Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Matkapuhelimen osto

Matkapuhelimen ostoa olen suunnittelemassa, ostin tässä kesällä 6600 mallisen Nokian puhelimen, ja pidin siitä oikein kovasti. nyt olisi tarkoitus ostaa uusi puhelin, ja olen lukenut hieman Nokian 6630 ja 6670 sarjan puhelimista. Omistaako kukaan jompakumpaa puhelinta, ja jos omistaa, voisi kertoa hieman omia kokemuksiaan kyseisistä puhelimista.

Vastaus: Matkapuhelimen osto

http://www.matkapuhelininfo.com/forum/

Tuolta löytää paljon infoa puhelimista ja voit jättää vaikka ostoilmoituksen käytetystä puhelimesta. Ongelma on, että tuolla on myös aika paljon tekstiä, eli etsiminen on tuskaa.

Nokioista en oikein tiedä. En ole koskaan valmistajan mallia omistanut, mutta kokemuksieni mukaan väittäisin SE:n ja Samsungin puhelimien ainakin olevan parempia. PAremmuus tietenkin on suhteellista, mutta kuitenkin. Paremmasta jos ei ole tietoa, on paha haukkua. Erityisesti noissa multimediapuhelimissa kannattaa harrastaa valmistajien välistä vertailua.

Katsele foorumilta myös hintatasoa, ettet liikaa maksa. Tyyristä tavaraa nämä nykyajan puhelimet.

Knight sanoi:
Tyyristä tavaraa nämä nykyajan puhelimet.
Kalleus on suhteellista. Jos on varaa vaihtaa matkapuhelinta parin kuukauden välein niin hinta tuskin on ongelma.

Vaihtaisin merkkiä samsungiin! Minä olen ostanut ja iso veljeni on vaihtanut nokiasta samsungiin ja molemmat olaan tykätty. Ja samsungilla on paljon paremmat kamerat puhelimissa. Nyt puhun kokemeksesta.....

Jep hinnat jo tiedän molemmille malleille, halusin vain tietää joitain kokemuksia kyseisistä malleista, lähetin matkapuhelininfoonkin kysymyksiä, mutta katselen jos niitä tännekkin siunaantuu.

edit: Kyllä minä luulen että se 6630:n kamera on aika kärkipäätä tällä hetkellä, ainakin kuvia vertaillessa.

Ei ainakaan spekseistä päätellen hakkaa kovinkaan paljoo, ei videota ollenkaan, ja en usko että tommonen rempula kestää minulla.

edit: eikä ole Bluetoothia, aika pahoja puutteita minun käyttööni.

Umm, yksi pieni kysymys, johon en itse vaivaudu tietoviidakosta virtuaali-machetteni kanssa vastausta etsimään: toimiiko Panasonicin FOMA p900iV ( Final Fantasy Advent Children -känny ) Suomessa? Kiitos.

Siemenseissä on kiva 2:n vuoden takuu, joten ei koko aikaa tarvitse olla puhelinta vaihtamassa ;)

feldon sanoi:
Siemenseissä on kiva 2:n vuoden takuu, joten ei koko aikaa tarvitse olla puhelinta vaihtamassa ;)

Mutta Nokiat kestävät reippaasti sen neljä vuotta, joten kahden vuoden takuulla voi heittää vesilintua ;)

Orin sanoi:
Mutta Nokiat kestävät reippaasti sen neljä vuotta, joten kahden vuoden takuulla voi heittää vesilintua ;)
Vai niin :rolleyes: huumorimies iskee jälleen...

Siemenseillä on toistaiseksi ollut paras näkemäni tuotetuki, vaikkei niitä hyvällä tahdollakaan voi pitää minään main stream -luureina. Lisäksi hinta-laatusuhteeltaan ne ovat monia kilpailijoitaan parempia. Nokiastakin on hyviä kokemuksia, paitsi että kaksi luuria on mennyt rikki ihan omia aikojaan takuuajan umpeuduttua.

Zos kia cultus sanoi:
Nyt olisi tarkoitus ostaa uusi puhelin, ja olen lukenut hieman Nokian 6630 ja 6670 sarjan puhelimista. Omistaako kukaan jompakumpaa puhelinta, ja jos omistaa, voisi kertoa hieman omia kokemuksiaan kyseisistä puhelimista.
idaholla on 6670 ja näin sivusta katsoneena se vaikuttaa todella hyvältä luurilta. Kameran takia ei puhelinta kuitenkaan kannata hankkia, koska kuvien laatu ei yllä mitenkään edes huonojen digikameroiden tasolle. Lisäksi 6670:n disaini on mielestäni oikein kaunis, vaikka nykyaikana kallistuisinkin enemmän pienen simpukkamallin kannalle. Minulle myös ohjelmoitavuus ja käyttis ovat tärkeitä ja niiden suhteen 6670 kyllä toimii. N-Gagesta löytyisi tietty kaikki samat ominaisuudet ja vähän enemmänkin - kameraa lukuunottamatta ;)

edit. tpyo

Viimeksi muokannut moderaattori:

Siemensin kahden vuoden takuu ei kata kuitenkaan kuluvia osia ym. Itsellä mm. meni alle vuodessa tuosta siemensistä akku ja muutenkin pienoinen pettymys on puhelin ollut. Seuraava puhelimeni taitaa kanssa olla tuttu ja turvallinen(? :p ) Nokialainen.

feldon sanoi:

Ei vaihtamassa mutta jos joudut käyttämään huollossa kahden vuoden ajan niin ei sekään herkkua ole.

kersantti sanoi:
Siemensin kahden vuoden takuu ei kata kuitenkaan kuluvia osia ym. Itsellä mm. meni alle vuodessa tuosta siemensistä akku ja muutenkin pienoinen pettymys on puhelin ollut. Seuraava puhelimeni taitaa kanssa olla tuttu ja turvallinen(? :p ) Nokialainen.
Akku ei tosiaan taida kuulua takuuseen. Oli miten oli, itselläni on pelkkää hyvää sanottavaa Siemensistä. Seuraava puhelin tulee kuitenkin olemaan Nokian N-Gage QD, osittain juuri tämän harrastuksen takia.

Valitettavasti omia kokemuksia ei ole, mutta 6670:sta kuulin pelkkää hyvää, kun kaveriltani kysyin. Itse en maksaisi niin paljoa puhelimesta, mutta ilmeisesti haluat vaihteeksi ostaa eri puhelimen kuin 6600, josta olen kuullut kolmelta kaverilta myös vain hyvää. Tuota kolmatta en ole kenelläkään vielä nähnyt.

N3210:n jälkeen luuriksi vaihtui Siemensin C55, ja onpahan ollut mahtava luuri. Käytettävyys on hieman kolhompi kuin Noksuissa, mutta kun Siemensin käyttöliittymään pääsee sisään, hoituu kaikki silläkin. Ominaisuuksiakin on enemmän kuin saman hintaluokan Nokialaisissa (mm. wav-soittoäänet). C55 vakuutti meikäläisen Siemensin asiakkaaksi myös jatkossa. Noksut ovat ylihintaisia rumiluksia.

Ja saahan tähän C55:n myös tärkeimmän, eli toimivan irc-clientin :)

EDIT:
Pari vuotta on luurilla jo ikää, ja vielä potkii.

Zos kia cultus sanoi:
Matkapuhelimen ostoa olen suunnittelemassa, ostin tässä kesällä 6600 mallisen Nokian puhelimen, ja pidin siitä oikein kovasti. nyt olisi tarkoitus ostaa uusi puhelin, ja olen lukenut hieman Nokian 6630 ja 6670 sarjan puhelimista. Omistaako kukaan jompakumpaa puhelinta, ja jos omistaa, voisi kertoa hieman omia kokemuksiaan kyseisistä puhelimista.

hmm.... Eikös noiden molempien puhelimien näppäimet ole jo sitä luokkaa, että mukana pitäisi käytännössä tulla tikku, jolla onnistuisi napin painaminen niin ettei puolet näppäimistä painu pohjaan kun yhtä yrittää painaa?

Tullu kyllä käytettyä Nokiaa ja Samsungia, ei ole ikävä kyllä mitään pahaa sanottavaa oikeestaan kummastakaan :(

Nokialaisia hmm... Aikojen alusta asti on ollu mukana mm. 1610, 3310, 6310i.
Samsungilta välissä oli SGH- ***, enpäs muista mikä se oli nyt se tarkka numero+kirjain yhistelmä tuossa lopussa. Ihmeellistä vimpulointia noiden nimien kans :p Semmonen simpukkaläjä se kuitenki oli. Hyvä puhelin sekin.

Nyt on sitten taas Nokia ja tällä kertaa rullaa kädessä 6260, simpukka jälleen. Ei kyllä pahaa sanottavaa tästäkään. Lopultakin puhelin mihin saan MP3:sia soittoääneksi, loppu se hermoja raastava polyfonisten ja tavallisten soittarien vikinä...

Ainoa puhelin, mihin olen ollut täysin tyytyväinen on P900 (njoo..kallis kun mikä)
avoin käyttis, sujuva käyttää (kun se oppii), hyvä äänentoisto.
ainoat huonot puolet ovat todella surkea kamera ja välimuistin pienuus.
Uudessa P910:ssa nämä puutteet ovat korjattu. Pitäisi päivittää, mutta kalliiksi tulee. :o

Ylös Bottom