Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect - BioWaren toimintarope

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Toisella läpipeluukerralla alkaa entistä enemmän vituttamaan noi puuduttavat taistelut, olisi vähempikin Thorian Creepereiden ammuskelu riittänyt.

Enivei, Mass Effect 2 tulee olemaan eka peli, jonka ennakkotilaan :)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Luultavasti paras peli mitä on moneen moneen vuoteen, tai ikinä tullut hakattua. En muista missä olisin ollut noin "sisällä". Erään mainitsemat viimeiset 5 tuntia tosiaan oli aivan aivokemian hurmosta ja maksimisykettä.

Perkele, tykkäsin jopa niistä hissimatkoista. Siinä ehti ajattelemaan vähän lähimenneisyyttä, miten missäkin oli käynyt, ja vähän järkeilemään jo mitä tekee kun hissi saapuu perille. Sellaista fiilistelyä kyllä ettei mitään rajaa. Eikä tullut kertaakaan oloa, että pitää valita väkisin joku vaihtoehto, että vaan pääsisi pelissä eteenpäin. Aina tuntui omaan mielentilaan ja tunnereaktioon sopiva vaihtoehto löytyvän. Eli sai oikeasti pelata sitä roolia paljonkin, ettei kokoaikaa rykäistä immersiomattoa pois alta ja lyödä nyrkillä poikaa pilvistä alas.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Mass Effect <3

Ainoa valittamisen arvoinen juttu oli suurimmaksi osaksi tylsät ja itseääntoistavat sivutehtävät. Muuten kyllä parasta eeppistä paskaa!

Kakkonen äkkiä tänne!
Samaa mieltä muuten, mutta teknisessä toteutuksessa olisi ollut parantamisen varaa ja veikkaan että tällä osa-alueella ME2 parantaa rutkasti.

Mass Effect oli ja on toden totta yksi parhaista peleistä ikinä, millään konsolilla. Onneksi tämä on uponnut sekä arvostelijoille, että pelaajille. Eikös myynnitkin yltäneet aika mukaviin lukemiin? Toista kertaa en ole vielä loppuun asti pelannut, mutta pakkohan se on vetää ja sitten ennen kakkosen ilmestymistä hakkaa vielä kolmannen kerran läpi, että pääsee hyvään alkufiilikseen kakkosta varten.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

minä olen tahkonnut tämän jo viisi kertaa läpi.
täytyy se kuudes kerta vetää vielä joskus että saa viimeisen ally saavutuksen hommattua.
sitten täytyy myös tehdä täysin eri valinnat bring down the sky:ssa kuin viimeksi.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Minkäkin vedin äsken viidennen kerran läpi. 4 kertaa boxilla ja nyt PC:llä. Ai että oli nannaa vetää 1920x1080 resolla high asetuksilla. Silti mielestäni pelattavuus oli boxin ohjaimella parempi.Tietysti hiirellä pysty tarkemmin tähtäämää, mutta taistelun aikana valikot olivat boxilla paljon helpommat valita.

Tekstuurit pomppivat myös PC:lläni, vaikka koneeni on suht tekohas. Ei tietysti yhtä paljon kun boxilla, mutta silti.

Tulispa jo kakkonen...
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Ostin vihdoinkin tuon "Bring Down The Sky" lisärin. BioWare mainostaa sen kestävät 90 minuuttia mutta aika on lähempänä 60 minuuttia jos edes sitä. Tehtävä on muutenkin kohtuullisen huono. Faneille voisin lisäriä suositella mutta muille tästä ei ole kyllä iloa.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Tekstuurit pomppivat myös PC:lläni, vaikka koneeni on suht tekohas. Ei tietysti yhtä paljon kun boxilla, mutta silti.

Toivottavasti korjaavat ton ongelman kakkoseen
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Tuohan on tekstuurien lataamista lennosta, eikö? Se on UE3 tapa ladata niitä tekstuureja. Vai puhutaanko tässä nyt välkkyvistä/puutteellisista tekstuureista.:confused:

Meinasin sitä, kun alat pelaamaan niin seinistä ja hahmoista puuttuu tekstuurit ja sitten ne tulee parin sekunnin viiveellä. Uskoisin kyllä, että ovat korjanneet kakkoseen koska Gears of war 2:ssa ei ole enään niin pahaa tekstuurien latailua ja toivottavasti epic jeesaa biowarea UE3:sen optimoinnissa..
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Meinasin sitä, kun alat pelaamaan niin seinistä ja hahmoista puuttuu tekstuurit ja sitten ne tulee parin sekunnin viiveellä. Uskoisin kyllä, että ovat korjanneet kakkoseen koska Gears of war 2:ssa ei ole enään niin pahaa tekstuurien latailua ja toivottavasti epic jeesaa biowarea UE3:sen optimoinnissa..

Onko sillä nyt niin väliä jos niillä tekstuureilla kestää muutaman sekunnin tulla näkyviin? Vaihtoehto on pidemmät latausajat ja mielestäni tämä nykyinen käytäntö on parempi.

Pitäisi itsekin jossain vaiheessa lyödä Mass Effect neljännen kerran läpipelattavaksi. Viimeistään juuri ennen kakkosen ilmestymistä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Ostin vihdoinkin tuon "Bring Down The Sky" lisärin. BioWare mainostaa sen kestävät 90 minuuttia mutta aika on lähempänä 60 minuuttia jos edes sitä. Tehtävä on muutenkin kohtuullisen huono. Faneille voisin lisäriä suositella mutta muille tästä ei ole kyllä iloa.

Onhan se nyt "normisivutehtävää" aika hemmetisti parempi ja ei kovin kalliskaan suhteessa moneen lisäsisältöön.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Onhan se nyt "normisivutehtävää" aika hemmetisti parempi ja ei kovin kalliskaan suhteessa moneen lisäsisältöön.
Itse kyllä tykkäsin tehtävästä ja aikaakin minulla meni läpäisyyn aikanaan ainakin 2 ja puol tuntia. Eipä näistä ropeista paljoa saa irti, jos vain juoksee läpi.

Parastahan tuossa oli se, että vihdoin pääsi näkemään batarialaisia, mutta kirjoja lukemattomalle se ei aukea ehkä yhtä paljon.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Ensimmäistä kertaa pelailemassa ja takana pari melko intensiivistä pelipäivää. Aika armottomat odotukset aina olleet peliltä ja täytyy kyllä ensimmäisenä sanoa että eipä sitä voi olla kuin tyytyväinen, vaikka jotkut jutut ottivatkin päähän.

Äänipuoli oli KotOReista totuttuja äänibugeja huolimatta aika vankka ja varsinkin soundtrack oli helvetin rautainen, syntikkasaundeineen että sävellyksensä puolesta. Peli onnistui yllättämään visualisuudellaan, aina esinesuunnittelusta kokonaiskuvaan. Kyllähän sitä tiesi, että Biowarella on silmää yksityiskohdille, mutta pääsipä silti yllättämään, ja sehän on pelkästään hyvä juttu. Kliininen avaruusmeininki oli ihan tervetullutta vaihtelua tutuille ruostepulteille. Taistelut oli myös tehty hiton paljon paremmin kuin uskalsi KotORien kaltaisten kankeiluitten jälkeen pelätä. Olihan se vähän yksioikoista ja putkimaistakin, mutta aika harvassa puhtaassa ampuilussakaan on taistelut semmoisia etteikö jotain sanottavaa olisi. Itse olin ihan tyytyväinen, ajoittaista tahmaamista lukuunottamatta, mutta minkäs teet.

Jotkut asiat kuitenkin ottivat päähän.

Päällimmäisenä pelikokemusta tuntui vesittävän nuo sivutehtävät. Eihän niitä tietenkään tarvitse tehdä, mutta kai sitä vaan tuli niitä käytyä lävitse jos vaikka joskus tulee vastaan jotain... ei samanlaista. Citadelissa suoritettavat tehtävät oli paikkansa puolesta piirun mielekkäämpiä tehdä, mutta Makolla huristelu planeetoilla ja samanlaisten asuntokompleksien löytäminen yksi toisensa jälkeen puuduttaa. Toisekseen esineitä ei enää tietyssä pisteessä tehnyt mieli löytää kun inventaario tuli täyteen ja systeemit (varustelu, myynti jn) esineitten osalta kun on täysin perseestä neliskulmaisine pyörineen.

En oikein onnistunut saamaan mitään otetta ryhmäläisistä Wrexiä ja Talia lukuunottamatta. Näiden kanssakäyntikin ilman pelaajahahmoa oli vähäistä, vai olikohan jopa täysin olematonta. Tavallaan sitä olisi toivonut että vaikka selkeästi virtaviivaisempaan suuntaan oltiin menty, olisi suotu mahdollisuus tuntea olevansa matkassa persoonien kanssa. Olkoonkin että olisivat vaikka äänettä keskustelleet keskenään jossain tms riehuntaa, jonka olisi sitten haluttaessa voinut käynnistää napinpainaluksella eikä näistä olisi ollut haittaa sitten pelkkää ammuskelua haluaville. Vaikka maailma näyttikin niin somalta ja hahmot eläväisiltä, jotenkin semmoinen viimeinen henkevyyden puhalluksen puute tuntui vaivaavan suurta osaa miljööstä.

Noh, ainahan sitä löytyy kaikessa itkemisen aihetta. Eipä nuo asiat mitenkään ylitsepääsemättömiä olleet. Kummastutti vaan muutoin niin mietityssä paketissa. Minipeleihin tai muihin saisivat kyllä kiinnittää ehdottomasti jatkossa huomiota ettei näitä vaan tekisi pelkästään sen expin vuokke.

Pelin päätarina on ihan mielenkiintoinen, muttei muutamia oivalluksia lukuunottamatta mitenkään erityisen mainittava. Ei sen vertaa saa napatuksi mukaansa että kaksi julkaistua kirjaa ostaisi, mutta jatko-osat pelille tulee taatusti pelattua.

Hyvistä peleistä jaksaa aina itkeä, mutta oikeasti paskoja ei tee mieli edes muistaa.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Makolla huristelu planeetoilla ja samanlaisten asuntokompleksien löytäminen yksi toisensa jälkeen puuduttaa.
Galaxissa ei ole kuin yksi monopolin omaava asuntoyksiköiden valmistaja, joten minkäs teet? :D

Mutta se on ihan totta että inventaariosysteemi on aivan repseestä; tuohan on PC-versioon käsittääkseni korjattu jonkin verran erilaiseksi.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Noniin eli kauanko pelii uppoaa aikaa ja jaksaako sitä pelata loppuun. Olin tät aikeissa ostaa kun ei riitä rahat kunnolla Fallouttiin. Olen kyllä kuullut että peli on hyvä. Kiitos etukäteen vastauksista jos kukaan ylipäätänsä jaksaa vastata :D.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Noniin eli kauanko pelii uppoaa aikaa ja jaksaako sitä pelata loppuun. Olin tät aikeissa ostaa kun ei riitä rahat kunnolla Fallouttiin. Olen kyllä kuullut että peli on hyvä. Kiitos etukäteen vastauksista jos kukaan ylipäätänsä jaksaa vastata :D.

Eikö olisi järkevämpää säästää siihen fallouttiin eikä ostaa peliä josta et tiedä onko se hyvä? ;)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Noniin eli kauanko pelii uppoaa aikaa ja jaksaako sitä pelata loppuun. Olin tät aikeissa ostaa kun ei riitä rahat kunnolla Fallouttiin. Olen kyllä kuullut että peli on hyvä. Kiitos etukäteen vastauksista jos kukaan ylipäätänsä jaksaa vastata :D.

Mass Effect on hyvä peli, mutta Fallout 3 on paljon parempi..... Mulla on pelitunteja Mass Effectin parissa n.30 tuntia, mutta Fallout 3:sta on vedetty jo yli 100 tuntia....

Mass Effect oli mielestäni välillä tylsä....valitettavasti. Makolla (ajoneuvo) ajaminen tyhjillä planeetoilla oli hiukkasen tylsää välillä.

Osta molemmat.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Mass Effect on hyvä peli, mutta Fallout 3 on paljon parempi..... Mulla on pelitunteja Mass Effectin parissa n.30 tuntia, mutta Fallout 3:sta on vedetty jo yli 100 tuntia....

Mass Effect oli mielestäni välillä tylsä....valitettavasti. Makolla (ajoneuvo) ajaminen tyhjillä planeetoilla oli hiukkasen tylsää välillä.

Osta molemmat.

Jeps tota olen ajatellut. Kunhan saisi haalittua vielä jostain sen 30-40 saisi tuon army of two:kin. Kohta vien sitten vanhat pelit vaihtoon ;)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Minä vuorostani pidin Mass Effectista enemmän, loistava tarinankerronta ja hienosti rakennettu oman hahmon kehitys veivät pidemmän korren.

Molemmissa peleissä on puolensa, niin hyvät kuin huonot. F3 on enemmän räiskintäpainotteinen, ME-puolestaan Kotor-henkinen.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Minä vuorostani pidin Mass Effectista enemmän, loistava tarinankerronta ja hienosti rakennettu oman hahmon kehitys veivät pidemmän korren.

Molemmissa peleissä on puolensa, niin hyvät kuin huonot. F3 on enemmän räiskintäpainotteinen, ME-puolestaan Kotor-henkinen.

Niin, mutta kun sä olet väärässä ja mä olen oikeassa! :)

ME:ssä potutti ne Makolla ajelut ympäri tyhjiä planeettoja......perskule.

Toivottavasti kuitenkin saadaan kakkososa joskus. Kakkoseen sitten hieman enemmän kaupunkeja ja nähtävää....kiitos.
 
Ylös Bottom