Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect 2 [X360 @ 28.01.2010]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Healtti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 @ 28.01.2010]

Eipä siihen enää kauaa mene kun senkin pääsee toteamaan miten on toteutettu. Toivotaan että VPD vaan saa toimitettua sen CE:n minulle. Alkaa tuntumaan jo kummalta riippuvuudelta tuo odotus kun unissakin se on :D

Ennakkotiedot resurssien keruusta ja avaruuden tutkimisesta ovat ainakin omaa pientä mieltäni kutkuttaneet. Planeettojen skannaus ym. tuntuu ainakin ihan mielenkiintoiselta puuhalta. Sieltä voi sitten löytää uutta tekniikkaa, jotka voi suoraan hyödyntää omaan aseteknologiaan ja alus tarvitsee polttoainetta, jota voi sitten löytää myös planeetoilta. Kaikki tämä tuntuu lisäävän kokemukseen paljon realistisuutta ja syvyyttä, joka ainakin itselleni maistuu.

Spekulointi on tosin vähän heikolla pohjalla, kun en ole peliä vielä pelannut, enkä paljoa uskaltanut juttuja lukea.

Polttoainetta? Seriously?

Mitä jos se löpö loppuu kesken cruisailun? Tuleeko Game Over... Nyt on ehkä vähän arveluttavat fiilikset, itellä nimittäin mikään ei syö pelaamisesta koituvaa iloa enemmän kuin liiallinen mikromanagerointi. Jos nyt saa murehtia kaiken maailman resursseista ja polttoaineesta ja ties mistä ryhmäläisten ongelmista yms niin jääkö enää paljon intoa keskittyä siihen tarinaan?

Vähän arveluttaa koko peli nyt. Mikromanagerointi on syvältä, ja jos tarvii vielä pakkopullana niellä loputonta resurssien keräämistä jotta pääsee mikromanageroimaan jotta pääsee pelin läpi onnellisesti ni johan on...

Mitä jos se löpö loppuu kesken cruisailun? Tuleeko Game Over... Nyt on ehkä vähän arveluttavat fiilikset, itellä nimittäin mikään ei syö pelaamisesta koituvaa iloa enemmän kuin liiallinen mikromanagerointi. Jos nyt saa murehtia kaiken maailman resursseista ja polttoaineesta ja ties mistä ryhmäläisten ongelmista yms niin jääkö enää paljon intoa keskittyä siihen tarinaan?

Vähän arveluttaa koko peli nyt. Mikromanagerointi on syvältä, ja jos tarvii vielä pakkopullana niellä loputonta resurssien keräämistä jotta pääsee mikromanageroimaan jotta pääsee pelin läpi onnellisesti ni johan on...

Ettet nyt hiukan yli-reagoisi?

En.

Vihaan tollasia pelejä. Mun täytyy nyt vaan pitää peukkuja pystyssä et se on jätetty minimiin ME2:ssa

Ilmeisesti Civilizationit ovat sitten teikäläiselle myrkkyä. :p

Ei vaan, itse olen sitä mieltä, että jos pieni mikromanagerointi pistää vihaksi, niin ei kannata ropeihin koskea sitten juuri ollenkaan. Dragon Age: Originsia et luonnollisesti digannut?
stammy sanoi:
OXM antoi pelille 9,5/10. Tietty ois voinu toivoa 10/10 hypearvosanoja, mutta no can do.
Itseasiassa itse olen todennut OXM:n oikein päteväksi ja validiksi arvostelijaksi niin multiplatformien kuin yksinoikeuksienkin kanssa. 9,5 yksinoikeuspelille on ihan oikea arvosana OXM:ltä, eikä tyhjää hypeä.

Päästä näitä heittelen, mutta muistelisin että jonkinlainen polttoaine kuuluu pelin resursseihin. Nykyäänhän Galaxy Mapilla seikkailessa näet oikeasti visuaalisen ja konkreettisen Normandyn joka siellä kartalla liikkuu. Ykkösessähän paikasta toiseen siirryttiin vain latausruudun voimalla.

Vahvasti jaksan epäillä, että pelissä olisi liikaa mikromanagerointia. Hommaa on toki syvennetty ja tuotu lisää featureja (nykyään saa mm. armoriaan muokattua huomattavasti monipuolisemmin), mutta kaikista puheista päätellen peli on edelleen pidetty hyvin helposti lähestyttävänä. Sinuna en olisi lainkaan huolissani.

Ilmeisesti Civilizationit ovat sitten teikäläiselle myrkkyä. :p

Ei vaan, itse olen sitä mieltä, että jos pieni mikromanagerointi pistää vihaksi, niin ei kannata ropeihin koskea sitten juuri ollenkaan. Dragon Age: Originsia et luonnollisesti digannut?

Kyllähän minä Dragon Agesta pidin paljonkin. Siinä ei mielestäni tosin ollut mitään mikromanagerointia ellei hahmojen kehitystä lasketa sellaiseksi. Perinteikästä roolipeliä hyvällä tarinalla. Rope on rope, resurssienhallinta peli on tyyliin jotain Simsiä

Mut nyt vaan ME2:sta on kuullut noita juttuja että pitää just kerätä kaikkee resurssia et saa parannettua normandyä, polttoainetta pitää hankkia et pääsee eteenpäin, tiimikavereiden kanssa pitää olla nätisti ettei ne puukota selkään yms.

En tiedä miten noi loppujen lopuks on toteutettu, mutta se menee herkästi siihen että pelaaja saa tuskailla kaikkien noiden ylläpidosta ihan liikaa. En oo toivoa kokonaan menettäny, hankin pelin kuitenkin ilmestymispäivänä ja pidän siitä varmasti. Ehkä nipotan turhasta.

Ja todellakin Civilizationit, C&C:t ja muut vastaavat ovat ihan hirveää kryptoniittiä mulle.

Mut nyt vaan ME2:sta on kuullut noita juttuja että pitää just kerätä kaikkee resurssia et saa parannettua normandyä, polttoainetta pitää hankkia et pääsee eteenpäin, tiimikavereiden kanssa pitää olla nätisti ettei ne puukota selkään yms.
Ei sun tarvii tehdä mitään. Senkus roolipelaat peliä siten miten haluat ja katsot miten käy. Jos Sheppis ei jaksa Normandya varustaa ihan viimoisen päälle, ennen kuin jo höökii kohti viimeistä kohtaamista, niin ihmisiä tulee kuolemaan. Ei se ole yhtään sen huonompi lopetus kuin nössö-Shepardin hei me pelastuttiin kaikki -lopetus, vaan vain erilainen. Tietty on "vähän" harmi, jos kaikki kuolevat, mutta niinhän ei tule käymään, eihän? Kyllä Shepöörd ainakin ihq-Mirandan vie turvaan, vaikka Normandy ruosteessa olisikin.

Moi,

Onko kellään tietoo tai onko huhuja, että onko tulossa jotain xbox 360 elite + mass effect 2 bundlee? Mietin kovasti boksin hommaamista ja tekis mieli päästä pelaamaan me2:sta sitten.

Moi,

Onko kellään tietoo tai onko huhuja, että onko tulossa jotain xbox 360 elite + mass effect 2 bundlee? Mietin kovasti boksin hommaamista ja tekis mieli päästä pelaamaan me2:sta sitten.

Eipä ole kuulunut moisia huhuja. Ihan hyvään hintaan tuota Eliteä näyttää saavan ilman Mass Effectiäkin, joten ei se hirveän kalliiksi tule ostaa erikseen.

Kotaku on julkaissut ME2:n achievementit. En viitsi linkkiä laittaa kun ne ovat aika paljastavia ne achit. Yhteensä 50 achia ja maksimi pistesaldo 1000.

Mun mielest nä menee kans aika lähelle samaa kastia kuin yli-innokkaat peliarvostelijat näissä paljastuksissa. Näillä ei mun mielestä tee mitään ennen pelin julkaisua ja ei tartte olla hirvee rakettitiedemies että tajuaa mitä noi meinaa ja saa sitten samalla tietää pelin kohokohdat, tai ainakin tietää mitä tehdään suurinpiirtein

Oli kyllä kovin vaikeaa olla hypettymättä totaalisesti tuosta Pelitin ennakosta, vaikka vain pienen osan siitä pystyinkin lukemaan (iso plussa Pelitille spoilerivaroituksista!). Vuoden 2010 paras peli jo nyt? Yes, sir!
Kotaku on julkaissut ME2:n achievementit. En viitsi linkkiä laittaa kun ne ovat aika paljastavia ne achit. Yhteensä 50 achia ja maksimi pistesaldo 1000.

Mun mielest nä menee kans aika lähelle samaa kastia kuin yli-innokkaat peliarvostelijat näissä paljastuksissa. Näillä ei mun mielestä tee mitään ennen pelin julkaisua ja ei tartte olla hirvee rakettitiedemies että tajuaa mitä noi meinaa ja saa sitten samalla tietää pelin kohokohdat, tai ainakin tietää mitä tehdään suurinpiirtein
Joo, noita en itse ainakaan rupea lukemaan ollenkaan. Ihmeellistä, että ihmisiä ylipäätään achievementit kiinnostaa ennen peliä.

Joo, noita en itse ainakaan rupea lukemaan ollenkaan. Ihmeellistä, että ihmisiä ylipäätään achievementit kiinnostaa ennen peliä.
Noi achit on aiemminkin esitelty tässä ketjussa. Ei siellä nyt kauheita spoilereita ole. Lähinnä paikkojen nimiä, kuten ykkösosassakin, mutta tällä kertaa paikkojen nimet ovat ehkä vähän paljastavampia kuin vaikka "Virmire".

Näin ennakkoon katsottuna ihan hyvät achit. 1000/1000 pitäisi olla mahdollinen ilman mitään hirveetä grindausta, muttei sentään mikään yhden läpipeluun homma.

ME2:n "pikkukuvake" joka näkyy gamercardissa peliä pelattuasi:

ico.jpg

WOOT! :p

EDIT. Ennakkoon muuten sellainen huoli, että acheista päätellen pelin level-cappi on nyt 30. Saas nähdä miten tämän ovat tasapainottaneet, kun ykkösessä leveleitä oli kuitenkin tuplaten.

EDIT. Hutulle sen verran komppausta, että jos vaan pystyy pidättelemään, niin ei tietenkään acheja kannata katsoa. Kyllä siellä jonninasteista spoilia on. Jos ei pysty pidättämään, niin tuskin se katsominenkaan maata kaataa.

Kohtahan tätä jo pääseekin pelailemaan:eek: "Sopivasti" tuli lomautuksetkin tähän vuoden alkuun, joten ainakin on aikaa pelata:p

Noi achit on aiemminkin esitelty tässä ketjussa. Ei siellä nyt

EDIT. Hutulle sen verran komppausta, että jos vaan pystyy pidättelemään, niin ei tietenkään acheja kannata katsoa. Kyllä siellä jonninasteista spoilia on. Jos ei pysty pidättämään, niin tuskin se katsominenkaan maata kaataa.

Juu oon kyllä pysynyt erossa noista acheista ja muist spoilereista aika hyvin. Alun tapahtumistä en paljoakaan tiedä paitsi Shepardista ihan vähän.

Pari viikkoo vielä jee! :D Vaik niin uhoin et en aio enää ykköstä alottaa niin tulihan se sitten kuitenkin laitettua levyasemaan, FemSheppis tällä kertaa ja renegadena yritän mennä läpi ennen kuin kakkonen ilmestyy. Oon pelin Paragonina jo mennyt läpi

Edit: Niin aivan noista tasoista, lv30 tosiaan on maksimi taso jonka hahmo voi saada. Tiedä sitten tuleeko se pelin aikana täyteen nopeesti vai vaaditaanko toista läpipeluuta kun kerran New Game+ -feature on vahvistettu. Nehän ovat vähentäneet taitoja joita voit parantaa, ykkösessähän niitä oli aika rutkasti, nyt on enää joku viisi tai kuusi eri taitoa jota voit upata. Niiden oli siis jo tuon takia pakko madaltaa tasokattoa koska ei olisi sinänsä mielekästä saada kaikkia tasoja maksimiin ennen pelin loppumista jos mennään sillä oletuksella että yhdestä tason noususta saa yhden pisteen.

Tä ei varmaa ole spoileri, mutta laitan se tageihin varmuuden vuoksi. Kyseessä siis jotain taitoihin liittyvää:

Eli jos taidon saa täyteen se jotenkin kehittyy voimakkaamaksi versioksi tai jotain. En ole paljoa kuullut tuosta. Siinä on joku juttu että voi valita onko se Crowd-control, eli laajavaikuitteinen, tai joku yksi iso juttu. Ja oliko niin että vaan muutaman taidon voi kehittää voimakkaammaksi? (evolve)

Luoja tietää mihin ketjuun tämänkin pistäisi, mutta laitetaan tänne: vanha kunnon Drew Karpyshyn kirjoittaa uutta Mass Effect -romaania. Pistän juonikuvauksen varmuuden varalta spoileritageihin, sillä Mass Effect: Retribution on melko suoraa jatkoa Ascensionille:

Retribution is set in the universe fans know well from the video game and novel series—one in which humanity has explored the very farthest reaches of the universe, only to discover the ruthless Reapers, a race bent on extinguishing all organic life. One man is bent on discovering the Reapers' secrets, the mysterious Illusive Man, the leader of a pro-human, black ops group, Cerberus. And he's devised the perfect plan: implant a human subject with Reaper technology in order to study the enemy.

He also has the perfect test subject—Paul Grayson, an ex-Cerberus operative. Grayson betrayed Cerberus in order to save his daughter. So when Grayson is kidnapped and made the subject of Cerberus' evil experiments, the Illusive Man will finally have his revenge..

Paavi on supanopea nykyjään. Olin just tulossa mehustelemaan. :p Ilmeisesti julkaisu on vasta keväämmällä, joten aika outoa että ilmoittivat jo nyt. Hieno juttu kuitenkin ja juonikin kuulosti aika synkeältä (=varmaan mielenkiintoista kamaa). Ei taideta vielä tietää sijoittuuko kirja aikajanalla ennen vai jälkeen ME2:sta.

Itsellä muuten tällä hetkellä Ascension uudestaan luvussa. Koin tarpeelliseksi päivittää muistia Cerberuksesta, Omegasta ja Collectoreista ennen tämän kuun loppua.

Olette varmaan tän nähnyt mutta laitanpa kuiteski. Elikkä Casey Hudsonin haastis koskien ME2:sta. Mielestäni siel oli ihan mielenkiintoisia juttuja sanottu.

Esim että saat ME2:n alussa laittaa enemmän pisteitä Shepardillesi riippuen siitä millä tasolla hän oli ME1:n päättyessä. Lv60 Sheppiksellä Bioware haluaa palkita suurimmalla määrällä pisteitä tietysti.

Ja siitä oli myös mainintaa että jos henkilöllö ei ole ME1:n talletusta, pelaajalta alkuintron jälkeen kysytään ykkösen tapahtumia (joku muistitesti ilmeisesti) dialogin kautta jonkun hahmon kanssa. Pelaajan vastaukset sitten tekevät sen pelikokemuksen vastaamaan tapahtumia. Jos Pelaajalla on talletus, kysytään noita juttuja silti, mutta vaikka vastaisit väärin, Shepardille vaan huomautetaan että hän muistaa väärin jne. Ihan cool systeemi.

Ilmeisesti ainoastaan Shepard saa enää haarniskan itselleen, ja ainoastaan sitä voi kustomoida paloilla. Muilla hahmoilla on omat uniikit asusteet joita saa lisää kaveeraamalla niiden kanssa. Näin ainakin asian ymmärsin, tällä tavalla joukko ei näytä toistensa klooneilta. En tiedä onko noissa asusteissa omat suojat ja panssarit, luulisi olevan kun ei varmaan ole kiva kikkailla pahojen vihujen edessä jossain pyjamaan verrattavassa asussa.

Mass Effect 2 Q&A with Producer Casey Hudson - giantbomb

Viimeksi muokannut moderaattori:

Ennakkoon olen ymmärtänyt, että kakkosessa kaikki tuo ylimääräinen tekeminen liittyy suoraan pääjuoneen, koska mitä paremmin varusteltu Normandy on-->sitä paremmat mahdollisuudet selviytyä itsemurhatehtävästä.

Anteeksi tuota.. mistä itsemurhatehtävästä? Olen nyt ollut melko spoilerivapaalla territooriolla, enkä tuollaisesta koskaan kuullut?:confused:

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom