Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect 2 [X360 @ 28.01.2010]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Healtti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 @ 28.01.2010]

Anteeksi tuota.. mistä itsemurhatehtävästä? Olen nyt ollut melko spoilerivapaalla territooriolla, enkä tuollaisesta koskaan kuullut?:confused:
No, pelin koko alkuasetelma on, että Shepardin pitäisi lähteä suorittamaan tehtävää, jota luonnehditaan äärimmäisen vaaralliseksi (itsemurhatehtävä jopa). Pelaajan teot ja päätökset sitten ratkaisevat miten tulee käymään.

Toivottavasti et nyt kauheasti spoilaantunut, mutta kyseessä on sen luokan info, mikä lukee pelin takakannessa.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 @ 28.01.2010]

Anteeksi tuota.. mistä itsemurhatehtävästä? Olen nyt ollut melko spoilerivapaalla territooriolla, enkä tuollaisesta koskaan kuullut?:confused:

Tehtävä jonka Shepard ottaa hoidettavakseen on kaikkien mielestä selvä itsemurhatehtävä, eli he eivät odota että Shepard ja hänen tiiminsä tulisi selviämään siitä.

Vastavoimat ovat vaan niin vaaralliset, ilmeisesti ME1:n Gethit olivat pisara valtameressä tämän uuden uhan rinnalla.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 @ 28.01.2010]

No, pelin koko alkuasetelma on, että Shepardin pitäisi lähteä suorittamaan tehtävää, jota luonnehditaan äärimmäisen vaaralliseksi (itsemurhatehtävä jopa). Pelaajan teot ja päätökset sitten ratkaisevat miten tulee käymään.

Toivottavasti et nyt kauheasti spoilaantunut, mutta kyseessä on sen luokan info, mikä lukee pelin takakannessa.

Tehtävä jonka Shepard ottaa hoidettavakseen on kaikkien mielestä selvä itsemurhatehtävä, eli he eivät odota että Shepard ja hänen tiiminsä tulisi selviämään siitä.

Vastavoimat ovat vaan niin vaaralliset, ilmeisesti ME1:n Gethit olivat pisara valtameressä tämän uuden uhan rinnalla.

Kiitos infosta. En spoilaantunut en, sain aikaiseksi omassa päässä vaan tosi outoja mieliyhtymiä ja nyt ajattelin jääneeni paitsi jostain ihan uskomattoman tärkeästä osasta ME2:n suhteen. Kiitän selvennyksestä. :)
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 @ 28.01.2010]

Itse asiassa tuo on tärkeä info tietää etukäteen, sillä...peliä kannattaa tosiaan pelata se mielessä, että kyseessä on lähes varma itsemurha. Päätöksiä tehdessä tämä kannattaa todella pitää mielessä, jos aikoo pelistä selvitä hengissä.

Tämä asetelma on aivan uutta videopeleissä ja tuo hommaan aivan uutta fiilistä (jännitystä, jopa pelkoa).
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 @ 28.01.2010]

Eipäs nyt kuitenkaan liikoja innostuta. :)

Itse en näe tuossa "itsemurhatehtävä"-asetelmassa mitenkään kauhean erityistä piirrettä, kasvattanee lähinnä tunnelmaa, kun keskustelukumppanit kertovat sinun olevan hengenvaarassa. Pelillisesti en usko sen kuitenkaan vaikuttavan mitenkään ihmeellisesti. Ja jos sitten kuolema kohtaa, se lienee jo aikaisemmin niin idioottivarmasti pelaajalle selitetty, että sellaisia "hups"-tapauksia ei pääse syntymään. Eli ainakin Sheppis selviää, jos ei ihan kamalasti rupea tunaroimaan.

Tosin olisihan se mukavaa, jos peli haastaisi pelaajan miettimään tarkasti tekojaan hengissä selviytymisen kantilta. Tämä on nyt vain epätodennäköistä, vielä kun ME2:ta markkinoidaan huomattavasti suuremmalle pelaajakunnalle kuin pienelle RPG-eliitille, ketkä tuollaista ominaisuutta arvostaisivat(Luokittelinko itseni äsken RPG-eliittiin!?).
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 @ 28.01.2010]

Ja jos sitten kuolema kohtaa, se lienee jo aikaisemmin niin idioottivarmasti pelaajalle selitetty, että sellaisia "hups"-tapauksia ei pääse syntymään. Eli ainakin Sheppis selviää, jos ei ihan kamalasti rupea tunaroimaan.
Idioottivarmaksi homma on ehkä tehty Sheppiksen osalta, mutta tiimistä en olisi lainkaan varma. Veikkaan että ainakin joku kupsahtaa, jollei sitten Sheppis ala ihan nössöilemään ja varmistelemaan.

Ei tuo lopullinen kuolema pelissä varmaan toimisi, jos se tulisi (ainakin päähenkilön osalta) aivan puun takaa. Se aiheuttaisi vain turhautumista monissa pelaajissa, mikä ehkä puristeille sopii, muttei suurelle yleisölle.

Kuoleman uhka tuo kuitenkin pelin päätöksiin ihan uudenlaista aspektia. Otetaan nyt vaikka esimerkki ykkösestä, jossa Shepardin pitää päättää, antaako jonkin rikollisen päästä pakoon vai teloittaako hänet siihen paikkaan. Nyt jos kakkosessa on vastaava tilanne, niin pelaajan on tehtävä päätös joko tehtävän onnistumisen kannalta tai moraalin kannalta. Kuten esim. 24 tv-sarjassa usein käy, niin moraalisesti hyvä valinta saattaa fucked upata koko homman. Nyt pelaajan täytyy puntaroida, ottaako hän riskin moraalin nimissä, vaiko pitääkö kylmästi tehtävän mielessään. Jos pelaaja vaikka päättää päästää rikollisen menemään, ehkä tämä kantelee kuitenkin pomolleen ja Shepard & Crew väijytetään myöhemmin pelissä ja joku kuolee. Miten tämä tapahtuma tulisi sitten vaikuttamaan pelaajan tuleviin päätöksiin?

Tuollaista meininkiä minä toivon. Voi olla (hyvinkin mahdollista) ettei toteutus ole lähellekään tota luokkaa, mutta se jää nähtäväksi. Ainakin peliä voi itse roolipelata juuri tuolla tavoin pelin kysymyksiä lähestyen, vaikkei peli sitten sitä aivan vaatisikaan. Oishan se tietty aika pettymys, jos tekisi kaikki päätökset moraalisesti oikein, tietäen että tämä nyt ehkä vaarantaa tehtävän, mutta silti tehtävä menisikin kuin ihmeen kaupalla hyvin ja kaikki vaan halailis lopussa.

EDIT. Oma tarkoitukseni on pelata Jack Bauer -tyylillä, eli tehtävä ennen kaikkea. Sivullisia saattaa mennä, joku oma ryhmäläinenkin saattaa jäädä jälkeen, mutta tehtävä on vietävä loppuun ja surra sitten jälkeenpäin. Jack on tosin vähän liiankin innokas uhraamaan itsensä ja siinä kohtaa saattaa Sheppis ottaa eri reitin. Mutta saas nähdä miten käy, voi olla että omatunto alkaa kuitenkin kolkuttamaan, enkä olekaan yhtä kova kuin Jack.

Tämä siis ekalla pelikerralla. Joku kerta vois mennä niin hyviksenä ja koittaa pelastaa kaikki vastaantulevat. Voisin veikata että tolla tyylillä menee lopulta enemmän pieleen, jos Biowarella riittää draaman tajua.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 @ 28.01.2010]

ME2:een on tulossa jo julkaisupäivänä ladattavaa.

Aseita sekä varustuksia, uusi planeetta tai tähtisysteemi, ja uusi ladattava hahmo. Hahmon nimi ja ammatti spoilerissa.

Zaeed Messani, Bountyhunter.


Vähän kyllä kismittää kun olisi mielellään noikin halunnut ihan sen pelin mukana tulevaksi. Nyt jos haluut sen täyden kokemuksen niin saat pulittaa joku 20 egee ekstraa, ei kiva..

Pelaan ton ekan kerran läpi ehkä hivenen paragon sheppiksellä, hän pystyy kyllä halutessaan olemaan nilkki, mutta on enimmäkseen Neutral/Paragon. Kattoo miten äijän käy :)

Mielenkiinnolla oottelen kans että miten ykkösessä liikkeelle laitetut tilanteet näkyvät kakkosessa. Tuossa eilen kun pelasin ME1:stä uudella hahmolla, törmäsin Samesh Bhatiaan joka halusi Shepardin selvittävän että miksei hänen vaimonsa, Niralin ruumista vapauteta hautajaismenoihin. Herra Bosker sanoi että muutaman vuoden päästä tutkimuksista syntyisi jotain uutta hyödyllistä teknologiaa. Mietinkin että mahdammeko saada jotain anti-geth teknologiaa jos jätimme Niralin ruumiin tutkimuksiin?

Entä hyödymmekö siitä jos autoimme Anna Blakea hänen ongelmassaan ja annoimme hänen olla rauhassa sen jälkeen?


Edit: Ilmeisesti toi DLC-hahmo on ilmainen kaikille.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 @ 28.01.2010]

ME2:een on tulossa jo julkaisupäivänä ladattavaa.
Lähtees?

Joka tapauksessa, kuten itsekin olit editoinut:

Addressing rumors: BioWare will not be charging extra for any new Mass Effect 2 content on launch day. More DLC details next week.

Twitter / BioWare: Addressing rumors: BioWare ...

Oiskohan kyse nyt siitä Cerberus Networkista (eli ilmeisesti hienompi nimike ja järjestelmä pelin sisäiselle DLC-kaupalle)? Eli BW pistää sinne heti kamaa ladattavaksi, jotta saa porukat tutustutettua siihen järjestelmään ja rekisteröitymään.

Joka tapauksessa peliin on varmasti tulossa DLC:tä aika kiivaalla tahdilla. Kuuntelin Mark Meerin (Commander Shepard) haastiksen ja pääpelin nauhotukset oltiin saatu pääosin loppuun joskus viime syksynä, ja nyt hän on ollut äänittämässä DLC:n dialogia. Ottaen huomioon, että dialogin nauhoitus tapahtuu projektin aika lopussa, on varmasti jo DLC:tä valmiina julkaisuputkessa kunhan ensin pelikin saadaan ulos kauppoihin.

Viestisi toiseen pohdintaan. Olen melkoisen varma, että juuri esim. Bhatia keissi vaikuttaa jotenkin kakkoseen. Niin tavallaan "turha" tehtävä se ykkösessä oli, mutta jätti herkullisen kysymyksen ilmoille.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 @ 28.01.2010]

Lähtees?

Joka tapauksessa, kuten itsekin olit editoinut:



Oiskohan kyse nyt siitä Cerberus Networkista (eli ilmeisesti hienompi nimike ja järjestelmä pelin sisäiselle DLC-kaupalle)? Eli BW pistää sinne heti kamaa ladattavaksi, jotta saa porukat tutustutettua siihen järjestelmään ja rekisteröitymään.

Joo eli kyse on tosiaan tuosta Cerberus Networkista, jokaisen uuden ME2 pelin mukana tulee jonkinlainen "passi" pelin sisäiseen kauppapaikkaan.

Pyydät lähdettä varmaan liittyen tuohon ladattavaan hahmoon?

Rumor: Mass Effect 2 DLC details leaked

Ollos hyvä. Linkissä ei juurikaan spoileria ole, uuden hahmon kuva ja mitä dlc lisäksi mahdollisesti sisältää, mitään juonikuvioita ei paljastettu. Alkuperäinen norjalainen uutinen on ehditty poistaa, varmaan biowaren toimesta
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 @ 28.01.2010]

Heh heh! Aika vänkä ominaisuus tuo kiitos-juttu. Joten tänks vaan linkistä, niin pääsin tuon kuvankin näkemään. Melkoinen ryppynaama kyseessä! Vois tehä jostain Sheppiksestä samanlaisen ryppynaaman ja sitten nämä kaksi ryppynaamaa voisi yhdessä jahdata universumin nuoreita siloposkisia neitoja... Just a thought. :rolleyes:

Cerberus Network -passi tulee ainakin Collector's Editionin mukana. Toivottavasti nyssentäs myös muiden versioiden mukana, jos se sisältää jopa kokonaan uuden hahmon! Ois muutoin aika vaffat kaffet, sillä muutoinkin Collector's on niin ylivertainen rumaan normiversioon nähden.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 @ 28.01.2010]

Eli kyseessä on siis tämmöinen "osta peli uutena niin saat ilmaiseksi" -dlc.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 @ 28.01.2010]

Aivan, Bhatian tutkimus saattaa olla hyvinkin essentiaalista kakkosessa. Harmi, että mun Sheppis rupesi tyrkkimään ja uhkailemaan, että sai naisen ruumiin takaisin. :)

stammy sanoi:
Kuoleman uhka tuo kuitenkin pelin päätöksiin ihan uudenlaista aspektia. Otetaan nyt vaikka esimerkki ykkösestä, jossa Shepardin pitää päättää, antaako jonkin rikollisen päästä pakoon vai teloittaako hänet siihen paikkaan. Nyt jos kakkosessa on vastaava tilanne, niin pelaajan on tehtävä päätös joko tehtävän onnistumisen kannalta tai moraalin kannalta. Kuten esim. 24 tv-sarjassa usein käy, niin moraalisesti hyvä valinta saattaa fucked upata koko homman. Nyt pelaajan täytyy puntaroida, ottaako hän riskin moraalin nimissä, vaiko pitääkö kylmästi tehtävän mielessään. Jos pelaaja vaikka päättää päästää rikollisen menemään, ehkä tämä kantelee kuitenkin pomolleen ja Shepard & Crew väijytetään myöhemmin pelissä ja joku kuolee. Miten tämä tapahtuma tulisi sitten vaikuttamaan pelaajan tuleviin päätöksiin?
Tuo pomppasi Mass Effectin peluun aikana mieleen, kun Council on jo usemmassa palaverissa muistuttanut, ettei Spectre voi auttaa kaikkia, ja tehtävä on pääasia. En ole ennen ottanut noita Councilin sanomisia niinkään huomioon, mutta mukavassa kaanonissa tuon mielipiteesi kanssahan nuo ovat. Toivottavasti tämä näkyy Mass Effect 2:ssa.
-----

Eiköhän toi Cerberus Network ole vain vähän immersiivisempi nimitys pelin sisäiselle latausruudulle, kuten Dragon Age: Originsissa. Tosin olisihan se aika mageaa, jos gameplayn kautta pääsisi siihen käsiksi. Mahdollistahan se olisi helposti, vaikkapa tietokoineiden kautta saatavilla olevasta "Available Missions" extranet-verkosta, noin kaikkein maanläheisimmin ajateltuna.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 @ 28.01.2010]

Juu tämä on vähän samanlainen tapaus mitä Shalen tilanteessa oli. Mun muistaakseni Casey Hudson sanoi yhdessä haastattelussa että Cerberus-kortti tulisi jokaisessa uudessa ME2 pelissä vakiovarusteena mukana, CE:ssä sekä normiversiossa.

Vähän niinkuin Shale tuli jokaisessa uudessa Dragon Age pelissä
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 @ 28.01.2010]

Gametrailers tarjoilee pari uutta traileria Mass Effect 2:sta. Ensimmäinen video, Sci vs Fi ainakin sisältää pienenhköä spoileria videon muodossa, ääniraita taasen on lähinnä pohdiskelua tarinan jo tiedossa olevista elementeistä, ja kuinka näin saadaan hyvä tarina aikaiseksi.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 @ 28.01.2010]

Gametrailers tarjoilee pari uutta traileria Mass Effect 2:sta. Ensimmäinen video, Sci vs Fi ainakin sisältää pienenhköä spoileria videon muodossa, ääniraita taasen on lähinnä pohdiskelua tarinan jo tiedossa olevista elementeistä, ja kuinka näin saadaan hyvä tarina aikaiseksi.

Tuossa Sci vs Fi -videossa voi vilahtaa jotain spoilerihtavaa videokuvaa, mutta ei siinä sanallisesti tai muutenkaan explisiittisesti mitään spoilata.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 @ 28.01.2010]

Tuossa Sci vs Fi -videossa voi vilahtaa jotain spoilerihtavaa videokuvaa, mutta ei siinä sanallisesti tai muutenkaan explisiittisesti mitään spoilata.

Jesp. Shephard Narrative traileri taasen on täysin spoilerivapaa. Shephard vain kertoo tehtävästään ja ryhmästään.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 @ 28.01.2010]

Tuleekohan kaikilta ryhmäläisiltä tollanen Fight for the lost -traileri, jopa siltä myyttiseltä Legion hahmolta?


Spoileri sisältää hivenen juttua Legion nimisestä hahmosta, älä katso jos haluat pitää hahmon merkityksen mysteerinä.
Olen kyllä vähän skeptinen sen hahmon suhteen, en usko että sitä voi ottaa mukaan ryhmään. Miten kaikki nuo kaupungeissa ja citadelissa matkailut hoidettaisiin jos siellä liikkuisi vapaana Geth? Olisiko kaikki npc-hahmot ihan lunkisti siellä :p

Mutta sit taas achievementit kyllä tukee sitä että sen saa otettua messiin, hmmm. Ois kyllä päheetä jos sen sais


Katoin tossa eilen yhden videon joka oli spoilerivapaa, siinä esiteltiin Normandyä ja ihan vähän purgatory tehtävää. Spoilerit oli leikattu pois joten sitä oli mukava katsella. Voi tsiisus miten hienosti ne on parantanut koko systeemiä, Normandy näyttää todella mahtavalta. Shepardilla on oma "penthouse" siellä akvaarioineen päivineen, siihen saa hankittua myös kalan josta voi huolehtia :D

Taistelu oli ihan uskomattoman sulavaa ja kaunista. Nyt tällä kertaa biotic-voimat eivät välttämättä enää pure vihollisiin jos näillä on suojat tai muut armorit/barrierit päällä, vaan pitäisi ensin tuhota ne suojat joko ampumalla tai käyttämällä esim warppia tai oliko se overload vai sabotage jotta saa suojat alas ja sitten vasta bioottiset voimat purevat hyvin. Tuo ihan kivaa taktista säätöä peliin ja esim kaikista ryhmäläisistä on hyötyä koska joku saa jotkut suojat paremmin alas kuin toinen jne.

Galaksi/tähtisysteemi-kartta oli U P E A... samoin latausruudut olivat ihan omg! Nyt on tällä pojalla hirrrveeee odotus päällä :D

Tossa on linkki siihen pätkään jos haluutte kattoa, älkää hämääntykö vaikka sanookin että ensimmäiset 12 minuuttia. Se on kuitenkin alun jälkeen, ei kerrota mitä on tapahtunut eikä näytetä mitään juonijuttuja:

http://www.youtube.com/watch?v=xFajRU4xAVI
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 @ 28.01.2010]

Nyt tällä kertaa biotic-voimat eivät välttämättä enää pure vihollisiin jos näillä on suojat tai muut armorit/barrierit päällä, vaan pitäisi ensin tuhota ne suojat joko ampumalla tai käyttämällä esim warppia tai oliko se overload vai sabotage jotta saa suojat alas ja sitten vasta bioottiset voimat purevat hyvin. Tuo ihan kivaa taktista säätöä peliin ja esim kaikista ryhmäläisistä on hyötyä koska joku saa jotkut suojat paremmin alas kuin toinen jne.
Tuo on oikein tervetullut uudistus. Meinasi palaa käämi pahemman kerran (ja paloikin), kun esimerkiksi Feroksessa Asari Commando täräytti aina meikän kanveesiin, jolloin Thorian Creeperit pääsivät iholle aloittaen koko mätön taas alusta. Meinaan tuosta ei enää Insanityllä niin helposti selvitä.

Tosiaan hahmon pitää olla haavoittuvainen, jotta biotic-voimat tehoavat: on nöyryyttävää, kun mun 60-levelistä Sheppistä paiskotaan ihan kepeästi, vaikka miten karski jannu olisi.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 @ 28.01.2010]

Tuleekohan kaikilta ryhmäläisiltä tollanen Fight for the lost -traileri, jopa siltä myyttiseltä Legion hahmolta?
Bioware ei välttämättä varmista kaikkia party-membereitä ennen julkaisua, joten varmistamattomilta ei ainakaan tule. Legion on varmistamaton ja on sitä varmasti julkaisuun asti. Itse toivon, että kyseinen "jannu" olisi party member.

Legionista puhuminen on kyllä jo sen verran spoilia kamaa, että voisit Huttu laittaa ehkä tageihin tuon toisen kappaleen. Kyseessä ei ole kuitenkaan mikään yleisesti tunnettu juttu.

Täytyy kiittää Microsoftia, että se on nähnyt Mass Effect 2:n potentiaalin ja suonut sille oman supah bundlen:

Xbox 360 Mass Effect 2® Limited Edition Console Announced

Harmi vain, että perusversion ruma coverartti on pakkausta kaunistamassa. :D Edelleen en ymmärrä tuota BW:n käsittämätöntä möhläystä ton taiteen suhteen. Ehkä se siitä helpottaa, kun näkee sen artin itse käsissään, ehkä.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 @ 28.01.2010]

Harmi vain, että perusversion ruma coverartti on pakkausta kaunistamassa. :D Edelleen en ymmärrä tuota BW:n käsittämätöntä möhläystä ton taiteen suhteen. Ehkä se siitä helpottaa, kun näkee sen artin itse käsissään, ehkä.

Äläs nyt, tuohan on aivan loistavan hieno, ainakin siihen aiempaan verrattuna. Omassa koneessa tuo on vielä vaihtuvana taustakuvana sen fight for the lost taustiksen kanssa :D

Onkohan nyt se tilanne, että on PAKKO ostaa elite jos tuo tännekin rantautuu :eek:
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom