapattamaan peräti kolme, mikä otti sen verran päähän, että loppurähinät piti vetää saman tien uusiksi. Toisella kerralla kohdattiinkin jännityksen hetkiä, kun peli ensimmäisen kerran hyytyi kesken tallennuksen. Kauhunsekaisin tuntein resetoin koneen ja pelkäsin pahinta, mutta tallennukset olivat kuin olivatkin säilyneet ehjinä, joten matka jatkui sydämentykytyksistä huolimatta. Toinen yritys kannatti, sillä onnistuin tällä kertaa pitämään kaikki tiimikaverit hengissä.

Aiemmin tässä ketjussa mainitsin, että Renegadepuolelle kallellaan olevan mutta silti miehistöstään huolta pitävän FemShepin pelaaminen ei ollut tuottanut ongelmia, mutta lopussa liika neiteily sitten kuitenkin kostautui, sillä Talin ja Legionin riitaa en enää pystynyt ratkaisemaan taivuttelemalla. Tästä syystä sitten menetin Talin uskollisuuden. Tämä tietysti harmitti, sillä kaikki muut hahmot olin onnistunut nostamaan ja pitämään uskollisina. Loppujen lopuksi asialla ei näköjään ollutkaan suurtakaan vaikutusta, sillä Talikin selvisi toisella yrityksellä loppurähinöistä hengissä.

Renegade kun (pääasiassa) olin niin collectoreiden tukikohta luovutettiin Kerberokselle. Jännä nähdä miten tämä vaikuttaa kolmoseen; nousevatko ihmiset galaksin ylivaltiaiksi uudella teknologialla vai pystyykö Shepard vielä reapereiden uhan torjuttuaan pistämään kampoihin Illusive Manille? Toivotaan jälkimmäistä, sillä vaikka Renegade onkin, oma Shepardini ei Kerberoksen ylivaltaa tulee suvaitsemaan.

Hyytymisistä ja muista bugeista on puhuttu paljon, mutta ainakaan minua nämä eivät mitenkään merkittävästi häirinneet. Liekö sitten syynä se, että New Vegas on vielä tuoreessa muistissa... Enivei, tuon 47 tunnin aikana peli varsinaisesti hyytyi vain kerran, kuten spoilerissa mainitsinkin. Overlordissa taas pisti silmään pikselöitynyt maastografiikka, ja lisäksi värit heittivät kerran häränpyllyä, mutta tästä selvittiin resetoinnilla. Shadow Brokerissa ja Kasumin tehtävässä ei sen sijaan esiintynyt mitään ongelmia. Lopputaistelussa taas onnistuin putoamaan toisella yrityksellä tasanteelta ja vietin lopun ajan taistelusta ilmassa leijuen. Näiden lisäksi joissain kohtauksissa eri tahtia kulkevat ääni ja kuva hieman häiritsivät, mutta vain hieman. Itsemurhatehtävän tunnelmia taas hieman vesitti se, että ennen hyppyä Shepardini ihmetteli hytissään Kaidanin rumaa naamaa, vaikka tarkoitus olisi ollut haikailla ihanaisen Liaran perään.

Jotta sellaista. Mitättömistä (minun mielestäni) pikkuvoista huolimatta siis täys mestariteos. Sitten ei muuta kuin uutta kierrosta aloittelemaan miespuolisella paragonilla. Tämän jälkeen voisi yrittää vielä toisen kierroksen renegadena, jotta saisi päähahmolle vielä aavistuksen paremmat lähtökohdat kolmoseen.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Läpihän tämä itselläkin meni ja peli kello näytti 27h (shadow brokeriin en koskenutkaan)... tietty tuota ennen se 45h peli joka päättyi shadow brokerin kaatumisesta johtuneeseen korruptioon.

Toinen kertani meni kivuttomasti läpi ilman ongelmia. Insanella houkuttelee peli pelaamaan mutta testattuani sitä voi olla että tämä peli oli sit tässä.
Omien tekoäly tulee oikein hienosti esille Insanella ja tuottaa lisä haastetta että ei tuota ole enää mukava pelata.

Dragon Agen jälkeen ei ole muut ropet iskeneet ja en tätä kyllä ropeksi lähde edes luokittelemaan.

Jäädään odottelee sitä kolmosta jos siitä tulisi vielä enemmän tusina räiskintää.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Täällä vasta sellaiset kymmenisen tuntia takana, mutta kyllähän tuo maailma on mukaansa imaissut. Pienenä pettymyksenä sanottakoon se, että tää on ollut huomattavasti enemmän räiskintäpeli kuin mitä ennakkoon kuvittelin. Jokaiseen tehtävään lähdetään aseet ojossa ja ennalta arvaa jo paikat missä viholaiset iskevät. Toivottavasti tässä nyt tulee jotain ihan rauhanomaista tekemistäkin jatkossa.

Ei ole onneksi pahasti bugittanut toistaiseksi (kopkop). Eräässä keskustelussa tärkeä vastapuoli seisoi keskustellessaan selkä Shepiin päin ja päänsä nyki samalla holtittomasti puolelta toiselle. Tämä oli aika psykedeelistä. Kerran myös Shep tarraantui paikalleen kesken taistelun ilman mitään syytä. Mutta nämä nyt aika pientä.

Ja oiskohan tämä pienin kitinän aihe tähän mennessä; se vihreä latauskuvake (levy pyörii ja loading-teksti) on graafisesti jostain 20 vuoden takaa, eikä sovi muuhun tyyliin ollenkaan, hyi!
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Mass effect 3 toivomuslistalla olisi jonkinlainen
Go-op peli mahollisuus. Esim että kavereita
Voisi lennosta kutsua tehtävään mukaan npc hahmojen
Tilalle. Se olisi nannaa se
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Läpihän tämä itselläkin meni ja peli kello näytti 27h (shadow brokeriin en koskenutkaan)... tietty tuota ennen se 45h peli joka päättyi shadow brokerin kaatumisesta johtuneeseen korruptioon.

Aiheeseen liittyen, keskustelua Biowaren foorumilla aiheesta toimiiko save game filen backup/restore vai ei:

Bioware Forums: Corrupted Save.

Itse olen nyt näiden lausontojen perusteella taipuvainen luottamaan siihen, että homma toimii, sen verran moni on (useaan otteeseen) tuon nyt onnistuneesti tehnyt.

Eli henkilökohtaisesti olen backuppien turvin pelannut / tulen pelaamaan jatkossakin, tulee pätsi sitten huomenna tai vasta ensi viikolla (shadow brokeria tosin vältän niin pitkälle kuin mahdollista). Lisäksi olen todella skeptinen sen suhteen, että tuo fixi ratkaisisi kaatumisongelmat (ja sen kautta save file -ongelmat) kokonaan joten jatkan varmuuskopioiden ottamista jatkossakin. Riskit ovat liian suuret ja softan troubleshoottaus/korjaaminen kerralla-kuntoon -asenteella joskus yllättävän haastavaa ;)

Omalle kohdalle ei toistaiseksi ole (onneksi) osunut yhtään jäätymistä tahi tiedoston korruptoitumista - toivottavasti ei osukaan.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Omalle kohdalle ei toistaiseksi ole (onneksi) osunut yhtään jäätymistä tahi tiedoston korruptoitumista - toivottavasti ei osukaan.

Juu, ongelmitta se minullakin on edennyt noi molemmat kerrat kunnes ekalla kerralla erehdyin tekemään shadow brokeria.
Sessioiden pituudet huomattavasti pidempiä kuin se ohjeistettu max. 2h
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Nyt on peli läpi ja n 40h siihen meni. Kaikki mahdolliset sivutehtävät tuli suoritettua, joka ikinen planeetta on tullut skannailtua ja silleen. Peli oli todella mielenkiintoinen, mutta ei mielestäni niin hyvä mitä on sanottu. Itse pelasin Vanguardina ja olin tyytyväinen valintaani. Pelisysteemi parani sitä myöten kuinka paljon hahmo kehittyy ja lopussa taistelut olivat mielenkiintoisia kun kaikki biotic-kyvyt olivat täysin kehitettyjä. Vähän mielipiteitä juonesta ym. spoilaavasta:
Nyt kun ajattelee niin itse pääjuoni tehtäviä oli todella vähän, mutta kaikkea muuta olikin todella paljon. Varsinkin tuon squadin kerääminen ja heidän ongelmien selvittäminen oli pelin parasta antia, varsinkin hyvin jäi mieleen tuon varkaan kanssa tehty tehtävä siellä hienossa kartanossa. Muutenkin eri henkilöiden kanssa jutustelu oli mielenkiintoista ja varsinkin tuon seurustelusuhteen(itsellä Mirandan kanssa) kehittäminen oli todella hieno lisä. En ole varma, että ''pitäisikö'' tässä pelissä käyttää tasapuolisesti kaikkia squadin jäseniä, kun itselläni oli 95% ajasta mukana Miranda ja Garrus. Pelin lopputaistelua odotin pelonsekaisin tuntein, koska tehtävänhän nimi oli Suicide mission, mutta eihän se ollut mikään vaikea. Itse siis selvisin hengissä vai voiko siinä edes kuolla ja ainut squadini jäsen, joka kuoli oli Jack, jonka kuolemaa en niin kauheasti surrut.

Jos tälle pelille jokin arvosana pitäisi antaa niin se 8½. Innolla kolmos-osaa odottaen...
 
Ylös Bottom