Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect - BioWaren toimintarope

Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

eewokki sanoi:
Vähäsen kyllä epäilyttää poistaa kaupan hyllyltä tämä peli. Itse kuitenkin olen sci-fi ystävä ja pidän toiminnasta paljon. Mutta tämähän taitaa enimmäkseen olla roolipeli mistä en ollenkaan välitä. En varsinkaan tykännyt yhtään kotorista kun en tajunnut siitä edes yhtään mitään.

Kertokeepes siis voisinkohan minä tykästyäkkintähän peliin kertomani perusteella? :eek:

Kyllä voit tykästyä.
Vähempi tämä on roolipeli kuin esim Oblivion.
Ehkä seikkailu-toiminta peli enemmänkin?
Suurimmaksi osaksihan tämä on erilaisten paikkojen tutkimista ja henkilöiden kanssa keskustelua, pyssyjen paukuttelulla höystettynä :D

Kotorit on minulta jäänyt kokonaan väliin joten en osaa niihin verrata.
Jos arveluttaa sijoittaa iso summa peliin josta ei tiedä pitääkö, kannattaa se tilata edullisesti Play-Asiasta. Tai kärkkyä käytettyä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

eewokki sanoi:
Vähäsen kyllä epäilyttää poistaa kaupan hyllyltä tämä peli. Itse kuitenkin olen sci-fi ystävä ja pidän toiminnasta paljon. Mutta tämähän taitaa enimmäkseen olla roolipeli mistä en ollenkaan välitä. En varsinkaan tykännyt yhtään kotorista kun en tajunnut siitä edes yhtään mitään.

Kertokeepes siis voisinkohan minä tykästyäkkintähän peliin kertomani perusteella? :eek:


Vein mass effectin eräälle kaverille lainaksi kun käväsin siellä. Tämä kaveri on tuollainen toimintapeleihin keskittynyt heebo. Nyt pari päivää myöhemmin sain humalaisen sekavan soiton: "Hyvän pelin toit ok ja nyt pitää mennä takas universumia pelastaan."

Että kyllä tuo maistuu sellaisille, jotka eivät pahemmin ropeja pelaakaan. Enemmän varmaan niille kuin kuin monipuolisempien crpg:n pelaajille. Kuitenkin aika suoraviivainen peli. Ainoa roolipelimäisyys tuossa on se kokemuksen kerääminen ja taitopisteet, jotka ovat kyllä todella suoraviivaistettuja.

Itseä tässä eniten häiritsi sivutehtävien sisätilojen arkkitehtuurin samankaltaisuus.
Eli on ne kolme erilaista sisätilamallia. Alus, tiedetukikohta (ulkona se bunkkeri) ja base ( se 2 kerroksinen). Se ei auta että tilat on sisutettu erilailla.

Ja planeettojen tutkiminen alkaa puuduttaa siinä parin kerran jälkeen. Varsinkin todella jyrkkiä vuoria omaavat planeetat olivat todella ärsyttäviä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

eewokki sanoi:
Vähäsen kyllä epäilyttää poistaa kaupan hyllyltä tämä peli. Itse kuitenkin olen sci-fi ystävä ja pidän toiminnasta paljon. Mutta tämähän taitaa enimmäkseen olla roolipeli mistä en ollenkaan välitä. En varsinkaan tykännyt yhtään kotorista kun en tajunnut siitä edes yhtään mitään.

Kertokeepes siis voisinkohan minä tykästyäkkintähän peliin kertomani perusteella? :eek:

Mulla oli ihan samat fiilarit mut hommasin ku niin moni tätä hehkutti. Ekat tunnit pelissä oli vähän niin et tällanenko tää nyt sit on... Sit kun peliin pääs sisään niin kyllähän se hyvä on. Koko peli perustuu juoneen joka selviää kunnolla vaan kun keskustelee kaikkien kanssa pitkään ja hartaasti. Jos sellasesta ei tykkää niin sit ei kannata hankkia, paitsi et voi käydä niin ku mulle et alkaa tykkäämään.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

pakko vielä kehua tuota limited editionia.
päätin katsella parit konsepti taide kuvat ja hämmäsyin kun huomasin että niissäkin on kommentti raita.
trailerien, making of pätkien ja soundtrackin lisäksi tuossa on siis yli 600 konsepti taide kuvaa joissa kaikissa kommentti raita.

jos noiden katsomisesta pitää niin saa kyllä vastinetta rahoille.
itse en tosin pahemmin niistä välitä mutta on varmasti niitäkin jotka analysoi joka piirroksen.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Tietääkö kukaan:
Voiko pelin pelata niin läpi ettei Wrex kuolisi, jos voi niin kertokaa miten
.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

The Dark sanoi:
Tietääkö kukaan:
Voiko pelin pelata niin läpi ettei Wrex kuolisi, jos voi niin kertokaa miten
.

Jos puhetaidot riittävät niin Wrexin voi taivutella pois aikeistaan. Muuten en tiedä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

The Dark sanoi:
Tietääkö kukaan:
Voiko pelin pelata niin läpi ettei Wrex kuolisi, jos voi niin kertokaa miten
.
Intimidate skillin kanssa onnistuu myös. Mutta ilman puhetaitoja suuntaan tai toiseen on pakko pistää kuula kalloon.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Samaan sarjaan oleva kysymys:
Voiko pelin pelata ettei KUKAAN kuole? Siinä "pommi" tehtävässähän pitää päättää kumpi niistä kahdesta kuolee.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

T4iZuuni sanoi:
Samaan sarjaan oleva kysymys:
Voiko pelin pelata ettei KUKAAN kuole? Siinä "pommi" tehtävässähän pitää päättää kumpi niistä kahdesta kuolee.

Olen kuullut että ei voi. Toisen pitää kuulemma kuolla.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Onkos kukaan pelaillu, tota vielä insanitylla läpi? Oliko vaikea? Mulla menossa hardcorella ja on paikoin kyl aika helppoa soldierilla.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Hankkija sanoi:
Onkos kukaan pelaillu, tota vielä insanitylla läpi? Oliko vaikea? Mulla menossa hardcorella ja on paikoin kyl aika helppoa soldierilla.
Kaveri pelaa tuolla ja sano että soldier classilla kaikki vaikeusasteet on helppoja... Itse pelaan veteranilla ja luokkana Vanguard. Lisää kyllä vaikeusastetta aikalailla kun ottaa jonkun muun classin kun soldierin. Tosin kyllä se tälläkin classilla helppoa on jahka saa biotic skillit upittua ettei tarvitse käsiaseeseen turvautua.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Puuh, mulla näytti menneen reilu 40h läpi pelaamiseen, tosin tein melkein kaikki assigmentit. Lvl 48 tais lopussa olla. Tuo vanguardi oli kyllä kivan monipuolinen. Ainoo mikä jäi ahistamaan oli etten nähnyt sitä lesposecksii parin vahingossa väärin valitun dialogivastauksen takia. Tämän takiahan sillä naishahmokkeella piti pelaa vielä. Ainakin on joku kannustin pelata uudestaan läpi 8)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Nyt on tämäkin läpi ja about 15h meni, eli en vielä hirveästi sivujuttuja tehnyt. Ensi läpäisykerralla sitten. Jätti kyllä suuret odotukset seuraavalle Mass Effectille. Yksi vuoden parhaimmista peleistä Mario Galaxyn, Heavenly Swordin ja CoD4:n sun muiden rinnalla. Upea peli ja mahtava vuosi pelialalla yleensäkin.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

No god damn... Pakko se on aloittaa toinen läpäisy heti putkeen, niin mojova peli... Viimeksi pelasin Vanguardilla (?) eli se mikä käyttää pislaa ja haleksia sekä niitä voimia. Nyt otan soldierin, että saan achievementeja myös muilta aseilta.

Kotiteatteri kaakkoon ja nauttimaan taas tästä mahtavasta elämyksestä --->
:)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Heh, minulla läpipeluu näyttää kestäneen ylivoimasti kauimmin, käytin siihen vajaat 52 tuntia laadukasta peliaikaa. Mutta teinkin (ilmeisesti) kaikki sivutehtävät ja kolusin linnunradan kaikki kolot hitaasti ja nautiskellen. Kiesus, että minä pidän peleistä joissa saa tutkia paikkoja omaan tahtiin ja edetä pääjuonessa silloin kuin huvittaa. Olin kiltti poika ja koko linnunradan sankari ja päädyin lvl 49:iin ja pienen hengähdystauon jälkeen aloitan uudelleen ja eri strategialla. Tosin
"ihmiskunta ensin" -öykkäriksi en aio ryhtyä nytkään.

Ja sitten vähän narinaa. Kaikki suurimmat pelin puutteet on listattu jo edellisissä postauksissa,
erityisesti sivutehtävien klooniplaneetat ja niiden kloonirakennukset, nykimiset etc - joten ei
niistä sen enempää. Aion narista Citadelin arkkitehtuurista. Ajatelkaa nyt, muinaisen alien-
sivilisaation rakentama avaruuskaupunki, joka arkkitehtuurisesti muistuttaa lähinnä 60-luvulla
rakennettua Kontulan ostaria - tai Kontulan ostaria sellaisena jos sen suunnittelijoilla ja rakentajilla olisi ollut puolet enemmän rahaa käytössään. Tylsää ja mielikuvituksetonta ja perin ihmismäistä. Olisivat konsultoineet vaikka Valerian sarjakuvien tekijöitä alien-arkkitehtuurin luomisessa.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Itseä ihmetyttää vieläkin ettei ketään ole häirinnyt kaupukien vähyys ainakaan postausten perusteella... Pelihän on aivan loistava siitä nyt ei pääse mihinkään mutta silti kyllä olen sitä mieltä että peli tarvitsee muutakin kuin yhden pienen kaupungin varsinkin kun planeettoja on vaikka muille jakaa.
Ehkä minä sitten olen vain nirso kun tunnun olevan ainoa jota tämä seikka häiritsi... kaikki muut pikku viat (lataus tauot ja gragiikka bugit) pystyin kyllä ohittamaan olkia kohauttamalla mutta tämä puute jäi ahdistamaan.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

kun ekat kolme neljä tuntia tulee pyörittyä citadelissa niin sen jälkeen oli vaan hienoa päästä pois koko kaupunki miljööstä.

mistäköhän mahtaa johtua että en pysty enää zoomaamaan pistoolilla tai haulikolla.
pelasin pelin läpi vanguardilla joka siis pystyy noilla zoomaamaan hieman mutta kun eilen aloitin toisen läpipeluu kerran vanhalla hahmolla ja statseilla niin eipäs enää onnistunutkaan.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Itse pelaan ensimmäistä kertaa myös Vanquardilla ja hieman se on muutaman kerran tupannut turhauttamaan.
Narinaa annan pelille paikoitellen typerästä tekoälystä. Noissa välipomoissa yms on raivostuttavaa kun kaikki viholliset hyökkää täysillä suoraan kohti, fps tippuu ja loitsua sataa ja koko toiminta menee aivan sekavaksi.
Tällöin se Vanquard ärsyttää koska pääosin nuo skillit ovat melko turhia (ainakin tässä vaiheessa), niin pitkä cooldown ettei niistä paljoa lohtua ole jos vihollisia on paljon ja kaikki naamassa kiinni.
Soldierilla saisi sentään räiskittyä assault riflellä mutta nyt täytyy tahkota pistoolilla.

Omat kaverit ovat myös skipanneet parit koulutukset koska tuppaavat monesti kuolemaan varsin herkästi kun seisovat vaan paikoillaan suojan vieressä. Ja vaikka kuinka koitat komentaa johonkin niin seisovat vaan paikoillaan tai juuttuvat kiinni.

Noh kaikista on selvitty tähän asti kun on muutaman kerran tahkonnut samaa kohtaa. Hieno peli kyllä kaiken kaikkiaan mutta alkaa pikkuhiljaa ymmärtää miksi tuosta taistelusta on naristu arvosteluissa.
Se on ihan mukavaa silloin kun se homma pysyy kasassa, mutta tuntuu, että noissa välipomoissa/skriptatuissa kohtauksissa se pakka leviää käsiin heti alkumetreillä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kannattaa opetella adrenalinea. Ensin liftiä ja throwia, sitten adrenalinea ja samat uusiksi ja taistelu on yleensä jo melkein ohi. Riittää taitoja koko matsin ajaksi. Ja kannattaa muistaa laittaa pistooliin ja haleksiin oikeanlaiset lisäosat ja nekin on aika tappavia tilanteessa kuin tilanteessa.

Enemmän liftin ja throwin tapaisia taitoja olisin silti kaivannut. Kai ne jätti ideoita noiden osalta pois että saa jatko-osiin sitten jotain coolia lisäiltyä. Mass Effect 2 tulee varmasti olemaan taas legendaarinen :)

EDIT: Ja itse pidän taistelusysteemistä ja taisteluista todella paljon. Saa hieman miettiäkin mitä tekee ja silti pelaaminen on roolipelimäistä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Varsinkin Lift on kyllä Vanguardille ihan ehdoton. Saa kummasti lisäaikaa kun kolmekin (se toimii alueelle) vihollista kelluu katonrajassa sen sijaan että hyörivät herhiläisinä ympärillä.

Ja kuten Pibe totesi, oikeanlaisten lisäkilkkeiden ja *varsinkin* ammusten valitseminen suoritettava tehtävä silmälläpitäen helpottaa. Esim. alussa 20% bonus kun on melkoinen kun laittaa armor piercing ammukset robottimehiä vastaan tai toxic / poison ammukset "pehmeitä kohteita" vastaan.

Toinen on valita oikeat kaverit - turha pitää pelkkiä tech / bio kavereita mukana jos itselläkään ei ole oikein tulivoimaa. Yksi tankki mukaan joka voi ottaa hieman osumaa (ja kun saat kyvyn nostella noita laiskureita takaisin jaloilleen, helpottuu homma :D ). Niin, ja tietty "Coveri on Kaveri" - ryntäily ei kannata jos suojaa löytyy.


Sen myönnän että esim. yksi "aluksenvaltaus" -tehtävä vaati omalta Vanguardilta 10 yritystä ennen kuin onnistui, mutta tuolloin en osannut vielä Liftiä. ;)
 
Ylös Bottom