Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect 3 - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360 Hype] - Biowaren avaruusseppojen hehkutusta

Jos herää kysymyksiä niin minä ja/tai muut matkaretkueesta vastaamme mielellämme jos vaan satumme tietämään vastauksen.

Mitenkäs tuo systeemi nyt toimii, kun asetta ei ilmeisesti saa laitettua pois käsistä itse. Niin onkos se nyt jatkuvasti esillä noissa taistelualueilla vai laittaako aseen piiloon, kun viholliset on tapettu?

Onhan se vähän outoa tutkia maisemia ase ojossa, mutta noissa kaupungeissa ase on ilmeisesti poissa käsistä (ainakin noin käsitin, kun luin noita Biowaren foorumeita)

En tiedä kiinnitittekö tuohon mitään huomiota pelatessanne, mutta ajattelin kysyä ;)
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360 Hype] - Biowaren avaruusseppojen hehkutusta

Mitenkäs tuo systeemi nyt toimii, kun asetta ei ilmeisesti saa laitettua pois käsistä itse. Niin onkos se nyt jatkuvasti esillä noissa taistelualueilla vai laittaako aseen piiloon, kun viholliset on tapettu?

Onhan se vähän outoa tutkia maisemia ase ojossa, mutta noissa kaupungeissa ase on ilmeisesti poissa käsistä (ainakin noin käsitin, kun luin noita Biowaren foorumeita)

En tiedä kiinnitittekö tuohon mitään huomiota pelatessanne, mutta ajattelin kysyä ;)
BioWare tosiaan varmisti, että asetta ei tässä viimeisessä osassa saa laitettua piiloon alueilla, joilla on vihollisia. Syyksi on ilmoitettu ongelmat muistin kanssa animaatioita ladattaessa. Heh, pienestäpä se on kiinni.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360 Hype] - Biowaren avaruusseppojen hehkutusta

Oon varmaan ainut jolle tuo demo oli aika meh :D Olihan se ihan hyvää massaa juu mutta jotenkin vaan tuntu ihan pirun tönköltä, kun sheppis kävelee niin animointi on jotain surkuhupaisaa, sama sun muiden kumppanien kanssa. Eikä toi alku nyt eeppistä ollu mitä täällä ollaan hehkuteltu :D Oisin halunnu siihen taustalle musaa, nyt siinä oli vaan jotain veikeitä avaruusääniä.

Et ole ainoa, minutkin demo jätti kylmäksi. Ei tosiaan ollut mitenkään eeppinen alku, jos se tuollainen on valmiissakin pelissä. Odotin että Separin oikeudenkäynnillä mehusteltaisiin enemmän. Grafiikkakin oli jotenkin outoa, hahmot näyttivät kummallisilta.

Jos tuota taistelua on noinkaan paljon pelissä niin voin hyvinkin kuvitella pelaavani roolipelimoodissa pelin läpi, eli taistelut ovat helpompia. Ei vain kinosta aurata tietä läpi kiljoonan kasvottoman henchmanaallon jotta pääsee niistämään/tutkimaan/whatever kentän lopussa odottavan kohteen. Tämä häiritsi jo kakkosessa. Juoni nyt kuitenkin pitää nähdä ja kokea, vaikka veikkaanpa että jostain löytyy tylsästi deus ex machina jolla Reaperit voitetaan. Yksi loppuvaihtoehtoi voi toki olla kaiken elollisen tuhoutuminen niinkuin pitääkin. :p

Moninpelistä nyt ei ole mitään hyvää sanottavaa. Jos haluan pelata Hordea, niin pelaan Gearssia. Tällaiselle metsästäjä-keräilijälle on toki mieltä lämmittävää ettei moninpeliin tarvitse koskea kaikki saavutukset saadakseen, vaan ne voi saada joko off- tai online. Tästä voisi moni peli ottaa oppia.

Alkuvuoden roolipelisumpusta meikäläisen hyllyyn tiensä löytää julkaisussa ainoastaan The Witcher 2, vaikka PC:llä onkin jo pelattu.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360 Hype] - Biowaren avaruusseppojen hehkutusta

Ei tosiaan ollut mitenkään eeppinen alku, jos se tuollainen on valmiissakin pelissä.

Kakkosen alku oli paljon eeppisempi, kuin tämä kolmosen, mutta eihän sitä ikinä tiedä, että mitä sieltä viellä eteen tulee.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360 Hype] - Biowaren avaruusseppojen hehkutusta

Taas on menty PS3 versio sössimään. FPS ongelmat havaittavissa heti alusta alkaen ja jotenkin en jaksa uskoa, että ne saataisiin korjattua retail versioon.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360 Hype] - Biowaren avaruusseppojen hehkutusta

Et ole ainoa, minutkin demo jätti kylmäksi. Ei tosiaan ollut mitenkään eeppinen alku, jos se tuollainen on valmiissakin pelissä. Odotin että Separin oikeudenkäynnillä mehusteltaisiin enemmän. Grafiikkakin oli jotenkin outoa, hahmot näyttivät kummallisilta.

Jos tuota taistelua on noinkaan paljon pelissä niin voin hyvinkin kuvitella pelaavani roolipelimoodissa pelin läpi, eli taistelut ovat helpompia. Ei vain kinosta aurata tietä läpi kiljoonan kasvottoman henchmanaallon jotta pääsee niistämään/tutkimaan/whatever kentän lopussa odottavan kohteen. Tämä häiritsi jo kakkosessa. Juoni nyt kuitenkin pitää nähdä ja kokea, vaikka veikkaanpa että jostain löytyy tylsästi deus ex machina jolla Reaperit voitetaan. Yksi loppuvaihtoehtoi voi toki olla kaiken elollisen tuhoutuminen niinkuin pitääkin. :p

Moninpelistä nyt ei ole mitään hyvää sanottavaa. Jos haluan pelata Hordea, niin pelaan Gearssia. Tällaiselle metsästäjä-keräilijälle on toki mieltä lämmittävää ettei moninpeliin tarvitse koskea kaikki saavutukset saadakseen, vaan ne voi saada joko off- tai online. Tästä voisi moni peli ottaa oppia.

Alkuvuoden roolipelisumpusta meikäläisen hyllyyn tiensä löytää julkaisussa ainoastaan The Witcher 2, vaikka PC:llä onkin jo pelattu.

Mä luulen että se peli ei ala tolla tavalla ainakaan suoraan, toihan alko todella töksähtäen. Pelasin eilen femshepillä uudestaan ja on se vaan vähän hemmetin tönkkö peli jos se tuollaisena myyntiin tulee :D Taisi kokea DA2:set.. Dialogi oli todella noloa, eikä tuossa tullut minkäänlaista fiilistä että voi kauheeta.. kun ollaan jossain nimettömässä kaupungissa joka on täynnä nimettömiä, tuntemattomia ihmisiä. Ei siinä ole mitään tunnesidettä tiiättekö?

Ja se hahmojen liikkumisen animointi... voi ristus.. Repeilin Shepin ja Andersonin juoksulle :D

Pidin ME1 ja ME2 todella paljon, mulla on nyt ME2:ssa uusi läpipeluu menossa kolmosta varten mutta eipä mun tarvikkaan mitään kiirettä pitää, koska tätä ei julkaisussa tulla hankkimaan, täytyy varoen katsoa arvosteluja lävitse ettei tule samanlaista pettymystä hankittua kuin DA2. Vähän kyllä pelkään että on laatu nyt heikentynyt ja pahasti, eihän tässä kolmosessa ole edes sama tyyppiä ollut kirjoittamassa dialogia mitä aikaisemmissa oli.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360 Hype] - Biowaren avaruusseppojen hehkutusta

[video=youtube;MFBTuleh7R8]https://www.youtube.com/watch?v=MFBTuleh7R8&feature=g-u-u&context=G20e1972FUAAAAAAAAAA[/video]

Tässä pätkää alustojen eroavaisuuksista. Omakohtaisesti huomio kiinnittyi tuohon boksin äkkitummaan, eli tavallaan setti oli joko värikästä tai synkeän mustaa. Katsoo tuon videon tummia alueita kuten esimerkiksi hiuksia jne eri versioiden välillä - detaljia hukkuu kummallisesti. PS3:lla paremman näköinen, vaikka rullaakin 10 freimiä matalammalla.

Demo oli parempi kuin odotin, mutta törmäsin heti jo kakkosessa eniten allekirjoittanutta rassanneeseen asiaan: kamera on liian lähellä, jonka vuoksi hahmon jalkoja ei näe ja liikkuessa törmää usein esteisiin ja muuhun tauhkaan. Pelityyli on helposti sellainen, että ympäristössä yrittää liikkua mahdollisimman tarkasti (tai vähimmällä vaivalla tietyssä mielessä) ja jos vyötärön korkeudella näkyy jokin taso, yrittää hahmoa ohjastaa sen ympäri sen perusteella mitä siitä näkee - se mitä sitten ei näekään on esimerkiksi se, että tuo taso laajenee muodoltaan polven korkeudella tms, joka pysäyttää hahmon typerästi paikoilleen ja ei oikein tiedä sitten että miten täytyisi liikkua. Ei voi ruveta kurkkimaan taakseen tai tähtäilemään jalkoihin kesken combatin. Kömpelöä kuin mikä ja deal breakkeri meikäläiselle.

Ehkä Bioware selittää tämän niin, että asuntojen jalkarahit, matot sun muut ovat Reaver by Design. Ovat soluttautuneet hankaloittamaan nuorten rotujen elämää hyökkäyksensä hetkellä. Niin sen on oltava.

PS. Alkoi vähän naurattamaan nämä hyppykohtaukset. Miksi sellaisia tarvittiin? Siis oikeasti? Kyllähän sen ymmärtää että hyökkäyksessä paikat ovat rikkipoikki, mutta tuo on ihan naurettavaa että ne ovat juuri sen verran rikkipoikki kuin hahmo pystyy loikkaamaan. Samalla tavalla täysin turhia kuin Witcher 2:n käsittämättömät kiipeily/laskeutumis kohdat. Täysin turhalta ja väkinäiseltä tuntuvaa suunnittelua.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360 Hype] - Biowaren avaruusseppojen hehkutusta

Molempia demoversioita testanneena ei grafiikoissa tullut huomattua eroa. Sen sijaan PS3-version ruudunpäivitys on aika onneton 360-versioon verrattuna. Silmiin sattuu kun kameraa pyörittelee.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360 Hype] - Biowaren avaruusseppojen hehkutusta

Ei oikee napannu demon perusteella, ehkä tulee myöhemmin jollain 20e hommattua ja juu fps tökkii aika pahasti ps3:lla.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360 Hype] - Biowaren avaruusseppojen hehkutusta

Jotenkin pettymys tuo demo.Se oli jotenkin hengetön (vaikkakin ekan osion lopetus olikin huikea) ja jostain syystä sitä ei vain ollut hauska pelata.Dialogikin oli ärsyttävän kliseistä
."We fight or we die" ääh...
Enemmän kun pääsee pelaamaan niin varmaan sitten pääsee tunnelmaan.
Ja se hahmojen liikkumisen animointi... voi ristus.. Repeilin Shepin ja Andersonin juoksulle :D
Et ollut ainoa:D. Hahmot olivat muutenkin jotenkin muovisia ja näyttivät mielestäni paremmilta kakkososassa.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360 Hype] - Biowaren avaruusseppojen hehkutusta

Tässä pätkää alustojen eroavaisuuksista. Omakohtaisesti huomio kiinnittyi tuohon boksin äkkitummaan, eli tavallaan setti oli joko värikästä tai synkeän mustaa.

Tämähän on nähtävissä ihan jokaisessa multiplattaripelissä, ja luulisi konsoliaiheisen sivuston toimituksen jäsenen olevan asiasta tietoinen - varsinkin kun kirjoitellaan multiplattariketjuun; multiplattaripeleissä mustan tasot vaan eivät ole samanlaisia.

Ihan vaan muutamana esimerkkinä: Head2Head: Batman: Arkham City Screenshot Comparison (PS3 vs Xbox 360)
Head2Head: Call of Duty: Modern Warfare 3 Analysis (PS3 vs. Xbox 360)

Onneksi kuitenkin nykytelkkareissa on säätömahdollisuudet värikylläisyydelle, kirkkaudelle ja kontrastille. Noilla pärjääkin jo pitkälle.
Ei voi ruveta kurkkimaan taakseen tai tähtäilemään jalkoihin kesken combatin. Kömpelöä kuin mikä ja deal breakkeri meikäläiselle.

Jeebukselle kiitos, Bioware on tehnyt ME3:n sille asiakaskunnalle, jota kiinnostaa virtuaalisen ihmiskunnan kohtalo enemmän kuin taistelumekaniikka. Noissa kahinoissa mahdollinen 3rd person - kömpelyys ei paina yhtään mitään, ainakaan mun henkilökohtaisessa vaakakupissa.

Ehkä Bioware selittää tämän niin, että asuntojen jalkarahit, matot sun muut ovat Reaver by Design. Ovat soluttautuneet hankaloittamaan nuorten rotujen elämää hyökkäyksensä hetkellä. Niin sen on oltava.

Reaper. Melkein oikein kuitenkin! Toisaalta osoittaa aika hyvin sun omistautuneisuutta sarjaa kohtaan. Fakta lienee se, että trilogian kolmas osa on suunnattu jo käännytetyille, eli niille kuuluisille fanipojille. Ylpeänä ilmoittaudun kyseiseen joukkoon.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360 Hype] - Biowaren avaruusseppojen hehkutusta

Tämähän on nähtävissä ihan jokaisessa multiplattaripelissä, ja luulisi konsoliaiheisen sivuston toimituksen jäsenen olevan asiasta tietoinen - varsinkin kun kirjoitellaan multiplattariketjuun; multiplattaripeleissä mustan tasot vaan eivät ole samanlaisia.

Xbox 360:n pelikuva oli pimeä, se oli pointti. Miten alustojen eroavaisuudet siihen liittyy jos kuva on yksinkertaisesti liian pimeä? Television säätömahdollisuudet eivät paljoa auta jos lähdemateriaalissa ei yksinkertaisesti ole tarttumapintaa - eli jos pelin valaistusmoottori ei valaise ollenkaan jotain tummaa aluetta, ei televisiosäätöjen ruklaaminen muuta asiaa miksikään. Jos pelintekijät eivät optimoi peliään alustalle, niin kyllähän se kertoo enemmän projektista kuin alustasta. Xbox 360:llä peli on pimeä ja PS3:lla ruudunpyöritys on melkein kolmanneksen huonompi. Ei viesti kovin hyvää.

Jeebukselle kiitos, Bioware on tehnyt ME3:n sille asiakaskunnalle, jota kiinnostaa virtuaalisen ihmiskunnan kohtalo enemmän kuin taistelumekaniikka. Noissa kahinoissa mahdollinen 3rd person - kömpelyys ei paina yhtään mitään, ainakaan mun henkilökohtaisessa vaakakupissa.

Virtuaalisen ihmiskunnan kohtaloksi koituu huono taistelumekaniikka ;)

Reaper. Melkein oikein kuitenkin! Toisaalta osoittaa aika hyvin sun omistautuneisuutta sarjaa kohtaan. Fakta lienee se, että trilogian kolmas osa on suunnattu jo käännytetyille, eli niille kuuluisille fanipojille. Ylpeänä ilmoittaudun kyseiseen joukkoon.

Omistautuneisuutta? Ei mulla mitään omistautuneisuutta ole. Ikävä kyllä ei ole fanilasejakaan.

Alustojen vaillinaisuudet (johon voinee liittää jonkun huhun siitä, että PC-versio ei tue pädejä) ja Pasi85:n linkittämä pätkä, sekä Mass Effect kirjasen lukemattomat asiavirheet viestii aika karusti siitä että minkämoisella asenteella ja tarkkuudella projektia työstetään. Hassua tähän on mitään omistautuneisuuspuheita vetää kun eivät pelintekijätkään vaikuta moista omanneen.

Soundtrack vaikuttaa ihan hyvältä, mutta sen näkee vasta kun saapi tuon tilattua.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360 Hype] - Biowaren avaruusseppojen hehkutusta

Xbox 360:n pelikuva oli pimeä, se oli pointti.

En nyt oikein vieläkään jaksa uskoa että saman pelin eri versioissa olisi jotenkin radikaalisti eri valaistusengine käytössä. Edelleen kyse on siitä, että esimerkiksi tuossa videossa kuva on kaapattu suoraan HDMI-signaalista, joten mustan tasot ovat todellakin eriäviä. Sori, jos kysyn tyhmiä, mutta silläkin uhalla:

Jos sulla on boksi telkkurissa HDMI:llä kiinni niin ootko koittanut vaihtaa asetuksista reference levels - säätöä?

Mass Effect kirjasen lukemattomat asiavirheet

Eikös ne jo kovasti tätä pahoitelleet, ja korjattua painosta on luvassa? Ei liene tuokaan ennenkuulumatonta painetun sanan saralla. Kyse on kuitenkin ihan vaan fiktiosta, ja muistan ainakin kolmessa tenttikirjassani olleen ihan asiavirheitä.

Onko padi-puute monellekin pc-pelaajalle kynnyskysymys? Ihan vilpittömästi tätä kysyn. En nimittäin oikeasti tiedä.

Jaa - tulikin vielä mieleen. Mullahan on mainio sauma kattoa tota täsmälleen samaa demoa molemmilla platformeilla. Palataan kohta asiaan.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360 Hype] - Biowaren avaruusseppojen hehkutusta

Jos sulla on boksi telkkurissa HDMI:llä kiinni niin ootko koittanut vaihtaa asetuksista reference levels - säätöä?

Ei ole tuosta kiinni, ihan suoraan on tumma pää melkeimpä tukossa, ei moista muissa peleissä ole näkynyt. (Kyllä, olen rämpännyt hdmi asetukset läpi telsun kanssa ihan muussa yhteydessä.. kyllä silläkin saa kuvan mustan ja vaalean pään huonoksi toki)
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360 Hype] - Biowaren avaruusseppojen hehkutusta

Tässä nyt pikaisesti napsittu kuva molemmista versioista. Tämä siis sen jälkeen, kun kuva on säädetty silmämääräisesti miellyttäväksi näillä kalibroinneilla. Kamerassa täsmälleen samat asetukset, sama valotusaika jne.

Näytä liitetiedosto 8650Näytä liitetiedosto 8651

Näyttää siltä, että identtisten kuvasäätöjen jälkeen pleikkaversio on tummempi, ainakin tällä laitteistolla. Huomattavan vähän tosin.

Niin, ja näyttönä toimii tämä, jos jotain kiinnostaa. Tuskin.

Edit. Tarkennetaan nyt vielä sen verran, että "identtiset" kuvasäädöt tarkoittavat tässä tapauksessa kalibroinnin jälkeen mahdollisimman samalta näyttävää kuvaa lähteestä riippumatta.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360 Hype] - Biowaren avaruusseppojen hehkutusta

Demon perusteella luvassa on scheissea, olihan se ihan syvältä. Mitä eeppistä tuossa aloituksessa nyt oli? Reaperit hyökkää maahan ennen kuin ehdit istuutua ja ottaa ohjaimen käteen ja sitten alkaa hirveä räime ja kananjuoksu Andersonin kanssa. Melee attack oli myös silmäkarkkia. Mitähän tässä haluttiin demota, tarinaa vai tekniikkaa? Kumassakaan ei onnistuttu.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360 Hype] - Biowaren avaruusseppojen hehkutusta

En jaksa palastella tekstiä osiin.

Onko pädiohjaus puute? No ei se ainakaan hitto vieköön plussaa ole. Jos tuo nyt oikeasti puuttuu pelistä niin en osaa kyllä tajuta että minkä ihmeen vuoksi. Luulisi olevan itsestäänselvyys, mutta jos Mass Effect on jostain kärsinyt niin se on nimenomaan hutiloimisen ja kiireen tunnusta. Asiat on aina jotenkin kesken, viimeistelemättä. Minä en jaksa enää kiinnostua tuon virtuaalisen ihmiskunnan (tai muiden rotujen) kohtalosta kun jatkuvasti eri asiat ovat poikkiteloin naamalla. Se on hyvä jos jotkut tykkää, mutta ihan turha tulla monkumaan jostain omistautumisen puutteista jos peliä katsahtaa kerrankin hieman kriittisemmin - eritoten kun sitä alleviivaamaasi toimituskuntaa ollaan. Se minkä takia kuitenkin kiinnostun on se, että ensimmäinen osa teki paljon oikein ja tunnelma oli parhaimmillaan hyvä - ja soundtrack ehdotonta pelimusiikin kärkeä. Aina pitää peleille antaa mahdollisuus.

Pelikuvan tummuudesta näkee oleellisen tuosta ylempänä olevasta videosta mitä linkitin. Off-screeninä otetut kuvat heittelehtivät aina.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360 Hype] - Biowaren avaruusseppojen hehkutusta

Onko pädiohjaus puute? No ei se ainakaan hitto vieköön plussaa ole. Jos tuo nyt oikeasti puuttuu pelistä niin en osaa kyllä tajuta että minkä ihmeen vuoksi. Luulisi olevan itsestäänselvyys, mutta jos Mass Effect on jostain kärsinyt niin se on nimenomaan hutiloimisen ja kiireen tunnusta. Asiat on aina jotenkin kesken, viimeistelemättä.

No niin - nyt alkaa tulla sitä tekstiä mitä pitääkin. Konsolifin-sivustolla PC-ohjauksen puutteelisuus tai puutteettomuus lienee sivuseikka. Uskoisin kuitenkin, että Bioware ei ole jättänyt ko. mahdollisuutta pois ihan ns. vittuillakseen, vaan siihen on olemassa ihan oikea syy. Mikä se on, sitä en tiedä; kunhan tässä heittelen fanilasit silmillä. Nyt vaan kaipaisi toimituskunnalta vähän syvääluotaavampaa tekstiä. Mitä ovat nämä "hutilointi"? "kiireen tuntu"? "viimeistelemättömyys"? Semminkin kun sitä se on ollut aina tämän sarjan puitteissa, ilmeisesti.
...mutta ihan turha tulla monkumaan jostain omistautumisen puutteista jos peliä katsahtaa kerrankin hieman kriittisemmin...

Väärin luetunymmärretty, tai minun osaltani jäsennelty. Sanottakoon paremminkin että puutteellista perehtymistä - Reaver Industries kuuluu Fableen, Reaperit Mass Effectiin. Kriittinen saa ja pitääkin olla, mutta faktat kuntoon, eiks je?

( Ja rautalangasta; Kirjoitapa vaikka IMDb:hen arvio Star Wars Ep. IV:sta, ja viittaa päähenkilöön "Tattoo-planeetalta kotoisin oleva Lyke Skuwalker". Asiantuntemus piilee detaljeissa. )

Pelikuvan tummuudesta näkee oleellisen tuosta ylempänä olevasta videosta mitä linkitin. Off-screeninä otetut kuvat heittelehtivät aina.
Suoraan HDMI-liitännästä otettu pelikuva on aina tummempi boksilla. Aina. Luotan kuitenkin tässäkin tapauksessa enemmän omaan silmääni hyvin kalibroidun hyvän näytön kera - mutta jos oletusarvo on se, että boksin grafiikka on tummempi koska näytön kalibrointi ei ole hallussa, niin mennään sillä sitten. Ei se minua estä kiikuttamasta pennosiani paikalliseen pelikauppaan Collector's Editionia vastaan.;) Peace.

Ei voisi vähempää kiinnostaa se, näyttääkö Andersonin juoksu tyhmältä tai onko grafiikassa jotain pieniä bugeja.
Ja tuossa lienee pähkinänkuoressa totuus ja koko totuus, mitään lisäämättä tai pois jättämättä.

Edit. Tuhomursulle vielä: innostuin kattelemaan sun arvostelemia pelejä, ihan varmaan siksi että mua kiinnostaa toimittajien ammattitaito noin yleisellä tasolla. Sinänsä hupaisaa että kritisoit jotakin tahoa asiavirheistä sumeilematta, mutta GeoW3 ilmeisesti tapahtuu Maassa, ja planeetallemme on tapahtunut hirrrrrveeesti kaikkia ikäviä juttuja trilogian kestäessä. Nuinikkään!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360 Hype] - Biowaren avaruusseppojen hehkutusta

Ainakin omalta osaltani odotan ME3:sta ihan täpinöissä! Demo maistu hyvältä, vaikka jälkimmäinen tehtävä olikin (ymmärrettävistä syistä) vähän irrallinen. Kyseessä tosiaan oli DEMO. Naurattaa kyllä, kun lukee ihmisten avautumista jostain pelimekaniikasta :D Itse oon rakastunut peliin tarinan takia. Yksityiskohtiin on paneuduttu huolella ja koko universumi tuntuu elävältä. Pelkkään tutkiskeluun meni tuntikaupalla aikaa ME1:ssä ja ME2:ssa. Juoni oli hyvin rakennettu ja valinnoilla oli oikeasti merkitystä. Myös hahmot oli erinomaisesti tehty ja yhdenkin menettäminen harmitti oikeasti. Tärkeintä, ainakin itselleni, on tosiaan se juoni. En malta odottaa kuinka menneet valinnat vaikuttavat viimeiseen osaan. Uskon ja toivon, että trilogian loppu on juuri se grande finale, mitä tässä on muutama vuosi odotettu. Ei voisi vähempää kiinnostaa se, näyttääkö Andersonin juoksu tyhmältä tai onko grafiikassa jotain pieniä bugeja. Jos tollasien asioiden takia jättää pelin ostamatta, niin ainakin minun mielestä koko pelin idea on mennyt ohi! Jokaisessa pelissä niitä bugeja on, mutta ellei kyse ole jostain pelinpysäyttäjä-bugista, niin aivan varmasti tämä peli tulee ostettua! Monet pikku ongelmatkin tuli sivuutettua ME2:ssa, koska tarina oli täyttä timanttia. Tämä nyt oli tosiaan allekirjoittaneen mielipide. Vaikka jotkut jaksaa kitistä jostain teknisestä toteutuksesta, niin itse en kyllä jaksa. Niin kauan, kun peli rullaa eteenpäin ja tarinasta jaksaa nauttia ja kiinnostua, niin juoskoon Anderson vaikka takaperin :)
 
Ylös Bottom