Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect - BioWaren toimintarope

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

AIka jännä mielipide, mutta kiva että tykkäsit.

TOP10 pelejä kylläkin, mutta paras yksinpeli...hmm....

Jos tykkää ajella surkeasti liikkuvalla Makolla ympäri TYHJIÄ planeettoja ja seisoa hississä tuntitolkulla, niin mikäs siinä.

On pelissä hetkensä ja dialogit, jotkut sivutehtävät ja pääjuoni on kyllä ihan jees.

Fallout 3 on kyllä parempi peli - jos näitä kahta ptiää verrata.

Tuskinpa tarvii kerran viikossa tulla kertomaan omaa mielipidettä, mikä ei kuitenkaan anna mitään sisältöä itse keskustelulle. Falloutista voi puhua Falloutin yhteydessä muutenkin. Eikä edelleenkään pelit edes ole lähteneet samasta lähtökohdasta rakentamaan pelikokemusta, vaan erilaisista "palikoista".

Ja väite "seisoa hississä tuntitolkulla", niin jos pelaat ~30h, niin olen varma ettei hississä olle tuntitolkulla. Väitteesi kun tarkoittaisi että oltaisiin vähintään luokkaa 3h, mikä olisi 10% peliajasta. Hississä yleensä ollaan ~15s(laskin vähän yläkanttiinkin), joka tarkoittaisi että hississä pitäisi 3h kokemukseen olla 720 kertaa, että väitteesi "tuntitolkulla" pitäisi paikkansa.

Jos tahtoo pelistä puhua, niin sitä voi toki arvostella, mutta tuollainen saman toistaminen ja valehtelu nyt on hyvin tylsää, eikä auta keskustelua ollenkaan itse asioista.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Tuskinpa tarvii kerran viikossa tulla kertomaan omaa mielipidettä, mikä ei kuitenkaan anna mitään sisältöä itse keskustelulle. Falloutista voi puhua Falloutin yhteydessä muutenkin. Eikä edelleenkään pelit edes ole lähteneet samasta lähtökohdasta rakentamaan pelikokemusta, vaan erilaisista "palikoista".

Ja väite "seisoa hississä tuntitolkulla", niin jos pelaat ~30h, niin olen varma ettei hississä olle tuntitolkulla. Väitteesi kun tarkoittaisi että oltaisiin vähintään luokkaa 3h, mikä olisi 10% peliajasta. Hississä yleensä ollaan ~15s(laskin vähän yläkanttiinkin), joka tarkoittaisi että hississä pitäisi 3h kokemukseen olla 720 kertaa, että väitteesi "tuntitolkulla" pitäisi paikkansa.

Jos tahtoo pelistä puhua, niin sitä voi toki arvostella, mutta tuollainen saman toistaminen ja valehtelu nyt on hyvin tylsää, eikä auta keskustelua ollenkaan itse asioista.

Just joo....

Anteeksi vain arvoisa herra jos mielipiteeni ei miellytä sinua, mutta turha tulla tänne kertomaan kuka keskustelupalstalla saa olla mitäkin mieltä.

Tartuit siihen yhteen kohtaan jossa sanoin että hississä saa seistä tuntitolkulla. Jokainen järjellinen ihminen osaa varmasti päätellä, että se tarkoittanee, että pelissä on outoa hississä seisomista joka vie aina kohtuuttomasti aikaa. Olisi sen hissin ymmärtänyt, vaikka siellä ei sitä 15 sekuntia olisi joka kerta odottanut....

Et sitten viitsinyt tarttua toiseen väittämääni, joka koski Makolla ajelua tyhjillä planeetoilla. Miksi et sitä kommenttia haukkunut? Mielestäni erittäin TYLSÄÄ kaikki tyhjät planeetat jotka oli pakko ajaa Makolla ympäriinsä.

Saat toki olla eri mieltä ja vaikka rakastaa Mass Effectiä yli kaiken, mutta omasta mielestäni pelikokemus oli hyvä mutta ei mikään supermullistava. Tämä on mielipiteeni ja pidän siitä kiinni...tottakai.

En tiedä mikä kuningas olet, mutta diktaattori keskustelupalstalla on aika huono idea.

Hyvää jatkoa,

SnakeRock74
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

ei sillä makolla ollut mikään pakko ajella niillä tyhjillä ja tylsillä planeetoilla.
minä taas väitän että makolla ajelu oli mukavaa puuhaa ja mielelläni kolusin planeetat läpi ja makolla oli hyvä ajaa.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Just joo....

Anteeksi vain arvoisa herra jos mielipiteeni ei miellytä sinua, mutta turha tulla tänne kertomaan kuka keskustelupalstalla saa olla mitäkin mieltä.

Ei kyse ole siitä, etteikö saisi olla mitäkin mieltä, mutta edellisellä sivulla juuri toistit samat asiat, kuin tällä nyt jatkoit, niin ihmettelin että tarviiko samoja asioita toistaa kuin rikkinäinen levy.

Itse totesin jo yhdessä viestissä kattavasti omasta mielestäni Mass Effectin virheet, enkä koe että pelistä tarvitsee kerran viikossa samassa ketjussa sivulta toiselle toistaa mielipiteitään.

Ei sinun mielipiteesi yhtään sen totuudemmaksi muutu, vaikka kuinka sitä toistelisit.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Jorma nyt ihan turhaa puuttuu toisten postauksiin... eiköhän se Oliver ja kumppanit puutu jos homma lähtee perseilyksi.

Pitänee kyllä kai se DLC viimein hakea ja pelata peli uusiksi läpi kun biowaren historiaa kun muistelee niin pelit ovat tulleet hyvinkin nopealla tahdilla ensimmäisten virallisten kuva/video julkaisujen jälkeen.
Harmittaa vaan kun en tyhmyyspäissäni ottanut saveista varmuuskopiota kun meni vaihtoon laitos rrod:n takia mutta onhan tuo jo todistettu että tyhmästä päästä kärsii koko mies.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Jorma nyt ihan turhaa puuttuu toisten postauksiin... eiköhän se Oliver ja kumppanit puutu jos homma lähtee perseilyksi..

En minä puuttunut kuin siihen, että eiköhän mielipide asiasta tule selville ihan yhdellä kertomalla, ainakin kerran parissa viikossa. Ettei sitä tarvitse sanasta sanaan suunnilleen identtisiä viestejä pistää joka sivulle. Ei tarkoitus ole moderoida, vaan todeta, että tuskin sitä tarvitsee samaa asiaa kokoajan olla toistamassa. Kun tuo asia varmasti tulee selville muutenkin, varsinkin kun samoista asioista puhuttua jo muidenkin toimesta niin usein.

Itse ainakin ymmärrän ihan kerrasta mielipiteen, ilman että sitä tarvitsee kokoajan pyörittää samaa levyä. Mutta se aiheesta, jos joku(esim. sinä) tahdot että samaa asiaa toistetaan uudestaan uudestaan, niin mikäpäs siinä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Edelleen olen sitä mieltä että Mass Effect on yksi parhaista peleistä mitä olen pelannut....

Toivottavasti kakkososaan saadaan enemmän sisältöä ja kaupunkeja ym. Eiköhän näin tapahdukin.

Kannattaako muuten laajennus hankkia (Bring Down the Sky)? Onko pelattavaa paljonkin? Tuleeko uusia achievementteja?
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kannattaako muuten laajennus hankkia (Bring Down the Sky)? Onko pelattavaa paljonkin? Tuleeko uusia achievementteja?

Rahastuksen maku jäi itselleni tuosta DLC:stä. Olihan tuossa hetkeksi tekemistä ja yksi uusi achievement taitaa tulla mutta vaikka tuo lisätehtävä ihan ok lisä olikin ja sen mielellään pelasin, rahastukselle mokoma tuntui silti. Mutta eipä siinä kannattaahan se hankkia jos pelistä tykkää, hyviksellä ja pahiksella kun tuon pelaa niin kai siinä pari tuntia saa vierähtämään.

Kannattaa kyllä hankkia myös noi Mass Effect-kirjat, eilen luin Ascensionin loppuun ja Revelation tuli luettua viime kesänä. Yllättävän hyviä noin peliaiheisiksi kirjoiksi ja taitaapa lähteä nuo Karpyshyn kirjoittamat Darth Bane-kirjat myös tilaukseen piakkoin.. Sen verran paljon kuitenkin kaikista herran tuotoksista tykännyt.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Edelleen olen sitä mieltä että Mass Effect on yksi parhaista peleistä mitä olen pelannut....

Toivottavasti kakkososaan saadaan enemmän sisältöä ja kaupunkeja ym. Eiköhän näin tapahdukin.

Kannattaako muuten laajennus hankkia (Bring Down the Sky)? Onko pelattavaa paljonkin? Tuleeko uusia achievementteja?

Kyllä se on selvästi parempi kuin ne "normi sivutehtävät". Pelattavaa on ~1h, riippuu miten pelaa. Onhan noita paljon turhempiakin DLC:tä itse tullut ostettua ja kalliimmallakin.

Olisi noita tuon tyylisiä enemmänkin voinut pelata tässä kakkosta odotellessa.

Ja kyllä, itse kaipaisin myös selvästi enemmän esim. yhdyskuntia, kauppapaikkoja, jne. Tekijät ovat luvanneetkin että kakkosessa olisi sisältöä ja linjakkuutta(sivutehtävät nivoutuisivat jotenkin pääjuoneen) paljon enemmän.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Onko missään kerrottu voiko vanhalla hahmolla jatkaa pelaamista kakkos osassa?

Ainakin on sanottu että "älkää tuhotko tallennuksianne pelin lopussa", mutta katsellaan sitten tosiaan käytännössä, kun tulee edes vähän tietoa itse pelistä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

vähän jänskättää koska jos tosiaan voit jatkaa hahmollasi ME2:ssa, niin silloin kaikki on jotain lv60 hirmuja. jolloinka olet jo hemmetin voimakas ja omaat aika paljon taitoja. itse en oikein diggaa tuollaisista että voi alottaa jo valmiiks voimakkaalta tasolta. esim baldur's gate 2 alotat tasolta 8 vai 9 ja sen lisärissä alotat vissiin tasolta 20 ? se ei ollu mukavaa ku oli heti epic hahmo käsissä

koska sit ei pahemmin ollut enää mitään uutta taitoa opittavaks van lähinnä vanhojen parantelua. saas nähä meneeks ME2:ssa sellaseks kans, vanhat taidot mut niiden tasokatto nostettu, plööh, ei porkkanaa hahmon kehittämisessä
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

On tämä kyllä mahtava peli . Varmasti yksi tämän sukupolven tunnelmallisimpia pelejä hienoine keskusteluineen sekä juonen kuljetuksineen. Oli pakko käydä ostamassa PC:llekin kun tarpeeksi halvalla irtosi. Hintaa Verkkiksessä kertyi 12,90 . Pääsee kokeilemaan, että miltä peli näyttää teho PC:llä. Taitaa olla jonkun verran paranneltu versio kuitenkin kyseessä ja taitaapa olla nuo lisäritkin samassa paketissa. Pääsee niitäkin ensimmäistä kertaa kokeilemaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Tuosta Fallout 3:n ja Mass Effectin vastakkainasettelusta on omakohtaisesti sanottava että Mass Effect iski (ja iskee yhä) kovempaa kuin F3. Siinä missä F3:n juoni oli paperinohut ja melko yhdentekevä, kuten mainittukin, iskee ME täysillä omaan satuhermoon. Muutenkin diggailen pelin dialogipainotteisuutta sekä juonenkäänteitä ja arvostan pelin käsikirjoituksen paljon korkeammalle kuin Falloutin vastaavan. Ei se Makolla ajelukaan minusta niin perseestä ole kuin monet sanovat, pitäähän jossain Falloutissakin juosta siellä saamarin aavikolla kilometrikaupalla ja ammuskella jotain preeriakoiria. Diggaan kyllä Falloutistakin mutta kun nämä kaksi asetetaan vastatusten niin ME on valovuosia edellä, vaikkei pelaamisessa olekaan "samaa vapautta" mitä Fallout tarjoilee - peli on kirjoitettu niin paljon paremmin IMO.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Wut? Lisää ladattavaa vielä Mass Effectiin? Nostan kyllä selkäkarvani pystyyn epäilyksen merkiksi.

In the latest OXM (March '09 / #94), there's an article ("Shades of Gray") talking about morality choices in gaming. In the closing paragraph of the article, page #56, there's this tidbit:

".... fresh DLC for Fallout3 and Mass Effect is on the way...."

http://masseffect.bioware.com/forums/viewtopic.html?topic=666950&forum=104
 
Ylös Bottom