Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect 2 [PS3]

Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Monen yrityksen, frakin, frellin, yotzin ja muiden intergalaktisten kirosanojen jälkeen sain tehtävän suoritettua. Jostain syystä jos tehtävän aloitti menemällä Normandylla Flotillan luo telakoitumaan, sai mustan ruudun. Sitten kokeilin valikosta "Restart mission" ja kas kummaa, kaikki videot pyörivät kuten piti ja homma lähti skulaamaan.

Mites muuten tuon Medbay Upgraden kanssa? Onko siitä mitään muuta hyötyä kuin kosmeettiset seikat, jos sen haluaa hyödyntää? Tässä alkaa jo vanhan sydän herkistymään Renegade-Shepardin pärstää katsoessa :D

Itsellä on tasan yksi jumittaminen tapahtunut koko pelin pelaamisen aikana. (Toinen läpipeluu kerta menossa. Eka 50h ja tokaa 20h). Sekin tapahtui Shadow Broker aluksen tuulisella kannella missä kohtaus jumiutui oven hakkerointiin, koska yksi vihollinen oli kuollut välikköön, eikä suostunut häviämään. Ongelma ratkesi ampumalla maassa makaavaa ruhoa tarpeeksi pitkään.

Jos oikein ymmärsin ton Medbay-homman, niin vaikutukset ovat vain väliaikaisia jos renegade-mittarit käy punaisella. Arpeutuminen vain jatkuu, mitä pahemmaksi päähenkilö käy. Hyvällä puolella arvet taas tuntuvat häviävän itsestään, joten turhalta resurssien kulutukselta koko toiminto vaikuttaa.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Tuli nyt Medbay Upgrade hommattua, kun resursseja on kertynyt skannausten myötä enemmän kuin riittävästi.

Ilmeisesti kuuluu asiaan, että jos menettää tiimikaverin luottamuksen hänen avattu kykynsä säilyy? Ei ainakaan lähtenyt listalta pois. Pakko laittaa massapostauksia (no pun intended) foorumille, ettei vahingossakaan satu menemään gamefaqsista lukemaan yhtään mitään.

Mitä enemmän on Kasumia pitänyt tiimissä, sitä vahvemmin alkaa kiinnostaa toinen peluukerta kunnon stealth-mimminä. Tuohon vielä päälle korkeampi vaikeustaso, ja eiköhän ala haastetta piisata kunnolla.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Itsellä on tasan yksi jumittaminen tapahtunut koko pelin pelaamisen aikana. (Toinen läpipeluu kerta menossa. Eka 50h ja tokaa 20h). Sekin tapahtui Shadow Broker aluksen tuulisella kannella missä kohtaus jumiutui oven hakkerointiin, koska yksi vihollinen oli kuollut välikköön, eikä suostunut häviämään. Ongelma ratkesi ampumalla maassa makaavaa ruhoa tarpeeksi pitkään.

Sama juttu eli tasan yksi jymähtäminen oli minunkin saldoni. ...ja nimenomaan LotSB:ssä, vähän Dracon Trade Centeriin menon jälkeen. Tuota lukuunottamatta ei mitään muita ongelmia.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

LotSB oli kyllä pirun tiukka tehtävä, tuollaista kaipaa lisää! Vielä on Overlord suorittamatta, toivottavasti se tarjoaa yhtä kovaa menoa. Sheppis alkaa olla melkoinen tappokone, samaten nyt on viimein päässyt kunnolla jyvälle tiimikavereiden järkevästä käskyttämisestä ja taisteluissa alkaa olla potkua ja vaihtelua.

Revenant Machine Gun on kyllä aivan ylivoimainen ase, eikä todellakaan epätarkka kun opettelee käsittelemään. Napakalla R1:n naputtamisella saa melkoisten etäisyyksien päästä napsittua headshotteja tuosta vain, ja lähietäisyydellä sarjatulella on mennyt parhaimmillaan neljä vihollista kerralla. Sen jälkeen kun tuon sai käyttöön, en ole oikeastaan snipun lisäksi käyttänyt mitään muuta. Meleeiskut ovat kyllä ihmeen voimakkaita, vaikken mielestäni ole niitä kehittänyt saatikka käyttänyt varusteissa mitään boostaajia.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Tarvitseeko Cerberus Networkia mihinkään tärkeään? En oikein ole käsittänyt, mitä sillä tekee..
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Reilut 40 tuntia siihen meni, mutta urakka on ohi. Hyvä maku jäi, vaikka odotinkin loppuryminästä vähän eeppisempää ja hankalampaa; laitetaan tuo Normal-vaikeustason piikkiin. Loppuosio piti aloittaa pari kertaa alusta pienen ärsyttävän (lue: oleellinen Weak Point loisti poissaolollaan) glitchin vuoksi, mutta se nyt oli pientä.

69% trophyista tuli samalla plakkariin, mikä on yllättävän hyvä saavutus. Nyt peli saa mennä hetkeksi jäähylle ja sitten onkin Insanityn vuoro.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Kerran olin jo tämänkin tämän läpi hakannut ,joten päätin tossa viime viikolla aloittaa renegede pelikerran insanityllä ja soldierilla. About 15h oli sitä tullut vedettyä, kunnes äsken Haestormilla peli onnistui jäätymään kesken autosaven ja KAIKKI sen uran savet kivasti korruptoitui :)

Tarkoitus oli jopa platina hankkia tästä, oli kerran niin naurettavan kovatasoinen, mutta nyt ei kyllä enää huvita edes koskeakkaan. Luulisi nyt että vaan YKSI save menisi, mutta kaikkihan ne tietty meni, 15h täysin hukkaan.

THANKS BIOWARE
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Mites muuten kun rupean platinaa tuosta metsästämään, voiko toisella pelikerralla käyttää importattua ME2-hahmoa? Ekan pelikerran hahmo jäi levelille 27, ja muistaakseni yksi trophyista vaati levelin 30 saavuttamisen. Onko yhdellä pelikerralla ylipäätänsä mahdollista saavuttaa leveliä 30?
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Voi käyttää mitä tahansa hahmoa. Kun olet kerran pelannut läpi, niin uudella kierroksella tulee automaattisesti 25%(?) exp bonus ja läjä mineraaleja pelin alussa, joten level 30:n saa toisella hahmolla helposti yhden pelin aikana.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Voi käyttää mitä tahansa hahmoa. Kun olet kerran pelannut läpi, niin uudella kierroksella tulee automaattisesti 25%(?) exp bonus ja läjä mineraaleja pelin alussa, joten level 30:n saa toisella hahmolla helposti yhden pelin aikana.

Kiitos tiedosta. Tuli pari sen verran kinkkistä kohtaa pelin aikana vastaan, että kauhulla odotan millaista sekoilua ne tulevat Insanitylla olemaan; taidan suosiolla pysytellä Soldier-hahmoluokassa. Pahin oli ehdottomasti
Reaper IFF:n nouto, joka kaatui kaksi kertaa coren tuhoamisen jälkeen pakottaen aloittamaan checkpointin uudelleen. Oli muuten ainoa tehtävä, jossa piti Medi-geliä käyttää useammin kuin kerran.
Voihan se toki olla, että tuli valittua väärä heavy weapon tehtävään, mene ja tiedä.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Kiitos tiedosta. Tuli pari sen verran kinkkistä kohtaa pelin aikana vastaan, että kauhulla odotan millaista sekoilua ne tulevat Insanitylla olemaan; taidan suosiolla pysytellä Soldier-hahmoluokassa. Pahin oli ehdottomasti
Reaper IFF:n nouto, joka kaatui kaksi kertaa coren tuhoamisen jälkeen pakottaen aloittamaan checkpointin uudelleen. Oli muuten ainoa tehtävä, jossa piti Medi-geliä käyttää useammin kuin kerran.
Voihan se toki olla, että tuli valittua väärä heavy weapon tehtävään, mene ja tiedä.

Tässä mennään nyt ehkä enemmänkin makuasioihin, mutta suosittelisin ehkä eniten infiltrator-luokkaa insanityn suorittamiseen. Kyseisen luokan erikoiskyvyt huomioon ottaen+kunnon sniper, niin selvitymismahdollisuudet ovat hyvät myös insanitylla. Itse viimeistelen nyt peliä hardcore-vaikeustasolla ja voin sanoa, että haastetta oli enemmän kuin tarpeeksi normaalitasolta tulleelle. Saa nähdä pistääkö insanity lopullisesti luun kurkkuun.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Tuli pari sen verran kinkkistä kohtaa pelin aikana vastaan, että kauhulla odotan millaista sekoilua ne tulevat Insanitylla olemaan; taidan suosiolla pysytellä Soldier-hahmoluokassa.

Nämähän taas ovat makuasioita tai jotain sen suuntaisia, mutta omakohtaisesti ihmetytti noiden monien eri vaikeusasteiden olemassa olo ja niiden toimiminen käytännössä. Tällä tarkoitan juuri tuota Insanitya, joka kokemukseni perusteella oikeasti vastaisi yleensä valtaosassa muissa peleissä Normal tasoa. Olisi ollut vain yksinkertaisesti valittavana jokin tarina moodi ja sitten masokisteille jokin oikeasti Insanity nimikkeen arvoinen rankaisu kokemus tuosta peruspelistä.

Itse aloitin ensimmäisen peluukerran Hardcorella, mutta puolessa välissä peliä piti sitten laittaa asetuksista päälle Insanity, kun pelaamisesta meni yksinkertaisesti maku hetkellisesti ihan sen takia kun viholliset olivat täysin armoillani. Eikä muutosta tapahtunut voimasuhteissa juuri lainkaan tuon asetuksen jälkeenkään.

Vaikka tiedostan että ME sarjan varsinaiset vahvuudet ja pääpointti ovat muualla kuin suorassa toiminnassa, toivoisin jatkossa panostettavan myös hiukan enemmän tuohon taistelupuolen kehittämiseen, koska tarinasta nauttisi enemmän kun kokisi oikeasti saavuttavansa jotakin tulitaisteluiden aikana. Tai oikeastaan voisi toivoa pelkästään, että ammuskeluun saataisiin enemmän tunnetta eikä välttämättä sitä haastavuutta. Jokatapauksessa vihollisten rei'ittäminen on nykymuodossaan aavistuksen verran päälle liimatun pakollisen ominaisuuden oloinen sivustakatsoja kaiken avaruusooppera sekoilun lomassa. Tyytyväinen olen kuitenkin vaikka kolmosessa mentäisiinkin samanlaisella tyylillä ja painotuksella.

. ..Oli muuten ainoa tehtävä, jossa piti Medi-geliä käyttää useammin kuin kerran.Voihan se toki olla, että tuli valittua väärä heavy weapon tehtävään, mene ja tiedä.

Mielestäni pelissä ei ole muita "oikeita" raskaampaa kalustoa edustavia aseita kuin.. .

Collector Particle Beam ja Arc Projector. Oikeastaan melkein sama kumpaa kantaa mukanaan aina, koska silloin harvoin kun kyseistä aseluokkaa ylipäätään tarvitsee, niin molemmat ovat melkeinpä yhtä huonoja tai paremminkin tarpeettomia. Poikkeuksena M-920 Cain joka on kuitenkin ihan kätevä yhdessä sivutehtävässä, jos sen haluaa vetää läpi ennätysajassa.

Sitten täytyy jatkaa vielä hiukan pidemmälle tätä omakohtaista erinomaisuuden hehkutustani ME rintamalla viitaten muiden kokemuksiin: yli 150 pelituntia takana eikä vieläkään yhtään tallennustiedoston korruptoitumista. Konsolin uudelleen käynnistämisen vaativia jäätymisiäkin on tapahtunut vain kerran ja se tapahtui Project Overlord kaahailun lomassa kun siirryin ulkoa sisätiloihin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Tässä mennään nyt ehkä enemmänkin makuasioihin, mutta suosittelisin ehkä eniten infiltrator-luokkaa insanityn suorittamiseen. Kyseisen luokan erikoiskyvyt huomioon ottaen+kunnon sniper, niin selvitymismahdollisuudet ovat hyvät myös insanitylla.

Point taken. Ehkä sitä voisi ensin hieman treenata infiltratorilla ja katsoa sopiiko se omaan pelityyliin. Pitää muutenkin taisteluissa opetella paremmin vielä käskyttämään porukkaa, etenkin mihin heitä sijoittaa; ei sen puoleen, eivätpä nuo aina halunneet totella vaan menivät mihin lystäsivät - joko blokkaamaan omaa näkyvyyttä tai muuten vain tykinruoaksi.

Katalamieli sanoi:
Mielestäni pelissä ei ole muita "oikeita" raskaampaa kalustoa edustavia aseita kuin..

Sen alkututoriaalin jälkeen en käyttänyt raskaampia aseita ennen kuin sain käsiini
Collector Particle Beamin
ja sitäkin vain todella jykeviin vastuksiin. Aseita tuli kyllä kehiteltyä, mutta ei loppujen lopuksi kuitenkaan testailtua sen enempiä.

Tuli hieman lukaistua jeesiä insanityä ajatellen ja törmäsin seuraavaan (ohje on kirjoitettu X360-versiota ajatellen, en tiedä päteekö PS3-versioon. Voiko joku vahvistaa?):
I do Jack's mission first because to get both Jack and Miranda to stay
loyal you need to avoid the "Miranda pissed at you" bug. You'll want a lot
of Charm or Intimidation skill before you do Miranda's loyalty or you'll get
one of the funeral endings.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Tuli hieman lukaistua jeesiä insanityä ajatellen ja törmäsin seuraavaan (ohje on kirjoitettu X360-versiota ajatellen, en tiedä päteekö PS3-versioon. Voiko joku vahvistaa?

En lähtisi vahvistamaan. Kuitenkin sen voin sanoa varmasti, että ainoa jeesi jonka koskaan tarvitset on se, että muistat aina lähes joka välissä käskyttää ryhmäsi jäseniä. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että oikean taktisen sijoittamisen ohella säädät myös pelin asetuksista "Squad Power Usage" kohdan niin, ettei tekoäly vain pääse itse tekemään mitään omia päätöksiä hahmojen erikoisvoimien käytön suhteen. Ja ennen kaikkea, tämä peli ei ole mitään aivokirurgiaa, joten ei kannata kuvitella tuota insanityä minään ihmeellisenä ja erikoisena juttuna.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

ei kannata kuvitella tuota insanityä minään ihmeellisenä ja erikoisena juttuna.

Kuitenkin vain 6.28% Xbox360 versiota pelanneista Raptrin käyttäjistä (oletettavasti ydinpelaajia suurin osa) on kyseisen saavutuksen hankkinut. Ykkösessä vastaava luku on 4.92%. Ei se mikään pelihistorian vaikein homma ole, muttei mikään kakkupalakaan kuten annat ymmärtää.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

En lähtisi vahvistamaan. Kuitenkin sen voin sanoa varmasti, että ainoa jeesi jonka koskaan tarvitset on se, että muistat aina lähes joka välissä käskyttää ryhmäsi jäseniä. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että oikean taktisen sijoittamisen ohella säädät myös pelin asetuksista "Squad Power Usage" kohdan niin, ettei tekoäly vain pääse itse tekemään mitään omia päätöksiä hahmojen erikoisvoimien käytön suhteen. Ja ennen kaikkea, tämä peli ei ole mitään aivokirurgiaa, joten ei kannata kuvitella tuota insanityä minään ihmeellisenä ja erikoisena juttuna.

Itse pelasin ensimäisen kierroksen veteranilla ja infiltratorina, eikä taistelussa kyllä ollut minkäänlaista haastetta. Toinen kierros meni hardcorella vanguardina, ja onnistuin jopa kuolemaan pari kertaa, mutta helppoa oli silti. Nyt kolmas kierros on menossa soldierilla insanitylla, ja pakko sanoa, että olen kyllä pettynyt haasteettomuuteen. Kuvittelin, että insanityllä pitäisi ruveta jo oikeasti miettimään taktiikoita ja käskyttämään tiimikavereita, mutta eipä ole tarvinnut.

Peli on tosin vielä kesken (kaikki hahmot Legionia lukuunottamatta rekrytoitu), mutta ainakin tähän asti taistelut ovat olleet jopa helpompia kuin vanguardina hardcorella. Horizonista odotin kovaa paikkaa, mutta lopputaistelukin meni jo toisella yrityksellä ilman minkäänlaista taktikointia. Tiimikaverit olen jättänyt käyttämään voimiaan itse, enkä ole vaivautunut suoraan käskyttämäänkään kuin satunnaisesti. Kyllähän nuo kupsahtavat aina välillä, mutta hitonko väliä kun medigeliä riittää vaikka muille jakaa.

Vanguardina
Reaper IFF
taisi olla vaikein tehtävä, joten saa nähdä jos siellä joutuisi jo hieman miettimäänkin...
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Kuule noose01, nyt ollaankin Sony sotureiden valtakunnassa ja täällä pelaajat syövät ME2:n tapaisia pelejä aamupalaksi vaikeustasosta riippumatta.

Jos tässä tulevalla viikolla saisin tuon ykkösosan käsiini ja sen tahkoamisen jälkeen vielä virtaa riittää, niin voisi pelata tuota kakkosta vaihteeksi jollain muullakin kuin pelkästään soldier hahmoluokalla. Eikä sitten muuta kuin insanity vaihde silmään ja vanguardina puikkelehtimaan keskelle vihollisen ristitulta.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3]

Noita eri hahmoluokkia testanneena voin suositella adeptia, jos haluaa hieman enemmän haastetta peliin. Kuoleminen rutkasti helpompaa kuin soldierilla tai höyryjyrä vanguardilla.

Vaikeustasoa vielä kommentoidakseni takerrun nyt ehkä yksittäisiin lauseisiin, mutta on se kumma, että viimeiset 17- vuotta pelejä pelanneena en ole pelannut suurta osaa näistä enemmistöpeleistä, missä normaali vaikeustaso vastaisi Mass Effectin insanitya. Ei tuo insanity nyt näin kolmoskierrosta pelaavalle mikn vaikeuden multihuipentuma ole, mutta ei helppokaan (lasken helpoksi pelin, jossa ei tarvitse ajatella, suojautua, kuolla kertaakaan, käskyttää ketn ylimääräistä hahmoa ajatuksen kanssa). Ei tämä peli mikn Demon's Souls ole, muttei myöskään se helpoin pelattava.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom