Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect 2 [X360 @ 28.01.2010]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Healtti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 @ 28.01.2010]

Äläs nyt, tuohan on aivan loistavan hieno, ainakin siihen aiempaan verrattuna.
Sekin on vähän debatin alla, mutta kyllä kai itsekin olen vielä tuota mieltä. Vaikea tosin vertailla kahta inhotusta.

Eniten cover artissa ei nypi itse art (ihan hieno piirros), mutta sommittelu ja väriskaala ovat hirveät.

Kun kyseinen art oli Mass Effectin kotisivujen taustakuvana, huomasin ettei se ole alusta pitäen piirretty tuollaiseksi kanneksi, vaan esim. Miranda oli kokonaan näkyvissä ja mm. näki, että hänellä on pistooli toisessakin kädessään. Tämä kertoo minulle, että taide on ensin piirretty toisenlaiseksi ja sitten tuo kansi on photoshopattu siitä nopeasti kasaan, pilaten sommittelun. Kansihan on aivan liian täyteen ahdettu hahmoista ja sen voi sanoa jo kuka tahansa jo ensi vilkaisulla.

Toinen murheenkryyni on väriskaala, joka ei yhtään kuvasta sitä synkempää kuvaa, jonka olen pelistä ja tarinasta ennakkoon saanut. Tuo kansi ei vaan näytä Mass Effect 2:n kannelta. Tämä on suurin synti mikä pelikannella voi mielestäni olla, sillä silloin se ei täytä tehtäväänsä ollenkaan. Kannen on edustettava peliä.

Ykköskannessa oli sentäs parempi värimaailma, mutta Shepardin I'm gonna jizz in my pants -ilme aiheutti niin suurta myötähäpeää, että oksat pois.

Kyllä toi kakkoskansi nyt on sinänsä huomattavastikin parempi kuin aikaisempi, vaikka kummatkin ihan naurettavia ovatkin. Stammy on tosin siinä oikeassa, että kannen pitää kuvastaa peliä, ja siinä kummatkin kannet epäonnistuvat surkeasti. Ja siitähän minä juuri aikaisemmin valitinkin.
mutta Shepardin I'm gonna jizz in my pants -ilme aiheutti niin suurta myötähäpeää, että oksat pois.
Heh, varos vain, kohta kannesta tehdään kolmosversio jossa on napattu Shepardin naama ykköskannesta ja zoomattu se koko kannen kokoiseksi. Aah, sitä voisikin sitten katsella hiljaisina talviöinä Pinnaklen kera.
----

Verkkokauppa ilmeisesti myy vielä Collector's Editionia. Tapani mukaan kun ennakkotilaan vasta noin kymmentä päivää aikaisemmin, rupesikin se houkuttelemaan ihan täysillä. Vähän kyllä murehdituttaa, jos paketti ei savukaan julkaisupäivänä, meinaan silloin pitäisi purra hammasta ja kunnolla.

Edit: Noniin, pakkohan se Collectors Edition oli tilata. Parempi sitten tulla julkkarina.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Ilmeisesti vanhalle kannelle olisi sitten kuitenkin tilausta.

1204579-mass_effect_2_box_art_redux_super.jpg

BioWare on vastannut fanien kritiikkiin pelin kansikuvista ja paljastanut uuden, kolmannen kannen. Virallisen lehdistötiedotteen mukaan uuden kansitaiteen pitäisi edustaa "Mass Effect 2:n järisyttävää cooliutta eeppisen, galaktisen mittaluokan uhan edessä."

ME2-kansitaide.jpg

Tuo Mass Effect 2:n Super Elite -bundletusmadonius jää muuten Australian yksinoikeueksi: http://www.vg247.com/2010/01/18/super-elite-mass-effect-2-bundles-for-australia-only-ea-confirms/

Kaikki tehtailemaan omia cover-artteja ja päihittämään Biowaren heput!

Itse heivasin Shepardin ja lisäsin alien boobseja, jotta myynnit repeää kattoon:

me2cover.jpg

Nyt löyty vähän lisäselvennystä tuohon polttoaine asiaan. Eli Normandy tosiaan kuluttaa löpöä mutta sitä kuluu vain liikkumalla systeemien sisäisten erillisten aurinkokuntien välillä. Bensa-asemina toimivat Mass Releyt. Kuulemma polttoaine systeemi on kuitenkin hieman kustu, lisää ainoastaan muka realismia ja pelaajien vitutusta. Bensahan lisättiin peliin sitä varten jotta Shepardin rahoille olisi jotain järkevää käyttöä, mutta rahaa riittää silti aivan entiseen malliin.

E: Mitään ongelmaa löpö ei kuitenkaan tuota, sillä käytännössä se on pirun vaikea saada loppumaan.
E2: Ilmeisesti kannattaa olla ME 1:den tallennukset tallessa, sillä ilmeisesti alussa esitettävillä kysymyksillä ME 1:stä ja niiden vastauksilla ei ole vaikutusta juoneen.

E2: Ilmeisesti kannattaa olla ME 1:den tallennukset tallessa, sillä ilmeisesti alussa esitettävillä kysymyksillä ME 1:stä ja niiden vastauksilla ei ole vaikutusta juoneen.

Niin, tämä tapauksessa, että tallennukset ovat tallessa. Jos pelaaja on Massaan uusi, kysymyksillä on ilmeisesti vaikutusta.

No mä oon käsittäny, että jos ei ole seiviä, niin sitten niillä kyssäreillä on vaikutusta. Jos seivi löytyy, niin sitten ei pysty "väärillä" vastauksilla tapahtumia muuttamaan.

Jos joku selkeä lähde löytyy, niin sitten sen voisi mielellään osoittaa. Jos ulkomuistista vetelee (kuten minä usein), niin sitten ei mahda tietenkään mitään.

EDIT. Hidas ku mummo lumessa pallejaan nuoli.

Niin, tämä tapauksessa, että tallennukset ovat tallessa. Jos pelaaja on Massaan uusi, kysymyksillä on ilmeisesti vaikutusta.

Nöy, Salminen Pelit lehdestä syväkurkkuili kyseisen lehden keskustelupalstalla. Kyssärit eivät vaikuta tarinaan missään tapauksessa. Ja bonarina vielä peli arvaa pelaajan valinnat huonoimman vaihtoehdon mukaan.

Näin Salminen kirjoitti: (ÄLÄ lue jos ME1 ei ole läpäisty!)
Jep. Kuten aikaisemmin ketjussa jo totesin, niin ilman ykkösen lopputallennusta peli vaan kylmästi olettaa asiat omalla tavallaan eli mahdollisimman paljon päin helvettiä. Miespuolinen Shepard on tapattanut Kaidanin, naispuolinen Ashleyn. Neuvosto on jätetty kuolemaan ja Wrex on tullut ammuttua mm.

Joten jollei tuo ole vain Salmisen julmaa huumorintajua niin ei tekisi mieli aloittaa tuota ilman ME 1 tallennusta.

Itseenihän ei hirveästi paina jos joku super elite bundle jää saamatta kunhan sen pelin itsessään saa heti julkaisupäivänä :)

mass_effect.jpg

Olen edelleen kiitollinen Biowarelle, etteivät tehneet shepard ala gears of waria.

Hmm..

-toisaalta devien haastatteluista on selkeästi saanut käsityksen, että kyssäreillä olisi vaikutusta (linkkejä väläytelty täälläkin)

-toisaalta on sanottu, että osa päätöksistä on valittu uusille pelaajille sen mukaan mikä olisi luonnollisinta (eli koska he eivät ole tavanneet näitä Peelon spoilerin hahmoja, on ne hahmot tapettu pois)

Ristiriitaista siis.

Itse toivon, että jonkinlainen valintamahdollisuus oltaisiin peliin jätetty, koska se voisi lisätä uudelleenpeluuarvoa. Toisaalta taas on hyvä, ettei kaikkia valintoja voi pelin alussa säätää (jos nyt ei sitten ainoatakaan?), sillä se tuo saavutuksen tunnetta ykkösen läpi kahlanneille.

Hmm..

-toisaalta devien haastatteluista on selkeästi saanut käsityksen, että kyssäreillä olisi vaikutusta (linkkejä väläytelty täälläkin)

-toisaalta on sanottu, että osa päätöksistä on valittu uusille pelaajille sen mukaan mikä olisi luonnollisinta (eli koska he eivät ole tavanneet näitä Peelon spoilerin hahmoja, on ne hahmot tapettu pois)

Ristiriitaista siis.

Itse toivon, että jonkinlainen valintamahdollisuus oltaisiin peliin jätetty, koska se voisi lisätä uudelleenpeluuarvoa. Toisaalta taas on hyvä, ettei kaikkia valintoja voi pelin alussa säätää (jos nyt ei sitten ainoatakaan?), sillä se tuo saavutuksen tunnetta ykkösen läpi kahlanneille.

Itse uskon, että kyseessä on vain hyvin surkea pila. Mikäli peli asettaisi jonkin oletusarvon Massaa pelaamattomille, jäisi näiltä kokonaan esimerkiksi Council näkemättä. Ja kun kyseessä nyt kuitenkin oli päätös Shephardin osalta, eikä mikään "sori, en nyt kerkee tulla jelppaan BRB"-tilanne, uskon että noilla valinnoilla todellakin on väliä. Ainakin Mass Effect Wikia sanoo, että kysymyksillä on väliä, mutta lähde on mahdoton paikantaa, sillä Bioware on muuttanut jonkin verran sivustonsa rakennetta, jolloin linkki näytti ei oota.

EDITSORZ!

No niin, löytyihän siihen vahvistus edellistä sivulta. Eli siis itse Casey Hudson on laukonut näin:
CaseyH-ME2: There's some confusion about how the game sets your "canon" for the backstory. One report said that you just answer some questions to set what has happened - not true...

CaseyH-ME2: The way it works is that if you import an ME1 character, that sets all the backstory details of what has happened so far. If you start from scratch, there is a set of default events that work better for new players to the ME universe....

CaseyH-ME2: Then, when you get through the intro, you have a conversation where you are asked a few questions - if you are in an imported character, they're just testing your memory and will tell you if your answer is wrong. But if you have a new character, you are able to set some last details through the answers to your questions.
http://www.giantbomb.com/mass-effect-2/61-21590/mass-effect-2-qa-with-producer-casey-hudson/35-382636/

Nöy, Salminen Pelit lehdestä syväkurkkuili kyseisen lehden keskustelupalstalla. Kyssärit eivät vaikuta tarinaan missään tapauksessa. Ja bonarina vielä peli arvaa pelaajan valinnat huonoimman vaihtoehdon mukaan.

Näin Salminen kirjoitti: (ÄLÄ lue jos ME1 ei ole läpäisty!)
Jep. Kuten aikaisemmin ketjussa jo totesin, niin ilman ykkösen lopputallennusta peli vaan kylmästi olettaa asiat omalla tavallaan eli mahdollisimman paljon päin helvettiä. Miespuolinen Shepard on tapattanut Kaidanin, naispuolinen Ashleyn. Neuvosto on jätetty kuolemaan ja Wrex on tullut ammuttua mm.

Joten jollei tuo ole vain Salmisen julmaa huumorintajua niin ei tekisi mieli aloittaa tuota ilman ME 1 tallennusta.

Kuulostaa kyllä niin typerältä, etten jaksa millään uskoa moista. Tosin aika läpikotaisin kolattu ME1-seivi kuitenkin boxilla niin ei tuo mua haittaa.

No mä tossa yks päivä jo laittelin mielestäni lähteineen päivineen että

Alussa Shepardia haastatellaan, häneltä kysytään että mitähän muistaa tapahtuneen. Jos pelaajalla ei ole talletusta ne vastaukset jotka valitset Shepardin sanovan muokkaa pelin historian.

Jos sinulla on talletus, kysytään sinulta silti ne kysymykset, mutta tällä kertaa historia määräytyy tuon talletuksen mukaan. Vaikka sanoisit tuolloin kaikki päin puuta, historia on silti se mitä talletuksesta tuodaan, Shepardille vaan sanotaan että muistat väärin.

Ei olisi mitään järkeä Biowarelta vetää tollanen päätös että ainoastaan ME1:n läpi menneet saisivat kaiken ilon irti pelistä. Jos mun aikasemmasta viestistä ei löydy linkkiä niin mä etin sen lähteen uusiks.

Edit: nevermind :) Gefilus ehti laittaa lähteen jo

Varmaan kaikkia pieniä juttuja ei saa päättää, mutta council, Wrex, rakkaudet kaikki noi on sen verran suuria että pakko uuden pelaajan niihin on saada vaikuttaa jollain tavalla. Onkos se Salminen pelannut peliä introa pidemmälle?

Varmaan kaikkia pieniä juttuja ei saa päättää, mutta council, Wrex, rakkaudet kaikki noi on sen verran suuria että pakko uuden pelaajan niihin on saada vaikuttaa jollain tavalla. Onkos se Salminen pelannut peliä introa pidemmälle?

Ei mitään hajua kuinka pitkälle Salminen on ehtinyt pelata, mutta varmaan melko paljon, sillä eiköhän arvostelu Helmikuun lehdestä löydy. Mitä nyt olen asiaa tutkinut enemmän niin vaikuttaa juuri siltä, että isoihin kysymyksiin pelaaja ei pysty vaikuttamaan vaan mennään virallisen kaanonin mukaan. Mutta parin viikon päästä se lopullinen totuus selviää. Olen kuitenkin taipuvainen uskomaan Salmisen juttuja.

Ei mitään hajua kuinka pitkälle Salminen on ehtinyt pelata, mutta varmaan melko paljon, sillä eiköhän arvostelu Helmikuun lehdestä löydy. Mitä nyt olen asiaa tutkinut enemmän niin vaikuttaa juuri siltä, että isoihin kysymyksiin pelaaja ei pysty vaikuttamaan vaan mennään virallisen kaanonin mukaan. Mutta parin viikon päästä se lopullinen totuus selviää. Olen kuitenkin taipuvainen uskomaan Salmisen juttuja.

Mitä tätä triidiä lukemalla voi päätellä, on se että Salminen on ladannu kakkoseen ykkösosan saven ja silti yrittäny vastailla alkukyssäreihin jotain muuta kun on itse pelannut (ei välttämättä edes muista omia pelaamisiaan).
Raportoi sit virheellisesti tuolta pohjalta...

Ja jottei viesti koostu vain yhdestä videosta, niin todettakoot, että on raffat parantuneet tuollakin saralla. Ja varsinkin jos vertaa Dragon Agen keskiaikaisiin nahkatangoihin, niin noissahan on jo tyyliä.

Mitä tätä triidiä lukemalla voi päätellä, on se että Salminen on ladannu kakkoseen ykkösosan saven ja silti yrittäny vastailla alkukyssäreihin jotain muuta kun on itse pelannut (ei välttämättä edes muista omia pelaamisiaan).
Raportoi sit virheellisesti tuolta pohjalta...

Tätä asiaa selventää Peelon Pelit-foorumilta lainaaman viestin seuraava kappale. Luultavasti Salminen pelaa debug-konsolilla arvosteluversiota ilman importattua talletusta.

"Tavallaan ihan hauska pelata nyt arvosteluversiota näillä "väärillä" jutuilla, jotta pääsee sitten lopulta oikealla omalla tallennuksella näkemään, kuinka erilaisia avainkohdat ovat toisin päin päätettynä. Silti on tyhmää, että noita ei voi alussa mitenkään valita, vaan kaiken mahdollisen ME2:ssa nähdäkseen pitää ensin pelata ykkönen."

Saa nähdä mikä on tilanne lopullisessa versiossa. Tosi syvältä jos ei mitään pääse itse päättämään.

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom